اختتامیه دومین دوره مسابقه بازیسازی شریف گیم برگزار شد
اختتامیه مسابقه بازیسازی شریف گیم که با همکاری کافه بازار مشغول برگزاری بود، روز پنج شنبه ۳۰ شهریور برگزار شد. در جریان این رویداد، تیمهای بازیسازی با هم به رقابت پرداخته و علاوه بر ساخت ...
اختتامیه مسابقه بازیسازی شریف گیم که با همکاری کافه بازار مشغول برگزاری بود، روز پنج شنبه ۳۰ شهریور برگزار شد.
در جریان این رویداد، تیمهای بازیسازی با هم به رقابت پرداخته و علاوه بر ساخت بازی در زمانی محدود، آثار خود را با میلیونها بازیکن به اشتراک گذاشتند. داوری این مسابقه تماما به عهده بازیکنها بود و برندههای دوره بر اساس این که کدام بازی بیشتر از باقی بازیها مخاطبان را جذب خود کرده، انتخاب میشدند.
معین کافی، مدیر ارشد محصول کافه بازار درباره این بازیها گفت:
«کافه بازار از سرویس جدیدی تحت عنوان مینی گیم در سال گذشته رونمایی کرده که به بازیسازها اجازه میدهد تا بازی خود را با استفاده از HTML5 توسعه داده و در اختیار مخاطبان بگذارند. این دسته از بازیها نیازی به نصب توسط کاربر ندارند و آسانی دسترسی آنها کمک میکند تا به طور خاص بازیسازهای نوپا و جوان خیلی سادهتر و با دانشهای ابتدایی بازیسازی قادر باشند تا بازیهای توسعه یافته خود را در اختیار مخاطب بگذارند که این رویداد شریف گیم به طور خاص با همین منظور اجرایی شده است.»
کافی درباره آمار و ارقام خیرهکننده این بازیها هم صحبت کرد و از مشارکت بیش از نیم میلیون نفر در تجربه بازیهای شریف گیم خبر داد:
«بازیهای شریف گیم توسط بیش از ۵۰۰ هزار نفر تجربه شدند که این شامل حدود ۸۰۰ هزار بار تجربه بازی میشود. همچنین بازیهای شریف گیم در این دوره بیش از یک و نیم میلیون دقیقه توسط کاربران کافه بازار تجربه شدهاند. این آمار نسبت به سرویس بازیهای مینی گیمی بازار آمار متوسط اما شروعی امیدوارکننده برای این سبک از بازیهاست.»
در سرویس مینی گیم بازار بیش از یک میلیون دقیقه تجربه میشوند و روزانه ۲۵۰ هزار نفر به تجربه بازی مینشینند. همچنین محصول مینی گیم کافه بازار توسط ۳ میلیون نفر به صورت ماهانه تجربه میشود. امیدواریم تا در مرحله بعدی چرخه این صنعت را تکمیل کرده و مسئله پرداختهای درون برنامهای هم در سیستم بازار پی انجام شده تا به زودی شامل درآمدزایی از این بازیها برای سازندهها باشیم.
محمدعلی نادمی از شریف گیم نیز درباره فعالیتهای این مجموعه صحبت کرد. به گفته نادمی، مجموعه استارتاپی شریف گیم در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف مشغول به فعالیت است و این مسابقه نیز یکی از خدمات آن است. شریف گیم در زمینه انتشار و کمک به نشر فعالیت میکند. نادمی ادامه میدهد:
«هدف از برگزاری مسابقه شریف گیم، برگزاری یک رویداد تجاری بود. ما میخواستیم بازیسازی از صفر تا صد، از مرحله ایدهپردازی، تیمسازی، ساخت یک نسخه پروتوتایپ و داوری فردی انجام شود. این پروسه در طول دو ماه انجام شد و منتورشیپهای هنری، دیزاین و فنی برای آنها انجام شد. بازیسازهای شرکتکننده خیلی نسبت به مرحله اول پیشرفت داشتند و خروجی ورتیکال اسلایس، یا یک نسخه از بازی نهایی بود که به منظور گرفتن یک نسخه قابل تستگیری انجام شد. پس از آن از طریق کافه بازار بازیها را منتشر کردیم.»
نادمی میگوید که آمار بازیها در چهار بخش از جمله حجم، CTR یا درصد کلیک روی بازی، ریتنشن یا نرخ بازگشت و انگیجمنت (زمان بازی) سنجیده شدند. به گفته نادمی، داوری کلی بر اساس یک آمار واحد از تمام این چهار بخش انجام شده است و رتبههای برتر هم در این بین به جز جوایز نقدی انتخاب شدند و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.
در جریان این رویداد، تیم اول Quick Fun، تیم دوم Avatro Games، تیم سوم Crooked Dream شدند. در ادامه جایزه نوآورانهترین بازی به Vcstudio، جایزه بهترین گیم دیزاین به Lighting Cube و جایزه بهترین آرت به Blackout رسید.
در جریان این رویداد ۲۴ بازی نهایی از ۱۱۱ بازی برای رقابت نهایی انتخاب شدند. در نهایت سه بازی برگزیده که توسط کاربران بازار انتخاب شدند و تیمهای آن به ترتیب جوایز نقدی ۹۰، ۸۰ و ۷۰ میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد. این بازیها در ادامه خود را برای انتشار جهانی آماده خواهند کرد و از طریق کافه بازار هم پیشنیازهای درآمدزایی آن انجام میشود و خود بازیسازها هم در درآمد بازیها سهیم خواهند بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
درود بر بازی سازی
من اگر یکبار دیگر متولد شوم، به دنبال تخصص بازی سازی، کارگردانی، کدنویسی و این قبیل چیزها می روم
خداییش مسخره بود بازیاش