استودیو پلی استیشن Firesprite به داشتن یک محیط کاری ناسالم متهم شده است
استودیو Firesprite یکی از چندین استودیویی بود که تحت تاثیر تعدیل نیروی ۹۰۰ نفره پلی استیشن قرار گرفت. همچنین در گزارشها فهمیدیم این استودیو در حال کار روی یک بازی لایو سرویس از Twisted Metal ...
استودیو Firesprite یکی از چندین استودیویی بود که تحت تاثیر تعدیل نیروی ۹۰۰ نفره پلی استیشن قرار گرفت. همچنین در گزارشها فهمیدیم این استودیو در حال کار روی یک بازی لایو سرویس از Twisted Metal بود که در نهایت کنسل شد. حالا یوروگیمر گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان میدهد این استودیو از محیط کاری چندان سالمی بهره نمیبرد.
طبق این گزارش، این استودیو از زمان خریدش توسط پلی استیشن دائما در حال از دست دادن نیروهایش بوده و حتی یکی از موئسسان آن هم استودیو را سال پیش ترک کرده است. ظاهرا سونی بعد از این اتفاق یک تیم مدیریتی جدید از یک استودیوی انگلیسی دیگر به نام XDev به این استودیو منتقل کرده که از دید منابع یوروگیمر، «مصداق بارز خویشاوندسالاری» است.
کارمندان Firesprite برای توصیف مدیریت جدید استودیو از الفاظ «زورگو» و «ظالم» استفاده میکنند و معتقدند که رفتار آنها با نیروها جوریست که «انگار در کارخانه کار میکنند.» برخی دیگر میگویند مدیران استودیو به هیچ وجه از دانش کافی برخوردار نیستند و فقط به پول اهمیت میدهند. از طرف دیگر اقدامات سونی برای تغییر ساختار استودیو باعث خشم بسیاری از اعضا شده و فرهنگ کاری شرکت را به شدت تغییر داده است.
ظاهرا مشکلات به اینجا ختم نمیشوند. تبیعض جنسیتی و سنی، «فرهنگ ترس» که منجر به کرانچ شدید روی عناوینی همچون Horizon Call of the Mountain شد (علاوه بر فشارهایی که از طرف سازندگان این سری یعنی Guerrilla وارد میشد)، فوت یکی از مدیران منابع انسانی و ناتوانی تیم HR در مدیریت رشد خود، ادغام پروژهها، انتقال کارمندان به پروژههایی که مورد علاقهشان نیست و... همگی از موارد دیگری هستند که در این گزارش ذکر شدهاند.
یکی از اعضای استودیو ادعا کرده که سونی «سیاست بهخرج داده و رفقایش را روی صندلی مدیریت قرار داده است»، و یکی دیگر میگوید که سونی بزرگترین اشتباه ممکن را با خرید این استودیو و دخالت بیمورد در آن کرده است، چرا که اکنون ممکن است استودیو وارد یک «مارپیچ مرگ» شود و نتواند هیچ کدام از پروژههایش را کامل کند.
درباره روند توسعه Horizon Call of the Mountain هم گفته شده که فشار شدیدا زیادی روی سازندگان قرار داشت. ظاهرا آنها ضمن کامل کردن بازی باید سیستمها و پلتفرمهای خود را تغییر میدادند و اعضای جدیدی را وارد تیم خود میکردند. از آنجایی که نه مقیاس بازی، نه کیفیت آن و نه تاریخ انتشار آن قرار نبود تغییری داشته باشند، اعضای Firesprite تحت فشار و استرس زیادی روی آن کار کردند.
این گزارش همچنین اشاره کرده که ۱۳ شکایت از طرف کارمندان با دغدغههایی همچون تبیعض جنسیتی و سنی وجود داشت که بهطور داخلی توسط سونی و Firesprite بررسی شد. سونی روی این اتفاقات لقب «سوءتفاهم» گذاشت، اما یوروگیمر میگوید که برخی از کارمندان بهدنبال شکایت قضایی بودند و سونی برای جلوگیری از این اتفاق به آنها مبلغی پرداخت کرده است.
بهترین بازی سال ۲۰۲۴؟ | بررسی بازی Final Fantasy 7 Rebirth
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ای بابا
محیط کاری سالم، آرزوی هر کارمندی شده است
توی بسیاری از گزینه ها هم آرزوی دست نیافتنی