۲۰ اقتباس برتر از بازی های ویدیویی که در آینده میآیند
در این روزها حتما شنیدهاید که بازیهای ویدیویی به طور فزایندهای به مادهای مناسب برای پروژههای سینمایی موفق تبدیل میشوند. اقتباس موفق HBO از The Last of Us تایید دیگری بر این موضوع بود. بنابراین، ...
در این روزها حتما شنیدهاید که بازیهای ویدیویی به طور فزایندهای به مادهای مناسب برای پروژههای سینمایی موفق تبدیل میشوند. اقتباس موفق HBO از The Last of Us تایید دیگری بر این موضوع بود. بنابراین، امروز و در این مطلب از ویجیاتو میخواهیم کمی به آینده نگاه کنیم و مجموعهها و اقتباسهای سینمایی جالبی از بازیهایی که به تازگی برای انتشار برنامه ریزی شدهاند را به شما معرفی کنیم.
ولی این یک ضرب المثل هالیوودی است که میگوید: اقتباس از بازی های ویدیویی کار نمیکند. اما چرا؟ چون آثاری مانند شاهزاده ایرانی، وارکرفت، هیتمن، دووم و مکس پین همه در قاب سینما شکست خوردند. اما در چند سال گذشته، به نظر میرسد که صنعت بالاخره کد ارائه بازی های ویدیویی به صفحه نمایش بزرگ سینما را شکسته است. چرا که در این سه سال اخیر Sonic the Hedgehog و Uncharted فیلمهای بلاکباستری مخاطب پسند بودند. یا امسال «برادران سوپر ماریو» بهعنوان بزرگترین اثر موفق باکسآفیس در گیشه محسوب میشود. و در قاب تلویزیون، دو سریال The Witcher و The Last of Us توجه بالایی از سوی مخاطب کسب کردهاند.
اما زیاد از هالیوود تمجید نکنید. واقعیت این است که بازی های ویدیویی از نظر وسعت، داستان و جلوههای بصری آنقدر سینمایی شدهاند که از نظر جاهطلبی و طنین عاطفی جانشین برخی فیلمهای به شدت ماندگار و عظیم سینمایی را گرفتهاند. برای مثال سریال The Last of Us دقیقاً به منبع اصلی خود نزدیک بود زیرا بازی اصلی اساساً به عنوان سینمای تعاملی با تمام پیچ و تابها و دلشکستگیهایی که از یک پروژه با پرستیژ انتظار میرفت طراحی شده بود.
دلیل موفقیت اقتباسهای بازی های ویدیویی هرچه که باشد، استودیوها اکنون به دنبال موفقیت بعدی در سطح The Last of Us هستند. با توجه به اینکه بازی های ویدیویی اکنون از فیلمهای موجود در بازار پیشی گرفتهاند، این زمان آشکاری برای گسترش است. در سراسر جهان، مردم در سال قبل میلادی، 184.4 میلیارد دلار برای بازی خرج کردند که از مجموع درآمد جهانی 26 میلیارد دلاری در باکس آفیس سینما در سال گذشته، به شدت بیشتر است. استودیوهای اصلی بازی در حال حاضر حتی بزرگتر از استودیوهای فیلمسازی هستند.
آمازون و نتفلیکس بهویژه روی اقتباسهای آینده بازی های ویدیویی سرمایهگذاری زیادی کردهاند، و حقوق تقریباً همه بازیهای محبوبی را که در دهه گذشته منتشر شدهاند، اعم از تولیدات AAA یا مستقل، به دست آوردهاند. نامهای بزرگی از جمله جاناتان نولان و لیزا جوی (Westworld)، فیبی والر-بریج (Fleabag) و چاد استاهلسکی (John Wick 4) همگی برای کشف چگونگی تبدیل داستانهای بازی به رسانهای چون سینما انتخاب شدهاند. پس در ادامه با معرفی ۲۰ اقتباس برتر از بازی های ویدیویی که در آینده میآیند همراه ما باشید.
- 1 Twisted Metal
- 2 Ghost of Tsushima
- 3 Gears of War
- 4 BioShock
- 5 Gran Turismo
- 6 The Division
- 7 Metal Gear Solid
- 8 God of War
- 9 Assassin’s Creed
- 10 Borderlands
- 11 Fallout
- 12 Five Nights At Freddy's
- 13 It Takes Two
- 14 Minecraft
- 15 Pac-Man
- 16 Sifu
- 17 Disco Elysium
- 18 Tomb Raider
- 19 Horizon Zero Dawn
- 20 Life Is Strange
Twisted Metal
کاملاً واضح است که فیلمها و سریالهای بازی های ویدیویی بالاخره پس از سالها به قدرتی که به دنبالش بودند، دست یافتهاند. پس در این جریان دیدن اقتباسی پر هرج و مرج از بازی Twisted Metal نیز به شدت مورد انتظار است. سالهاست که زمزمههای اقتباسی لایو اکشن از سری بازی های ویدیویی کالت-کلاسیک سونی و پلیاستیشن، Twisted Metal، در جریان است. مسلماً، از میان تمامی فرنچایزهایی که برای یک فیلم/سریال انتخاب میشود، Twisted Metal یکی از موارد غیرعادیتر است، با توجه به اینکه بازیها دقیقاً به خاطر داستان جذابشان شناخته نمیشوند.
