بهترین انیمه های دهه ۲۰۰۰ که به ریبوت نیاز دارند
آغاز قرن جدید، هزارهای نو و استایل جدیدی از انیمه. دهه ۲۰۰۰ چیزهای زیادی را به مردم نشان داد: عرضه شدن اولین آیپاد، شبکه اجتماعی MySpace و لیدی گاگا. و در انیمه، یک انفجار بزرگ ...
آغاز قرن جدید، هزارهای نو و استایل جدیدی از انیمه. دهه ۲۰۰۰ چیزهای زیادی را به مردم نشان داد: عرضه شدن اولین آیپاد، شبکه اجتماعی MySpace و لیدی گاگا. و در انیمه، یک انفجار بزرگ رخ داد که در آن بعضی از انیمههای بزرگ شونن مانند Naruto، Bleach و One Piece هم اکنون به نام Big Three در عامه مردم شهرت پیدا کنند.
هرچند، تعدادی از انیمههای شونن نتوانستند به چنین درجهای از شهرت و موفقیت دست پیدا کنند. یا به آنها شانس کافی داده نشد تا اقتباس انیمهشان کامل شود. این آثار اغلب اوقات تنها نسخه مانگایشان ادامه پیدا میکند که ممکن است خوانده شوند یا خیر. از اوایل سال ۲۰۰۰، انیمه به لطف تکنیکهای جدید ساکوگا و جهانی شدنش به لطف سرویسهای استریم، گسترش یافت و توانست هر سال، بینندههای بیشتری را جذب کند. بسیاری از انیمهها معمولاً ایدههایی ژاپنی و عجیب غریبی دارند، و به خودی خود یک جور ابراز نظر هنرمندانه درباره عقاید، فکرها و فلسفه درونی نویسنده هستند که با او به این روش با دیگر مخاطبان گفت و گو میکند.
انیمههای شونن یکی از محبوبترین ژانرهای انیمه هستند و از ساب ژانرهای مختلفی تشکیل شدهاند تا بتوانند قشر بیشتری از بینندگان را با داستانهای درگیرکننده و متفاوت را راضی کنند. و در میان انیمههایی که در دهه ۲۰۰۰ پخش شدند، تعدادی از آنها لایق این هستند که بیشتر شناخته شوند و شانس دیگری برای موفقیت در این روزها، پیدا کنند. با معرفی بهترین انیمههای شونن دهه ۲۰۰۰ که به ریبوت نیاز دارند، همراه ویجیاتو باشید.
Claymore
استودیوی سازنده | Madhouse |
نمره IMDB | ۸ |
چرا باید ریبوت شود؟ | مانگا کامل شده و انیمه هم میتواند بالاخره کامل شود |
یک انیمه فانتزی تاریک ساخته شده توسط نوریهیرو یاگی و عرضه شده در سال ۲۰۰۷. یک روز در روستایی آرام و ساکت، یک یوما ظاهر شد. شیطانی قدرتمند که عطش گوشت انسان را دارد. قبل از اینکه او بتواند مردمان روستا را قتل عام کند و با گوشتشان ضیافتی راه بیاندازد، یک کلیمور، پاسخ بشریت به آفت شیطانی، وارد صحنه میشود. یک مبارز زن نصف انسان و نصف کلیمور که مامور میشود دشمنان شیطانیشان را نابود کند.
این انیمه به عنوان درسی در مقیاس قدرت در نظر گرفته میشود و به خودی خود، یک شاهکار است. با توجه به اینکه مانگا کامل شده و تعداد قسمتهای آن به بالای ۲۰۰ میرسد، سریال میتواند به یک اثر کامل تبدیل شود.
InuYasha
استودیوی سازنده | Sunrise |
نمره IMDB | ۷.۹ |
چرا باید ریبوت شود؟ | سریال همچنان پتانسیل بیشتری برای بهتر شدن دارد |
آغاز شده در اکتبر سال ۲۰۰۰، InuYasha یک انیمه طولانی ساخته شده توسط رومیکو تاکاهاشی است. شخصیت اصلی داستان، کاگومی هیگوراشی، در حال جشن گرفتن ۱۵ سالگیاش که به توسط یک شیطان به درون چاه حَرم قدیمی خانوادهاش سقوط میکند. او به گذشته میرود، جایی که پر از شیطانی است که دنبال او میگردند تا چیزی را که متعلق به اوست را به دست بیاورند: The Shikon Jewel. در سفرش، او با محافظش، نصف شیطانی به نام Inuyasha آشنا میشود. او با بیمیلی از کاگومی هنگامی که با دشمنان رو به رو میشوند محافظت میکند. اما در وسط نبرد The Shikon Jewel از یکدیگر جدا شده و برای اینکه دوباره باهم باشند، به دل خطر میزنند.
