ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

تیم ویجیاتو: نظرهای نامحبوب‌مون توی دنیای بازی چیه؟

اگر در فضای مجازی زمان زیادی را سپری کرده باشید، احتمالا با عبارت «نظریه نامحبوب یا نظریه کم‌طرفدار» که به انگلیسی Unpopular Opinion هم شناخته میشه آشنا باشید. نظریه نامحبوب یعنی اینکه شما نظری درباره ...

تیم ویجیاتو
نوشته شده توسط تیم ویجیاتو | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۳۰

اگر در فضای مجازی زمان زیادی را سپری کرده باشید، احتمالا با عبارت «نظریه نامحبوب یا نظریه کم‌طرفدار» که به انگلیسی Unpopular Opinion هم شناخته میشه آشنا باشید. نظریه نامحبوب یعنی اینکه شما نظری درباره یک موضوع یا اثری دارید که اختلاف‌ نظرهای زیادی درباره اون وجود داره و افراد زیادی رو تحت‌تاثیر قرار می‌ده و ممکنه کاملا مخالف باور عموم باشه. البته که همین نظرات نامحبوب هم درجات زیادی داره و یک نظر ممکنه به شکلی عجیب همسو با فکر اکثریت باشه، یک نظر ممکنه چندان هم بی‌راه نباشه و یکی هم ممکنه کاملا خلاف نظرات باشه. حالا در تیم ویجیاتو این هفته، سراغ تیم تحریریه رفتیم و ازشون پرسیدیم که نظر نامحبوب‌شون در دنیای بازی چیه؟ با ما همراه باشید!

Naughty Dog

نظریه نامحبوب من اینه که پایان خیلی از بازی‌ها قابل ‌پیش‌بینی و خسته‌کننده شده. حس میکنم کارگردان‌ها و نویسنده‌هایی که جرئت تحویل دادن چیزی خلاف سلیقه و تفکر مخاطب‌ها داشته باشن به شدت کم شدن. برای مثال برای من داستان و علی‌الخصوص پایان the Last of Us 2 یکی از بهترین و بی‌نقص‌ترین‌ها تو تاریخ بازی‌های ویدیویی محسوب میشه. بازی یک پیام مهم و تاثیرگذار داره و خوشبختانه اونقدر جسور و با شهامت هست که اون رو با دادن انتخاب به مخاطب از بین نبره. نمونه‌های دیگه‌ای هم برای این مسئله وجود داره اما حس میکنم منظورم رو رسوندم. امیدوارم نمونه‌های بیشتری از بازی‌هایی ببینیم که ما رو سورپرایز میکنن.

محمدامین بهتوئی

من قویا معتقدم که تمرکز تل‌تیل روی گرافیک ادونچرها و هایپ کاذبی که به واسطه‌ی برنده شدن جوایز The Walking Dead به دست آوردند نه‌تنها به ضرر خودشون تموم شد، بلکه در طولانی مدت به ضرر صنعت بازی هم بود. گرافیک ادونچرها تو سری‌سازی‌های تل‌تیل همه‌ی اون چیزی که یه تجربه از این جنس رو خاص می‌کرد رو از دست دادند. از انتخاب‌های معنادار تا کاراکترهای عمیق و قابل لمس. اگرچه این وسط شاهکارهایی مثل The Wolf Among Us هم بهمون ارائه شد، ولی در انتها فرمول تل‌تیل بیش‌تر از این‌که بخواد انتخاب‌محور باشه و به گیمر احترام بذاره، توهمی از انتخاب رو بهمون نشون میده.

امیر گلخانی

یکی از نظرهایی که من همیشه سر اون با طرفدارهای دویل می کرای بحث می‌کنم، برتری ریبوت این بازی یا DmC نسبت به نسخه‌های مدرنه. بازی نینجا تئوری که سال ۲۰۱۳ با همکاری کپکام به بازار عرضه شد، برای دوره‌ایه که اوج همکاری‌های کپکام رو با بازی‌سازهای غربی و مهم‌تر از همه، تاثیر غرب توی بازی‌هاش می‌بینیم. از رزیدنت اویل 6 گرفته تا بایونیک کامندو و بازی Dark Void. اما این بین، بازی جدید نینجا تئوری به نظر من درخشان‌تر از همه همکاری‌های دیگه عمل کرد و یکی از بهترین ریبوت‌هاییه که تاریخ ویدیوگیم به خودش دیده. درسته که دانته موسفید جای خودش رو به دانته مو مشکی داده بود و حتی بعضی منطق‌های داستانی جور در نمی‌اومدن. اما با این حال DmC Devil May Cry یه بازی فوق‌العاده خوش‌ساخت و جذاب بود که واقعا حیف شد که ادامه پیدا نکرد، حتی با وجود این که خود کپکام هم مثل اکثر طرفدارها از خروجی راضی بود. برای من DmC Devil May Cry اگه دنباله‌ای داشت، قطعا جذاب‌تر از بازی‌هایی مثل DMC 5 می‌شد.

مسعود تیموری

نظریه نامحبوب که زیاد هست و تا دلتون بخواد اما سه تاشو اینجا براتون بازگو می‌کنم که بدونید در چه حدیه و قرار نیست که همه باهم هم‌نظر باشن. اول از همه اینکه نید فور اسپید کربن به شدت بازی بهتری از موست وانتده و موست وانتد صرفا برای اثر نوستالژیشه که بهتر دیده میشه. نظر دوم درباره سری کالاف دیوتیه. من هم موافقم که کالاف با دوران اوجش خیلی فاصله داره و حالا دیگه با تبدیل شدن به ماشین پول‌سازی، حس قبل رو نداره. اما این وسط یک سری از نسخه‌های قبلی هم داره بهشون کم لطفی میشه. مثال؟ Call of Duty Advanced Warfare. من نمیدونم مشکل مردم با این بازی چیه چون واقعا از هر نظری یه بازی شوتر خوبه که المان‌های آینده نگرانه نزدیک به زمان حال داره. داستانش هم به اندازه کافی عمق داره و با گیم‌پلی نسبتا جدیدش برای اون زمان ترکیب خوبی درست کرده.نظر سومم هم برمیگرده به مترو، در واقع سری مترو. درسته که عناوین اول و دوم سری یعنی مترو ۲۰۳۳ و Last Light بازی‌های شاهکاری‌ هستن. اما دلیل اینکه یک سری از پلیرها این دوتا بازی رو بهتر از نسخه سوم یعنی Exodus می‌دونن رو هیچوقت متوجه نشدم. ساده و خلاصه بگم، به نظر من Metro Exodus برای سری مترو، حکم آرکام نایت برای سری بتمن رو داره.

رضا یوسفی

اجازه بدین لیست‌وار و خیلی مختصر براتون از نظرات نامحبوبم بگم!

استارفیلد علی‌رغم ایراداتش بازی خیلی خوبیه، بازی‌های بتسدا بدون ماد هم عالین، مجموعه متال گیر سالید هیچوقت به دلم ننشست، بازی‌های یوبیسافت بیش از حد مورد هیت واقع می‌شن و اغلب تجربه‌های واقعا سرگرم‌کننده‌ای هستن، اسسینز کریدهای RPG همچنان هویت سری رو دارن و بازی‌های واقعا خوبی هستن، رزیدنت ایول‌های اول شخص رو بیشتر از سوم شخص دوست دارم (البته ۴ رو نرفتم، ممکنه اون برام جایگاه خفنی پیدا کنه)، رزیدنت ایول کلا بازی ترسناکی نیست، بایوشاک ۲ بهترین بایوشاکه، و الن ویک ۱ رو مقدار اندکی بیشتر از ۲ دوست داشتم.

فعلا همینا به ذهنم رسید. ولی خواهشا فحش ندید بهم!

رایان زجاجی

اولش که موضوع رو شنیدم به جز یک مورد، نظر نامحبوب دیگه‌ای توی ذهنم نبود ولی هرچی بیشتر بهش فکر کردم دیدم، نظرات نامحبوبم بیشتر و بیشتر شدن! ولی یک موردش اینه که بازی The Witcher 3 اون‌قدری که میگن بازی شاهکاری نیست؛ مبارزات بازی واقعا جذاب نیستن و حس کلانکی (سنگین و خشک) به بازیکن میدن. جادوهاخیلی المان‌های عجیبی نیستن و مبارزات رو بهتر و متفاوت نمی‌کنن. داستان خیلی از این شاخه به اون شاخه می‌پره و ریتم مناسبی نداره. خلاصه من سه بار تلاش کردم بازیش کنم و هر سه بار دراپش کردم و فهمیدم این بازی برای من نیست و این مکانیک‌هاش به چشم من ایراد میاد! یک نظر احتمالا نامحبوب دیگم اینه که وجود انحصارگرایی و بازی‌های انحصاری به نفع صنعت بازیه. درسته که این کار باعث میشه دسترسی خیلی‌ها به بازی‌های خوب و جذاب گرفته بشه ولی از طرف دیگه انحصار باعث میشه که رقابت بین پرچم‌دارها بالا بره و در نتیجه کیفیت بازی‌ها و محصولات بهتر و بهتر بشه. حالا که اینارو گفتم اینم بگم که بازی Far Cry 6 و اکثر بازی‌های یوبی‌سافت با وجود اینکه ایرادات فراوان و بزرگی دارن ولی به شکل عجیبی توی دنیاهاشون خوش می‌گذره و حداقل از ویچر بهترن! اینکه فار کرای رو دوست دارم ولی ویچر رو نه خیلی عجیبه؟

علیرضا طالقانی
ابی در بازی The Last of Us Part II

خیلی‌ها باور دارن که قسمت اول لست آو آس بازی بسیار بهتری نسبت به قسمت دوم به شمار می‌ره و داستان جوئل و الی جذاب‌تر از قسمت دوم هست اما به شخصه قسمت دوم و خصوصا ابی رو خیلی دوست دارم تا جایی که شاید اون رو بهترین گیمی که تاحالا بازی کردم بدونم. ابی یکی از واقع‌گرایانه‌ترین شخصیت‌های ویدیوگیمی به شمار می‌ره و نه تنها اعمالش بسیار منطقی هست، بلکه به بهترین شکل ممکن بلوغش در طول مسیر بازی به تصویر کشیده می‌شه. اعتقاد دارم که بخش‌هایی که کنترل ابی رو تو قسمت دوم به دست می‌گرفتیم، بهترین لحظات بازی رقم می‌خورد و مواجه شدن با اسکارها و البته سفر به جزیره‌ی ترسناکشان از به یادماندنی‌ترین لحظات دنیای ویدیوگیم برای من هست تا جایی که حتی اگه در لست آو آس 3 قرار باشه تا با وجود ادامه‌ی داستان الی، بیشتر بخش‌های بازی را با کمک ابی پیش ببریم حسابی خوشحال میشم!