این سری بازیها همه چیز را ساده و دقیق نگه میدارند و به بازیکنان این امکان را میدهند تا با استفاده از وسایل نقلیه که مستقیماً از فیلم Mad Max بیرون آمده همه چیز را که در مسیرشان است منفجر کنند. این اساساً همان چیزی است که بازیها مستلزم آن هستند، و صادقانه بگویم، طرفداران نیز آن را دوست دارند. با این تفاسیر یک اقتباس سریالی از این اثر تولید شده و به زودی پخش خواهد شد. شما میخواهید تا تابستان امسال ماشین خود را برای آخرالزمان آماده کنید، زیرا Twisted Metal از پنجشنبه، 27 جولای 2023 یا همان پنج مرداد به خانهها میآید.
Ghost of Tsushima
بدون شک آگاهی دارید که Ghost of Tsushima یک بازی ماجراجویی جهان باز است که در جولای 2020 منتشر شد و بلافاصله به یک رویداد بزرگ در صنعت بازی تبدیل شد. شخصیت اصلی اینجا یکی از آخرین ساموراییها به نام جین ساکای است و اکشن در جزیره سوشیما در سال 1274، زمانی که ژاپن با اولین حمله مغول روبرو بود، اتفاق میافتد. سونی قصد خود را برای فیلمبرداری و تولید اقتباس سینمایی این بازی در مارس 2021 اعلام کرد.
هیچ چیز در مورد طرح داستان و مطابقت آن با منبع اصلی مشخص نیست. اما همه خبر داریم این فیلم به کارگردانی چاد استاهلسکی، که سرانجام با تولید قسمت چهارم جان ویک کمی سرش خلوت شد، ساخته خواهید شد. اما گفته میشود فیلمنامه را تاکاشی دوشر نوشته است. بنابراین Ghost of Tsushima پروژه دیگری از سونی پیکچرز و پلی استیشن پروداکشنز پس از آنچارتد سال گذشته است که یک فرنچایز جدید فیلم را راه اندازی خواهد کرد.
Gears of War
جان اسپایتز، که بر روی فیلمنامه دو فیلم Dune و Doctor Strange کار کرده است، در حال اقتباس از Gears of War در یک فیلم اکشن زنده است. داستان این بازیهای علمی تخیلی در سیارهای به نام سرا میگذرد و به نبردی بین انسانها و خزندههای کشنده میپردازد. دیو باتیستا قبلاً در مورد تمایل خود برای بازی در اقتباسی از Gears of War توییت کرده بود، اگرچه هنوز هیچ کسی برای بازی در این فیلم انتخاب نشده است.
ابتدا قرار بود در سال 2007 کار بر روی یک فیلم اقتباسی آغاز شود، زمانی که شرکت سینمایی نیو لاین حقوق این لازم این اثر را به دست گرفت. اما پس از سالها عدم اطمینان، اکنون نتفلیکس وارد عمل شد. در نوامبر 2022، غول استریم از ساخت فیلمی بر اساس این بازی خبر داد و بلافاصله پس از آن، یک سریال انیمیشنی بر اساس این بازی برای بزرگسالان نیز اعلام شد. در حال حاضر، این تنها چیزی است که در مورد پروژههای آینده این عنوان شناخته شده است، بنابراین انتشار آنها به زودی انجام نخواهد شد.
BioShock
یکی دیگر از سریهای فوق العاده موفق با محوریت تیراندازی؛ داستان بازی علاوه بر فضای جالب و آیندهنگر، لایههایی را ارائه میکرد و موضوعاتی مانند فلسفه عینیتگرایی یا مثلاً جهانبینی از زاویه استثناگرایی آمریکایی را مورد بررسی قرار میداد. تا به امروز، سه بخش از بازی و مجموعهای از بازسازیهای BioShock: The Collection وجود دارد که در سال 2016 منتشر شد.
در سال 2008، استودیو یونیورسال که در همه جا حاضر بود، برنامه اقتباسی برای این اثر را داشت (همچنین اقتباس سینمایی Gears of War را در مرحله خاصی انجام داد). گور وربینسکی که در آن دوران به تازگی کار بر روی سه گانه دزدان دریایی کارائیب را تمام کرده بود، به عنوان کارگردان منصوب شد و جان لوگان برای نوشتن فیلمنامه به او سپرده شد. با این حال، استودیو جرات نداشت بودجهای 200 میلیون دلاری را برای پروژهای با رتبه سنی R اختصاص دهد.
