چرا هیدئو کوجیما به سمت ساخت فیلمهای سینمایی نمیرود؟
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در صحبتهای جدید خود پیرامون ساخت فیلمهای سینمایی گفت که هرگز به سمت این کار نمیرود؛ چراکه فکرمیکند بهخاطر کمالگرایی بیش از حد، نمیتواند پروسه ساخت آن را به اتمام برساند. ...
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در صحبتهای جدید خود پیرامون ساخت فیلمهای سینمایی گفت که هرگز به سمت این کار نمیرود؛ چراکه فکرمیکند بهخاطر کمالگرایی بیش از حد، نمیتواند پروسه ساخت آن را به اتمام برساند.
اگر هیدئو کوجیما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید، متوجه خواهید شد خالق مجموعه Metal Gear Solid که مشغول کار روی بازی Death Stranding 2 است، چقدر فیلمهای متنوع سینمایی را دوست دارد. درحالی که خود کوجیما رویای حضور در پشت صحنه برای تولید فیلم را در سر دارد، اما بهنظر میرسد که این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد و کارش به جایی نخواهد رسید.
در اولین نمایش مستند هیدئو کوجیما با نام Connecting Worlds در جشنواره فیلم تریبکای شهر نیویورک، او در جلسه پرسش و پاسخی شرکت کرد که جف کیلی (Geoff Keighley)، مجری و برگزارکننده رویدادهای Summer Game Fest و The Game Awards، میزبان او بوده است. با توجه به اینکه مستند یادشده به کارگردانی شخصی به نان گلن میلنر (Glen Milner) تولید شده و تا حدی هم پیرامون عشق و علاقه کوجیما به دنیای سینما و دوستی با چهرههای هالیوودی مثل گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، مدس میکلسن (Mads Mikkelsen) و لئا سیدو (Lea Seydoux) میپردازد، کیلی از کوجیما پرسید که آیا میخواهد علاوه بر بازیهای ویدیویی، فیلمهای سینمایی را نیز کارگردانی کند؟
ظاهرا کوجیما در پاسخ به این سوال ناراحت شد و بر اساس گفتههایی که مترجم همراهش توضیح داد، میگوید:
برای من، فیلمها خاص هستند. این [زمینه] خیلی خاص است و من نمیتوانم آن را انجام دهم.
درحالیکه کوجیما در خصوص فیلم سینمایی اقتباسی Death Stranding مشاورههای خودش را به سازنده اعلام میکند، او اضافه کرد که یک فرد «کمالگرا» است و عادتهای او به عنوان کارگردان بازی برای ادامه دادن و به پایان رساندن فیلمها که چرخه تولید به مراتب سختتر نسبت به بازیهای ویدیویی دارد، قابل قبول نیست.
کوجیما میگوید:
در بازیها، هرچقدر هم که آن را کامل کنم، باز هم تمام نمیشود. فیلمها دو ساعت هستند و من باید همه چیز را باهم ترکیب کنم، بنابراین فکر میکنم اگر شروع به ساختن فیلم کنم، هرگز ساخت آن را تمام نمیکنم.
با این حال شاید اگر تیمی قصد داشته باشد در آینده دوباره به سراغ محصولات کوجیما برود و محصول اقتباسی از روی آثار او بسازد، خود هیدئو به عنوان مشاور در پشت صحنه حضور داشته باشد نه چیزی فراتر از آن. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این فرد و برنامههای بعدیاش، وب سایت ویجیاتو را حتما دنبال کنید.
نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه نمایید.
ویجیکست: عملکرد پلی استیشن و ایکس باکس در مراسمهای این ماه
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فکر کنم به جای خاص نوشتید خاصل.
چون بازی سازه مثل اینه پزشک بره ساختمون بسازه خیلی مختصر و مفید
با احترام به نویسنده محترم، خط 18 اشکال تایپی دارد.
"برای من، فیلمها خاص هستند. این [زمینه] خیلی خاصل است و من نمیتوانم آن را انجام دهم."
کلمه خاصل باید بشود خالص
میخوام یه حرفی بزنم بازم رکورد دیس ها رو بشکونم
ولی این یارو خیلی اورریتده خیلی ها دیگه بودن تو پشت صحنه اسمی کسی نمیدونه ازشون از این اثرگذار تر بودن
آماده مقابله با هیت های احتمالی هستم
حالا مگه چه حالی به این بنده خدا دادند که شما ناراحت شدید؟ آیا پولی دادند؟ مقامی دادند؟ خودش از جوانی 25 سال در کونامی زحمت کشیده و از ساخت بازی های کوچک شروع کرد تا به متال گیرهای بزرگ رسید. بعدش هم که ساخت بازی متال گیر 5 طولانی بود و نزدیک بود تبدیل به شاهکار تاریخ بازی ها بشود، صبر کونامی تمام شد و بازی رو ناقص منتشر کرد و ایشان رو هم اخراج کردند.
باز هم با هزینه و اراده و زحمت خودش، استودیو تاسیس کرد و سفارش ساخت Death Stranding رو از سونی گرفت و موفق بود. الان هم سالهاست که داره روی شماره 2 همون بازی زحمت میکشه
نه هیچ وقت حرف اضافی زده، نه هیچ وقت زد و بند و غرور از خودش نشون داده. دیلیل اینکه همه دوستش دارند به شرح زیر هست. از جمله خودم:
- وقتی از سال 1999 متال گیر یک رو بازی کردیم، دیدیم که چقدر نوآورانه هست و صحنه های با مزه و داستان عمیق و دوست داشتنی داره، باید جای دسته یک و دو رو عوض می کردیم تا باس بازی رو بتونیم شکست بدیم و هزار تا چیز عجیب و نوآورانه دیگر، عجب موزیکی و عجب دیالوگ ها و گیم پلی فکری و جالبی
- بعدش وقتی دو سال گذشت و متال گیر 2 رو بازی کردیم به همین صورت تا متال گیر 5
- یعنی کلی خاطره خوب و بازی های خوب در زمان خودش برای ما ساخت و سطح بازی سازی و تخیل و کارهای نوآورانه باحال و با مزه رو برد بالا. زشتی های جنگ رو نشون داد و کلی کنش و واکنش اخلاقی در بازی ها قرار داد.
لایک کردم بقیه فشار بخورن
خدایی الکی اینقدر بزرگش کردن
چیه استاد استاد راه انداختن
خب شما برادر سلیقه خودتون رو دارید - من نمی دونم آیا بازی های آقای کوجیما رو در زمان خودشون تجربه کرده اید یا خیر؟ اگر سلیقه دیگری دارید، خب بازی های دیگه زیاد هستند و میتونید اونها رو بازی کنید : Call of Duty و FIFA ، Battlefield ، ....
بنظرم میگه اون همه جیزی که تو سرم هست رو نیمتونم توی فیلم ۲ساعته پیاده کنم یه تگاه به فیلم ترکی بندازه
۵۰۰تا قسمت ۲ساعته
بهترین کاره برای این مثله سریال ترکیا همچین کاری کنه