از طرفی قلبنا (بازم می‌گم که از نظر کارشناسی اینا جای بحث داره) بتمن آرکام نایت رو بیشتر از آرکام سیتی دوست دارم به نظرم گشت و گذار با بت موبیل تو خیابون‌های گاتهام چیزی نیست که به راحتی بتونید دوباره تجربه کنید یا حتی کال آو دیوتی مدرن وارفیر 3 اورجینال رو بیشتر از قسمت دوم دوست دارم و از نظر ارائه لحظات اکشن و نفس‌گیر سرگرم‌کننده‌تر می‌دونم! اگه شما هم با من تو این موارد هم نظرید خوشحال می‌شم تو کامنتا بگید که انقدر منو تو دفتر اذیت نکنن😂.

محمدرضا نوروزی

نظر نامحبوب شما توی دنیای بازی چیه؟ حتما نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (188 مورد)
  • infinity
    infinity | ۱۸ خرداد ۱۴۰۳

    مخفی کاری اساسین میراژ از سه گانه اول و اتزیو بهتره

  • ‌
    | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    آندرکاور رو از موست وانتد ۲۰۰۸ بیشتر دوست دارم
    موست وانتد ۲۰۰۵ یه حالت فضای خردسالانه ای داشت
    -بازیگراش ضعیف بودن
    -اهنگ هاش زیادی برای منوی بازی اغراق آمیز بودن
    -هندلینک ماشیناش بشدت داغون بود
    -منوی بازی واقعا حالمو بهم میزد

  • ‌
    | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

    -گرن توریسمو از فورزا بیشتر حال میده
    -از بازی های ورزشی مخصوصا فوتبالی منتفرم
    -کنسول ها اتلاف وقت و هزینه ان، بنظرم تو آینده کلن از بین میرن و فقط پیسی و موبایل میمونن
    -با سرویس های اشتراکی برای گیم مخالفم چون خودت صاحب گیمت نمیشی

  • mmdg
    mmdg | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    رایان جان به هر حال هرکسی اونقدر عقل وشعور نداره تا بتونه سری متالگیر رو درک کنه اشکال نداره بوس بوس

    • XTERO
      XTERO | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      عقل و شعور رو تو نداری که نمیتوانی به نظر محترمانه یک فرد احترام بگذاری خودمم متالگیر فنم ولی این دلیل نمیشه توهین کنم

  • Sairentu_Hiru
    Sairentu_Hiru | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ۱-لست ۲ اتفاقا با دست گذاشتن رو موضوعاتی مثل sjw و lgtbq کار خیلی شجاعانه و با مایه ای کرد که هیتی که روش شد کاملا مسخره بود.
    ۲-نیل دراکمن و کوجیما از اون چیزی که فکرشو میکنین خیلی کمتر لایق کردیتی هستن که الان میگیرن. کافیه یه نگاه به روند ساخت متال گیر۴ و ۲ و لرد اف شدوز و ناگفته هاش تو ردیت و توییتر و صد البته بولی کردنای دراکمن تو استودیو بندازین
    ۳-کاراکتر گوست به شدت و با اختلاف اووریتد ترین شخصیت تاریخ بازیهاست.
    ۴-گاد اف وار ۲۰۱۸ و رگناروک (با دی ال سی والهالا) نبودن؛ کریتوس هم در کنار گوست قرار میگرفت. (هر چند پایان و روایت داستان والهالا از اون چیزی که انتظار میرفت آبکی تر بود)
    ۵-نمره متا باید حذف بشه کلا
    ۶-نظرات و نقدهای استیم>>>نظرات استریمر و یوتیوبرها
    ۷-بازی ها نباید حتما باشن
    ۸-بازی های با سیستم انتخاب انشعابی (detroit,as dusk fall,until dawn و..) هیچ ذره ای خلاقیت توشون دیده نمیشه
    ۹-حس نوستالژی باعث شده استودیوها اون خلاقیت و شجاعت و زحمتی که نیازه رو برای پیشرفت بازیشون نکشن.
    ۱۰-تعداد ساعت بالا برای تموم کردن بازی گندترین و افتصاح ترین معیار برای خوب بودنشه
    ۱۱-journey واقعا اورریت بود
    ۱۲-دارک سولز ۲ مثل دراگون ایج ۲ یکی از مهمترین بازیهای فرانچایزشونن.

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ۳ و ۴ و ۶ و ۱۰ به شدت موافقم
      ولی با ۸ مخالف

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      با ۸و ۴ و۱ مخالفم

    • _sami_
      _sami_ | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      سه رو کاملا موافقم

  • Mario
    Mario | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اینقدری که در مورد اورریتد بودن ماینکرفت و جی‌تی‌ای و ردد و دیدم، دیگه مطمئنم نظریه نامحبوب نیستن و خیلیا قبولشون دارن.

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      جی تی ای و ردد فقط دوستان عزیز ویجیاتو این نظر رو دارن

      • Mario
        Mario | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        منم منظورم همچنان بود. اینقدر زیر همین مقاله دیدم، دیگه همه اینجا قبولش دارن تقریباً.

      • leonskenedy
        leonskenedy | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        چون اینجا افرادی هستن که بقیه رو با دلایل منطقی راهنمایی کنن و وقت بذارن که بقیه رو آگاه کنن ولی توی بقیه کامیونیتی ها همه چشم بسته راکستار رو میپرستن

        • ARSHIA._.
          ARSHIA._. | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

          مشکل من یه چیز دیگه هست
          ببین راک استار شاهکار ابر بشری ساز نیست قبوله
          ولی دوستان اینجا معتقد هستن جی تی ای مزخرف ترین بازی تاریخه!
          جی تی ای شاید اورریتد باشه اما در حد خوب هست دیگه انصافا

  • Artinpuppet
    Artinpuppet | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    The Wolf Among Us اگه بهترین بازی تاریخ نباشه حداقل داخل تاپ ۵ بهتریناست
    ویچر ۳: وایلد هانت داستانش شدیدا ابکی و حوصله سر بره
    سایبرپانک خیلی قشنگتر از چیزیه که همه فکر میکنن
    اسسینز کرید های جدید غیر از اینکه اصلا اسسین نیستن، داستانط شخصیت پردازی، گیم پلی و همه چیشون هم شدیدا افتضاحه
    جی‌تی‌ای۵ شدیدا اوورریتده
    رد دد ردمپشن ۲ با اینکه شاهکار داستانی محسوب میشه بنظرم داستانش یکم بیش از حد میگن خوبه و در اون حدم نیست هرچند خیلی قشنگه
    هف لایف اوورریتده
    گاد اور وارای جدید از قدیمیا بهترن(داستان، فضا سازی، شخصیت پردازی بهتر)

  • ARSHIA._.
    ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    نه سونی و نه ایکس باکس و نه نینتندو و‌‌......مثل قدیم خوب نیستن
    گیم بوی ادونس خیلی خوبه

  • Radman
    Radman | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اها راستی اینا هم بگم
    گیمای supermassive بهترین interactive story game ها هستن
    لست ۲ خیلی از لست ۱ بهتر بود
    TWAU بهترین گیم تل تیله
    دووم ۳ بهترین گیم سریه دوومه

  • Amirreza7766
    Amirreza7766 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    نظرات استیم اورواچ ۲ حقش نیست و اورواچ بازی خوبیه

  • Amirreza7766
    Amirreza7766 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    Gta اورریتد
    اینو شاید اینجا موافق باشن اما مدرسه منو میکشن :
    کالاف موبایل سوپر سوپر سوپر‌ اورریتد و اونایی که فقط کالاف موبایل بازی کردن به خودشون میگن گیمر حرفه ای اسکول هستن

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داش کالاف موبایل به عنوان بازی موبایل خوبه ولی صد در صد باعث نمیشه کسی باهاش گیمز حرفه ای گاد حساب شه
      ولی گیم پلیش از وارزون هم بهتره(این خودش یه نظر نامحبوبه😂)

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      کالاف دیوتی من خودم بازی میکنم(به اجبار)
      جالبه ولی نه اونقدر که میگن
      اگه بگم خیلی خیلی اورریتده نامردی کردم در حقش

  • Radman
    Radman | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اسکایریم و فالوت ها مزخرفن ولی نه به اندازه دارک سولزا
    ویچر ۳ بهترین rpg 😫
    و چهارتا assassin’s creed اخر واقعا خوب بودن

  • Bigمسعود
    Bigمسعود | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ۱_ یوبیسافت شرکت خوبیه و شاید جدیدا بازی هاش یکم بد شده باشه ولی از خیلی شرکت های بازیسازی که بازی های چرت و پرت می سازن بهتره
    ۲_ سری (pes)efootball خیلی الکی داره هیت میگیره واقعا خیلی پیشرفت داشته
    ۳_ بدترین بازی های تاریخ عبارتند از ماینکرفت؛ پابجی؛ دویل می کرای

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      دیویل می کرای!!!!

  • V
    V | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    مولتی پلیر هیلو اینفینیت خیلی جذاب و خوبه و خیلی بهش کم توجه میشه

  • V
    V | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    1 سری مجموعه GTA بازی های خیلی خوبی هستن اما نه اینقدر که بهش توجه میشه و کل دنیای ویدیو گیم را دور اون و راکستار میبینن
    2 یوبیسافت بیش از حد هیت میگیره
    3 رقابت کنسولی برای صنعت ویدیو گیم خیلی مفید و جذابه
    4 بازی های ایکس باکس نسبت به پلی‌استیشن خیلی اندریتد هستند و در حقشون بعضی وقتا خیلی کم لطفی میشه
    5 سایکوناتز دو باید بازی سال 2021 میشد
    6 محتوای بیش از حد جنسی توی بازی ها خوب نیست

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      فقط جی تی ای رو موافقم، خداوکیلی بیش از حد بهش بها داده میشه

  • ❤️ NieR LoveR
    ❤️ NieR LoveR | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    من نظرات نامحبوب زیاد دارم
    ولی فقط چند تا از مهماش رو میگم :
    ۱ . سری جی تی ای و رد دد خیلی اورریتد هستن و اصلا اونقدر خوب نیستن ، ضمن اینکه اصلا و ابدا هم انقلابی نیستن
    ۲ . انحصار گرایی به صورت ساخت بازیای فرست پارتی واقعا خوبه ( نه انحصاری کردن بازیای ثرد پارتی یا خریدن ناشرای دیگه ! )
    ۳ . سری اساسینز کرید واقعا چرته
    ۴ . بازیای پلتفرمر و هک اند اسلش بهترین هستن و واقعا حس واقعی گیمینگ رو به آدم میدن ( البته سولزا هم همینطورن )
    ۵ . بیشتر بازیای سونی تو نسل ۸ و ۹ کپی همدیگه بودن و واقعا خوب نبودن ، مخصوصا اسپایدرمن واقعا خوب نبود
    و کلی نظرات نامحبوب و البته تفرقه انگیز دیگه که میترسم دیس بارونم کنید 😅
    ولی خب مهم تریناش رو گفتم 😁