این وضعیت تنها پس از اعلام نتفلیکس به عنوان صاحب جدید، که در فوریه سال گذشته انجام شد، دوباره جان تازه گرفت. فیلمنامه را مایکل گرین کهنه کار نوشته و فرانسیس لارنس این عنوان را کارگردانی میکند (سازنده کنستانتین، من افسانهام، فرنچایز بازیهای گرسنگی). اما حتی در اینجا نیز زمان زیادی طول میکشد تا برای انتشار منتظر بمانید، زیرا کارگردان همچنان درگیر پیش درآمد Hunger Games است که در ماه نوامبر امسال منتشر میشود.
Gran Turismo
عاشقان بازی های ویدیویی به زودی شاهد درام ورزشی «Gran Turismo» بر اساس مجموعه بازیهایی به همین نام در ژانر شبیه ساز مسابقه خواهیم بود. این فیلم تا حدی بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است. در داستان فیلم یان ماردنبرو یک جوان مشتاق رانندگی و یکی از طرفداران جوان بازی ویدیویی Gran Turismo، به دلیل مهارتهای برجستهاش، در مسابقات Nissan PlayStation GT Academy به نتایج بالایی دست مییابد. پس از آن، او به یک راننده ماشین مسابقه حرفهای تبدیل میشود.
کارگردانی این فیلم بر عهده نیل بلومکمپ بوده و دیوید هاربر، اورلاندو بلوم، جیمون هونسو و حتی خواننده معروف گری هالیول در قاب این فیلم حضور دارند. نقش یان ماردنبرو را بازیگر انگلیسی آرچی مادکو بازی میکند. در اینجا ما دوباره فعالیت Sony Pictures و PlayStation Productions را جشن میگیریم و امیدواریم که این اقتباس سینمایی موفق باشد و طرفداران این بازی محبوب را خوشحال کند. باید بدانید این فیلم در تاریخ 10 آگوست 2023 یا 19 مرداد در سینماها به نمایش در خواهد آمد.
The Division
بازی Tom Clancy's The Division یک بازی تیراندازی چند نفره جهان باز با عناصر RPG از یوبیسافت است. این بازی در سال 2016 منتشر شد و در همان زمان در مورد اقتباس سینمایی آن گزارش شد. جیک جیلنهال که پیش از این در اقتباس سینمایی «شاهزاده ایرانی: شنهای زمان» بازی کرده بود و جسیکا چستین به نقشهای اصلی دعوت شدند. همچنین باید بدانید نتفلیکس حقوق انحصاری سرویس پخش خود را در اختیار گرفته است.
در سال 2021، کارگردان، دیوید لیچ که برای تولید این کار انتخاب شده بود، جای خود را به راوسون مارشال توربر را داد که اخیراً با دواین جانسون روی فیلمهای بلاکإاستری تمرکز کرده است. اما باید بدانید لیچ به دلیل استخدام در فیلم اکشن Bullet Train مجبور به ترک این کار شد. جزئیات داستان در حال حاضر از سوی سازندگان مخفی شده، اما میتوان فرض کرد که هسته اصلی آن بازتاب اصلی خود بازی است. به یاد بیاورید که در آنجا اکشن اصلی در نیویورک رخ داد که در جمعه سیاه مورد حمله بیولوژیکی تروریستها قرار گرفت. در پس زمینه اپیدمی یک ویروس کشنده، یک تیم ویژه برای نجات بشریت از بدترین عواقب ناشی از فاجعه به محل حادثه رفتند.
Metal Gear Solid
بازی محبوب Metal Gear شمارش معکوس خود را در سال 1987 آغاز میکند. این بازی توسط طراح بزرگ و ژاپنی بازی هیدئو کوجیما ساخته شده است و سهم قابل توجهی در توسعه ژانر اکشن مخفی کاری داشته است. با گذشت زمان، ساخته کونامی میتوانست به فیلمبرداری واقعی (در درجه اول به دلیل کات سینهای طولانی)، طرح چند لایه، تخریب دیوار چهارم و غیره ببالد.
مانند بسیاری از فرنچایزهای بازی فوق، متال گیر سابقه طولانی و پیچیدهای در آوردن آن به پرده نقرهای داشته است. کوجیما در سال 2006 چنین قصدی را اعلام کرد و همانطور که میبینیم، همه چیز هنوز در نقطه نامعلوم وجود دارد. در سال 2014، گزارش شد که جردن وگت-رابرتس پروژه آینده را کارگردانی خواهد کرد، اما او تنها پس از تکمیل فیلم بلاکباستر Kong: Skull Island به عنوان بخشی از MonsterVerse توانست به آن بپیوندد.
