اکتیویژن بلیزارد، EA و رایت گیمز علاقه چندانی به اعلام دقیق حقوق کارمندان خود ندارند
سال گذشته تصمیم گرفته شد که قانون جدید کالیفرنیا ناشران بازیهای ویدیویی را ملزم کند تا برای افزایش شفافیت در بازار کار، حقوق و دستمزد کارمندان را در آگهیهای شغلی خود ثبت کنند. این قانون ...
سال گذشته تصمیم گرفته شد که قانون جدید کالیفرنیا ناشران بازیهای ویدیویی را ملزم کند تا برای افزایش شفافیت در بازار کار، حقوق و دستمزد کارمندان را در آگهیهای شغلی خود ثبت کنند.
این قانون اکنون در حال اجرا است، اگرچه به نظر میرسد که چندین ناشر و توسعهدهنده تلاش میکنند با اعلام محدودههای حقوقی هنگفت برای نقشهای خاص، حفرههایی برای مبهم نگه داشتن حقوق بهخصوص پیدا کنند.
جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ به تازگی در توییتر افشا کرد یکی از شرکتهایی که دامنه دستمزدهای گسترده را منتشر کرده، اکتیویژن بلیزارد مستقر در سانتا مونیکا است که تقریباً هیچکس را شگفتزده نکرد. شرایر دو لیست شغلی را به اشتراک گذاشت که هر کدام برای یک نقش بهخصوص هستند و هر دو به ترتیب با حقوقی بین ۱۳۴,۰۰۰ تا ۲۴۷,۹۰۰ دلار و ۸۰,۸۰۰ تا ۱۴۹,۴۰۰ دلار فهرست شدهاند.
این موضوع فقط مختص اکتیویژن بلیزارد نیست، زیرا چندین شرکت دیگر مستقر در کالیفرنیا تمام تلاش خود را میکنند تا مطمئن شوند حقوقی که اکنون طبق قانون مجبور به فهرست کردن شدند، تا حد امکان مبهم باشد. برای مثال، اگرچه استودیوی Riot Games مستقر در لسآنجلس به خاطر پرداخت سخاوتمندانه به کارمندان شناخته میشود، آنها نیز بازههای دستمزد گستردهای را برای نقشهای خاص فهرست کردند.
این یک داستان مشابه برای الکترونیک آرتز مستقر در Redwood City است که بازه دستمزدی بین ۱۲۹,۰۵۰ تا ۲۰۴,۶۰۰ دلار و ۱۵۷,۴۵۰ تا ۲۴۵,۵۰۰ دلار برای دو نقش ارشد منتشر کرده است. اگر تجربه را در نظر بگیرید، این امر کاملاً طبیعی خواهد بود، اما شرایر همچنین خاطرنشان میکند که این محدودههای حقوق به طور خاص برای موقعیتهای شغلی سطحی ارسال میشوند، به این معنی که نباید تقریباً ۱۰۰ هزار دلار تفاوت حقوق بین دو سازنده ارشد وجود داشته باشد.
یکی از نمونههای گیجکنندهتر در کل این تاپیک، نتفلیکس است. در حالی که این شرکت به طور دقیق یک توسعهدهنده بازی نیست، اما به دنبال یک کارگردان است و یک آگهی شغلی با بازه حقوقی بین ۱۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار منتشر کرده است. باز هم، تجربه نقش کلیدی در میزان درآمد یک کارگردان بالقوه ایفا میکند، اما این محدوده واقعاً به کسی کمک نمیکند که بفهمد کارگردانان بازی معمولاً چقدر دستمزد میگیرند.
پنهان کردن میزان پولی که یک فرد میگیرد، معمولا به شرکت سازنده یا ناشر کنترل بسیار بیشتری در نحوه پرداخت حقوق به کارمندان میدهد. اگر کارمندی مطمئن نباشد که دستمزد معمول چقدر است، در مذاکرات دستمزد این موضوع به شرکتها برتری میدهد. به همین دلیل در وهله اول چنین قانونی برای شفافتر کردن مسائل وضع شده است اما متأسفانه به نظر میرسد که کارایی چندانی نداشته است.
چرا فورتزا بهترین فرانچایز تاریخ ریسینگ است؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
EA و بلیزارد:بابا چرک کف دسته،مهم اینه گیمت باگ نداشته باشه
گیمرا:ده آخه تو عرضه همونم نداری???
باید محبورشون کنن مثل آدم بگن حقوقشون چنده