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داداش خداوکیلی اسسینز کرید ۲،۱، برادرهود، رولیشنز،۳ و بلک فلگ بی نقص بودن

  • mad07
    mad07 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    یه چندتا نظرم موند و نتونستم نظر رو ویرایش کنم
    انحصاری‌های ایکس‌باکس بهترن از انحصاری‌های پلی‌استیشنن به‌جز گوست‌آو‌تسوشیما
    هلدایورز به‌نظرم اونقدر جذاب نیست که بخوام برم سمتش
    داستان و گیم‌پلی و اتمسفر بازی گوست‌وایر توکیو عالی بود و به این بازی ۹۰ از ۱۰۰ میدم
    استاروارز جدای لااقل نسخه قبل اونقدر خوب نبود
    هیلو ۵ بازی عالییه و به اندازه تایتان فال ۲ دوستش دارم
    گیمری که در کنار همه بازی ها فیفا بازی نکنه اصلا گیمر نیست
    بتلفیلد ۲۰۴۲ و بتلفیلد وی جزو بهترین بازی های آنلاین چندسال اخیرن

  • mad07
    mad07 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    فارکرای ۶ یکی از بهترین فارکرای ها و یکی از بهترین بازی های شوتر چندسال اخیره که عجیب هم با داستانش و هم با مکانیزم و هم با گرافیکش و هم اینکه اصلا خسته‌کننده و تکراری نمی‌شه رو می‌تونم دلیل بیارم که وحشتناک عاشقشم

    • Radman
      Radman | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      موافقم شدید

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      فارکرای ۳ و ۴ از نزدیک ودور لبخند میزند

    • sibzaminie
      sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      فارکرای ۶ واقعاً تنوع و خلاقیتی که تو طراحی اسلحه‌هاش بود تو هیچ بازی‌ای پیدا نمیشه

  • Hamidreza_RZ
    Hamidreza_RZ | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    با نظر جناب علیرضا طالقانی درمورد ویچر 3 کاملا موافقم دقیقا خودم هم 3 یا 4بار هربار بعد مدت ها خواستم با ویچر اشتی کنم و بازیش کنم اما هربار به سرعت خسته میشدم و میزاشتمش کنارو اخرم سی دی شو فروختم و دقیقاهم بزرگترین نقطه ضعفش برام سیستم مبارزاتیش با شمشیر بود که اصلا حسه خوبی نمیداد که بخوام ادامه بدمش درمورد طلسم هاشم اصلا اونقدر پیشرفت نکردم که ساز و کارشو به درستی یاد بگیرم ولی همین مبارزاتش با شمشیر به قدری برام خسته کننده بود که کلا بخوام قیدشو بزنم و ادامه ندم

  • O. K. R
    O. K. R | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    هر چقدر gta iv آندر ریتد هست gta v اورریتده
    need for speed payback اونقدری که میگن بد نبود
    و اینکه بازی های اسپلینتر سل شدیدا آندر ریتد اند

    • O. K. R
      O. K. R | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      البته بکیشم یادم رفت بگم
      آنچارتد 4 بهترین بازي سونی تو نسل8 و 7 بود

  • GAMETERORITS
    GAMETERORITS | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    سری گاو یکم غیر منطقیه اللخصوص نسخه 3
    جی تی ای سن انرس بهترین نسخه ای که از جی تی ای اومده
    ماینکرفت در سبک خودش بهترین و اورریت نیست(در صورتی اورریت محسوب میشد که بازیه محدودی میبود و یک خط داستانی داشت)
    سری رزیدنت ایول بهترین سری زامبی صنعت گیم هستش
    مورتال کمبت دسپشن،ایکس و 9 بهترین نسخه های این فرانچایزن
    نظرات شخصیم

    • sibzaminie
      sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      بله قطعا تو سبک خودش یکی از بهترین ها یا حتی بهترینه اما لیاقت پرفروش ترین بازی تاریخ و بهترین بازی جهان از نظر بعضی افراد بودن رو نداره

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      سری گاو😂😂

  • دکتر توقف(MAS)
    دکتر توقف(MAS) | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    گتا ۵ اورریتد هست

  • Ali-Tango
    Ali-Tango | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    بسم الله الرحمن رحیم . . .
    1- سری جی تی ای مضخرفه.
    2- ماینکرفت گرچه خلاقانه‌ست ولی به هر حال مضخرفه.
    3- کنسول های دستی هم مضخرفن.
    4- بازی ها ورزشی هم مضخرفن (مخصوصاً فیفا و پی اس).
    5- بازی ها نباید محتوای جنسی و کاراکتر هایی با پوشش های محرک داشته باشن و یا بی حیایی و روابط آزاد و انواع انحرافات (...+LGBTIQA)رو ترویج کنن، ویدئو گیم هنره و هنر جای شهوت و هوس نیست.
    6- last of us لیاقت اینو نداره که به عنوان یکی از بهترین بازی های داستانی و سینمایی شناخته بشه.
    7- آزادی عمل تو بازی ها اصلاً خوب نیست.
    8- داستان و روایت با اختلاف خیـــــــــــــــلی زیاد مهمترین بخش هر بازیه.
    9- ما PC گیمر ها خیلی مظلوم هستیم.
    10- بازی های آنلاین مصداق وقت تلف کردن هستن و هیچوقت با خاطره خوبی از اون ها جدا نمیشید.
    11- انحصارگرایی و جنگ کنسولی تا وقتی که کنترل شده باشه و یکسری کثیف بازی هایی نباشه، نه تنها بد نیست بلکه باعث رشد صنعت میشه. راجع‌به این قبلاً دلایل ام رو گفتم: https://vigiato.net/p/459019#comment-539760
    12- کریتوس جدید خیلی بهتر از کریتوس قدیم (سگانه یونان) هست.
    13- 41148 با اختلاف بهترین بازی ایرانیه، حتی از خیلی بازی های خارجی هم بهتره و مهدی فنائی واقعاً یه هنرمنده.
    14- واقع‌گرایی از یه حدی بیشتر خوب نیست.
    15- سرویس های اشتراکی مثل گیم پس و پلی‌استیشن پلاس نباید زیاد رشد کنن چون به ضرر بازی ساز ها تموم میشه (به عنوان کسی که می‌خواد بازی ساز بشه این رو میگم).

    فعلا اینا به ذهنم رسید و به جز مورد های 2.3.4 که بیشتر دلی هستن، میتونم راجع‌به همشون با دلایل قوی صحبت کنم :‌)

    • M O B O
      M O B O | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داداش نصف نظرات که اصلا یجوری گفتی کسی ندونه فکر می‌کنه از گیم متنفری 🙃
      اما با مورد ۵ منم موافقم(البته که مثلا دوتا کرکتر تو گیم عاشق هم بشن بد نیست اما محتوای جنسی بیش از حد نه خوب نیست بنظرم)

    • adtvvwjvyxn
      adtvvwjvyxn | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داش یدفعه بیا بگو کل صنعت گیم مزخرفه دیگ 😂😂😂😂

    • Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh
      Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      با مورد ۵ همه موافقن

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      غیر از ۱۲ همه رو هستم

      • Ali-Tango
        Ali-Tango | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        بنظرم کسی که ساکت تر و آروم تره، سنگینی و ابهت بیشتری داره؛ برخلاف کریتوس سگانه یونان که خیلی داد و بی داد می‌کنه و به جز خودش و هدف انتقامش به کسی اهمیت نمیده.
        از اون طرف به نظر من طراحی هیکل و چهره کاراکتر و مخصوصاً صداگذاری کریتوس نورس هم ابهت و جذابيت بیشتری به نسبت کریتوس قبلی داره.

        البته این که من فقط گاد اف وار ۲۰۱۸ رو بازی کردم هم مطمئناً تأثیر زیادی رو نظرم داره.

        • sibzaminie
          sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          دقیقا کریتوس سه‌گانه اول بیشتر شبیه لات هاست

        • Matin-Artorias
          Matin-Artorias | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

          منم موافقم ولی هر کس یه اخلاق منحصر به فرد داره و بنظرم چهره واقعی کریتوس توی سه گانه هست،البته که تبدیل کریتوس به کریتوس یکم یهویی شکل گرفت و این هم بی تاثیر نبود.

          مثل اینه که بگیم دانته توی دیول می کرای نباید شوخی کنه چون ابهتش میره،یا کاراکترهای جی تی ای الفاظ بد استفاده نکنن چون سنگینی رو از دست میدن

          • Ali-Tango
            Ali-Tango | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            اینم حرفیه اما در نظر داشته باش که کریتوس یهویی تغییر نکرده چرا که داستان گاد اف وار ۲۰۱۸ خیلی سال بعد از نسخه سوم هست و کریتوس تو این بازی حدود ۱۰۰۰ سالشه!! و خب از اونجایی که نتیجه اون خشونت و انتقام جویی رو دید و فهمید که به هیچ چیزی نمیرسه، منطقیه که اون رفتار ها رو تکرار نکنه.
            البته تا حد زیادی هم خودش رو جلوی پسرش کنترل میکنه وگرنه بعضی صحنه ها همچنان رگه هایی از اون خشونت رو میتونیم ببینیم (مثل مبارزه با هایمدال)

            پ.ن: به نظرت بهترین نسخه برای شروع دویل می کرای کدومه؟ کاری به داستانش هم ندارم.

          • Matin-Artorias
            Matin-Artorias | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            بنظرم گیم بعدی زمان بین ۲۰۱۸ و ۳ رو باید نشون بده.


            دیول می کرای ۳ بهترینه،چه برای شروع،چه برای هرچی.

    • _sami_
      _sami_ | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      فقط ۵ و ۱۴ رو موافقم

    • sibzaminie
      sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      به جز ۳،۶ و ۹ کاملا موافقم

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      برادر بیدار شد و گزینه خشونت را انتخاب کرد🗿

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        Npc ahh comment

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      شاید باورت نشه ولی با همش غیر از اونی که راجع به چیزای جنسی بود موافقم🗿

      • Ali-Tango
        Ali-Tango | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        یه سوال شما احیاناً Artin.Pro نیستی؟؟ اگر هستی که خوب میدونم چرا چنین نظری داری!

        • Artinpuppet
          Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

          نه داداش من یکی دیگم دو سال بود نیومده بودم تو اکانت

        • Artinpuppet
          Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

          حالا اون artinpro چی گفته بوده🗿

    • Kenzo tenma.
      Kenzo tenma. | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      به جز موارد ۲ و ۳ و ۴ که خودت هم گفتی دلی هستن بقیه موارد رو موافقم ، ولی اگر میشه دلیلت رو برای مورد ۶ بگو.

