بازی Starfield قرار بود انحصاری پلی استیشن باشد!
دادگاه مایکروسافت مقابل FTC ادامه دارد و به لطف آن اکنون دلیل واقعی خرید کمپانی بتسدا توسط مایکروسافت را فهمیدیم؛ ترس از انحصاری شدن بازی استارفیلد روی پلی استیشن! فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در ...
دادگاه مایکروسافت مقابل FTC ادامه دارد و به لطف آن اکنون دلیل واقعی خرید کمپانی بتسدا توسط مایکروسافت را فهمیدیم؛ ترس از انحصاری شدن بازی استارفیلد روی پلی استیشن!
فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در جریان دادگاه فاش کرد که سونی دائم به ناشران پول میدهد تا از انتشار بازیهایشان روی ایکس باکس جلوگیری کند، و این باعث شد مایکروسافت به این نتیجه برسد که برای زنده ماندن در رقابت باید بتسدا را خریداری کند.
هنگامی که زنیمکس را خریداری کردیم، یکی از عوامل تاثیرگذار روی تصمیمان این بود که سونی معاملهای برای Deathloop و Ghostwire Tokyo ترتیب داده بود، که به بتسدا پول دهد تا این بازیها برای ایکس باکس منتشر نشوند. هنگامی که صحبت از Starfield شد، به گوشمان رسید که استارفیلد هم احتمالا روی ایکس باکس منتشر نخواهد شد و ما هم نمیتوانستیم به عنوان رتبه سوم در میان کنسولها، بیش از پیش در دریافت محتوا عقب بیفتیم. به همین دلیل باید از انتشار محتوا روی پلتفرممان مطمئن میشدیم تا در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشیم.
در سال ۲۰۲۱، مایکروسافت در قراردادی با ارزش ۷.۵ میلیارد دلار کمپانی Zenimax را خریداری کرد تا صاحب کمپانی بتسدا و تمام زیرمجموعههایش شود. مایکروسافت پس از نهایی شدن این خرید وعده انتشار بازیهای انحصاری پیسی و ایکس باکس را داد و Redfall و Starfield دو بازی اول از بتسدا بودند که انتشارشان بدین شکل تایید شد. ضمنا در جریان این دادگاه تایید شد که عنوان Indiana Jones نیز انحصاری ایکس باکس و پیسی خواهد بود.
اسپنسر در ادامه سخنهایش درباره انحصاری بودن یا نبودن Elder Scrolls 6 جواب گنگی داد:
با توجه به اینکه [الدر اسکرولز ۶] فاصله بسیار زیادی با انتشار دارد، در حال حاضر تصمیمان درباره پلتفرمهای بازی مشخص نیست. برایمان سخت است که در حال حاضر تصمیم قاطعانهای در این مورد بگیریم.
ضمنا بخش بزرگی از سخنان اسپنسر درباره سونی و سیاستهای تهاجمی آنها برای رقابت بود:
هربار که ما یک بازی روی پلی استیشن منتشر میکنیم، سونی ۳۰ درصد از درآمد ما روی پلتفرم آنها را به دست میآورد، و سپس از آن پول در کنار درآمدهای دیگرشان استفاده میکند تا بقای ایکس باکس در بازار را کاهش دهد. ما سعی میکنیم رقابت کنیم، اما همانطور که گفتم در ۲۰ سال گذشته نتوانستیم به شکلی موثر این کار را انجام دهیم.
چرا ۳۰ فریم توی بازی های جدید اونقدرام بد نیست؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
با احترام به نویسنده محترم، قسمتی از جملات پایانی رو اشتباه نوشته اید.
"Redfall و Starfield دو بازی اول از بتسدا بودند که بدین شکل منتشر شدند"
در صورتی که Starfield هنوز منتشر نشده است.
درسته از لحاظ جمله بندی منظور رو بد میرسوند. اصلاح کردم.
ممنون از شما.
شاید خیلی هاتون انحصارطلبی سونی رو به بازی های بزرگی که انحصار زمانی کرده میشناسین اما بازی های کوچیکی مثل captain tsubasa rise of the champion رو هم با قراردادی اجازه انتشار رو پلتفرم ایکس باکس وان رو نداد اما این بازی رو تمام پلتفرم ها جز این پلتفرم منتشر شد!
کلی اسرار داره لو میره. ولی خب اینم یه بخشی از بیزنسه، مایکرو هم حق داشت بتسدا رو بخره.
توطئه درکار است
توطئه بزرگ درکار است
توطئه ها درکار است
Wow
ماجرا داره جالب میشه
توی این دادگاه کامل همه اسراری دارن لو میره
اکس باکس اگه بتسدا رو نخریده بود چیکار میکرد ؟
اگه بتسدا نبود مایکروسافت می خواست چی کار کنه واقعا؟؟؟
کم کم داره دست مایکروسافت و سونی رو میشه!
(البته تا الان که نصفش رو شده)
به به
بالاخره ایکس باکس هم وارد رقابت جدی و تنگاتنگ با پلی استیشن شد..