لول آپ 98 چگونه خود را از سالهای قبل متمایز میکند؟
مهلت ثبتنام در رویداد Level Up 98 به پایان رسیده و حال تیمهای حاضر باید با چالشهای اصلی روبرو شوند. لول آپ امسال از جهات مختلفی با ۲ سال گذشته تفاوت دارد و کسرا تهرانی ...
مهلت ثبتنام در رویداد Level Up 98 به پایان رسیده و حال تیمهای حاضر باید با چالشهای اصلی روبرو شوند. لول آپ امسال از جهات مختلفی با ۲ سال گذشته تفاوت دارد و کسرا تهرانی مدیر توسعه تجاری فن افزار از این تفاوتها به ویجیاتو میگوید.
اولین موضوع جالب در مورد Level Up 98 به برگزاری کنفرانس خبری آن به صورت ویدیویی در سایت فن افزار برمیگردد. طبق گفتههای کسرا تهرانی به ویجیاتو، علاوه بر این کنفرانس خبری، مراسم افتتاحیه و اختتامیه لول آپ 98 هم به صورت ویدیویی برگزار خواهد شد:
از آنجایی که این کار پیش از این انجام نشده نبود، پیادهسازی آن برای خودمان هم چالش جالبی محسوب میشد. در ضمن برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه لول آپ به صورت اینترنتی کمک میکند تا افراد بیشتری از سرتاسر ایران در آنها حضور داشته باشند و در نهایت با آرشیوی طرف خواهیم بود که برای همیشه در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
طبق گفتههای تهرانی، در ابتدا تیم برگزار کننده لولآپ نگران این موضوع بوده که برگزاری آنلاین کنفرانس خبری باعث کاهش شرکت کننده حاضر در Level Up 98 شود اما استقبال خوب تیمهای بازیسازی خلاف این قضیه را ثابت کرده است.
دیگر نکته مهم در رابطه با لول آپ امسال به موضوع این رویداد برمیگردد. بازیکنان میبایست موضوع بازی مورد نظرشان را عنوانی انتخاب کنند که قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی عرضه شده، و سپس آن (یا حداقل بخشی از آن) را با المانهای جدید و عناصری نوآورانه و در عین حال وفاداری به طراحی اولیه بازسازی (دوبارهسازی) کنند.
کسرا تهرانی دلیل این که بازیهای قبل از سال ۲۰۰۰ به عنوان موضوع اصلی لول آپ ۹۸ انتخاب شدهاند میگوید:
با وجود آن که امروزه با تجهیزات و امکانات بسیار بیشتری نسبت به زمان گذشته طرف هستیم، نکته خاصی در مورد موسیقی، فیلمها و بازیهای کلاسیک وجود داشت که آنها را به تجربههای لذت بخشی تبدیل میکرد. به همین خاطر، به این نتیجه رسیدیم که انتخاب بازیهای قبل از سال ۲۰۰۰ به عنوان موضوع اصلی لولآپ امسال کمک میکند تا متوجه شویم چه المانهایی این بازیها را به تجربهای سرگرم کننده و خاص تبدیل میکرد.
نکته مشترک این رویداد با لول آپ سال گذشته به مشخص کردن خروجیهایی برمیگردد که تیمها برای گذر از مراحل مختلف باید آنها را به داوران ارائه دهند. برای مثال تیمها باید تا ۱ شهریور موارد زیر را آماده کنند:
- اعلام بازی قدیمی انتخاب شده توسط تیم با یک سند شامل موارد زیر:
- نام بازی انتخاب شده توسط تیم
- آدرس (URL) صفحهی ویکیپدیا و یا وبسایت بازی که اطلاعات بازی در آن موجود است
- دلایل انتخاب این بازی توسط تیم
- توضیح مختصر در خصوص خلاقیتی که تیم برای تغییر بازی دارند و تفاوتهای کلی که بازیای که در انتهای رویداد تحویل داده میشود با نسخهی اصلی بازی دارد
- ارسال فایل ویدیو دو تا سه دقیقهای از گیمپلی بازی اصلی که توسط تیم برای دوبارهسازی انتخاب شده است.
- سند مفهومی بازی (Concept Document)
- ویدیو سه تا پنج دقیقهای شامل:
- معرفی تیم و اعضای آن
- روند تولید بازی تا رسیدن به مرحلهای اول
- گیمپلی بازی تا این مرحله
- نسخهی قابل بازی مرحله اول
با گذشت زمان و نزدیک شدن به اختتامیه رقابتها، تیمهای حاضر باید تا ۱۵ شهریور موارد زیر را به داوران ارائه دهند:
- ویدیو سه تا پنج دقیقهای شامل:
- روند تولید بازی تا رسیدن به مرحلهای دوم
- گیمپلی بازی تا این مرحله
- تریلر سه تا پنج دقیقهای که میتواند شامل موارد زیر باشد:
- معرفی تیم
- روند ساخت بازی
- گیمپلی بازی اصلی
- گیمپلی بازی دوبارهسازی شده توسط تیم
- نسخه نهایی قابل بازی (Playable Demo) که یک برش عمودی (Vertical Slice) از محصول دوبارهسازی شده توسط تیم در رویداد خواهد بود.
ددلاینهای ذکر شده به تیمهای حاضر کمک خواهد کرد که نظم تیمی را رعایت کنند. در کل موارد بالا الزاماتی است که رعایت آنها در نهایت باید به تولید محصولی ختم شود که پس از اتمام مهلت نهایی (تا ۲۹ شهریور) نسخه قابل بازی آن (Playable Demo) قابلیت نشر روی پلتفرم هیولا را داشته باشد.
تیم اول بازیسازی در Level Up برنده ۳۰ میلیون تومان وجه نقد خواهد شد. تیمهایی که در ردههای دوم و سوم نیز قرار بگیرند به ترتیب ۱۰ و ۵ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اطلاع رسانی ضعیفه
واقعا فکر خوبی کردید برای امسال.
اما فکر نکنید همون بازی قبل ۲۰۰۰ برخواهد گشت.
سعی داریم درست کار کنیم ، نه فقط بخاطر پول ، در ضمن زمان هم برای ساخت کم هست.