یکی از اولین انیمههای دهه ۲۰۰۰، که از بیشتر تکنیکهای انیمیشنی به روز، ترکیب رنگ و بافتهای با کیفیت بالا بهره برد. در ضمن، این امکان را به استودیو انیمیشن میدهد تا اپیزودها را ساده کند، زیرا با بازیافت کردن تصاویر قدیمی سریال، میتوانند احساسات و روایات بیشتری را درونش جای بدهند.
The Law of Ueki
استودیوی سازنده | Studio Deen |
نمره IMDB | ۷.۲ |
چرا باید ریبوت شود؟ | خاص بودنی که در زمان خودش نتوانست دیده شود |
یکی از عجیبترین انیمههایی که نتوانست موفقیت تجاری خوبی به دست بیاورد، اما سیستم جادوی خاصی را به رخ میکشد که هواداران میتوانند باهم از آن لذت ببرند. با داشتن شباهتهایی به سیستمهای قدرت مانند Nen انیمه Hunter X Hunter، که هر شخصیت قدرت خاصی را دارد و در طی داستان پیشرفت میکند، The Law of Ueki میتواند با یک ریبوت درست حسابی به موفقیت دست پیدا کند.
با شخصیتهای دوست داشتنی و سیستم قدرت جذاب، این انیمه جلوههایی از انیمههای کلاسیک شونن را دارد. حال که دوباره نگاهی به آن بیاندازیم، داستان میتوانست در آن زمان راه چارهای برای خلاصی از گرفتاریاش پیدا نکند و یک اقتباس جدید میتواند روایتهای اضافه را از بین ببرد تا بتواند یک اقتباس مدرن بهتر را بسازد.
Rave Master: Groove Adventure Rave
استودیوی سازنده | Studio Deen |
نمره IMDB | ۶.۶ |
چرا باید ریبوت شود؟ | یکی از کارهای نخستین کارگردانی مشهور که لایق یک ریبوت است |
قبل از Eden Zero و Fairy Tail، سریال دیگری بود که جز اولین کارهای هیرو ماشیما محسوب میشود. هواداران کارهای خاص او، طراحیها و مضمونهای خاص زیادی را خواهند شناخت که بعدها در کارهای آیندهاش، ظاهر شدند که منشأ آنها، آثار اولیه او هستند.
در دنیای Groove Adventure Rave، سنگهای قدرتمندی به نام Dark Brings وجود دارند که باعث رخ دادن Overdrive شدهاند، اتفاق مصیبت باری که یک دهم دنیا را نابود کرد. در زمان حال آن دنیا، سازمانی به نام Demon Card، سعی دارند این سنگها را برای اهداف شومشان جمع کنند. قهرمان داستان، هارو گلوری، عنوان Rave Master را تصاحب کرده و تیغهاش را حمل میکند و Rave Stones افسانهای (تنها چیزی که قادر است Dark Brings را نابود کند) سعی دارد آنها را متوقف کند.
Kekkaishi
استودیوی سازنده | Sunrise |
نمره IMDB | ۷.۵ |
چرا باید ریبوت شود؟ | کلیف هنگری که بدون پاسخ رها شده است |
یک اثر جذاب اما دیده نشده در دنیای انیمههای مبارزهای، با شباهتهایی بین Shaman King و Nurarihyon No Mago، هرچند که این انیمه چاشنی به خصوص خودش را هم دارد. این انیمه، تمهایی شبیه به Onmyoji دارد و شور و شوقی که در انیمههای محبوب دیگر یافت میشود، به نوعی خاص از آنها وام گرفته است. داستان دو قهرمان و دوستان دوران کودکی، یوشیمورا سامیمورا و توکینه یوکیمورا، کسانی که Kekkaishi هستند. آنها مامور میشوند که موجودی شیطانی به نام Ayakashi را نابود کنند. موجودی که گاهی اوقات به دنیای انسانها میآید تا از یک انرژی تراوش شده از سوی Karasumori، یک مقر قدرت (متاسفانه) مستقر در زمینهای دبیرستانها تغذیه کند.
