صنعت بازیهای ویدیویی هنوز خیلی مردانه است
اینتل در عرصه ورزشهای الکترونیکی (eSports) هم نامی شناخته شده است. نه فقط به خاطر تهیه سختافزار مورد نیاز این رقابتها، اینتل گاهی اوقات در نقش اسپانسر نیز ظاهر میشود و حتی مسابقات تحت نظر ...
اینتل در عرصه ورزشهای الکترونیکی (eSports) هم نامی شناخته شده است. نه فقط به خاطر تهیه سختافزار مورد نیاز این رقابتها، اینتل گاهی اوقات در نقش اسپانسر نیز ظاهر میشود و حتی مسابقات تحت نظر خودش را برگزار میکند. همین ارتباط نزدیک اینتل با بازیهای ویدیویی باعث شده تا آنها تغییر یکی از تفکراتِ اشتباهِ قدیمی این صنعت را به دغدغههایشان اضافه کنند.
اسکات گیلینگهام (Scott Gillingham) که ریاست بخش ورزشهای الکترونیکی اینتل در انگلستان را بهعهده دارد، در گفتوگو با وبسایت PCGamesN از تلاشهای این شرکت برای افزایش تنوع جنسیتی بازیهای حرفهای گفت:
برای مثال امسال ما در جریان مسابقات Intel Extreme Masters یک فینال برای بازی کانتر استرایک و مخصوص خانومها برگزار کردیم که در نهایت Team Dignitas به عنوان برنده انتخاب شد. Team Dignitas سالها پیش و در همین انگلستان کارش را آغاز کرد. هدف از این کار چه بود؟
میخواستیم به بازیکنهای زن هم فرصتی بدهیم تا در یک صحنه بزرگ با یکدیگر رقابت کنند و به بقیه همجنسهایشان انگیزه ورود به این صنعت را بدهند. وقتی به ورزشهای الکترونیکی نگاه میکنید، مردان خیلی زیادی را میبینید. فکر کنم چیز مشخصی باشد. اما این قضیه در حال تغییر است. نه فقط برای گیمرها بلکه حتی زنانی که در صنعت فعالیت دارند.
در مسابقات Intel Extreme Masters هشت تیم کانتر استرایک زنان با یکدیگر رقابت کردند و Team Dignitas به عنوان برنده پنجاه هزار دلاری این دوره انتخاب شد. اینتل در همکاری با کمپانی ESL نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه ورزشهای الکترونیکی سرمایهگذاری کرده است.
بیشتر بخوانید:
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.