ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Cyberpunk 2077
اخبار و مقالات

توسعه‌دهنده Cyberpunk 2077: به بازیکنان حق می‌دهم از داستان خطی بازی ناامید باشند

کارگردان بازی Cyberpunk 2077، پاول ساسکو، طی یک استریم توییچ افشا کرد که برخی از بازیکنان نسبت به خطی بودن داستان اصلی بازی ناراضی هستند و به‌نظر او صحبت‌های این بازیکنان کاملا توجیه‌پذیر و درست ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۷

کارگردان بازی Cyberpunk 2077، پاول ساسکو، طی یک استریم توییچ افشا کرد که برخی از بازیکنان نسبت به خطی بودن داستان اصلی بازی ناراضی هستند و به‌نظر او صحبت‌های این بازیکنان کاملا توجیه‌پذیر و درست است.

ساسکو در ادامه توضیح می‌دهد بازیکنان انتظارات خاصی از سایبرپانک ۲۰۷۷ داشتند و به آن‌ها حق می‌دهد اگر از داستان خطی آن کاملا راضی نباشند. با این حال او می‌گوید نگرش توسعه‌دهندگان نسبت به «روایت خطی» و «غیرخطی» متفاوت است.

مطلب پیشنهادی
فرسنگ‌ها زیر انتظارات
بررسی بازی Skull and Bones

اتفاقات خیلی زیادی افتاد. اول از همه، بازیکنان انتظار بیشتری داشتند، و دلیل این موضوع هم نحوه ساخت ویچر ۳ بود. به شخصه فکر می‌کنم میزان غیرخطی بودن مراحل سایبرپانک ۲۰۷۷ دیوانه‌وار است اما بازیکنان انتظار بیشتری داشتند.

به گفته ساسکو بازیکنان انتظار داشتند شاخه‌های بسیار بزرگتری در داستان بازی وجود داشته باشد که به واسطه انتخاب بازیکنان شکل می‌گیرد. با تمام این اوصاف توسعه‌دهندگان اعتقاد داشتند تغییرات باظرافت و کوچکتر کافی خواهد بود.

Cyberpunk 2077

به‌نظر می‌رسد تغییرات کوچک کافی نبوده‌اند. ما به عنوان توسعه‌دهنده بحث غیرخطی بودن را به شکل متفاوتی می‌بینیم. اما بازیکنان اینطور فکر می‌کنند که «می‌توانم انتخاب‌های متفاوتی داشته باشم و همه چیز ناگهان در بازی تغییر کند؟».

فکر می‌کنم حق دارند. بازی می‌توانست از خیلی جهات بهتر باشد.

سی دی پراجکت رد هم‌اکنون روی پرخرج‌ترین بسته الحاقی خود به نام Phantom Liberty کار می‌کند که اولین و آخرین DLC بازی Cyberpunk 2077 خواهد بود. این بسته الحاقی تنها برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی عرضه می‌شود و جایی در ۲۰۲۳ در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی
الهام‌بخش، دنباله یا پیش‌درآمد؟
آیا بازی‌ها و رمان‌های ویچر به هم مرتبط هستند؟

واقعا استفاده عمودی از پلی استیشن ۵ باعث خرابی آن می‌شود؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب ویجیاتو تماشا کنید!
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • home10
    home10 | ۵ بهمن ۱۴۰۱

    داستان بازی به کنار چرا انقد رو ps4 گرافیکش داغونه انگار داری با رزولوشن 480p بازی میکنی

  • aaaa
    aaaa | ۴ بهمن ۱۴۰۱

    بازم مقاله از سایبر پانک ?
    داستانش رو تا وسطا رفتم بد نیستن

  • hurting-other-pepole
    hurting-other-pepole | ۴ بهمن ۱۴۰۱

    به نظر من ... نه بازی سایبرپانک داستان بدی داشت ، نه بازی هایی با داستان خطی بدن .

  • sina2007
    sina2007 | ۴ بهمن ۱۴۰۱

    من کاری به سایبرپانک ندارم. اما چرا یه سری ها روایت خطی رو ننگ میدونن؟
    شما اگه بتونی توی دنیای بازی بیش از حد انتخاب داشته باشی یعنی باید قید داستان قوی رو بزنی چرا؟ چون ممکنه پلیر با انتخاب هاش ببخشید تر بزنه تو داستان! درحالی که بنظرم اون نویسنده میتونه به بهترین شکل ممکن داستان خودش رو روایت کنه. حتی بازی های نقش آفرینی بزرگی دیدم که برای اینکه داستانشون به فنا نره انتخاب ها رو محدود کردن مثلا توی الدن رینگ توی صحبت با ان پی سی ها دوتا گزینه میده ولی باید یکی رو بزنی تا ادامه بدی مثلا جادوگر رنی که حتی یکی از پایان های بازی مربوط به اونه دفعه اول که میبینیش ازت یه سوال میپرسه اگه بهش دروغ بگی برمیگرده میگه که من رو بازی نگیر تارنیشد دوباره ازت میپرسم! چرا اینطوریه چون پلیر با یه انتخاب نتونه یه کوئست رو به فنا بده و همچنین گرفتن قابلیت اسپریت سامن رو .

مطالب پیشنهادی