در حالی که نویسندگان مشغول بازنویسی بی پایان فیلمنامه بودند، در پایان سال 2020، اسکار آیزاک نقش اصلی سالید اسنیک را دریافت کرد. خود این بازیگر تمایل زیادی برای بازی در این شخصیت ابراز کرده و این نکته مثبت ماجراست. این همه اطلاعات امروز ما پیرامون این اثر است. هنوز برای صحبت در مورد جزئیات داستان و به خصوص تاریخ انتشار آن خیلی زود است.
God of War
این سری از بازیهای هک اند اسلش و اکشن ماجراجویی برای اولینبار در سال 2005 عرضه شد. داستان آن بر اساس اساطیر یونان باستان و اسکاندیناوی است و شخصیت اصلی جنگجوی اسپارتایی کریتوس بود که خدایان قادر مطلق را به چالش میکشید. این مجموعه دارای پنج بازی اصلی و چهار اسپین آف است.
طبق طرح همیشگی، اقتباس سینمایی قسمت اول تقریبا بلافاصله پس از انتشار بازی بین سازندگان صحبت شد. و باز هم قرار بود استودیو یونیورسال مشغول تولید باشد. اما چیزی دوباره برای آنها درست نشد و پروژه متوقف شد. بنابراین، اگر استودیو آمازون قصد خود را برای ساخت یک اثر اقتباسی در بهار گذشته اعلام نمیکرد، طرفداران بازی به جمع آوری خرده اطلاعات در شبکههای مجازی ادامه میدادند.
پس از آن خبر، همه چیز به سمت بالا و پیشرفت سوق پیدا کرد؛ اما چرا؟ چون سریال آینده یک سازنده و فیلمنامه نویس به دست آورد. راف جادکینز، که بر روی سریال فانتزی چرخ زمان برای همان آمازون کار میکرد، هدایت فرآیند خلق و تولید این اثر را به عهده گرفت و مارک فرگوس و هاک اوستبی (نویسندگان مرد آهنی و کابویها و بیگانگان) باید فیلمنامه را بنویسند. بر طبق گفتههای موجود داستان اقتباسی بر اساس نسخه 2018 بازی خواهد بود.
Assassin’s Creed
سری Assassin's Creed در سال 2007 شروع شد و اگر حساب کنید چند بازی اصلی و جانبی از آن زمان تا کنون منتشر شده است، به دلیل کثرت بازیها آمار از دست شما درمیاید. سهم این اثر در ژانر اکشن ماجراجویی با دنیای بازی که ساخته شده است بسیار بالاست که در آن حرکات مخفی و عناصر پارکور نقش مهمی را ایفا میکنند. این اکشن در دورههای مختلف تاریخی اتفاق میافتد و بر رویارویی مخفیانه قرنها بین تمپلارها و قاتلان تمرکز دارد.
در سال 2016، هالیوود اولین اقدام به اقتباس سینمایی را کرده بود، اما آن اثر به شدت ناموفق بود. فیلم مایکل فاسبندر نقدهای بدی از منتقدان و تماشاگران دریافت کرد و در باکس آفیس شکست خورد و با بودجه 125 میلیون دلاری 240 میلیون دلار فروخت.
در همان سال، آنها شروع به صحبت در مورد معاملهای بین نتفلیکس و یوبیسافت کردند، اما جزئیات فقط در سال 2020 ظاهر شد. سپس از انتشار سه پروژه بر اساس Assassin's Creed به طور همزمان خبر دادند: انیمه، کارتونی و سریال معمولی. جب استوارت به عنوان سازنده انتخاب شد، اما در ژانویه مشخص شد که او این پست را ترک کرده است. جزئیات دیگر از تولید این اثر هنوز فاش نشده است.
Borderlands
احتمالا آگاهی دارید که Borderlands یک بازی تیراندازی اول شخص با عناصر RPG است. این سری دارای چهار بازی اصلی و چندین بازی فرعی است. قسمت اول در سال 2009 منتشر شد. بازی Borderlands از تاریکی دوری میکند و به بازیکنان یک ماجراجویی پر جنب و جوش با پشتوانه طنز پرشور ارائه میدهد.
اما صاحبان این اثر در سال 2015 برای اولین بار در مورد اقتباس سینمایی از آن صحبت کردند. پس از پنج سال بلاتکلیفی در رسانهها، بالاخره اطلاعاتی مبنی بر کارگردانی الی راث منتشر شد. فیلمنامه توسط کریگ مازین نوشته خواهد شد که بر روی چرنوبیل و اقتباس The Last of Us کار کرده است. بازیگران بسیار قدرتمند بودند - کیت بلانشت، جیمی لی کرتیس، جک بلک، کوین هارت، ادگار رامیرز.
