ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقالات

چه می‌شد اگر انیمه‌های محبوب ما توسط استودیوهای مطرح بازی‌سازی ساخته می‌شد؟

تا به حال شده که مشغول تماشای انیمه‌ی محبوب خود باشید و ناگهان ایده‌ی ساخت یک بازی از آن انیمه ذهن شما را مشغول کند؟ مثلا چه می‌شد اگر فلان انیمه توسط استودیوی بازی‌سازی محبوب ...

محمدرضا نوروزی
نوشته شده توسط محمدرضا نوروزی | ۷ آذر ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

تا به حال شده که مشغول تماشای انیمه‌ی محبوب خود باشید و ناگهان ایده‌ی ساخت یک بازی از آن انیمه ذهن شما را مشغول کند؟ مثلا چه می‌شد اگر فلان انیمه توسط استودیوی بازی‌سازی محبوب من ساخته می‌شد و می‌توانستم در کنار کاراکترهای محبوبم زندگی کنم؟

در این قسمت از سری مقالات «چه می‌شد اگر...؟» قصد داریم تا وظیفه‌ی ساخت بازی‌هایی از سه انیمه‌ی محبوبمان را که لیاقت دریافت یک بازی فوق‌العاده را دارند به استودیو‌های برتر بسپاریم. تا انتهای این مقاله همراه ویجیاتو باشید.

انیمه‌هایی که می‌توانند در این قسمت جای بگیرند، بسیار زیاد هستند و از این رو، شما هم می‌توانید دست به قلم شوید و یک بازی از انیمه‌ی محبوبتان طرح بزنید. با این وجود، ما در این قسمت به طراحی بازی از انیمه‌های Chainsaw Man، Death Note و در نهایت Attack On Titan خواهیم پرداخت.

Chainsaw Man

مدتی نیست که انیمه‌ی Chainsaw Man یا مرد اره‌ای پخش شده و البته در این بین حسابی طرفدار پیدا کرده و راستش را بخواهید، واقعا هم خوش ساخت بود. انیمه‌ای پر از شیاطین عجیب و غریب، مبارزات خفن و در نهایت سکانس‌های پند‌آموز و بعضا احساسی.

از آن جایی که حال و هوای این انیمه یک تجربه‌ی جهان‌باز، خونین و البته سریع را می‌طلبد، چه استودیویی بهتر از اینسامنیاک می‌تواند وظیفه‌ی ساخت این تجربه را بر عهده بگیرد؟

طرح کلی داستان:

با وجود آن که من هم هنوز مانگای این سری را مطالعه نکردم و صرفا به تماشای انیمه کفاف کردم، اما پتانسیل داستانی بسیاری در انیمه وجود دارد که سازندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای مثال می‌توانیم در فواصلی بین قسمت‌های این انیمه، ماجراهای گروه را به هنگام شکار شیاطینی تازه که در طول انیمه ندیدیم دنبال کنیم و ماجرایی اورجینال را خلق کنیم تا مخاطب نیز تجربه‌ای تازه از این انیمه‌ی محبوب را تجربه کند.

موجود شیطانی جدیدی که بخشی از شهر را تحت کنترل خود گرفته و حال شما باید در نقش دنجی در شهر جا به جا شوید، هیولا‌های مختلف را بکشید و خود را به رئیسشان برسانید.

گیم‌پلی و فضاسازی:

بازی می‌تواند تجربه‌ای خونین و جذاب باشد و از حال و هوای طنز و فان انیمه بهره بگیرد. کافیست یک دکمه را فشار دهید تا دنجی به مرد اره‌ای تبدیل شود و شیاطین را به خاک و خون بکشد، از ساختمان‌ها بالا رفته و چالش‌های مختلف را به همراه باقی اعضای گروه حل نماید.

تجربه‌ای شبیه به اسپایدرمن و یا حتی Sunset overdrive که این بار در دنیایی انیمه‌ای اتفاق می‌افتد و شهری پویا و پر از شیطان که آرت‌استایلی انیمه‌ای دارد. بازی می‌تواند چرخه‌ی شب و روز داشته باشد و شیاطین متفاوتی را در طول شب مشاهده کنیم.

