انویدیا تنها ۲۰ درصد از زمان خود را صرف توسعه سختافزارها میکند
انویدیا بزرگترین تولیدکننده پردازنده گرافیکی در دنیای محسوب میشود و شاید فکر کنید به شکل طبیعی باید بیشتر وقت، هزینه و تمرکز خود را صرف توسعه سختافزار کند. با این حال، یکی از اعضای ارشد ...
انویدیا بزرگترین تولیدکننده پردازنده گرافیکی در دنیای محسوب میشود و شاید فکر کنید به شکل طبیعی باید بیشتر وقت، هزینه و تمرکز خود را صرف توسعه سختافزار کند. با این حال، یکی از اعضای ارشد شرکت صحبتهای جالبی ارائه داده که برخلاف انتظارات عموم است.
مانویر داس، مدیر بخش سرمایهگذاری انویدیا، در کنفرانس «کامپیوتر آینده» به شرکتکنندگان گفت که آنها ۸۰ درصد از زمان خود را صرف توسعه نرمافزار میکنند و تنها ۲۰ درصد به بخش سختافزار اختصاص مییابد.
در انویدیا، ما ۲۰ درصد از زمان خود را صرف سختافزار و ۸۰ درصد را صرف نرمافزار میکنیم. ما به صورت مداوم مشغول توسعه و بهبود الگوریتمها هستیم تا بفهمیم چه کارهایی از سختافزار برمیآید و چه کارهایی برنمیآید. هوش مصنوعی یکی از بزرگترین چالشهای امروز ماست.
تصور این نسبت ۸۰ به ۲۰ کمی برای عموم مخاطبان دشوار است، مخصوصا اگر در نظر بگیریم که انویدیا اکنون دوران بسیار مهمی را سپری میکند و مشغول عرضه منظم کارتهای سری ۴۰ خود است. با این حال، صحبتهای داس به خوبی نشان میدهد غول تکنولوژی و سختافزار دنیا صرفا روی پردازندههای گرافیکی خود متمرکز نیست و برنامههای بلندمدت و مهم دیگری در سر دارد.
علاوه بر تکنولوژی تحسینبرانگیز DLSS و نسل جدید آن یعنی «تولید فریم» (Frame Generation)، انویدیا اخیرا یک پلتفرم ساخت ماد راهاندازی کرده که به مادسازان اجازه میدهد به راحتی «رهگیری پرتو» را روی بازیهای قدیمی مبتنی بر دایرکس ۸ و ۹ پیادهسازی نمایند.
ویجیلاگ پلاس: ماجرای جنجالی بازی آنرکورد و استودیو تازه پلی استیشن
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
قابل پیشبینی بود