      • Artinpuppet
        Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        داستانش اونقدرم حالا خفن نبود

      • Ali-Tango
        Ali-Tango | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        از اونجایی که داستان برام خیلی مهمه و تعریف هایی که از داستان بازی شنیده بودم، توقع خیلی زیادی از the last of us داشتم و خیلی هم خوشحال شدم وقتی برای PC منتشر شد و در نهایت عید امسال تصمیم گرفتم تجربه اش کنم با این تصور که قراره به یکی از بهترین بازی های زندگیم تبدیل شه. ولی اینطور نبود و نتونستم زیاد با داستان بازی ارتباط برقرار کنم!
        صرفاً میتونم بگم داستان خوبی داشت و از نظر استاندارد های داستان نویسی نقصی نداشت. ولی نمی‌تونم بگم یه شاهکار به یاد موندنی هست.
        ممکنه به این خاطر باشه که کل داستان رو از قبل میدونستم و یا شاید زیادی توقع و انتظار داشتم.

        با این حال میخوام یه نیو گیم پلاس برم، تا شاید نظرم عوض شد.

        • leonskenedy
          leonskenedy | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

          اون دو تا دلیلی که خودت گفتی تاثیر گذار بوده و علاوه بر اونها گیمپلی بازی هم عالیه و همراه با داستان باعث شده بازی خیلی تحسین بشه

  • the.dlanar
    the.dlanar | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ماینکرافت و اسکایریم خسته کننده ترین و مسخره ترین بازی های تاریخن
    بلادبورن از همه بازی های سولز بورن ها بهتره
    دیسانرد ، بتمن ارکهام و اساسینز کرید بهترین بازی های سبک مخفی کاری هستن
    استارفیلد و بالدرز‌ گیت ۳ بیشتر از حقشون مورد استقبال قرار گرفتن
    رزیدنت اویل اصلا ترسناک نیست (تمام نسخه هاش رو پلی دادم)
    اگر زلدا انحصاری نبود از بهترین بازی ها میشد

    • leonskenedy
      leonskenedy | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      دومی رو اکثرا قبول دارن

      • Artinpuppet
        Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        داش حالا خودت پروفت بلادبورنه دلیل نمیشه همه قبول داشته باشن😂(شوخی میکنم خودم سولزلایک پلی ندادم)

        • leonskenedy
          leonskenedy | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

          همه حرفه ای ها و کهنه کار ها قبول دارن(اگ ه بلادبورن رو بازی کرده باشن)
          ولی چون نصف کامیونیتی در حال حاضر فقط کسایی هستن که الدن رینگ بازی کردن و اون نصفه هم تعداد خیلی زیادیشون به ps4 یا ps5 دسترسی ندارن بیشتر کامیونیتی اصلا بلادبورن رو بازی نکردن برای همین اکثرا سولزای دیگ ه رو بهترین میدونن ولی اونایی که بلادبورن رو همراه با دی ال سیش بازی کردن 90 درصدشون با من هم نظرن

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      همگی با هم یک صدا دیسانردو وسلام!

  • sibzaminie
    sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    مکس پین هیچ نیازی به اون دو تا دنباله بعدی نداشت و به عنوان یه تک بازی خیلی خوب عمل میکرد
    یوبیسافت یه استودیوی کاربلد با یه رزومه فوق‌العاده است
    جی تی ای آشغاله
    پرسونا از فاینال فانتزی سره
    بازیای ورزشی و آنلاین اصلا ویدیوگیم حساب نمیشن و جز این صنعت نیستن
    سایکوناتس ۲ باید بجای ایت تیکس تو گوتی میشد

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      پرسونا بستگی داره اگه کات سین های انیمه ای دوست داشته باشی عالیه ولی اگه اوتاکو نباشی جالب نیست( برای من جالبه چون انیمه میبینم)

    • V
      V | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      باهات کاملا موافقم به جز باز بهای آنلاین و ورزشی

  • Death Lake
    Death Lake | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    من احساس میکنم از همه متفاوت ترم:
    سری the elder scrolls و Witcher اصلا برام جالب نبودن.
    سری fallout و مخصوصا new Vegas از همه نقش آفرینی ها بهترن
    ریسینگ های شبیه ساز حوصله سر بر هستن و هیجان رو فقط تو آرکید ها میشه حس کرد.
    نقش آفرینی های قرون وسطی اونقدر ها هم جالب نیستن
    بهترین شوتر اول شخص ( چه از لحاض موومنت و چه از لحاض شوتینگ) کانتر هست

    پ ن: اینها فقط نظر های منن، بی احترامی نکنید لطفا 🙂

    • roozb
      roozb | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      همین که شما رو بعد این همه مدت می بینیم خودش افتخاریه

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داش اینکه همش حق بود😂😂

  • The owl
    The owl | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    درود، اینا نظرات نامحبوب شخصی منه:

    Minecraft اورریتد‌ترین بازی و یکی از پوچ‌ترین بازی هاست.

    Limbo خیلی بیش‌تر از لیاقتش دیده شده.

    کریتوس جدید، خیلی نسبت به کریتوس قدیم افت کرده.

    GTA SA از خیلی از نسخه‌های سه‌بعدی سری GTA ضعیف‌تره.

    سری Zelda و Bayonetta روی سخت‌افزار ضعیف سویچ حیف شدن و از پتانسیل حقیقیشون استفاده نشد.

    نینتندو داره به طور بیش از حد با استفاده از اسم ماریو گیمر‌هارو تیغ میزنه.

    Celeste اورریتده.

    Clash royale بهترین بازی در سبک real time strategy هست.

    بازم اشاره کنم که اینا نظر شخصی من بودن.

    • GAMETERORITS
      GAMETERORITS | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      منم به عنوان یک نظر شخصی میخوام نقد شمارو بررسی کنم
      ماینکرفت به هیچ عنوان اورریت نیست!
      چون اگه بخوایم رو حساب منطق در نظر بگیریم گیمی هستش که هر کاری میتونی توش بکنی، هرچیزی بخواب میتونی بیاری، و کاملا دست شما بازه به هرکاری که همچین چیزیو هر گیمی نمیتونه ارائه بده، با این حال ماینکرفت حتی در کنار مود هاش حتی میتونه گیم های روز دنیا رو تو خودش جا بده، و این حرفتون بسیار چرت بود که گفتین که ماینکرفت گیم پوچیه این نشون میده شما حتی یک بارم این گیمو پلی ندادی که خب به هر حال این انتخاب شما بوده و به من مربوط نیست، جی تی ای سن اندرس هم اگه یکم تو عمرتون بازی های اوپن ورد و گیم های راکستار رو زده باشین میفهمین که به عنوان یک بازیه اوپن ورد و پر از ازادیه عمل، خیلی چیزها توی همین نسخه وجود داره نظیر، کاستومایز های با جزئیات بالا، امکان ورود به مغازه های مختلف،ساختن یک گنگ و غیره، بنظرم نظر شخصیه شما صرفن یک هیت محسوب میشه. اینم نظر شخصیه منه

      • Artinnn
        Artinnn | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        والا ماینکرفت فن تو ایران زیاده، ولی ......
        با احترام ولی اصولاً ماینکرفت با اختلاف عملا اورریتد ترین بازی ″تاریخ ″ به حساب میاد .
        درسته ، پوچ نیست اما درکل اصلا چیزی نیست که اینهمه معروف شده و با وجود آپدیت های زیاد بازم شدیداً بازی یکنواختی به نظر میاد (هرچند یه زمان خودم خیلی ماینکرفت بازی میکردم)
        پلیر های ماینکرفت هم به طرز عجیبی شدیداً پر ادعا هستند. بخشی عظیمی از پلیر هاش هم شدیداً سنشون پایینه (البته نه همشون)

  • mmd.op
    mmd.op | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    دد اسپیس ۳ اندرریتده و به لحاظ گیم پلی از دو نسخه قبل سرتره
    ریمیک رزیدنت ایول ۴ اصلا ریمیک خوبی نیستش نسبت به ۲ و اصلا در حد اورجینال نمیشه
    ماینکرافت و جی تی ای و کالاف دیوتی اورریتدن
    الدن رینگ سولز بورن یا حتی سولز لایک محسوب نمیشه به دلیل یسری مکانیزم ها(فست ترول و..)
    فست ترول باعث میشه گیمر کنجکاوی لازم برای کاوش در دنیای بازی رو نداشته باشه
    دیسانرد و Thief بهترین بازی های سبک مخفی کارین

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      اصلا فکر نمیکردم اینقدر دیسانرد تو این سایت پلیر داشته باشه

    • leonskenedy
      leonskenedy | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      نباید سولز لایک بودن یا نبودن یه بازی رو با المان های کلاسیک سبک که توی دیمنز سولز معرفی شد و توی دارک سولز 1 به بلوغ رسید بسنجیم و سولز لایک ها انعطاف خیلی بیشتری از اون فرمول کلاسیک میتونن داشته باشن و حتی میتونن شوتر(رمننت) یا اکشن ادونچر(سکی رو) باشن
      در مورد فست ترول هم کل سولزایی که من بازی کردم جز دو سوم اول دارک سولز یک فست ترول داشتن

      • mmd.op
        mmd.op | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        اینم حرفیه

  • leonskenedy
    leonskenedy | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    الدن رینگ اورریتد و دارک سولز 2 آندرریتده
    ریمیک دیمنز سولز جز چند مورد خاص آشغاله

    • Shadow-san
      Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      دارک سولز 2 بازی خوبیه ولی به هیچ وجه دارک سولز خوبی نیست . بازی اونقدر ضعف داره که حتی ویژگی های مثبتش هم لای این همه ضعف گم میشن.

