اکتیویژن بلیزارد: برای توسعه بازیهای Call of Duty از ۱.۵ استودیو کمک گرفته میشود
اکتیویژن ادعا کرده که توسعه هر یک از بازیهای Call of Duty به دلیل «محتوای زیادی» که دارند، به ۱.۵ استودیو اصلی نیاز دارد. هفته گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) با خرید اکتیویژن ...
اکتیویژن ادعا کرده که توسعه هر یک از بازیهای Call of Duty به دلیل «محتوای زیادی» که دارند، به ۱.۵ استودیو اصلی نیاز دارد.
هفته گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مخالفت کرد و گفت که این معامله میتواند به رقابت در بازار آسیب برساند. گزارش نهایی این رگولاتور، دارای اطلاعات جالبی در مورد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد و همچنین کل صنعت بازی است. در یکی از نکات جالب گزارش گفته شده که اکتیویژن برای هر یک از بازیهای فرنچایز Call of Duty که منتشر میکند به «تقریبا ۱.۵» استودیو اصلی نیاز دارد.
گزارش IDG نشان میدهد که اکتیویژن بلیزارد به دلیل محتوای زیادی برای CoD دارد، تقریبا به ۱.۵ استودیو اصلی نیاز دارد تا سالانه روی آن کار کنند. علاوه بر این، در گزارش ادعا شده که اکتیویژن معمولا از حدود ۱۵ شریک توسعهدهنده برای یک بازی با بودجه ۱۰۰ میلیون دلار و برای بازیهای بزرگتر از ۲۰ تا ۳۰ شریک مختلف استفاده میکند.
اکتیویژن برای توسعه بازیهای Call of Duty معمولا از سه استودیو اصلی خود استفاده میکند. Infinity Ward که اخیرا Call of Duty: Modern Warfare 2 را ساخته بود، Sledgehammer Games که Call of Duty: Vanguard را ساخته است و Treyarch که Call of Duty: Black Ops Cold War را در کارنامه خود دارد. در این بین استودیوهای کمکی دیگری نیز مانند Raven Software به توسعه بازیها کمک میکنند.
با این وجود، معامله بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت ظاهرا فعلا به بنبست خورده است. در حالی که رگولاتورهای دیگر نیز هنوز باید نظر خود را اعلام کنند، اما سازمان رقابت و بازار بریتانیا گفته بود که خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت تا ۱۰ سال دیگر ممکن نخواهد بود.
ویجیلاگ پلاس: موفقیت جدید سازنده الدن رینگ و نمایش جدید زلدا
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.