۱۰ چیزی که جای خالی آن در بازی Hogwarts Legacy حس میشود
بازی Hogwarts Legacy بالاخره بر روی کنسولهای Xbox Series X/S ،PS5 و PC منتشر شد و در همین زمان کم به پرفروشترین بازی هری پاتری دنیا تبدیل شد. این بازی نظر بسیاری از ما و ...
بازی Hogwarts Legacy بالاخره بر روی کنسولهای Xbox Series X/S ،PS5 و PC منتشر شد و در همین زمان کم به پرفروشترین بازی هری پاتری دنیا تبدیل شد. این بازی نظر بسیاری از ما و طرفداران کتابها و فیلمهای هری پاتر را به خودش جلب کرد و در مجموع تجربهای راضی کننده را ارائه میدهد. اما این موضوع باعث نمیشود که به خودمان نگوییم که «بازی کامل است، ولی میتواند بهتر شود.» در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا با هم مواردی را بررسی کنیم که جای آن در بازی خالی است و ممکن است که در آینده به عنوان آپدیت و یا DLC منتشر شوند.
برنامه زمانی کلاسها
این اتفاق برای بازیهای دیگر هم افتاده است، و احتمالا برای بازیهای آینده هم بیفتد. با این حال هنوز هم جای تاسف دارد که در Hogwarts Legacy یک برنامه مشخص درسی برای کلاسها وجود ندارد. خیلی کارها میشد در این زمینه انجام داد. کلاسی با Dinah Heckert را تصور کنید که به شما در مقابله با جادو سیاه کمک میکرد. یا مثلا کلاسی با Aesop Sharp که در ساخت معجونهای جادویی، به شما کمک میکرد. پتانسیل کارهای مختلفی که میتوانستند انجام دهد بسیار بالاست و حتی با داستان اصلی کتابها هم تداخلی پیدا نمیکرد.
امتحانات OWL
پس از اتمام تمامی مراحل و ماموریتهای اختیاری بازی و وقتی که به لول ۳۴ میرسید، شما برای امتحانات OWL آماده خواهید شد. پروسه این آمادهسازی در حقیقت فقط نمایشی است و پس از مدت کمی شما را برنده اعلام میکنند. سوال اینجاست که خب چرا خود امتحانات را جزوی از قسمت پایانی بازی نکنند؟ میتوانستند کاری کنند که پس از برنده شدن در این امتحان، به یک سری لباس و یا جادوهایی خیلی قوی دست پیدا کنید. این امتحان میتوانست پتانسیل بسیار بالایی داشته باشد؛ حیف که از آن استفادهای نشد.
جادوهای بیشتر
در کتابهای هری پاتر نزدیک به ۸۰ جادو مختلف را میتوانید پیدا کنید. با این وجود در بازی Hogwarts Legacy حتی نزدیک به این تعداد جادو هم وجود ندارد. قبول دارم که معروفترین جادوها، مثل Wingardium Leviosa و یا Avada Kedavra در بازی وجود دارد و به نحو احسن هم طراحی شدهاند، ولی این به تنهایی کافی نیست. اگر از شاخههای مختلف جادویی بازی کمی بیشتر استفاده میکردند و جادوهای بیشتری اضافه میکردند خیلی بهتر میشد.
وسایل تقویتی بهتر
بازی وسایل خیلی زیادی برای جمعآوری ندارد، ولی با این حال تعداد این نوع وسایل قابل قبول است. اکثر این وسایل یکی از قدرتهای شما را تقویت میکنند، ولی متاسفانه اصلا خلاقانه نیستند. یا قدرت شما را بیشتر میکنند و یا مقاومتتان را در مقابل یک جادو خاص. اگر این وسایل و لباسهای مختلف باعث میشدند که نحوه استفاده از جادوها و یا سبک بازی شما به طور کلی تغییر کنند خیلی جالبتر بود. حتی یک قابلیت هم میشد اضافه کرد که قدرت جادوهای شما با توجه به نوع لباسهایی که پوشیدهاید بیشتر شود. اما خب متاسفانه توسعهدهندهها تصمیم گرفتند که از روش دیگری پیش بروند.
