ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

عادت‌های بدی که باید قبل از تجربه Assassin’s Creed Mirage ترک کنید

بازی Assassin's Creed Mirage به زودی وارد بازار خواهد شد و سرنوشت نسل جدید این مجموعه را عوض خواهد کرد؛ یا حداقل امیدواریم که این کار را بتواند انجام دهد. یوبیسافت اعلام کرد که بالاخره ...

امیرحسین وفاراد
نوشته شده توسط امیرحسین وفاراد | ۵ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

بازی Assassin's Creed Mirage به زودی وارد بازار خواهد شد و سرنوشت نسل جدید این مجموعه را عوض خواهد کرد؛ یا حداقل امیدواریم که این کار را بتواند انجام دهد. یوبیسافت اعلام کرد که بالاخره قرار است از این سبک جدید بازی‌های اساسینز کرید فاصله بگیرد و به فرمول قبلی برگردد. دلیل این کار هم خب مشخص است، اکثر طرفداران بازی از سبک نقش‌آفرینی بازی‌های جدید این مجموعه متنفراند.

هرچقدر هم که از این بازگشت به سبک قدیمی خوش‌حال باشیم، باید به وجود یک مشکل هم اعتراف کنیم. با تعویض سبک گیم‌پلی بازی، باید یک سری از عادت‌هایی که در بازی‌های نقش‌آفرینی اساسینز کرید داشتیم را فراموش کنیم. طی چندین سال و تعداد قابل‌توجهی از بازی‌ها ما یک سری مهارتی را به دست آوردیم که حالا دیگر به دردمان نمی‌خورند و نیاز دارند که فراموش شوند. اگر شما هم دوست دارید که برای بازی assassins creed mirage بیشتر آماده شوید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

سبک نقش‌آفرینی را فراموش کنید


بازی Assassin's Creed Mirage

یکی از عجیب‌ترین و بحث‌برانگیزترین ویژگی‌های مجموعه اساسینز کرید از زمانی شروع شد که این بازی المان‌های نقش‌آفرینی را وارد به گیم‌پلی‌اش اضافه کرد. در حال که بازی‌های قبلی صرفا سعی می‌کردند که چند شهر پیچیده و بزرگ‌ داشته باشند، بازی‌های جدیدتر این مجموعه به طور کلی یک جهان خیلی بزرگ و آزاد را خلق کردند.

این تغییرات به خاطر این بود که بتوانند المان‌های نقش‌‎آفرینی، مثل مهارت‌های مختلف و سیستم لول‌های متفاوتی را در بازی ایجاد کنند. این تغییرات دائما بیشتر و بیشتر شد تا جایی که عملا بازی‌های اساسینز کرید یک سری بازی نقش‌آفرینی بودند و به طور کلی با بازی‌های کلاسیک فرق داشتند. این موضوع یک بحران هویت را برای این مجموعه ایجاد کرد که متاسفانه تمامی طرفدارانش را هم درگیر خودش کرد.

افرادی بودند که از این تغییرات استقبال کردند و معتقد بودند که تنوع خوبی است. در طرف مخالف هم کسانی بودند که به خاطر گیم‌پلی بازی‌های اولیه عاشق این مجموعه شدند و حالا دیگر از این بازی‌ها خوششان نمی‌آید. به نظر می‌رسد که یوبیسافت دیگر از شنیدن تمامی اعتراضات بالاخره خسته شد و یک تصمیم اساسی گرفت. حالا قرار است که این استودیو دوباره به سبک قدیمی برگردد. یعنی قرار است که یک بازی با همان حس کلاسیک این مجموعه را دوباره بازی کنیم. آیا این استودیو می‌تواند به خوبی شاهکارهایش را تکرار کند یا نه را نمی‌دانیم؛ ولی حداقل اگر از آن هوادارانی هستید که به خاطر آن سبک قدیمی هنوز هم پیگیر اخبار این مجموعه هستید، می‌توانید کمی به آینده امیدوار باشید.

مطلب پیشنهادی
حضور شخصیت‌های نام آشنا
چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟

عادت‌هایی که باید دیگر رها کنید


بازی Assassin's Creed Mirage

با توجه به اینکه هر سه نسخه قبلی این مجموعه سبک نقش‌آفرینی داشت، طرفدارانش شاید فکر کنند که باز هم قرار است چنین چیزی را ببینند. چه از دیدگاه گیم‌پلی و چه گشت و گذار، این تفکر دردسر ایجاد می‌کند. بهتر است که اگر شما هم چنین تفکری دارید، آن را به سرعت فراموش کنید.