بلانشت نقش اصلی یکی از شخصیتهای بازی اصلی لیلیث را بازی کرد. در داستان، این جنایتکار با گذشتهای مرموز به زادگاهش پاندورا بازمی گردد تا دختر گم شده اطلس را پیدا کند. در آنجا او به دیگر شخصیتهای بازی میپیوندد و به دنبال هیولاهای خطرناک و جنایتکاران محلی در راه خود میرود. فیلمبرداری این اثر در ژوئن 2021 به پایان رسید، اما ژانویه گذشته دو هفته فیلمبرداری مجدد برای برخی از صحنهها انجام شد. به دلیل استخدام روی پروژه دیگر، الی راث نتوانست دوباره به پروژه برگردد، بنابراین تیم میلر (ددپول، ترمیناتور: سرنوشت تاریک) جای او را گرفت. اکنون این فیلم در مرحله پس از تولید است، اما هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار وجود ندارد.
Fallout
اقتباس نکردن از بازی Fallout که شامل چهار بازی اصلی و پنج بازی فرعی است، یک جنایت واقعی علیه بشریت خواهد بود. حوادث پس از جنگ هستهای در ایالات متحده رخ میدهد. قلمرو این کشور به یک بیابان پسا آخرالزمانی تبدیل شده و هرج و مرج در همه جا حاکم است. این بازی در پس زمینهای از یک محیط آینده نگر با الهام از فرهنگ دهه 50 قرن گذشته اتفاق میافتد.
قصد ساخت یک فیلم پس از اکران قسمت اول بازی در اواخر دهه 90 مطرح شد، اما تنها این اثر نیز کار خود را در سال 2020 شروع کرد. استودیو آمازون یک اقتباس تلویزیونی از مجموعه Fallout را انتخاب کرد و توسط لیزا جوی و جاناتان نولان که در Westworld کار میکردند، آن را زنده کرد. جوی القابهایی مانند «غیرعامل، دیوانه، خندهدار، ماجراجویانه و شگفتانگیز» را به این پروژه داده است که هنوز باآن مواجه نشدهایم.
والتون گوگینز، الا پورنل و کایل مک لاکلان به تیم بازیگران این اثر پیوستند. گزارش شد که گوگینز به عنوان یک غول تناسخ پیدا کرد و پرنل نقش دختری به نام ژان را بازی کرده و راز وحشتناکی را پنهان با خود پنهان میکند. فیلمبرداری در ژوئن 2022 در نیویورک آغاز شد و در اواخر مارس در یوتا به پایان رسید. این پروژه در حال حاضر در مرحله پس از تولید است. بنابراین پیش بینی میشود که این اثر در نیمه اول سال آینده نمایش داده شود.
Five Nights At Freddy's
بازی Five Nights at Freddy's یک فرنچایز ترسناک بسیار محبوب برای بازیکنان جوان است که اولین بار در سال 2014 منتشر شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم بازیهای جدیدی را از جهان خودش منتشر میکند. در هسته خود، Five Nights at Freddy's همه چیزش درباره زنده ماندن در یک شب طولانی از حیوانات قاتل انیماترونیک در یک رستوران پیتزایی است، اما افسانه پشت آن بسیار عمیق تر از این روایت ساده است.
شرکت Blumhouse با تولید فیلم Five Nights at Freddy's برای فصل هالووین آماده شده است و احتمالا این اثر باید با فیلم Saw X روبرو شود. جاش هاچرسون در نقش نگهبان امنیتی مایک اشمیت و متیو لیلارد در نقش ویلیام افتون، از بازیگران این پروژه هستند که در تاریخ 27 اکتبر یا پنج آبان به نمایش در خواهد آمد.
It Takes Two
بر طبق گفتهها و شنیدهها دواین جانسون در حال تولید (و در حال مذاکره برای بازی در آن) اقتباسی از بازی ویدیویی دو نفره It Takes Two است که درباره یک زوج در نزدیکی طلاق است که خود را در بدن عروسکهای دخترشان گرفتار کردهاند و باید با هم همکاری کنند تا به بدن خود بازگردند. پت کیسی و جاش میلر، نویسندگان Sonic the Hedgehog، در حال اقتباس از سفر فوقالعاده این زوج در یک فیلم برای آمازون هستند.
اقتباس سینمایی It Takes Two هم استودیو آمازون و هم استودیوی Seven Bucks Productions دواین جانسون را پشت خود دارد. این امر بیش از پول زیاد پشت پروژه، در تولید بهتر فیلم تأثیر میگذارد و نشان میدهد که فیلم ممکن است به دنبال یک اکران سینمای پرفروش یا محتوای فرانچایزی برای آمازون پرایم باشد. با توجه به اینکه دواین جانسون، دنی گارسیا و هیرام گارسیا همگی از طرف Seven Bucks تهیه کننده هستند، سوال واضح این است که آیا جانسون خود در این فیلم بازی خواهد کرد یا خیر.
