ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مجموعه Yakuza
دسته بندی عمومی

باندل مجموعه Yakuza اسامی برخی از افراد تیم سازنده را حذف کرده است

به نظر می‌رسد اسامی برخی از افرادی که در تیم استودیوی بازی‌سازی ناگوشی (Nagoshi Studio) بوده‌ و از این تیم جدا شده، از باندل مجموعه Yakuza در تیتراژ پایانی حذف شده است. همانطور که توسط ...

علی جلیلی
نوشته شده توسط علی جلیلی | ۵ تیر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

به نظر می‌رسد اسامی برخی از افرادی که در تیم استودیوی بازی‌سازی ناگوشی (Nagoshi Studio) بوده‌ و از این تیم جدا شده، از باندل مجموعه Yakuza در تیتراژ پایانی حذف شده است.

همانطور که توسط کاربری با نام Timo653 در انجمن ردیت مشاهده شد، در تیتراژ پایانی مجموعه Yakuza در GOG، نام ده‌ها توسعه‌دهنده که روی همه بازی‌های موجود در کالکشن یاشده کار کرده بوده‌اند، از هر هفت محصول پاک شده است. این نکته را در نظر داشته باشید که حتی نام توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi)، خالق مجموعه یادشده و بنیانگذار استودیوی بازی‌سازی ناگوشی نیز در بین افراد نیست.

مطلب پیشنهادی
قوی‌ترین و ضعیف‌ترین شخصیت‌های بازی کدام‌اند؟
راهنمای شخصیت‌های بخش No Return در The Last of Us 2

همچنین نام تمام تیم توسعه‌دهنده استودیوی لب۴۲ (Lab42) هم حذف شده‌اند. این استودیو تاکنون کارهای بزرگی برای مجموعه Yakuza کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توانیم به پورت رایانه‌های شخصی دو بازی Yakuza 0 و Yakuza Kiwami 1 روی رایانه‌های شخصی اشاره کنیم. همچنین نام برخی از افراد تیم QLOC که روی عناوین Yakuza Kiwami 2 تا Yakuza 6 کار کرده بوده‌اند هم از فهرست نهایی تیتراژ حذف شده است.

کاربری در انجمن ردیت که ادعا می‌کند یکی از کارمندان استودیوی لب۴۲ است، در مورد این پست چنین نوشت:

خب این [موضوع] ایده‌آل نیست. ما خون، عرق و اشک‌ زیادی در آن بازی‌ها [برای توسعه] ریخته‌ایم که به شما می‌گویم دلیلش چیست.

نسخه منتشر شده از مجموعه Yakuza در پلتفرم استیم، تمام اسامی تیم سازنده را تا زمان نگارش این خبر شامل می‌شود. البته که موضوع تیتراژ پایانی و حذف نام برخی از افراد در صنعت بازی‌های ویدیویی به امری دائم تبدیل شده که شرکت‌های مختلف به دلیل عدم اعطای اعتبار و احترام به تمامی کارمندان، حتی کسانی که از استودیوها رفته‌اند، همیشه مورد نقد و انتقاد قرار می‌گیرند.

بدون انجام هیچ مقررات واقعی که فراتر از دستور‌العمل‌های انجمن بین‌المللی توسعه‌دهندگان بازی (IDGA) است که قابل اجرا نیست، توسعه‌دهندگان بازی به طور موثر در مورد نحوه کار، مکان یا اینکه آیا اعتبار به هر یک از اعضای تیم تعلق می‌گیرد یا خیر؛ در اختیار کارفرمایان خود هستند. دستورالعمل‌های IGDA توصیه می‌کند هر شخصی که به مدت ۳۰ روز (یا ۵٪) روی توسعه یک بازی کار کرده باشد، از اعتبارات قانونی برخوردار بود و تمام حق و حقوق وی باید پرداخت و انجام شود.

مطلب پیشنهادی
دورهمی این هفته با نینجامون رو از دست ندید!
صندلی داغ ویجیاتو ۱۵#؛ محمدرضا نوروزی

کاترین نیل (Katharine Neil)، برنامه نویس باسابقه‌ای که روی مجموعه Test Drive و Alone in the Dark کار کرده است، در سال ۲۰۱۹ به رسانه VGC توضیح داد که تنظیم اعتبارسنجی و آوردن نام اعضا به تیتراژ نهایی، زمان زیادی بوده که به تعویق افتاده است. او اینطور می‌گوید که:

بعضی از بازیکن‌ها متوجه نیستند که این موضوع از نظر حرفه‌ای چقدر برای ما مهم است. به نظر میٰ‌رسد بسیاری از مخاطبان صنعت فکر می‌کنند گلایه ما مربوط به کمبود اعتماد نفس یا همچین چیزی می‌شود. اصلا اینطور نیست، درست مانند فیلم و تلویزیون، این امتیازها و اعتبارسنجی‌ها برای شغل بعدی که استخدام می‌شوید، در روزمه شما اهمیت دارد و [به کارفرمای بعدی] نشان می‌دهد که شما دروغگو نیستید.

کاترین چنین می‌گوید:

هنوز هیچ استاندارد صنعتی وجود ندارد که توسعه‌دهندگان بتوانند روی پایبندی کارفرمایان خود حساب باز کنند. من فکر می‌کنم این واقعیت که بسیاری از مردم هنوز حتی نمی‌دانند استانداردهای اعتبارسنجی IGDA چیست، چیزی را نشان می‌دهد. تنها موردی که می‌توانم با اطمینان بگویم، این است که توسعه‌دهندگان بازی نگران هستند. آن‌ها با خود می گویند یعنی من در تیتراژ پایانی توسط یک رئیس انتقام‌جو مجازات می‌شوم یا اگر این پروژه را ترک کنم، آن‌ها به طور ناعادلانه اسم من را خط خواهند زد؟

به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی سازنده‌اش، وب سایت ویجیاتو را حتما دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی
پلی‌استیشن، جاده‌ای هیجان‌انگیز به دنیای بازی‌ها
تاریخچه کنسول‌ های پلی استیشن

ویجی‌کست: عملکرد پلی استیشن و ایکس باکس در مراسم‌های این ماه

ویجی کست
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Death Lake
    Death Lake | ۵ تیر ۱۴۰۲

    خب کسی که روی نسخه اصلی کار کرده، حتی اگر هم توی پروسه ساخت کالکشن نباشه، باز هم باید بیاد چون اگه نسخه اصلی خوب نبود، این کالکشن هم ساخته نمیشد.

  • amirisok1385
    amirisok1385 | ۵ تیر ۱۴۰۲

    شاید جا نشده ؟

    • Death Lake
      Death Lake | ۵ تیر ۱۴۰۲

      یه اسم مگه چقدر جا میگیره؟ اینها دلایل دیگه ای دارن.

مطالب پیشنهادی