اول از همه باید این فکر را از سر خود بیرون کنید که همیشه یک راه پارکور وجود دارد. دیگر قرار نیست که یک مسیر ساده را پیش پای خود پیدا کنید. قبلا مسیرهای پارکور صرفا یک سری روش برای فرار و یا یک موقعیت استراتژیک برای حمله بودند. متاسفانه در نسخه‌های جدید بازی این ویژگی از بین رفت، ولی قرار است که دوباره برگردد. شما برای بازی Assassin's Creed Mirage باید استاد مسیرهای مختلف فرار سریع شوید.

انتظار داریم که این بازی جدید دیگر تمرکز زیادی بر روی مبارزه نداشته باشد. قرار نیست مثل عناوین قبلی مثل یک وایکینگ دائما مشغول مبارزه باشید، المان‌های مخفیانه قرار است با قدرت به بازی برگردند. شما باید ذهن خود را آماده کنید که به دوران مخفی‌کاری برگردید. البته درست است که المان‌های داستانی بازی هنوز هم شباهت‌هایی با بازی‌‌های نقش‌آفرینی خواهند داشت، ولی خب می‌دانیم که قرار نیست گیم‌پلی این بازی هم از همین روند پیروی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Rich villager
    Rich villager | ۷ شهریور ۱۴۰۲

    بدترین ورژن اساسین کرید همین والهالا بود یعنی داستانش خیلی ضعیف بود گیمپلیش هم زیاد بد نبود

    • Alireza
      Alireza | ۷ شهریور ۱۴۰۲

      ببین داستانش اتفاقا بهترین داستان بود چون واقعا پیچش و رازای بازی فقط با اصل داستان نمیتونستیم بفهمیم باید اون گلیچای بازی رو حتی پیدا می‌کردیم تا بفهمیم داستانو

      • Mohammad_Reza12220810
        Mohammad_Reza12220810 | ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

        بهترین داستان ؟
        والهالا نه پیچش داستانیه جالی داشت نه روایت خوبی گیم پلی بازی هم خیلی فانتزی بود و از ریشه خودش فاصله چشم گیری گرفته بود محیط بازی هم برای مخاطب بعد از ۱۰ ۱۲ ساعتی تکراری می‌شود کلا هسته داستان بازی اینطوری بود که میان اژداد ُ خونوادتو میکشن و تو باید بری انتغام بگیری

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۵ شهریور ۱۴۰۲

    *پشت سر یارو تلپورت میشه*
    نه داداش مسئله اصلا شخصی نیست شما برگرد جلو رو نگاه کن

  • no one
    no one | ۵ شهریور ۱۴۰۲

    هنوز اون تلپورتش رو مخمه....چرا آخه...اینو کی گفته که بزارنش

    • amir87za
      amir87za | ۵ شهریور ۱۴۰۲

      یوبیسافت به خوبی بهش پاسخ داده ویجیاتو هم مقاله اش رو گذاشته بخونی مثل من قانع میشی

      • no one
        no one | ۵ شهریور ۱۴۰۲

        آقا این همه ناراضین...با خوندن این جوابا چیزی عوض نمیشه...

    • Alireza
      Alireza | ۵ شهریور ۱۴۰۲

      جواب مد
      زیرا بسیم لوکی است
      جواب یوبیسافت
      زیرا بسیم سریع است

  • iliya007
    iliya007 | ۵ شهریور ۱۴۰۲

    یکی از عادت های بد دیگه کرم ریختن هست
    پس لطفاً کرم نریزید 🗿

    • Rich villager
      Rich villager | ۷ شهریور ۱۴۰۲

      ولی این جمله معنی خوبی نداشت

  • Alireza
    Alireza | ۵ شهریور ۱۴۰۲

    البته از اونجایی که عین اساسین رولیشون جان نسارا و عین اساسین ۳ تفنگدارا نیستن تنها دغدغه بازی ضربه فنی کردنه که کدوم نیرو میشه اینکارو کرد باهاش

مطالب پیشنهادی