داستان It Takes Two به خودی خود بهترین روایت سینمایی برای یک فیلم است، زیرا بر شراکت و مسائل خانوادگی دلگرم کننده تمرکز دارد. هنوز جزئیات زیادی در مورد این فیلم وجود ندارد، اما بزرگترین سوال این است که آیا این فیلم لایو اکشن، انیمیشن یا ترکیبی از هر دو خواهد بود. بدیهی است که جنبه «اسباببازی» به انیمیشنها کمک میکند و بازی اصلی حسی شبیه به آن داشت، بنابراین شاید آنها در این مسیر قرار بگیرند.
Minecraft
از ساخت سازههای پیچیده در محیطی جهان باز گرفته تا دفع خزندهها و اندرمنها، Minecraft میلیونها گیمر را در سراسر جهان با گیمپلی فراگیر خود مجذوب خود کرده است. بنابراین، جای تعجب نیست که خبر یک فیلم Minecraft طرفدارانی را در انتظار داشته باشد. این اقتباس سینمایی از بازی ویدیویی محبوب سندباکس، نوید انتقال دنیای بلوکی Minecraft را از صفحه نمایش رایانه ما به صفحه نقرهای به روشی کاملاً جدید میدهد.
همانطور که در دنیای Minecraft که در آن سفر هر بازیکن به طور منحصربهفردی تکامل مییابد، مسیر ایجاد فیلم Minecraft به خودی خود یک ماجراجویی بوده است، پر از پیچ و تابها و چرخشهای غیرمنتظره. ایده اقتباس از دنیای وسیع و پیکسلی Minecraft در یک فیلم سینمایی برای اولین بار چندین سال پیش شکل گرفت. در ابتدا، این فیلم به طور آزمایشی برای اکران در سال 2019 به کارگردانی راب مک الهنی برنامه ریزی شده بود. با این حال، برنامه ها تغییر کردند و مک الهنی از پروژه خارج شد.
اما اکنون این پروژه سینمایی جان تازهای پیدا کرده است. برادران وارنر اخیراً اعلام کردهاند که فیلم Minecraft به مسیر تولید خود بازگشته است. پس از تأخیرها و چرخشهای فراوان، فیلم لایو اکشن برادران وارنر قرار است در اوایل آوریل 2025 اکران شود. جارد هس، معروف به ناپلئون دینامیت و ناچو لیبر، قرار است فیلم Minecraft را با بازی جیسون موموآ کارگردانی کنند.
Pac-Man
جاستین بالدونی یک شرکت تولیدی را تأسیس کرده که در حال حاضر روی یک فیلم لایو اکشن از بازی Pac-Man کار میکند. دقیقاً مشخص نیست که یک فیلم لایو اکشن درباره یک شکلک غول پیکر که ارواح را میخورد چگونه خواهد بود. اما با توجه به اینکه سونیک و ماریو در ساخت فیلمهای عالی بازیهای ویدیویی پیشرو هستند، پس قطعاً زمان مناسبی برای ورود Pac-Man است تا مخاطب را سرگرم خود کند.
جالب است بدانید خود Pac-Man چند بار در فیلمها ظاهر شد و نقش اصلی را در فیلم Pixels در سال 2015 بازی کرد، اما هرگز یک فیلم انفرادی سینمایی نداشته است. اما همانطور که گفته شد از سال 2022، یک فیلم لایو اکشن Pac-Man توسط استودیو Wayfarer در دست ساخت است. فیلم Pac-Man بر اساس یک ایده اصلی از چاک ویلیامز ساخته خواهد شد که یکی از تهیه کنندگان اولین فیلم سونیک بود. این واقعیت باید به طرفداران Pac-Man اطمینان خاطر بدهد که با یک اثر جذاب یا حداقل سرگرمکننده روبرو هستند.
Sifu
اقتباس دیگری از تیم جان ویک: درک کولستاد، نویسنده فیلم اصلی جان ویک، برای اقتباس از بازی رزمی سیفو قرارداد امضا کرده است. در بازی، بازیکن نقش یک استاد کونگ فو را در یک ماموریت انتقام بازی میکند. نکته داستانی جذاب بازی این است که هر بار که بازیکن در بازی میمیرد، شخصیت با بالا رفتن سن به جهان بازی باز میگردد اما سطح جدیدی از مهارتها را نیز آموخته است.
