کارگردان The Last of Us خواستار تشکیل اتحادیه شد
یکی از کارگردانان اصلی بازی The Last of Us پس از اینکه در اقتباس اخیر شبکه HBO نامی از او برده نشد، از اتحادیهسازی در صنعت بازی حمایت کرد. بروس استریلی که در سال ۲۰۱۳ ...
یکی از کارگردانان اصلی بازی The Last of Us پس از اینکه در اقتباس اخیر شبکه HBO نامی از او برده نشد، از اتحادیهسازی در صنعت بازی حمایت کرد.
بروس استریلی که در سال ۲۰۱۳ در کنار کارگردان خلاق، نیل دراکمن، کارگردانی بازی د لست آو آس را بر عهده داشت، اندکی پس از انتشار Uncharted 4: A Thief’s End در سال ۲۰۱۶، استودیو ناتی داگ را ترک کرد.
به عنوان کارگردان مشترک، استریلی بیشتر به خاطر لحن خشن و تنشآمیز The Last of Us شناخته میشود که گفته میشد از تماشای فیلم No Country for Old Men و شخصیت مخاطره طلب «بیل»، الهام گرفته شده است.
یک تاپیک گسترده در ردیت، بسیاری از نظرات عمومی استریلی و دراکمن را در مورد نحوه تقسیم مسئولیتهای آنها برای ساخت The Last of Us توضیح داده و تصویری از رابطه مشترک بین این دو نفر را ترسیم کرده است.
استریلی در مصاحبه اخیر با LA Times گفت که یاد نکردن از نام او برای ساخت عنوان اصلی در سریال HBO، باعث شده بیشتر به حقوق کارگران در فضای بازیهای ویدیویی فکر کند. او گفت:
استدلال تشکیل اتحادیه از طرف کسی است که بخشی از خلق مشترک جهان و شخصیتهای [The Last of Us] بوده اما اعتبار یا ذرهای ارزش برای کاری که انجام داده، دریافت نکرده است. شاید ما به اتحادیههایی در صنعت بازیهای ویدیویی نیاز داشته باشیم تا بتوانیم از سازندگان محافظت کنیم.
دراکمن که تهیهکننده اجرایی سریال HBO است، در سکانس آغازین سریال به عنوان نویسنده بازی شناخته میشود. از هفت نفر توسعهدهنده استودیو Naughty Dog نیز در پایان سریال به خاطر مشاوره دادن، نام برده میشود. اچبیاو و سونی از اظهار نظر در این مورد خودداری کردهاند.
بروس استریلی سال گذشته با استودیوی جدیدی به نام Wildflower Interactive بازگشت خود را به عرصه بازیسازی اعلام کرد. در مصاحبه با لس آنجلس تایمز، رابطه او با ناتی داگ به «تشنجآمیز» توصیف شده است.
در حالی که اتحادیه هالیوود باعث شده تا اعتباردهی معمولاً به درستی انجام شود، موضوع اعتبار دادن درست به توسعهدهندگان در بازیهای ویدیویی مسئلهای درازمدت بوده، زیرا شرکتهای متعددی به دلیل عدم اعطای اعتبار مناسب به سازندگان مورد انتقاد قرار گرفتهاند.
بدون هیچگونه مقررات واقعی به غیر از دستورالعملهای انجمن بینالمللی توسعهدهندگان بازی (IDGA) که قابل اجرا هم نیستند، توسعهدهندگان بازی در مورد نحوه، مکان یا اینکه چطور نامی از آنها برده شود، در اختیار کارفرمایان خود هستند.
سریال تلویزیونی The Last of Us بامداد دوشنبه از شبکه HBO پخش شد و ۴.۷ میلیون بیننده داشت. به گفته وارنر، این دومین نمایش بزرگ شبکه در یک دهه اخیر پس از Boardwalk Empire با ۴.۸۱ میلیون بیننده در سال ۲۰۱۰ به حساب میآید. تنها سریال House of Dragon در این سالها بیشتر از لست آو آس بیننده داشته است.
چرا همه بازیها فضایی شدند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
داداش تو توی ساخت بازی همکاری داشتی نه توی ساخت سریال