گیمپلی پس از اتمام بازی
شاید فکر کنید که لول ۳۴ بالاترین لولی است که میتوانید برسید. منطقی هم هست چون در این سطح است که میتوانید برنده جایزه بهترین گروه شوید. شما اگر تمامی مراحل جانبی را به نحو احسن هم انجام دهید، باز هم به سختی میتوانید به این سطح برسید. با این حال، بالاترین سطح بازی در حقیقت ۴۰ است. شما باید مدتها و مدتها در حال مبارزه باشید و از آن طریق امتیاز تجربه کسب کنید. خب چرا یک کار بسیار سادهتر نکردند؟ چرا پس از اتمام بازی دیگر هیچ محتوایی در آن یافت نمیشود که بتوان انجام داد؟
کوئیدیچ
از مدتها پیش اعلام شده بود که بازی کوئیدیچ در Hogwarts Legacy قابل بازی نخواهد بود. حتی عدم وجود این بازی هم یکی از قسمتهای داستان است. اگر این بازی را در یک DLC و یا آپدیت ساده اضافه کنند هم بازی قشنگتر میشود و هم تنها ورزش جارویی بازی مسابقه نخواهد بود. حتی میتوانند یک بخش جداگانه برای این بازی در نظر بگیرند که هر کسی در آن یک وظیفه خاص داشته باشد. این مسابقه جدید هم میتواند آنلاین و چند نفره و هم آفلاین باشد.
فضا برای وسایل بیشتر
در ابتدا بازی شما تنها ۲۰ فضا برای ذخیره وسایل خود دارید. حتی اگر یک سری از چالشهای بازی را هم انجام دهید، به میزان ۴۰ خواهید رسید که همچنان خیلی کم است. چرا یک جعبه و یا مخزن بزرگ برای انواع وسایل بازی وجود ندارد؛ مثل چیزی که هری پاتر داشت. میتوانستند چنین سیستمی را اضافه کنند و اجازه ذخیره ۳۰۰ یا حتی ۴۰۰ وسیله مختلف را بدهند. این کار حتی میتوانست تنوع بازی را هم افزایش دهد.
چند Loadout مختلف
اگر تعداد جادوها بیشتر شود و تجهیزات و وسایل جدیدی هم به بازی اضافه شوند، بازی Hogwarts Legacy میتواند از چندین Loadout مختلف استفاده کند. البته اشتباه نکنید، چنین سیستمی اگر الان هم وجود داشت باز هم خیلی عالی بود. شما میتوانستید چندین Loadout مختلف را برای مواقع مختلف تنظیم کنید و به صورت پیشفرض از آنها استفاده کنید.
پیامد نفرینها
جدا از بسیاری از تصمیماتی که در بازی هیچ تاثیری ندارند، یک مورد است که اعصاب تمامی طرفداران هری پاتر را به هم میریزد. بله درست است، در مورد نفرینهای نابخشودنی صحبت میکنم. در کتابها، اگر تنها یک بار از یکی از این نفرینها استفاده کنید به زندان آزکابان فرستاده خواهید شد. حالا شما در بازی میتوانید به راحتی از این جادوها استفاده کنید، بدون اینکه کوچکترین مشکلی برایتان پیش آید.
یکی از پتانسیلهایی که این سیستم میتوانست داشته باشد، تاثیرش روی پایان بازی بود. میتوانستید اساتید خود را به چالش بکشید، یا کم کم به سمت شیطانی شدن پیش بروید. تمامی اینها گزینههای بسیار قابل قبولتری، نسبت به یک هشدار ساده هستند.
مخفیکاری بهتر در زمان خاموشی
از آنجایی که هیچ برنامه مشخص وجود ندارد، ساعتهای خاموشی هم خیلی مهم نیستند. البته خب به جز ارتباط آنها با داستان بازی. متاسفانه تاثیر این سیستم بر روی گیمپلی بازی تنهای به شکل ماموریتهایی مخفیانه و آزاردهنده است. اگر به طور مثال یک سیستم وجود داشت که با انجام هر کاری در مدرسه، زمان به جلو میرفت و به ساعت خاموشی نزدیک میشد، میتوانست این مخفیکاریها را بسیار جذابتر کند.
اگر هم در این شرایط گیر میافتادید، میتوانستید دچار دردسرهای بسیاری شوید. به طور مثال توسط اساتید مختلف تنبیه شوید و یا از گروهتان امتیاز کم کنند. حتی این کار باعث میشد که استفاده از راهروهای مخفی هم به شدت هیجانانگیزتر و مهمتر شوند. واقعا حیف که چنین پتانسیلی را از دست دادند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
راستش بین اینا فقط کویدیج به نظرم منطقی تر بود .
بقیش بهونه بنی اسرائیلیه بیشتر
شطرنج جادویی به عنوان مینی گیم.