در این بازی جذاب بازیکن در ابتدا به عنوان یک دانش آموز جوان به دنبال تجربه در طول بازی حرکت میکند و در نهایت به یک استاد قدیمی و کلاسیک تبدیل میشود. این مفهومی است که مطمئناً ثبت آن روی پرده نقرهای سینما چالش برانگیز خواهد بود، خواه شامل پیری CGI یک بازیگر باشد یا انتخاب بازیگران متعدد برای مشخص کردن شخصیت اصلی. هرچه باشد من یکی که به شدت منتظر دیدن چنین اثری خواهم بود.
Disco Elysium
این بازی ویدویی که مصداق بارز یک جواهر مستقل محسوب میشود، کارآگاهی را دنبال میکند که تلاش میکند پروندهای را در حالی که با فراموشی ناشی از مواد مخدر در شهری ناآرام سیاسی دست و پنجه نرم میکند، حل کند. در واقع بازیکن در نقش کارآگاهی است که دچار عارضه فراموشی شده و وظیفه حل یک معمای قتل را بر عهده دارد. در طول تحقیقات، او اتفاقاتی را در مورد گذشته خود و همچنین نیروهای فعلی که سعی دارند بر شهر تأثیر بگذارند به یاد میآورد.
بازی به شدت به انتخابهایی که برای شخصیت خود میکنید بستگی دارد: شما میتوانید انتخاب کنید که یک فاشیست، یک کمونیست، یک اخلاق گرا یا یک اولترالیبرال باشید. یک معتاد به مواد مخدر یا یک معتاد در حال بهبودی؛ یک متفکر یا یک مبارز. از اساس تعاملات شما با افراد حاضر در بازی بسته به تصمیمات شما تغییر میکند، اما هر آنچه را که انتخاب کنید مطمئناً بحثهای فلسفی جذاب و گاه آزاردهندهای خواهید داشت.
مطمئناً برای یک سازنده اقتباس تلویزیونی در آمازون پرایم چالشی خواهد بود که بفهمد چگونه شخصیت قابل تغییر و در عین حال منفور را با قالب تلویزیونی سازگار کند. اما هرچه هست، اقتباس از این بازی به ما میگوید باید منتظر یک اثر متفاوت باشیم. هرچند هنوز اخبار بیشتری پیرامون این اثر وجود ندارد.
Tomb Raider
فیبی والر-بریج، نویسنده و ستاره سریال Fleabag و فیلم جدید ایندیانا جونز، برای راهاندازی مجدد فرنچایز Tomb Raider قرارداد امضا کرده است. آنجلینا جولی در سال 2001 در نقش یک اشراف زاده بریتانیایی یعنی لارا کرافت ایفای نقش کرد و در سال 2018 آلیشیا ویکاندر این نقش را بر عهده گرفت.
هیچ یک از فیلمهای لارا کرافت دقیقاً به عنوان شاهکارهای سینما در تاریخ ثبت نشدهاند. اما او کماکان یک شخصیت پیچیده است که مخاطب دوست دارد پیرامونش تخیل و قصه پردازی کند. در حالی که مسلماً لارا کرافت اولین شخصیت زن بازی ویدیویی بود که وارد جریان اصلی شد، اما او اکنون تنها نیست. اما لارا خوشبختانه در بازیهای دهه 2010 تغییری اساسی پیدا کرد: او اکنون بدنی واقعیتر و همچنین داستانی پیچیده دارد. والر-بریج ممکن است حس شوخ طبعی خود را به داستان بیاورد و تاریخ پیچیده شخصیت را به تصویر بکشد.
Horizon Zero Dawn
یکی از بهترین بازیهای ماجراجویی که در دهه گذشته ظهور کرده است، Horizon Zero Dawn بر شخصیتی از نوع منتخب به نام Aloy تمرکز میکند که در دنیایی پسا آخرالزمانی زندگی میکند که در آن جانوران مکانیکی شبیه حیوانات آزادانه پرسه میزنند. آلوی بدون پدر و مادر و در دوران کودکی از قبیله خود محروم شده بود، اسرار گذشته و سیاره خود را در حالی که با شخصیتی مرموز و دانا به نام سیلنز (با صدای لنس ردیک فقید) روبرو میشود، باز می کند.
نتفلیکس اعلام کرده است که استیو بلکمن، به عنوان سازنده اقتباس کمیک The Umbrella Academy، هدایت سریال Horizon Zero Dawn را بر عهده خواهد داشت. به جز این موارد اطلاعات دیگری پیرامون این اثر وجود ندارد. پس باید منتظر ماند و دید در آینده چه چیزی پیرامون این اثر در رسانهها منتشر خواهد شد.