      ولی ریمیک دیمن سولز رو کاملا باهات موافقم چز گرافیک هیچ برتری نسبت به بازی اصلی نداره

      • leonskenedy
        leonskenedy | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        اتفاقا برعکس انقدر ویژگی مثبت داره که مشکلاتش گم میشه بینشون
        تنها مشکلات بازی در زمینه گیمپلی هست و اکثرا جزئی هستن و تنها مشکل واقعا روی مخش هیت باکس ماندگار کارکتره که با ارتقای adp تا 95 درصد این مشکل برطرف میشه
        بهترین و دقیق ترین و ظریف ترین المان های نقش آفرینی رو هم بین سولزا داره
        ریمیک دیمنز سولز هم میشه توش سیستم زباله item burden رو دور زد که به نظرم ویژگی مثبتی هست ولی در بقیه زمینه ها ریده

        • Shadow-san
          Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          مشکلات دارک سولز ۲ از نظرم :
          ۱-لول دیزاین ضعیف و باس ران های طولانی و غیر ضروری ( بدون احتساب dlc ها)
          ۲- باس فایت های ضعیف و فراموش شدنی
          ۳ - سیستم هیلینگ بد به طوری که از ی جایی به بعد حتی یک بارم عین باس فایت از استوس فلاسک استفاده نکردم و هیچوقت هم دنبال لول آپ‌ش نبودم
          ۴- نحوه قرار دادن انمی ها تو محیط و نحوه برنامه ریزی ai اونها خیلی ناعادلانه بود طوری که همیشه انمی ها گروهی حمله میکردن و کامبت بازی جوری طراحی نشده بود بتونی با چندتا انمی همزمان بجنگی ( تو هیچ کدوم از سولزا اینجوری نیست) پس خیلی ساده می مردی و هیچکاری هم درباره‌اش نمی توانستی بکنی.
          ۵- بالانس سینوسی بازی ، طوری که گاهی خیلی آسون میشد و گاهی غیرمنطقی رو اعصاب.
          ۶- سازنده های درک درستی از سختی دارک سولز نداشتن و بجای اینکه گیم پلی رو چالش برانگیز و متکی به مهارت کنن سعی کردن با ایجاد محدودیت کار پلیر رو سخت کنن.
          ۷- هالو شدن و از دست دادن اچ پی بعد هربار مردن
          ۸- وجود ADP ! مهمترین stats بازی که
          گیم بهت نمیگه دقیقا چیکار میکنه و اگه لول آپ نشه کامبت بازی عذاب خالصه ولی اگه ۵۰ به بالا باشه بازی میره رو ایزی مود
          این مشکلات کلی بودن و بعضی هاشون مثل لول دیزاین رو میشه تجزیه کرد و کلی مشکل دیگه پیدا کرد.
          اما چیزی هایی که درمورد دارک سولز ۲ دوست داشتم :
          ۱- بونفایر استیک
          ۲-قابلیت تغیر جنسیت
          ۳- بزرگ بودن مناطق
          ۴- تنوع سلاح ها
          ۵- بونفایر ها به تعداد لازم و در جا های درتسی قرار داده شدن
          ۶-dlc ها ( شاید حتی بهترین های سری)
          ۸ - روایت داستان
          ۹- ماجولا ! بهترین هاب بین بازی های فرامسافتور
          ۱۰- تاثیر گذار بودن hp اصلحه ها
          ۱۱- بانو امرالد

          • leonskenedy
            leonskenedy | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            1.یک سوم مناطق قبول دارم لول دیزاینشون ضعیفه ولی اون دو سوم بین متوسط تا شاهکاره
            1.5.باس رانبک ها فقط تعداد کمیشون خیلی طولانیه و اکثرا عادلانه هستن
            2.به همون اندازه که باس آشغال داره باس شاهکار هم داره و متاسفانه همه باس های آشغال جمع شدن پشت سر هم توی اول بازی و برای همین همه حس میکنن باس های بازی ضعیفه درحالیکه بازی باس های ابر شاهکاری مثل فیوم نایت و سرالون داره که به جز لور از آرتوریاس هم بهترن
            3.بد نیست ولی مشکل داره و خودمم توی پلی ترو اول نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم ولی توی پلی ترو دوم زمان بندیش دستم اومد و تونستم باهاش کنار بیام
            4.انمی دیزاین و پلیسمنت به نظرم نصف نصفه و نصفشون خوب و نصف دیگشون بده
            5.کاملا مخالفم. تنها بازی بالانس بین بازی های فرام دارک سولز 2 هست و با اختلاف در 90 درصد موارد بهترین بالانس رو بین کل سولز لایک هایی که بازی کردم داره و تنها سولزی هست که نتونستم توش یه بیلد سوپر اورپاور درست کنم که بتونم کل بازی رو باهاش پاره کنم
            6.کاملا موافقم. بزرگترین اشتباه سازنده ها توی ساخت بازی همین بوده
            7.مخالفم. اتفاقا عالیه و تعداد هیومن افیجی هم توی بازی زیاده و قابل فارمه و البته این نصف شدن موقتی برای مواقع خاصی مثل نو دمیج باسا خیلی هم کاربردیه(مکامیزم افتضاح نصف شدن اچ پی توی دیمنز سولزهه که برای سفید بودن تندنسی مجبوری کل بازی رو با اچ پی نصف بگذرونی و یا یه رینگ استفاده کنی که یکم کمتر اذیتت کنه)
            8.قبول دارم ولی چون توی دارک 2 لول آپ راحته رسوندن adp به حدود 35 کار خیلی راحتیه
            توی نکات مثبت مکانیزم های شاهکار نقش آفرینی بازی رو نگفتی

          • Matin-Artorias
            Matin-Artorias | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

            درمورد ۵ منظورش بالانس لول بود نه بالانس سلاح. وگرنه بالانس سلاح فقط توی دارک سولز ۲ عین آدم انجام شده

          • Matin-Artorias
            Matin-Artorias | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            به ایراد ها shrine of amana و گرافیک ضعیف و frigid outskirts هم اضافه کن.
            ولی اون مورد ۱۱ کل ایراد ها رو میشوره میبره بنظرم

          • mmd.op
            mmd.op | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            باسای دارک سولز ۲ کلا آسونن ولی مسیر رسیدن بهشون عذابه

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ۱.راکستار مخصوصا جی تی ای،سونی مخصوصا گاد آف وار،بتسدا مخصوصا الدر اسکرولز، ماینکرافت، کنسول نینتندو، و الدن رینگ اوورریتدن.

    ۲.الدن رینگ از هر لحاظ یه توهین به گیمای قبلی فرام سافتور و کل ژانر سولزلایک محسوب میشه.

    ۳.ریمیک و ریمستر بدترین کاری هستن که میشه روی یه گیم انجام داد.

    ۴.انحصارگرایی به ضرر آمار فروش هست(فروش گیما،نه کنسول ها).

    ۵.زاویه دوربین ایزومتریک خوب نیست.

    ۶.لست آف آس۲ فقط بخاطر اون چیزی که هممون میدونیم طرفدار داره.

    ۷.فیفا و PES آشغالن.

    ۸.اقتباس های سینمایی اغلب غیرقابل‌تحملن.

    ۹.ساخت Prequel برای یه گیم که داستانش مشخصه اشتباهه و نباید به بهانه یه پیش زمینه داستانی اضافی بیان یه گیم جدا بدن و شیردوشی کنن.

    ۱۰.یخچال های سامسونگ اصلا کنسول های خوبی نیستن.

    ۱۱.شرکت اپل نباید وارد صنعت گیم بشه.

    ۱۲.سوء استفاده شرکت هایی مثل نینتندو و تیک تو از کپی رایت داره به صنعت صدمه میزنه.

    سر هرکدوم از اینها هم حاضرم به صورت مسالمت آمیز درموردش صحبت کنیم مخصوصا شماره ۱۰ که میدونم به خیلی هاتون بر خورد.

    • Erika Williams
      Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      من 10 رو نفهمدیم ولی 11 رو خیلی باهات موافقم

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      شماره ۱۰ رو نگرفتم منظورتو از یخچال (مگه یخچال کنسوله)
      و اینکه با این نظرات با کل دنیا مخالفی

      • sibzaminie
        sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        رو یه سری یخچالای سامسونگ گیم میشه بازی کرد

        • ARSHIA._.
          ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          منطقیه

    • Shadow-san
      Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      دوست دارم دلایلت برای گزینه 2 رو بشنوم

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        به نام گویین که عصر آتش را آغاز کرد.

        از داستان شروع میکنیم،یه تناقص خیلی بزرگ درمورد راداگون هست که اسپویل داره و اگر بدونید میدونید. داستان هم دادن دست عمو مارتین که بهتر شه ولی انگار ایشون با روایت داستان سولزها آشنایی نداره و اومده یه داستان گیم آف ترونزی با رفرنس های برزرک ساخته و به همین دلیل داستان بازی دقیقا از همون مشکلی که دارک سولز ۳ داشت رنج میبره:کمبود اورجینالیتی‌. تشابه اسمی کاراکترها هم خیلی برای مخاطب گیج کننده هست در حدی که یه هجا یا حتی یه حرف و حرکت تعییر کنه کلا یه کاراکتر جدا حساب میشه و تشخیص اسم هاشون از هم میتونه باعث شه آدم کلا داستان رو ول کنه و به گیمپلی بچسبه.

        گیمپلی هم که همون گیمپلی دارک سولز ۳ هست که فقط پریدن اضافه شده و یه guard counter که توی نسخه های قبلی هم بود و اسپیریت اش و ash of war ها که دقیقا بزرگترین نقطه ضعف گیمپلی هستن! یه لانگسورد بلادی اسلش از یه گریتسورد دمیج خیلی بیشتری میده و عملا دکمه ای غیر از L2 توی کامبت کاربرد نداره.بیلدها هم به هیچ وجه بالانس نیستن و هممون میدونیم با یه بیلد dex arcane و کاتانا میشه بازی رو پاره کرد. توی بیلدهای دکس فقط R1 کاربرد داره و توی بیلدهای استرنث هم فقط Jump Atk و Crouch Poke. بنظرت این نشان از ضعف سیستم مبارزه نیست که نمیشه عادلانه بازی کرد و به دکمه ها تنوع داد و فقط باید از یه اتک چندین بار استفاده کرد؟ بنظرت ضعف نیست که پلیرها مجبور میشن یا بیلد استرنث فیث وان شات کننده یا بیلد بلاد دابل ریورز آف بلاد موون‌ویل یا بیلد کامت ایژر سورد آف نایت اند فلیم یا بیلد گلیچ سرپنت هانتر ببندن و یه میمیک تیر هم بندازن روش؟!
        میرسیم به مکانیزم اسب که خیلی ضعیف پیاده سازی شده،اچ پی و آرمور اسب ثابته که باعث میشه اواخر بازی بی استفاده شه و راحت بمیره. کامبت روی اسب خیلی محدود هست،یکم از گیوبو ماساتاکا اونیوا توی sekiro الهام میگرفتن حداقل. خود اسب هم خیلی جاها نیازه اما غیرقابل استفاده خواهد بود،مثل باس آخر که واقعا به یه اسب نیاز داره.
        فایرکیپرمون هم جدا از اینکه برخلاف امرالد هرالد اصلا آش دهن‌سوزی نیست،بعد از صحنه اول کلا میره توی غیبت کبری و فقط آخر بازی با توجه به اندینگت یه سک سک میکنه میره و این واقعا به روحیه آدم لطمه میزنه.
        جدا از اینکه سایت آف گریس ها خیلی فراوان هستن،استیک آف ماریکا هم داریم که یه چک پوینت اضافست و واسه سولزپلیرا افت داره همچین چیزی!

        موسیقیش هم خانم یوکا کیتامورا زحمت کشیده عین دارک سولز ۳ یه چندتا آهنگ تکراری با ریتم "هااا هاا هه ااهاههاهاهههاا" درست کرده که حس خاص بودن نمیدن. این اشتباه توی دارک سولز ۳ و sekiro هم تکرار شد. یه نگاه به موزیک های برتر سری بنداز تفاوت رو احساس کن.

