آیا کانتر استرایک ۲ به سرنوشت اورواچ ۲ دچار شده است؟
بازی counter strike 2 مدتی پیش به صورت ناگهانی در استیم منتشر شد و به اجبار، تمام بازیکنان CS:GO را وارد اثری کرد که جای یک عرضه شایسته و مناسب، بیشتر حس یک نسخه بتای ...
بازی counter strike 2 مدتی پیش به صورت ناگهانی در استیم منتشر شد و به اجبار، تمام بازیکنان CS:GO را وارد اثری کرد که جای یک عرضه شایسته و مناسب، بیشتر حس یک نسخه بتای گسترده را دارد. برخی نقشهها و حالتها در بازی جدید وجود ندارند، بازی از لحاظ فنی بهینه نیست و هیچ چیزی هم وجود ندارد تا خلایی که ایجاد شده است را پر کند.
سر و شکل تازه دادن به بازیهای تیراندازی لایو سرویس در قالب یک نسخه جدید، تبدیل به یک ترند نگرانکننده در بازیهای ویدیویی شده است؛ آن هم در حالی که برخی موارد از آنها حذف و تبدیل به بازی بدتری میشود. ما چنین چیزی را در بازی اورواچ ۲ دیدیم که بر خلاف بازی اصلی، سراغ ساختار فری تو پلی رفت و هر گونه حس پیشرفتی را نابود کرد و همچنین، رویدادهای درون بازی تبدیل به بستری برای فروش آیتمهای بیشتر به بازیکنان شد. ما در بازی Warzone 2 دوباره شاهد چنین اتفاقی هستیم، در حالی که نسخه اول به طور کامل غیر فعال میشود و هیچکدام از اسکینها و اپراتورهای خریداری شده توسط بازیکن هم دیگر در دسترس نیست. بازی کانتر استرایک ۲ میتوانست این جریان را پس بزند، اما شرکت ولو در عوض CS:GO را پاک کرد تا راه را برای یک تجربه محدودتر هموار کند.
دو حالت Arms Race و Danger Zone به طور کامل در قسمت دوم کانتر استرایک غایب هستند و نسبت به نسخه قبلی، نقشههای بسیاری کمتری برای دو حالت Wingman و Hostage وجود دارد. برای مقایسه اینجا تنها دو نقشه وجود دارد که در CS:GO تعداد نقشهها پنج عدد بود. همچنین هنگام انتشار هیچ خبری از نسخه مخصوص پلتفرم مک نیست که دسترسی به بازی را برای بخش قابل توجهی از بازیکنها غیر ممکن کرده است. بسیاری از همان افرادی که روی ویندوز سراغ بازی میروند هم از مشکلات پرش فریم به خصوص هنگام کشتن دشمنان رنج میبرند.
بازی Counter-Strike 2 به وضوح یک بازی ناقص است. این اثر زمان بیشتری نیاز داشت تا به طور کامل آماده شود، اما ظاهرا به خاطر وعده انتشار آن در تابستان امسال، روند ساخت بازی با عجله پیش رفته است. ما هنگام انتشار بازی در اواخر سپتامبر قرار داشتیم و دیگر به ماه اکتبر نزدیک میشدیم، پس به هر حال این وعده عملی نشده بود و یک تاخیر مختصر میتوانست تاثیر خوبی روی محصول نهایی بگذارد. اما در عوض، بازی وارد عرصه شد و CS:GO را زیر پای خود خرد کرد. آیا از این اتفاق خوشتان نمیآید؟ متاسفانه باید کنار بیایید!
بازی اورواچ ۲ هم با چالش و دورراهی مشابهی روبرو شد. تاریخ انتشار بازی بارها عقب افتاد، روند ساخت طی همهگیری کرونا به سختی پیش رفت، بخش مورد انتظار PvE به طور کامل کنار گذاشته شد و در نهایت، محصول نهایی عقبتر از چیزی بود که انتظار میرفت. اورواچ ۲ با امکانات پیش پا افتادهاش، زیر سایه نسخه اول قرار گرفت و همه میخواستند به بازی اصلی برگردند، اما آنها نمیتوانستند.