از طرفی این قابلیت در بازی وجود دارد که بتوانید با برخی از شیاطینی که شکست داده‌اید قرارداد ببندید و قدرت‌های ویژه‌ای به دست آورید.

Death Note

دث نوت بیش از هرچیزی وابسته به یک داستان رمز‌آلود و توئیست‌هایی است که در طول داستان اتفاق می‌افتد. از این رو از آن جا که بازی خیلی به مبارزات وابسته نیست و قرار نیست تا اکشن به خصوصی داشته باشیم، شاید جالب باشد تا یک نسخه‌ی متفاوت از دنیای این انیمه را در اثری ساخته شده توسط استودیوی Telltale Games تجربه کنیم.

طرح کلی داستان:

قبول دارم که کاراکتر ریوزاکی یا همان L خودمان به این راحتی‌ها قابل تعویض نیست و اصلا این شخصیت‌ پردازی L و لایت بود که باعث شد دفترچه‌ی مرگ به چنین موفقیتی دست پیدا کند، اما شاید بهتر باشد تا داستان را در گوشه‌ای دیگر در دنیای این انیمه دنبال کنیم.

قصد دارم تا کمی در تاریخ و بعضا مکان جا به جا شوم و به سال ۲۰۲۳ فلش فوروارد بزنم، جایی که دانشجویی ۱۸ ساله در یکی از شهرهای لندن دفترچه‌ی مرگ ریوک را پیدا می‌کند و حال این بار شما در نقش این دانشجو، بلکه در نقش کاراگاه داستان باید پرونده‌های قتل را مطالعه کنید تا در نهایت او را شناسایی کنید.

گیم‌پلی و فضاسازی:

اگر عناوین ساخته شده توسط Telltale را تجربه کرده باشید، قطعا با گیم‌پلی این آثار آشنا هستید و از همین رو در این نسخه نیز قرار نیست تا به ساختار کلی گیم‌پلی دست بزنیم. با این وجود، بعضا پیش می‌آید تا گاهی دفترچه به دست شما بیفتد و مجبور شوید میان چند نام تصمیم گیری کنید و در این بین یک نفر را بکشید یا با شینیگامی خود معامله کرده و در این بین عمر خود را مدیریت کنید.

این بار آرت بازی باید با انیمه‌ی اصلی هماهنگ باشد و البته شمایل یک رمان بصری را به خود نگیرد. یعنی بازی کاملا با حال و هوای عناوین Telltale و انیمه جور در بیاید و در این بین بخش‌هایی از بازی به تعاملات شما اقتصاص بیابد.

Attack on Titan

اتک آن تایتان انیمه‌ی بی‌نظیری است و شکی در آن نیست، اما تا به حال دو بازی از روی آن ساخته شده که هیچ یک نتوانستند آن طور که باید و شاید عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند و در این بین باید دید که کدام استودیو می‌تواند یک خروجی مناسب و درخور این انیمه از خود به نمایش بگذارد.

شاید از آن جا که این انیمه ترکیب فوق‌العاده‌ای از اکشن و صحنات احساسی و داستانی بوده، وظیفه‌ی ساخت بازی را به استودیوی سانتامونیکا بسپاریم.

طرح کلی داستان:

باید گفت که لزوما نباید داستان این اثر توسط ارن روایت شود و از طرفی بحثی پیش می‌آید و آن این است که در دومین بازی ساخته شده از روی این انیمه، شاهد کاراکتری قابل شخصی‌سازی بودیم که البته تاثیر خاصی روی کلیت داستان نداشت.

این بار می‌توانیم یک تجربه‌ی خطی طراحی کنیم که البته محیط بسیار بزرگی دارد و در حال و هوای قسمت های ابتدایی این سری اتفاق می‌افتد، یعنی حتی قبل از آن که دنیای خارج از جزیره کشف شود.

