سونی ۲.۱۳ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه بازیهای لایو سرویس سرمایهگذاری میکند
استودیوهای فرست پارتی سونی در زمینه ساخت بازیهای داستان مور تکنفره سابقه بسیار خوبی دارند، اما این شرکت تصمیم گرفته کمی بیشتر روی عناوین لایو سرویس تمرکز کند. سونی در چند سال گذشته بارها اشاره ...
استودیوهای فرست پارتی سونی در زمینه ساخت بازیهای داستان مور تکنفره سابقه بسیار خوبی دارند، اما این شرکت تصمیم گرفته کمی بیشتر روی عناوین لایو سرویس تمرکز کند.
سونی در چند سال گذشته بارها اشاره کرده که قصد دارد بازیهای چند نفره بیشتری را روانه بازار کند. انجام این کار به شکل درست نیازمند بودجه قابل توجهی است و اکنون آماری از هزینههای این شرکت منتشر شده است. بنابر گزارش Nikkei، سونی در سال مالی جاری ۳۰۰ میلیارد ین (۲.۱۳ میلیارد دلار) برای تحقیق و توسعه بازیهای لایو سرویس هزینه کرده است.
سال مالی جاری تا بهار ۱۴۰۳ ادامه دارد و سونی تاکنون ۴۰٪ از بودجه تحقیق و توسعه خود را صرف عناوین چندنفره کرده است. نکته جالب این است که این شرکت در سال ۲۰۲۰ نصف این رقم (۱۴۴.۵ میلیارد ین) را برای تحقیق و توسعه کل بخش گیمینگ خود هزینه کرده بود. البته از آنجایی که استودیوهای پلی استیشن سابقه کمی در این زمینه دارند، طبیعی است که منابع زیادی را صرف تحقیق کنند.
همانطور که میدانید Sony سال پیش استودیو بانجی را که سابقه زیادی در ساخت بازیهای لایو سرویس دارد، خریداری کرد. این استودیو به نوعی روی ساخت همه بازیهای چندنفره در استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن نظارت دارد و کار خود را با یک فرآیند بررسی دقیق از همه پروژهها آغاز کرد.
هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، نیز چندی پیش اعلام کرده بود که بازیهای چندنفره آنها ژانرهای مختلف، زمانبندی انتشار متفاوت و در مقیاسهای متنوع را هدف قرار خواهند داد. این شرکت قصد دارد تا بهار ۲۰۲۶ دوازده بازی لایو سرویس را به بازار منتشر کند که Marathon (از بانجی)، Fairgame$ و Concord سه تا از آنها هستند.
آدمای معلول چطور ویدئو گیم رو تجربه میکنند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خوبه، ولی امیدوارم دی ان إی پلی استیشن (بازیهای داستانی تک نفره) آسیب نبینه.
با شما موافقم
اتفاقا خوبه که وارد رقابت بشه
راه بیراهه
واقعا نمی دونم چرا ملت از بازی آنلاین متنفر ن حداقل برخلاف بازی های داستانی یک بار مصرف نیستن
خب اگه اونموقعی که ۲۰ میلیارد داشت یوبیسافت رو می خرید می تونست در درجه اول این همه بازی آنلاین به دست بیاره ثانیا همونا رو به کمک بانجی می تونست درستش کنه که بعد از یک سال پلیراشون صفر نشه مثل هایپر اسکیپ
به اضافه کلی آی پی داستانی جذاب
وقتی میگم این جیم رایان باید رفتنی بشه به خاطر همینه !
من هم نگران هستم
و منی که به دلیل کمبود وقت و مشکلات اینترنت به دنبال بازی های داستانی آفلاین و عمیق سونی هستم :(