کانتر استرایک ۲ با مشکلات یکسانی مواجه شد. کاربران مک نمیتوانند آن را تجربه کنند، کاربران با سختافزارهای ضعیفتر (که امکان تجربه CS:GO را داشتند) دیگر قادر به بازی کردن نیستند و طرفداران برای نقشهها و حالتهایی که هماکنون در بازی وجود ندارند، باید فعلا منتظر بمانند. خیلی بد نمیشد اگر CS:GO همچنان وجود داشت، چون تمام بازیکنان میتوانستند از آن لذت ببرند. اما CS2 اثر قبلی را به طور کامل بلعید. عرضه ناگهانی بازی هم بیشتر مثل یک بیاحترامی میماند، چون هیچکس فرصتی نداشت تا روزهای آخر را با بازی مورد علاقه خود بگذراند و آماده ورود به یک اثر جدید شود. همچنین نباید از حذف تمام ۱۶۷ اچیومنت و همچنین ریست شدن رنک تمام بازیکنان هم بگذریم.
سخت نیست که نسبت به تمام این مسائل و اتفاقات بدبین باشیم. این «ادامهها» به وضوح از وجود مشکل و عدم وجود برخی موارد رنج میبرند، اما با حذف انتخاب تجربه نسخه اصلی برای بازیکنان، سازندگان اطمینان حاصل میکنند تا تنها راه بازی کردن برای کاربر، وارد شدن به اکوسیستم جدید آنها باشد. اورواچ ۲ و کانتر استرایک ۲ هنوز از طریق آیتمهای تزیینی و کیسهای آیتم درآمد کسب خواهند کرد. همچنین این عناوین هنوز رکورد تعداد بازیکنان خود را خواهند شکست، چون طرفداران جای دیگری ندارند که بروند. اگر شما این بازیها را دوست دارید، احتمالا تغییرات را تحمل و از آنها گذر خواهید کرد، اما این کار به سختی، روشی ایدهآل برای تعامل با یک سرگرمی محسوب میشود.
چیزی که این موقعیت را عجیبتر میکند، این است که شرکت Valve قبلا هم چنین ادامهای را ساخته و منتشر کرده است، بدون این که نسخه قبلتر آن را کلا محو کند. اولین نسخه کانتر استرایک به عنوان یک ماد در بازی Half-Life کار خود را شروع کرد که یعنی روی یک نسخه دستکاری شده از انجین بازی Quake با نام Goldsrc اجرا شد. وقتی ولو یک انجین جدید برای قسمت دوم «هف لایف» ساخت، ترکیبی از یک ادامه و پورت با نام Counter-Strike: Source در دسترس قرار داد.
نسخه سورس، نسخه جدید و اصلیای بود که قرار بود جای نسخه اول را بگیرد. ولو به گونهای قابل درک میخواست تا بازیکنان به نسخه جدید مهاجرت کنند و رقابتها را آنجا ادامه دهند، اما برای ایجاد فضا از شر عنوان اصلی راحت نشد و حق انتخاب برای بازیکنها باقی ماند.
مهاجرت از سی اس گو به کانتر استرایک ۲ داستانی مشابه دارد؛ نسخه جدید در واقع همان بازی به حساب میآید که روی انجین جدید یعنی «سورس ۲» پورت شده است. اما ولو بر خلاف رویکرد مشتری پسند قبلی خود، بازی قدیمی را نگه نداشت. اگر میخواهید در تاریخچه سری کانتر استرایک عمیق شوید، حالا و برای همیشه یک جای خالی بزرگ در آن خواهید دید که نسخه Global Offensive قرار داشته است. حتی با این وجود که این بازی با اختلاف، شناختهشدهترین نسخه سری به شمار میرود. ولو همین حالا ثابت کرده است که چه قدر این حرکت غیر ضروری به حساب میآید. حتی تا امروز، افراد بسیاری هنوز مشغول بازی کردنهای نسخههای سورس و 1.6 هستند. همین نشان میدهد که CS:GO و Counter-Strike 2 باید کنار هم در دسترس میبودند.
اورواچ ۲ نباید جای اثر اصلی را میگرفت. چنین چیزی برای دو قسمت اخیر کانتر هم صدق میکند. اما در عوض ولو ترجیح داد از تاریخچه خود صرف نظر کند و یک پوسته سطحی و تو خالی جایش قرار دهد. این کار هیچ انتخابی به ما نمیدهد، جز با آن کنار بیاییم و عادت کنیم و البته، امیدوار باشیم کانتر استرایک ۲ تا یک سال دیگر، بازی بهتری باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
و وارزون ۲
"نسخه جدید بازیهایی که ضعیفتر از قسمت اول خود هستند"
و نسخه قبلی خود رو به کل از صفحه روزگار پاک کردن !