شما به عنوان یکی از افراد روستایی کوچک شاهد کشته شدن اعضای خانواده‌ی خود به دست تایتان‌ها هستید و با این وجود یکی از اعضای خانواده‌ی خود (پدر یا مادر) را مدتی بعد و طی اتفاقی عجیب در کالبد یک تایتان میابید.

حال به عنوان یکی از اعضای جدید گروه Survey Corps تصمیم می‌گیرید تا راهی برای بازگرداندن تایتان به وضعیت انسانی خود هستید و این داستان را میتوانید تا جایی ادامه دهیم تا رامبلینگ آغاز شود و داستان به انتهای انیمه گره بخورد.

گیم‌پلی و فضاسازی:

بازی تجربه‌ای اکشن و سریع خواهد داشت و مدام میان زمین و آسمان به مبارزه با تایتان‌های غول پیکر خواهید پرداخت و در انتهای داستان حتی مجبور می‌شوید تا با یگاریست‌ها مبارزه کنید.

در ابتدای داستان تنها دستگاه مانور سه‌بعدی خواهید داشت و کم‌کم به تفنگ‌های محبوب و راکت‌لانچرهای این سری دست پیدا خواهید کرد و شاهد کمبوها و اسکیل‌های مختلفی برای هر یک از این سلاح‌ها خواهیم بود که در طول مسیر به آن‌ها دست پیدا خواهید کرد.

فضاسازی بازی اگر چه کماکان ظاهر انیمه‌ای خود را حفظ کرده، اما برای آن که یک تجربه‌ی سه‌بعدی و قابل قبول را از خود به نمایش بگذارد دست‌خوش تغییراتی جزئی خواهد شد. بازی تجربه‌ای بعضا خونین خواهد بود و از طرفی دوربینی مشابه با نسخه‌های ابتدایی سری گاد آف وار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • یونس
    یونس | ۸ آذر ۱۴۰۲

    Berserk
    فرام سافتور
    گیم پلی سولز لایک خفن
    برخلاف سولز لایک های دیگ که باید داستان و از اشیاء و شخصیتا بفهمی یه بازی با خط داستانی میشه که برای فهمیدنش لازم نیست زیاد کار خودتون و سخت کنید
    واقعا شاهکار میشد اگ ساخته میشد

    • Maryam6294
      Maryam6294 | ۹ آذر ۱۴۰۲

      میازاکی هم علاقه زیادی به برزرک داره🙂
      ولی ثابت کردن که نمیتونن روایت مستقیم رو خوب در بیارن😕
      باز هم از صمیم قلبم امید وارم که ازش بازی بسازن چون پتانسیل بالایی داره🙂

      • یونس
        یونس | ۹ آذر ۱۴۰۲

        دقیقا

  • KOUWNENTZ
    KOUWNENTZ | ۷ آذر ۱۴۰۲

    کیمیاگر تمام فلزی : برادری
    استدیو: بلیزارد
    طرح و گیم پلی : c-rpg با دوربین ایزومیک و گیم پلی کمی سریع مثل دیابلو
    داستان :
    همون داستان مانگا بدون تغیر

  • KOUWNENTZ
    KOUWNENTZ | ۷ آذر ۱۴۰۲

    اتک باید توسط بلوپوینت استدیو ساخته بشه نه سانتا

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۷ آذر ۱۴۰۲

    فرض کنید گیم اتک آن تایتان رو بتسدا بسازه و هروقت بخوای از انسان به تایتان تبدیل شی با لودینگ اسکرین مواجه شی.
    یا گیم چینساو من رو سونی بسازه و هربار برای فعالسازی مرد اره ای یه کاتسین ۲ ساعته پخش شه.
    یا گیم دث نوت رو فرامسافتور بسازه و اسم هرکی رو بنویسی موجب مرگ خودت بشه.
    یا گیم وان پیس رو یوبیسافت بسازه و از هر اپیزودش یه گیم جدا با ۳ دی ال سی بسازه.

    تصورشون هم عجیبه

    • casinooo.blogfa.com
      casinooo.blogfa.com | ۹ آذر ۱۴۰۲

      این از مقاله بهتر بود

مطالب پیشنهادی