سازندگان بازی Frostpunk 2 دنبال خلق یک تجربه افسردهکننده نیستند
همیشه در این بازی یک راه نجات وجود دارد
کارگردان بازی مورد انتظار Frostpunk 2 در مصاحبهای گفته است سازندگان این مجموعه دنبال خلق یک تجربه شبیهساز افسردگی نیستند که مدام مخاطب را با موقعیتهای غمگین و دردناک روبرو کند.
قسمت دوم از سری «فراستپانک» بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازیهای امسال است که دوباره بازیکن را در نقش شخصی قرار میدهد که باید یک جامعه پساآخرالزمانی گیر افتاده میان سرما و یخ را به هر طریقی زنده نگه دارد. استودیوی 11 Bit سازنده این اثر، سابقه ساخت یک بازی تحسینشده دیگر به نام This War of Mine را هم دارد که بازیکن در آن باید تلاش میکرد در یک شهر جنگ زده و خالی از منابع زنده بماند.
فضای تاریک، جو سنگین و اتفاقات غمانگیزی که در این آثار وجود دارد، یک جورهایی امضای آنها محسوب میشود. اما همین تاریکی بیش از حد باعث شده که برخی این گونه قلمداد کنند که اعضای 11 bit صرفا میخواهند تجربههای غمانگیز و افسردهکنندهای روبروی مخاطب قرار دهند.
اما طراح ارشد قسمت اول و یکی از کارگردانهای قسمت دوم Jakub Stokalski در مصاحبه با سایت PC Gamer میگوید که سازندهها در واقع چنین قصد و نیتی ندارند. او در این باره میگوید:
یک جوک وجود دارد که ما در استودیوی 11 Bit واقعا «شبیهساز افسردگی» میسازیم و خب از یک جهت، این یک توصیف کاملا دقیق برای تعریف یک استودیوی بازیسازی است. اما همزمان امیدوارم که بازی ما باعث نشود احساس بدبختی به مخاطب دست دهد.
پس با این اوصاف سری Frostpunk دقیقا درباره چیست و میخواهد چه چیزی منتقل کند؟ استوکالسکی در این باره میگوید:
این بازی در عوض نشان میدهد حتی میان بدبختی و فلاکت، راهی برای رسیدن به رضایت و دوری از تراژدی وجود دارد.
استوکالسکی همچنین میگوید که حتی در چنین بستر تاریک و بیرحمی، همیشه باید یک راه نجات وجود داشته باشد. چون در غیر این صورت انگار سازندهها تقلب کردهاند و در واقع مخاطب را گول زدهاند که یک جور بیاحترامی محسوب میشود.
بازی Frostpunk 2 در تاریخ ۴ مرداد سال جاری برای رایانههای شخصی، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.