        باس ها هم که نگم برات،عین انمی ریختن همه جا و اکثرا فقط یه مشت انمی با اچ پی اضافه هستن که نهایتا زحمت کشیده باشن یه مدل جدا درست کرده باشن که اونم افتضاحه! کیفیت باس ها واقعا پایینه و سختیشون فقط بخاطر دیلی اتک ها و اینپوت ریدینگ هست که جزء ازاردهنده ترین چیزهای توی یه نقش آفرینی هستن،چرا باس باید اتکشو قبل زدن عمدا تاخیر بده و یه هفته بالا سرم وایسه تا وقتی تصمیم بگیرم جاخالی بدم بعدش اون موقع بزنه؟! یه سری باس ها هم فقط بلدن AoE بزنن که نشان از ضعف هست. گل سرسبد باس ها به قول خودشون مالنیا هست که به شدت ناعادلانه طراحی شده به طوری که یه باس Sekiro با سرعت بلادبورن جلوی یه پلیر دارک سولز ۲ با سرعت دارک سولز ۳ قرار داده شده و بنظرشون کار شاخیه و اومدن یه واترفول دنس اوردن که برای خودش اسپم کنه و اچ پیش پر بشه و برای این باس اگر بیلد بلاد نبندید کارتون تمومه. اون یکی باسی که خیلی تعریفشو میکنن هم رادان هست که جدا از غیرممکن بودنش قبل آپدیت، کاری کردن که پلیر عملا با مکانیزم summon بره یه لشگر جمع کنه باس رو بزنه. در حالی که از هر سولزپلیر قدیمی بپرسی تایید میکنه summon باس رو خراب میکنه و نمیشه از باس لذت برد.
        بشنویم از باس آخر که حتی از ناشاندرای دارک سولز ۲ که میگفتن بدترین باس فینال سولزبورن هست هم بدتره! حتی شاید بشه گفت این باس با bed of chaos مسابقه گذاشته. به شخصه میگم bed of chaos و demon of song و ceaseless discharge از elden beast بهترن.

        بازی عملا با کارهاش یه easy mode انداخته جلوی پلیر و همین برای ما پلیرهای قدیمی آزاردهنده است و خجالت زده میشیم
        شرمنده خیلی چیزا رو نگفتم،زیاد حضور ذهن و تمرکز نداشتم. اگر دوستان موردی به ذهنشون رسید بگن.

        • Shadow-san
          Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          دلایلت قابل درک و اکثرا درستن. ولی خب خیلی از مشکلاتی که گفتی چیزه های تازه‌ای نیستن مثل همین بالانس نبودن سلاح ها و بیلدها که تو بازی های قبل فرامسافتور هم بودن. مثلا بیلد پایرو تو دارک سولز ۳ یا صلاح های بلک نایت تو دارک سولز ۱ مثل بلک نایت هیلبرید یا rapier تو دارک سولز ۲، فقط کافی بود R1 رو اسپم کنی. فقط تو الدن رینگ این مشکلات پررنگ ترن به خاطر جهان باز بودن بازی تو نیازی به ng+ نداری و سریع تر میتونی op بشی اش آف وار ها هم با اینکه قوین ولی خب تنوع خیلی خوبی به گیم پلی دادن به همین خاطر من دوستش دارم. شکی در این نیست که میازاکی داره دلرحم میشه ولی خب کسی که دنبال چالشه میتونه از اسپم کردن دست برداره.
          باس های فرعی تکراری هم که تو هر بازی جهان بازی وجود دارن.
          مالینا واقعا دیزاین خوبی نداره خودم وقتی به باسی مثل خواهر فریده نگاه فکر میکنم و بعد یه نگاه به مالینا میندازم بیشتر نامید میشم هردو سختن ولی این کجا و آن کجا.
          درمورد داستان فقط با شباهت زیاد اسم ها موافقم (مجموعه کتاب نغمه یخ و آتش هم همین مشکل رو دارن) جز این به نظرم داستان بازی خوبه نه به اندازه دارک سولز یا بلادبورن ولی خوبه‌.
          درکل الدن رینگ بی شک بازی بی نقصی نیست ولی اینکه اون رو یک توهین به بقیه آثار فرامسافتور تلقی کنی به نظرم بی انصافیه.برای من الدن رینگ با همه ضعف هاش بعد سکیرو بهترین بازی فرامسافتوره (بلادبورن رو بازی نکردم)

          • Matin-Artorias
            Matin-Artorias | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            بالانس نبودن سلاح درسته که توی قبلی ها هم بود اما نهایتا یه بیلد و دو سه تا سلاح بودن که بازی رو خراب میکردن،مثل بلک نایت هلبرد و بیلد جاینت دد و سلسورد تویین بلیدز و به قول خودت rapier. اسپم کردن دکمه R1 هم فقط توی PVP بود که اونجا سلاطین parry منتظرت بودن. توی PVE خبری از اسپم دکمه ها نبود چون کارساز نبود.

            بزرگترین و غیرقابل‌بخشش ترین ایراد بازی اینه که اومدن یه بازی عامه پسند بسازن که خوب بفروشه و برخلاف ظاهرش زیاد سخت نباشه تا پلیرها بیشتر بشن. منی که داخل کامیونیتی سولزبورن هستم دارم میبینم الدن رینگ چقدر تاثیر منفی روی جو گذاشته و چقدر بچه به کامیونیتی اضافه شدن و اون حس سابق رو نداره.
            فرض کن یه مشت بچه ۱۳ ساله که الدن رینگ رو به زور با ریورز آف بلاد میمیک تیر موون‌ویل تموم کردن بیان بشینن کنار هانترهای ۳۰ ساله که کل لندن رو به همراه کل آدم فضایی ها با یه ارّه دستی سلاخی کردن و شینوبی های ۲۶ ساله که بزرگترین تهدید ژاپن به حساب میان و شوالیه های ۲۷ ساله که علیه خالق یه جهان کودتای موفقیت آمیز داشتن و اون بچه ها هم بشینن صد برابر اینها ادعا کنن. دارک سولز قبل تولد یارو منتشر شده بعد یارو میاد توی ردیت و توییتر مینویسه دارک سولز از الدن رینگ اسکی رفته. خب این صد درصد یه مشکله! کامیونیتی سولزبورن داره به گند کشیده میشه و این رو من دارم میبینم،نه سازنده هایی که فقط به فکر فروشش هستن و الان هم نشستن برزرک میخونن!

          • leonskenedy
            leonskenedy | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            نباید به خاطر کامیونیتی به خود بازی گیر بدی
            الان با آپدیت های آخر بازی به خیلی بالانس تر شده و کل سلاح هایی که گفتی به شدت نرف شدن
            سلاح های قوی هم به درد اواخر بازی میخورن و بیشترشون رو از اواسط به بعد میشه گرفت
            درسته که دو سوم اول بازی خیلی راحت و یک سوم آخرش خیلی سخته و این مشکله ولی منطق سازنده ها این بوده که بازیکن ها به شکل آزادانه میتونن توی دو سوم اول بازی گشت و گذار کنن و برای یک سوم آخر قوی و آماده بشن و به نظر من این رویکردشون موفقیت آمیز بوده و خیلی خوب اجرا شده

    • Shirmoz12
      Shirmoz12 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ۱.فقط با قسمت نیتندوش موافقم
      ۲.دلیلت چیه واقعا
      ۳.بدترین کار نیستن ولی خودمم اکثرا باهاش موافق نیستم
      ۴.قطعا
      ۵.خودمم حال نمیکنم باهاش
      ۶.نه،قبول دارم بخش woke داخلش شورشو در آورده ولی از لحاظ وایب،داستان و گیم پلی عالیه
      ۷.آشغال نیستن ولی منم بعضیا که فقط اونا رو پلی میدن رو درک نمیکنم
      ۸.بستگی به گیمش داره،اگه گیم رو پلی نداده باشی میتونه خوب باشه
      ۹.موافقم
      ۱۰.موافقم
      ۱۱.موافقم
      ۱۲.آره شورشو در آوردن دیگه

    • GAMETERORITS
      GAMETERORITS | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ماینکرفت اوه گیمی بود که محدود بود و توش ازادیه عمل کمتر از این چیزی که هستش میبود بله اورریت محسوب میشد
      ولی در حال حاضر این گیم بیشترین ازادیه عملو داره
      کاش دلیل هم برای داشتین
      اما با اینکه خدای جنگ اورریت یکم موافقم

      • _sami_
        _sami_ | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        بیشتر کسایی که اینجا به ماینکرفت هیت میدن به خاطر اینکه بچه سالا خیلی دوسش دارن و بهش میگن بهترین بازی تاریخ میدونن

        • GAMETERORITS
          GAMETERORITS | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          سامی جان اکثر پلیر های ماینکرفت رنج سنیشون 17 تت 26 ساله و ابنو خود کینگ بیداگز مدیر موجنگ اعلام کرده

          اگه به بچه سال بودن باشه منم بچه های زیادیو تو گیم سنتر و اینور و اونور دیدم که نشتسن پای بازی هایی مثل جی تی ای، گاد او وار،وووو
          ما خودمون تو تل یک گروه داریم که اکثرشون 16 به بالائنو ماین میزنن، شاید تو ویجیاتو شما خیلی بچه سال میبینی

          • _sami_
            _sami_ | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            من خودم فن ماینکرفتم

    • 𝗺𝗿-𝘀𝗮𝗺𝟬𝟯𝟱
      𝗺𝗿-𝘀𝗮𝗺𝟬𝟯𝟱 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      الدن رینگ خیلی خوبه
      با ۳ و مخصوصا ۵ شدیدا مخالفم
      ۱۰ رو نفهمیدم
      ولی بقیش کاملا حق بود

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        از سرورمون بن شدی میفهمی XD

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      با اینکه ریمیک ریمستر شده ماشین پول سازی ولی اخه برادر من، اینهمه بازی شاهکار قدیمی هست بخاطر گرافیک و مکانیکای قدیمیشون اصلا قابل بازی نیستن باوجود شاهکار بودنشون یا داستان خیلی قشنگشون، ریمیک لازمه

  • adtvvwjvyxn
    adtvvwjvyxn | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اسکایریم خیلی اوریتده
    این چند بازی اخیر اساسین خیلی هم خوبن
    ویچر ۳ نباید خیلی مورد توجه قرار می‌گرفت
    الدن رینگ اونقدرا هم ارزش تعریف نداره
    سری لست اونقدرا هم خوب نیست که براش سر و دست بشکنن
    استارفیلد واقعاااا نامردی شد در حقش
    خیلی ها فقط بر اثر تعصب طرف سونی اند و گرنه اگ به خودشون بیان می بینن که مایکروسافت هم حرفای زیادی برا گفتن داره

    اینا الان به ذهنم رسید
    وگرنه لیست کامل شاهنامه اس

    • Erika Williams
      Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      مورد آخر واقعا داره اتفاق می افته خوشحالم یکی رو پیدا کردم باهام هم نظره

