مایکروسافت ادعا میکند جلوی عرضه هیچ بازی را برای پلی استیشن ۵ نگرفته است
چند روز پیش هاروی اسمیت، کارگردان استودیو Arkane، اعلام کرد که مایکروسافت مانع عرضه بازی Redfall برای پلی استیشن ۵ شده، ولی این شرکت بسیار بزرگ این ادعا را رد میکند. پیش از خرید بتسدا ...
چند روز پیش هاروی اسمیت، کارگردان استودیو Arkane، اعلام کرد که مایکروسافت مانع عرضه بازی Redfall برای پلی استیشن ۵ شده، ولی این شرکت بسیار بزرگ این ادعا را رد میکند.
پیش از خرید بتسدا و زنیمکس، استودیو آرکین روی نسخه پلی استیشن ۵ بازی ردفال نیز کار میکرد. با این وجود پس از نهایی شدن این معامله ۷ میلیارد دلاری، به آرکین اعلام شد که توسعه نسخه پلی استیشن ۵ را متوقف کند. در عوض از استودیو خواسته شده که روی نسخههای پیسی، ایکس باکس و گیمپس متمرکز شود.
فیل اسپنسر بارها اعلام کرده بود که هیچ عنوانی را از سایر پلتفرمها دریغ نخواهند کرد ولی این کار از سوی مایکروسافت کاملا خلاف قولهای او بود. اکنون این شرکت بیانیهای در اختیار گیماسپات قرار داده و ادعا میکند که نه تنها هیچ عنوانی را از رقیب خود دریغ نکرده، بلکه دث لوپ و Ghostwire: Tokyo را به صورت انحصاری ابتدا برای پلی استیشن ۵ منتشر کرده است.
این شرکت همچنین به ماینکرفت اشاره میکند که از سال ۲۰۱۴ جزئی از داراییهای آنها محسوب میشود. پشتیبانی از این بازی و اسپینآفهای مختلف آن از جمله Minecraft Dungeons روی کنسولهای پلی استیشن در سالهای گذشته بدون هیچ مشکلی ادامه داشته است. اما این بیانیه از سوی مایکروسافت چه اندازه شامل حقیقت میشود؟
سونی برای انتشار انحصاری دو بازی دث لوپ و Ghostwire: Tokyo (به مدت یک سال) با بتسدا قرارداد امضا کرده بود. بدون شک نادیده گرفتن این قرارداد میتوانست عواقب قابل توجهی را برای مایکروسافت به همراه داشته باشد. همچنین طبق صحبتهای هاروی اسمیت واضح است که این شرکت نسخه پلی استیشن ۵ بازی Redfall را کنسل کرده.
بازیهای مستقلی که باید در عید نوروز تجربه کنید
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
گل به خودی؟
پول داده استودیو خریده واسه اون وری ها هم بازی بسازه
فک کن یه زمین بخری بعد اجازه بدی طرف فروشنده گندم های اون زمین و زمانی که فصل برداشت رسید درو کنه باز
دیگه اینو با استارفیلد برای مایکرو سافت ضروری بودن . ولی مایکروسافت از یه طرف داره راست میگه ، میتونستن ماینکرفت رو انحصاری کنن یا بزنن زیر قرار داد های deathloop و ghost wire:tokyo ولی نکردن
از هر دیدی حساب کنی منطقیه کنسل کنن حتی با توجه به صحبت هاشون
پینوشت: معلوم نیست کارگردانه تو کدوم طرفه :/ خب بزار خرید تایید بشه بعد دهن باز کن :/
خداییش متوجه نمیشم بحث سر چیه
اگر مایکروسافت بدستا رو میخرید بعد ردفال و استارفیلد رو مولتی میداد همیمجا جلسه
بود که میزان احمق بودن مایکروسافت رو بین 99 درصد و 100 درصد مشخص کنن
خب ممکنه این ادعا دروغ باشه ولی باید در نظر بگیریم جنگ کنسولی دیگه با بازی انحصاری انجام نمی شه بازی های چند پلتفرم دارن روز به روز بیشتر میشن و در حال حاضر برنده جنگ کسیه که سرویس های بیشتری به مخاتب ارائه بده .
هنوز هم انحصاری توی بورس هست . درسته سرویس ها هم امروزه نقش زیادی توی موفقیت های یک استودیو دارن ، اما هنوز هم بازار انحصاری ها داغه
حرف شما درسته اما اگه کمی به بازی های که اخیرا منتشر شده نگاه کنید متوجه میشید که شرکت ها چقدر بازی های چند پلتفرم بیشتری منتشر میکنن و تاثیر بازی انحصاری روی رقابت چقدر کمتر شده
پس چرا سونی هنوزم که هنوزه پیروز میدانه ؟
حتی سونی هم کم کم داره بازیاش رو برای پی سی و پلتفرم های دیگه منتشر میکنه
اگه دیدین این کارگردانه چند وقت دیگه از آرکین رفت که مثلا خودش استودیو بزنه اصلا شک نکنین چون خودش نرفته بلکه انداختنش بیرون ولی واقعا درود بر صراحت بیان و شرافتش
یه بلایی سرش میارن داوطلبانه بره بیرون.