Life Is Strange
بسیاری از اقتباسهای بازی های ویدیویی، آثار ژانری هستند که به تولیدات سنگین نیاز دارند. اما Life Is Strange در دنیای ما اتفاق میافتد، اگرچه شخصیت اصلی بازی اول مکس کالفیلد متوجه میشود که میتواند زمان را به عقب برگرداند. بازی به بررسی اثر پروانهای اعمال مکس میپردازد و به بازیکن اجازه میدهد در زمان به عقب برگردد و روایت را تغییر دهد. این سریال که در قالب اپیزودیک و با تمرکز بر توسعه شخصیت منتشر شده است، توسط آمازون برای اقتباس تلویزیونی ساخته خواهد شد.
بازی ویدیویی «Life is Strange» یک فرمت آنتولوژی دارد و یک ماجراجویی اپیزودیک را ارائه میکند که در آن انتخابهای بازیکن بر نتیجه داستان تأثیر میگذارد و حتی میتواند سرنوشت شخصیتها را تغییر دهد. روی کاغذ، به نظر میرسد خوراک اصلی یک سریال تلویزیونی است، که دقیقاً این همان چیزی است که پس از افشای Deadline که آمازون و dj2 Entertainment برای همکاری در تعدادی از انحصاریهای Prime Video با Life is Strange و Disco Elysium شریک شدهاند، به دست میآوریم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
نمیدونم چرا جدیدا شرکت ها بازی هارو اینجوری میسازن یا اون سری رو ادامه میدن تا گند بزنن توش یا اون موفق قدیمی رو ریمستر میکنن مثل فیلمای الان
در انتظار اقتباس ردد...
من فقط منتظر فصل بعدی هیلو هستم
و یه سریال از وارکرافت
ادیت : و یه ترکیب نولان با هف لایف
از چی سریال هیلو خوشت اومد دقیقا؟
از یه طرفدار حسابی هیلو چه انتظاری داری
الان یکی میاد می نویسه :
ولش کن براز برا خودش خوش باشه
.
ولی واقعا من از سریال خوشم اومد شمارو نمی دونم
منم بدم نیومد
خیلی دوست دارم فیلم بایوشاک یه روزی بیاد🤩
قشنگ معلوم بود بعد فروکش کردن موج ابرقهرمانان، موج اقتباسات ویدیوگیمی راه می افته.
می خواستم بگم چرا دد اسپیس نیست ولی حالا که فکرش رو می کنم بهتر که نیست.
دد اسپیس نیاز به یه سریال چند فصلی و فوق العاده طولانی داره.
هر ۳ تا بازی کلا رو هم ۳۰ ساعت هم نیستن
سریال چند فصلی دیگه چیه
با یه ۲ گانه کارش در میاد (قسمت سوم نباشه بهتره)
این حرفی که من می زنم بخاطر پتانسیل های حروم شده بازی هست.
بذارید روند DEAD SPACE کامل باشه.
اول کاوشگر ها برن.
وارد سیاره لعنتی بشن.
همزمان انگل بیاد.
اولین موج وحشت و خشونت از ترس انگل راه بیفته و جنگ داخلی میان اعضای سفینه راه بیفته.
در نهایت کسانی که می ترسند نابود شوند.
دومین موج وحشت و خشونت از راه برسه؛ انگل کشت و کشتارش رو راه بندازه.
فرقه پیروز شه و افرادی که نمی ترسیدند هم نابود بشند.
آیزاک و رفقا بیان.
بلاهای مختلف سرشون بیاد.
موج سوم وحشت و خشونت را با بدبختی های آیزاک تجربه می کنیم.
و حالا اینجاش بستگی به مخاطبین داره.
یکی میگه ادامه اقتباس از بازی رو بریم.
اما من میگم دو قسمت بعدی باید کلا بازنویسی بشوند و ما حالا باید شاهد این باشیم که با وجود پیروزی آیزاک و نابودی ایشیمورا چطور فرقه در زمین سعی می کنه انگل رو به زمین بیاره.
و وقتی انگل اومد چطور زمین برای همیشه نابود میشه....
میدونی چیه؟ بنده معتقدم یک بار برای همیشه باید ایده های ناقص و خط خورده به هم بچسبند و یک رویداد فوق العاده رو رقم بزنند.
وحشت کیهانی مظلوم ترین ژانر در کل ژانر های سرگرمی هست.
خسته نباشید آقای پریمی
علاوه بر اقتباس های God of war و Assassins' creed که شاید بشه گفت تقریبا هر گیمری برای دیدنشون هیجانزدهست، من برای اقتباس از Twisted metal و Five Nights At Freddy’s (همون ۵ شب در فردیها) هم ذوق و شوق دارم.
(خدایا یعنی امکانش هست از داستان نسخه مکان خواهر (sister location) هم استفاده کنن...)
و واقعا درباره فیلم Minecraft و Pacman هم ذهنم حقیقتا هیچ تصوری نمیتونه ارائه بده! یه تریلر بیاد ازشون ببینیم سبک و نوعشون چجوریه.