این انیمه ۵۲ قسمت دارد و با کلیف هنگر مهمی تمام میشود که همچنان بسیاری از مخاطبانش را از سال ۲۰۰۸ تا به کنون حیران رها کرده است. قسمتهای زیادی از مانگای این انیمه اقتباس نشدهاند و حالا فرصت خوبی است که این کار انجام شود.
Elfen Lied
استودیوی سازنده | Arms و Studio Guts |
نمره IMDB | ۷.۹ |
چرا باید ریبوت شود؟ | داستانی که در آن زمان به منبع اقتباسش وفادار نبود و حال لایق یک اقتباس تمیزتر است |
یک کالت کلاسیک و انیمهای که اگر آن را ندیدهاید، حتماً اسمش به گوشتان خورده است. این انیمه پیشنهادی مقداری از دیگر انیمهها، قدیمیتر است و خشونت و تمهای تاریک بیشتری نسبت به بقیه انیمهها دارد (بنابراین ممکن است مقداری در قلمروی ژانر سینن ماجراجویی کنیم). Elfen Lied داستان لوسی را دنبال میکند. یک Dioclonius، انسانی با دو شاخ بر روی سرش و دستهایی تِلِکینتیک نامرئی. اربابان فرازمینیاش، منجر به دستگیری و در نهایت، تبدیل شدن او به یک مورد آزمایشی برای دولت میشوند.
بعد از اینکه او در آزمایشات شکنجه شد، از آنجا گریخت. در طول آزمایشات یک زخم بر روی سرش دریافت کرد و هویتش به دو بخش یک دختر کوچک عاجز و قاتلی بیرحم تقسیم شد. او توسط دو دانشجو پیدا میشود که در نهایت در وسط دنیایی مرموز و پر از تئوری توطئه و محرمانههای دولتی گیر میافتند.
این سریال بسیار کوتاه بود و تنها سیزده قسمت داشت. همچنین این انیمه به خاطر جدا کردن روایت آنچه لین اوکاموتو قصد داشت، به منبع اقتباسش وفاداری نشان نداد. به روز کردن انیمیشن و تمام کردن داستان میتواند یک لطف بسیار بزرگ به هواداران قدیمی و جدید انیمه باشد.
Katekyo Hitman Reborn!
استودیوی سازنده | Artland |
نمره IMDB | ۷.۷ |
چرا باید ریبوت شود؟ | علی رغم طولانی بودنش، انیمه نتوانست تعدادی از آرکهای مهم را نمایش دهد |
شما بیایید و دبیرستان، بدنهای آسمانی، مافیا و نوزادی سخنگو را باهم ترکیب کنید، چه چیزی به دست میآورید؟ این یا یک خواب عجیب غریب است یا Katekyo Hitman Reborn! انیمهای که ۲۰۳ قسمتش پخش شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. یک قهرمان تو سری خور دوست داشتنی، سونایوشی ساوادا، متوجه میشود که وارث قدرت خانواده مافیایی ونگولا شده و حال دست سرنوشت، او را به سمت تبدیل شدنش به نهمین رییس این خانواده هدایت کرده است. با عضو جنایتکار و معلم دوران آغازینش، Reborn، او یاد میگیرد که چگونه به یک رییس تبدیل شود و دیگر سندیکاهایی که تهدید کننده زندگی مافیایی جدید او و مقامش به عنوان یک رییس هستند را شکست بدهد.
با اینکه ۲۰۰ قسمت برای آن ساخته شد، این انیمه هیچوقت نتوانست مانگا را کامل پوشش بدهد و هنوز تعدادی آرک باقی ماندهاند تا داستان را کامل کنند. شاید درخواست برای دوباره ساختن این عنوان درخواست سنگینی باشد، هرچند کامل کردن این انیمه میتواند مثل برآورده کردن یک آرزو باشد، مخصوصاً با تکنیکهای مدرن مبارزات انیمیشنی و قدرتهای خاصی که در Reborn! میتوان نمایششان داد.