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      چون تو از سبک rpg بدت میاد قرار نیست اوررریتد باشن
      استارفیلد نامردی در حقش نشد خودش همه رو زیادی هایپ کرد و چون زددتوذوق همه باهاش لج کردن(وگرنه انصافا بازیه خوبیه)

      • adtvvwjvyxn
        adtvvwjvyxn | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        با لحن آرام و دوستانه خوانده شود




        من اتفاقا عاشق ار پی جی ام و با ادیسه و والهالا و فالوت ۴ و نیو وگاس و ویچر ۱ و ۲ هم خیلی حال کردم ( سعی کنید به جای من حرف نزنید )
        با بخش استارفیلد هم موافقم
        در ضمن داداش یه بار دیگه تیتر مقاله رو بخون و به کلمه ی ( نظرات ) دقت کن

        • ARSHIA._.
          ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          اهان اوکی
          و اره حواسم نبود نظرخودته

          • adtvvwjvyxn
            adtvvwjvyxn | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            در ضمن اگه ناراحت شدی از کامنتم ببخشید
            منم حس و حالت رو نسبت به اینکه گارد گرفتی درک میکنم
            😉😉😉😉😉

          • ARSHIA._.
            ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            نه داداش ناراحت چیه خوشحال هم شدم

    • Shadow-san
      Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      اسکایریم هنوزم جزو تاپ۱۰ بهترین جهان باز های تاریخه. من بدون هیچ مادی بازی کردم و تازه بعد ۶۰ ساعت داشتم احساس میکردم که حوصله‌ام دیگه کم کم داره سر میره و ولش کردم. حالا بعد یک سال دوباره دارم از اول بازیش میکنم ایندفعه با ماد کلا کامبت بازی رو مدرن کردم و حسابی داره بهم حال میده

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        داداش،هر گیمی با ماد خفن میشه. الان بیا روی devil may cry 2 و Superman 64 و ET ماد بریز ببین اگر نتیجه شاهکار در نیومد فحش بده

        • Shadow-san
          Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          قبل ترش گفتم که ۶۰ ساعت وانیلا رو بازی کردم و بهم حال داد به همین خاطر اینقدر بازیش کردم تو پلی ترو دومم ماد استفاده کردم

  • Erika Williams
    Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    جی تی ای اورریتد هست
    بازی های جدید هیلو واقعا ارزش بازی دارن
    گیرز اف وار یه شاهکاره
    بازی های یوبیسافت آندرریتدن
    یه بخشی بازی ها دارن که کاراکترا سقوط میکنن و به قولی میشکنن این بخش خیلی تکراری شده

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      یوبیسافت اندرریتده؟
      مثل اینکه فارکرای ۶،اساسین والهالا و اودیسه رو بازی نکردی

      • Erika Williams
        Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        اتفاقا همشون رو بازی کردم. نمی گم یوبیسافت بی نقصه ولی واقعا به نظرم آندرریتد هست.

    • Erika Williams
      Erika Williams | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      قبل از اینکه دیس بخورم دلیل بگم:
      1- جی تی ای مراحل داستانی خیلی بی خودی داره و سیستم گیم پلی هم اونقدر که 190 میلیون نسخه بفروشه نبود.
      2- واقعا هیلو های جدید اونچیز های لازم برای یک هیلو رو دارن. تنها ایرادی که دارم به بازی هیلو 5 هست که چرا مستر چیف توش عملا نبود.
      3- همه چی گیرز عالیه: صدا، گان پلی، مومنت، روایت داستان هم که زیباست
      4- یوبیسافت مدام داره هیت میگیره درحالی که بازی های انصافا خوبی می سازه
      5- اینو توضیح داده بودم

      یه مورد رومخ هم دارم درمورد جنگ کنسولی:
      چرا کسی که یه ساید داره اون دوتای دیگه رو میکوبه. مثلا یارو ایکس باکس فنه چرا the last of us رو میکوبه؟ یا برعکس پی اس فنه هیلو و گیرز رو میکوبه. آخه چرا؟

  • Erika Williams
    Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    من با رایان درمورد بازی های یوبیسافت خیلی موافقم واقعا همین بازی هاش بچگی منو ساختن و نظریه کم طرفدار خودمو بگم: جی تی ای یک بازی اورریتد هست و راکستار مراحل داستانی خیلی بیخودی رو اضافه کرده و بازی های جدید هیلو واقعا خوبن و کنسول ایکس باکس وان کنسول خیلی خوبی بود

  • Mario
    Mario | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    یادمه متین هم این رو گفته بود و من قشنگ یه صفحه A4 نظریه داده بودم و از قضا معلوم شد خیلی هاشم نامحبوب نبودن!😂

  • ARSHIA._.
    ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ماینکرفت اورریتد ترین بازیه
    تاریخه
    دیسانرد بهترین بازی مخفی کاریه تاریخه
    والهالا بدترین بازی سریه اساسینه

    بازیه د مانگا ورک بهترین بازیه این سبکیه موبایله

    • Shadow-san
      Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ماینکرفت اورریتد نیست فقط یکی از بهترین بازی هایی که با رفیقات میتونی بازی کنی به همین خاطر خیلی محبوبه

      • ARSHIA._.
        ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        برادر مثل اینکه تاحالا به جامعه زیر ۱۴ سال نرفتی:
        -بهترین بازی تاریخه و هیچ بازی ای در تاریخ قرار نیست رو دستش بساد
        -اونایی که میگن ماینکرفت بهترین بازی تاریخ نیست خرن
        اونها اینارو میگن

        • Shadow-san
          Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          خب رفیق خودت داری میگی جامعه زیر ۱۴ سال. اینجور فن بیس های سمی برای هر اثری وجود دارن یک مثالش لست ۲ .
          خودم با رفقام خیلی ماینکرفت بازی کردم و میتونم بگم یکی از قشنگ ترین خاطراتم مربوط به همین بازیه ولی حتی منم بهش نمیگم بهترین بازی تاریخ. کلا یک بازی رو نباید از روی فن بیسش قضاوت کرد

          • ARSHIA._.
            ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            بله من هم گفتم اورریتد و معنی اوررتید همینه
            وگرنه بازی خوبیه

        • GAMETERORITS
          GAMETERORITS | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          قربونت برم گل پسر بنده با 20 سال سن دارم میگم ماین کرفت یکی از بهتریناست، چون توش هرکاری که بخوای میتونی بکنی، معماری، بقا، خلاقیت، مبارزه، ساخت ساز و غیره

          • ARSHIA._.
            ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            عزیز من سن شمارو نپرسیدم
            گفتم تا حالا جامعه زیر ۱۴ سال رو "ندیدی"

          • GAMETERORITS
            GAMETERORITS | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            من سنمو بخاطر کامنت شما نگفتم! برای کسایی گفتم اگه کامنت بنده رو دیدن در جریان باشن
            درمورد جمعه زیر 14 سالم باید بگم همه بازیا همچین چیزیو دارن
            من زیاد تو اینترنت و عموم ددیم که بچه های حتی 12 سال هم پای باز یهای مثل
            دارک سولز، گاد او وار، جی تی ای، ووو غیره بشینن

      • Erika Williams
        Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        به خاطر آزادی عمل و آزادی در ترویج خلاقیت هم هست

    • mmd.op
      mmd.op | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      اگ ه از دیسانرد خوشت اومد حتما thief رو تجربه کن

      • ARSHIA._.
        ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        تجربه کردم رو ۳۶۰ جالب بود

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داداش یبار اودیسه بازی کن متوجه میشی بدترین اسسین کدومه😂

      • ARSHIA._.
        ARSHIA._. | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

        مخالفم
        اودیسه بنظرم تو سه گانه نقش افرینی بهترینشون بود(البته که آشغاله در کل)

  • roozb
    roozb | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اسکایریم بازی شاهکاریه...... در باقی دنیای گیم متداوله ولی خب اینجا مردم نظرشون فرق میکنه (مثلا همین MOBO

    • M O B O
      M O B O | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      اسکایریم رو فقط با ورلد بلیدینگش حال کردم و داستانش
      وگرنه گیم پلی و گرافیک بازی خیلیییی ضعیفه
      با مود درست میشن ولی خب

      • ARSHIA._.
        ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        داداش بازی مال یه دهه پیشه گرافیک میخوای ازش

        • M O B O
          M O B O | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          به نظر من نسبت به زمان خودش گرافیک خیلی جالبی نداشت

      • Shadow-san
        Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        وقتی اسکایریم اومد هیچ بازیی مثلش نبود . عظیم بود، حماسی بود، کلی محتوا داشت، بازیه ایده‌آل هر RPG فنی .و حتی بعد گذشته بیشتر از یک دهه هنوز تعداد بازی هایrpg جهان بازی که به کیفیت اسکایریم هستن به زحمت بیشتر از تعداد انگشتای هر دو دست میشه.

        • M O B O
          M O B O | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          ۲۰۱۱ بعید می‌دونم بازی ار پی جی جز اسکایریم اومده باشه اصلا 🙃
          اما خب با محتوای زیادش نمیشه مخالفت کرد ولی بنظرم یجورایی داستانش آبکی بود

          • Shadow-san
            Shadow-san | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            تقریبا 51 بازی rpg تو اون سال ریلیز شدن از جمله ویچر ۲ ، دارگون ایج ۲،
            desu ex : HR و دارک سولز ۱

          • M O B O
            M O B O | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            جالبه

  • M O B O
    M O B O | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اسکایریم اصلا بازی جالبی نیست و بیش از حد اورریتده

  • JZFRENCHFRIES
    JZFRENCHFRIES | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    نظرات نا محبوب من
    بازی های یوبیسافت خیلی هیت میگیرن خصوصا سری اساسین کرید و واچ داگز
    سولز لایک مزخرفه آخه چرا باید یه بازی انقد سخت باشه؟
    تا مدال اف آنر های قدیمی یا گرز آف وار هست چرا کال آف دیوتی؟
    نید فور اسپید های قدیمی خصوصا کربن و هات پرسوت هنوز هم ارزش بازی دارن و دلیل نمیشه کلا این سری رو ترک کنید
    جی تی ای اورریتد ترین سری بازی تاریخه لیاقتش از نصف این همه توجه هم کمتره
    سری سونیک واقعا خوبه و حتی پتانسیل اینو داره از ماریو بهتر بشه ولی اون جوری که باید دیده نمیشه و بهش فرصت نمی‌دن
    به جز گرافیک، هر جور حساب کنی بازی های قدیمی بهتر از جدیدا هستن
    فورتنایت و پابجی و کلا بتل رویال رو درک نمیکنم
    ماینکرافت سَروَر هر چی بازیه
    بین استودیو های بزرگ راکستار اورریتد ترین استودیو بازی سازی و یوبیسافت آندرریتد ترینه
    آقای جبلی از والتر وایت بهتره

    • leonskenedy
      leonskenedy | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      سولز لایکا سخت نیستن و به خاطر تبلیغات احمقانه چندین سال پیش فرام سافتور که فکر میکرد اگ ه بگ ه بازی سخته افراد بیشتری میان سمتش(به خاطر تجربه ای که از دیمنز سولز داشت) به عنوان بازی های سخت معروف شدن

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      وقتی گفتی ماینکرفت بهترینه وگفتی سونیک عالیه و گفتی بازی سخت خوب نیست
      فهمیدم از اثرات نشستن زیاد پای منقله

      • sibzaminie
        sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        چون با شما هم‌نظر نیست نظرش میشه اثر منقل؟

        • ARSHIA._.
          ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          برادر شوخی کردم
          ولی اخه ماینکرفت چجوری بهترینه

    • sibzaminie
      sibzaminie | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      همه چیز خوب بود تا رسیدم به اون جمله "ماینکرفت سرور هر چی بازیه"

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      دقیقا یکی در میون موافقم.

