بازی Elden Ring و Armored Core 6 با تیمی ۳۰۰ نفره ساخته شده
FromSoftware یکی از بهترین استودیوهای بازیسازی جهان محسوب میشود که با تیمی نه چندان بزرگ توسعه بازی هایی مثل الدن رینگ (Elden Ring) و Armored Core 6 را پیش میبرد. در حال حاضر میدانیم که ...
FromSoftware یکی از بهترین استودیوهای بازیسازی جهان محسوب میشود که با تیمی نه چندان بزرگ توسعه بازی هایی مثل الدن رینگ (Elden Ring) و Armored Core 6 را پیش میبرد.
در حال حاضر میدانیم که این استودیو روی بازی Armored Core 6 و یک بسته الحاقی برای Elden Ring کار میکند. سایت پیسی گیمر با یاسونوری اوگورا (Yasunori Ogura)، کارگردان Armored Core 6، مصاحبهای داشته و درباره تعداد اعضای تیم و نحوه کار روی پروژههای مختلف سوال پرسیده است.
فرام سافتور در حال حاضر ۴۰۰ کارمند دارد که تقریبا ۳۰۰ نفر از آنها عضو تیم توسعه دهنده هستند. از این رو با توجه به نیازها و اولویتهای استودیو، این ۳۰۰ نفر بین پروژههای مختلف تقسیم میشوند. همچنین در بیشترین حالت بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ نفر به صورت همزمان روی Armored Core 6 کار کردهاند که برای این فرانچایز یک رکورد محسوب میشود.
به عنوان مثال Armored Core 5 که در سال ۲۰۱۲ به بازار منتشر شده بود، تنها توسط ۸۰ نفر ساخته شده بود. این تقسیم بندی در مورد بازی Elden Ring نیز صدق میکند و میشود گفت که فرام سافتور یکی از بهترین بازیهای تاریخ را حدودا با ۲۰۰ عضو توسعه داده است. از طرف دیگر شرکتی مثل یوبیسافت را داریم که ۲۸۰۰ نفر را موظف به کار روی Assassin's Creed کرده است.
یاسونوری اوگورا سابقه زیادی در فرام سافتور دارد و در سال ۲۰۰۳ کار خودش در استودیو را با بازی Shadow Tower: Abyss آغاز کرد. با این وجود Armored Core 6 اولین پروژه او به عنوان تهیه کننده و کارگردان محسب میشود. این بازی در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) برای پیسی، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ منتشر میشود.
پلی استیشن 5 پرو و ایکس باکس گیم پس جدید؟ | ویجیلاگ پلاس
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا حس میکنم مثل سگ دارن ازشون کار میکشن
وگرنه اینهمه پروژه رو یه تیم ۳۰۰ نفره نمیتونه بسازه
خودشون یبار گفته بودن کار تو fromsoftware مثل پلی دادن دارک سولزه
آره متاسفانه متحمل کرانچ میشن و این بعد ها روی شرکت اثر میذاره
چقدر زیاد
چیز عجیبی نیست خیلی از شاهکار ها با زیر ۵ نفر ساخته شدن تعداد نفرات همیشه دلیل بر کیفیت نیست
اونا معمولا یا مربوط به دوران ps1 به قبل میشنکه استودیو ها اندازه شون اکترا همینقدر بود، یا اگه الان باشه اون گروه ایندی حساب میشه، در اینجا وسعت تیم و بازی عضیمی که ساختن با استودیو های بزرگ الان مقايسه شده
حرف شما درسته قطعا 300 نفر برای یه استودیو بازی سازی مشهور و عظیم تعداد کمیه ولی تعداد کم هم اگه کارشون رو خوب انجام بدن مشخصه که بهترین ترین بازی ها رو به میتونن بسازن
درسته ولی خب هرچقدر تعداد کمتر بازی هم کوچیک تره
اینا با این تیم کوچیک و کلی پروژه دیگه
الدن رینگ با اون عظمت درست کردن
اگر اولین بار بخوای الدن رینگ بازی کنی و صد در صد کنی ( که قطعا ارزششو داره)
حدود ۱۵۰ ساعت طبق تجربیاتم باید وقت بزاری
ولی بر خلاف خیلی از بازی ها طراحی مراحل به قدری خوبه که واقعا حس نمیشه این مدت زمان
۲۰۰ ، ۳۰۰ نفر که دیگه خیلی کوچک هم حساب نمیشه . گادآووار ۲۰۱۸ هم با همین حدود یعنی ۳۰۰ نفر ساخته شده بود !