Soul Eater
استودیوی سازنده | Bones |
نمره IMDB | ۷.۸ |
چرا باید ریبوت شود؟ | پایانی که همه چیز را خراب کرد |
دومین مانگایی که آتسوشی اُهکوبو تا کنون ساخته و به طور قابل بحثی، یکی از بهترین کارهایش (مشخصاً در برابر کار دیگر او Fire Force)، حاوی روایات سنگینی درباره متافیزیک روح است و این مورد را به خوبی با استایل گاتیک-کمیک طورش ترکیب کرد که باعث نشان دادن یکی از بهترین دنیاسازیها و سیستمهای قدرت درگیرکننده در دنیای شونن شد.
متاسفانه، این انیمه زیر سایه پایان بندیاش قرار گرفته است. پایانی که قرار بود شجاعانه باشد اما به جایش احمقانه و عجولانه درآمد. یک اقتباس وفادار نسبت به مانگا میتواند گزینه خوبی باشد، با توجه به اینکه دیگر کارهای اُهکوبو به موفقیت رسیدهاند. در ضمن، بعضی از بهترین روایات و آرکهایش در پایان بندی گنجانده شده بودند و این بیعدالتی است اگر به نمایش گذاشته نشوند.
Berserk
استودیوهای سازنده | OLM Team |
نمره IMDB | ۸.۷ |
چرا باید ریبوت شود؟ | این انیمه هیچوقت اقتباسی درست از روی مانگاهایش دریافت نکرد! |
آخرین انیمه ما، آزادی این را دارد که هم اثری شونن باشد و هم مانند یک انیمه سِینِن رفتار کند و این که به صورت تکنیکی، این انیمه در اواخر دهه نود پخش شد. اگرچه، این اثر یک بازسازی در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد (پس حسابش کنیم مگرنه؟!). هرچند، منبع اقتباس اصلی شانس زیادی با اقتباس انیمهای جدید نداشت و آنها در برابرش کمرنگ هستند. گاتس، یک مزدور، شخصیتی آیکونیک که شیاطین مختلفی را شکار میکند. شیاطینی که به دستور رییس Band of the Hawk، گریفیث (تنها کسی که قادر است گاتس را در نبرد تن به تن شکست دهد)، به دنبالش هستند.
این انیمه نیازمند این است که داستانش تکنیک انیمیشن دیگری به جز 3D CGI را اختیار کند و روایت قابل اعتمادی حول محور داستان فانتزی قرون وسطایی غمگینش داشته باشد. داستانی که مدتها هوادارانش را فریفته و هیجان زده خود کرد. اولین اقتباس آن، تنها دوازده جلد مانگا را پوشش داد و دومین، فقط یک آرک را توانست به نمایش بگذارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
برای اینویاشا خیلی حسرت می خرم ی دنباله براش سختم افتضاح
بعضی انیمه ها مثل همین اینویاشا نیاز به ریموت ندارن گرافیکش الانم خوبه
خیلی دوست دارم برم سمت برزک اما محتوای +۱۸ پیش از حده و حتی شنیدم مثل hen*i هست
شاید هیچوقت نتوانیم یک اقتباس، درحد مانگای برزرک ببینیم حداقل نه بعد مرگ مرحوم کنتارو میورا
اون فضا سازی و اون خشونت حس می کنم برای مدیوم انیمه زیاد مناسب نباشه حتی اگه یک روزی ساخته بشه باید حداقل درجه سنی بزرگسال داشته باشه
برزرک ریبوت ۲۰۱۷ نداره؟
همه ریبوت هاش آشغالن
متاسفانه هیچ کدوم از انیمه های این لیست رو ندیدم!
ولی احتمالا برم سراغ InuYasha
یه انیمه ای که خودم خیلی دوست دارم ریبوت شه yu yu Hakusho اثر دیگر آقای توگاشی خالقhxh هست که اصلا تو ایران شناخته شده نیست ولی مثل hxhجذابه
و درباره ی بزرک..
من فکرمیکنم هیچ وقت یه اقتباس خوب از برزرک بیاد
حجم محتواهای ۱۸+ و خشونت برزرک ا نقدر زیاده که هیچ کس نمیره سراغش
خسته نباشید امیدوارم مقالات بیشتری تو دسته بندی انیمه ببنیم چون مقالات انیمه ای سایت خیلی کمن?