    • _sami_
      _sami_ | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      نمیفهمم دلیل این همه هیت به راکستار چیه درسته الان خراب کرده ولی قبلنا خوب بود

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داداش اگه کلی میگی و منظورت کالاف دیوتی های جدید نیست، باید بگم داستان بلک اپس یک و دو شاهکاره و اصلا گیرز و مدال اف انر در حدشون نیستن

  • MMH
    MMH | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    سلام دوستان
    با گندی که به Last of Us 2 و GoW Ragnarok زده شد دیگه نمیتونم برا بازیهای بعدی این ۲ استودیو هایپ باشم .
    از نظر من ناتی داگ شرایط بدتری داره چون بازی به اون بزرگی که چند سال در در حال توسعه بود رو کنسل کردن .

  • Mr.brh
    Mr.brh | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    GTA v مزخرفه واقعا
    رد دد دو و الدن رینگ بهترین بازی های هستن که به عمرم تجربه کردم
    مکس پین سه شاهکاره لعنتی

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      اینا دقیقا کجا نامحبوبه؟

  • Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh
    Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    به نام خدا
    ردد و جی تی ای مزخرفن
    کالاف دیوتی مدرن وارفر ۳(۲۰۱۱)بهترین کالاف دیوتیه
    دارک سولز ۲ بازی خیلی خوبیه
    ماینکرفت اصلا اونقدرام که میگن خوب نیست و اورریتده

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      اینکه ماینکرفت افتضاحه نامحبوب نیست

    • آرتور مورگان
      آرتور مورگان | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ردد؟(قلبم)

    • Erika Williams
      Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      همه حرفات اوکی ولی رد دد؟؟؟؟

      • Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh
        Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        آره

    • Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh
      Ojpeqjobeqffuhvitihvti93949930rhufhriririh | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      و با رایان درمورد بازی های یوبیسافت و با محمدرضا درمورد کالاف دیوتی مدرن وارفر ۳ موافقم

    • Artinpuppet
      Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

      ولی خداوکیلی مدرن وارفر سه رو موافقم. بهترین نیست بلک اپس یک و دو بهترن ولی تو سه گانه مدرن وارفر، ۳ از دوتا قبلی خیلی بهتر بود و الکی هیت شد

  • Scorpion x
    Scorpion x | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

    الان بیشتر بازی هارا دوست دارم.از تنها چیزی که در دنیای گیم بدم میاد زیاد جلوه دادن یک بازی مثل last of us و gears of war آنقدر شرکت ها این دو بازی رو تبلیغ کردن. و خیلی در مصاحبه ها درموردشون حرف زدن. ازشون متنفر شدم مخصوصا last of us ممکنه بگین فن هستی ولی بقیه انحصاری های ps و Xbox رو دوست دارم. فقط Nintendo انحصاری هاش همیشه عالی بودن.

    • abtin
      abtin | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      داداش اینکه در مورد این بازی ها زیاد حرف زده میشه بخاطر زیادی خوب بودن شونه ، بهت پیشنهاد میکنم دوتاش رو یه بار هم که شده تجربه کنی بعد ببینی هنوز هم بدت میاد یا نه

      • Scorpion x
        Scorpion x | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        Gears of war بازی کردم و گیم پلی last of us رو دیدم. زیاد به دلم نشست.

  • MMYKING
    MMYKING | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    جاست کاز بهتر از جی تی ایه
    بهترین بازی ار پی چی و فانتزی اسکایریم هست(نه ویچر و الدن رینگ)
    هیدیس از ریترنال روگ لایک بهتریه
    شوتر های واقعیت گرایی مثل کالاف رو هیچ وقت دوست نداشتم
    دیس انرد بهترین گیم مخفی کاریه
    وولفنشتاین 2 از دووم اترنال بهتره
    فورتزا بهترین ریسینگه
    فال اوت 3 بهترین بازی از سریه فال اوت نیست!
    همه بازی های turn base مزخرفن
    معماهای هل بلید 1 مزخرفن
    بهترین قسمت سری اسسینز 3 و روولوشن هستن نه برادرهوود!
    اسسینز کرید والهالا بهترین بازیه وایکینگیه(توجه کنید که گفتم وایکینگی نه اساطیر نورسی)

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      چه عجب یکس به دیسانرد روی اورد

      • MMYKING
        MMYKING | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

        🗿❤🤝

        • ARSHIA._.
          ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          🤝🏼

    • leonskenedy
      leonskenedy | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      سومی اصلا کم طرفدار نیست

  • "The GUY"
    "The GUY" | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    جنگ کنسولی خیلی آشغال و مزخرفه.

    • Erika Williams
      Erika Williams | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      نظریه نامحبوب نیست ولی بدترش اینه که فن یه کنسول اون دوتای دیگه رو هی بکوبه و بگه اون دوتا هیچی برای ارائه ندارن

    • Toni Cipriani 2005
      Toni Cipriani 2005 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      آمار نشون میده نظرت خیلی هم محبوب بوده.

      • "The GUY"
        "The GUY" | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

        بستگی داره به کامیونیتی. کامیونیتی ویجیاتو پر از افراد فرهیخته ای هست که حتی اگه با هم سر مسائلی، اختلاف نظر یا حتی مشکل هم داشته باشن وقتی حرف حقی زده شه قبول می کنند.
        بقیه کامیونیتی ها اصلا اینطور نیستند و من به شدت سر همین حرف ساده دیس می خورم توسط فن های افراطی.

  • Man
    Man | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

    «لطفاً حمله نکنید»
    .
    .
    سری رددد و جی تی ای بدترین ترین بازی های هستن که یک نفر می‌تونه وقتش رو باهاشون هدر بده و فروششون صرفا بخاطر بخش آنلاین و تبلیغات درست راکستار بود

    • Parham
      Parham | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

      تو دیوونه ای پسر

    • "The GUY"
      "The GUY" | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

      جی تی ای اکیه حرفت. اما رد دد؟

      • Man
        Man | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

        ۵۰ درصدش مشکل خودم با بازیه که نتونستم باهاش ارتباط بگیرم
        ولی ۵۰ درصد دیگه:
        ۱. جهان بیش از حد بزرگ که واقعا بخش زیادی خالیه و به زور پرش کردن
        ۲. داستان کاملا مشخص از همون ماموریت اول(خودم بخش زیادی از داستان بازی رو همون موقع که ماموریت های اوایل بازی رو تموم کردم حدس زدم و درست بود)
        ۳. چالش های تکراری، مثل نجات دادن یه زن از دست چند تا مرد که دارن با اسب میبرنش، یا نجات دادن یه مرد از مارگزیدگی و ... که حداقل تو طول بازی چند بار این اتفاق های تکراری دیده میشه
        ۴. بعضی «ماموریت های اصلی» که فقط برای پر کردن وقت طراحی شدن و هیچ جنبه داستانی ندارن و در بیشتر مواقع به شدت کند هستن
        ۵. روند کلی بازی که به شدت کند هستش و خیلی وقتها باعث میشن آدم از بازی خسته بشه و رغبتی به ادامه دادن نداشته باشه
        .
        .
        .
        حتی اگر بگیم رددد یک بازی خیلی خوب باشه، باز هم با وجود این مشکلات از نظر من لیاقت این همه تعریف رو نداره و یه بازی به شدت اوورریتد به حساب میاد

        • SHIT_USER_SJ
          SHIT_USER_SJ | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          با اولش موافقم حدودا نصف لذت هر بازی سلیقست ولی باقیش
          ۱. جهان بازی اصلا به زور پر نشده و شهر ها و جنگل ها هرکدوم برای کارهای زیادی خلق شدن مثلا جنگل ها برای شکار کردن و گشت و گذار و پیدا کردن گنج های مختلف ساخته شدن
          ۲. از اول بازی فقط میتونی قسمت آخر ماموریت های بازی رو پیشبینی کنی که در طول مسیر بازی چندین بار به شک میفتی و این اتفاق قابل پیشبینی به صورت تدریجی روی آدم اثری میزاره که بخاطر همون اینجوری بازی محبوب شده
          ۳. چالش های تکراری واقعا قرار نیست جنبه داستانی داشته باشن و فقط برای بالا بردن سطح شرافت هستن
          ۴. کند بودن روند بازی یک برای ارتباط برقرار کردن با شخصیت اصلیه دو اینکه داستان اصلا ماموریت بیهوده ای نداره و همه ماموریت ها جنبه داستانی دارن
          ۵. ۴۵ میلیون نفر باهات مخالفن ولی این دوباره برمیگرده به بحث سلیقه

        • adtvvwjvyxn
          adtvvwjvyxn | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

          پسر اگه بابت هیت علکی پول میدادن ، تو الان میلیاردر بودی

          • leonskenedy
            leonskenedy | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            هیت الکی یعنی دلیل نیاری و فقط برای مسموم کردن جو سایت و معروف شدن و جلب توجه یه بازی رو الکی بکوبی نه اینکه دلیل منطقی بیاری

          • adtvvwjvyxn
            adtvvwjvyxn | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

            داش داری سعی میکنی دلایلی که منطقی نیستن و آقای man گفته رو ، بهمون منطقی تحمیل کنی ؟

          • leonskenedy
            leonskenedy | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            وقتی با چشم بسته و با تعصب به یه موضوع نگاه کنی هر چیزی که مخالفش باشه چه منطقی و چه غیر منطقی غیر منطقی تلقیش میکنی

          • Artinpuppet
            Artinpuppet | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

            داداش نظرشو گفته با احترام و دلایل خودشم بیان کرده

    • Scorpion x
      Scorpion x | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      من داستان واسم مهم نیست فقط گیم پلی اگر قرار بود. وقتم رو بذارم داستان چی میشه از بازی متنفر میشدم. من فقط از داستان batman Arkham city و سری های tloz و GTA SA خوشم امد.

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

      عجیبه
      یعنی میگی هیچ بازیه دیگه ای نیست که وقتتو مثل ردد هدر بدی؟
      داداش ردد شاهکاره ولی اگه تو میگفتی بازی بدیه و جالب نیست قبوله ولی بدترین اصلا قابل قبول نیست

مطالب پیشنهادی