هیدتاکا میازاکی هنوز بازی نقش آفرینی فانتزی ایدهآل خود را نساخته است
الدن رینگ از دید سازنده خودش یک بازی بی نقص و کامل نبود
الدن رینگ (Elden Ring) را به راحتی میتوان یکی از بهترین بازیهای تاریخ دانست، اما هنوز با ایدهآلهای میازاکی به عنوان یک بازی نقشآفرینی فانتزی فاصله دارد.
هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیو FromSoftware، در دوران کودکیاش به بازیهای رومیزی و کتابهای منبع پر از ماموریتها و هیولاها این سبک از بازیها علاقه داشت. این علاقه را به وضوح میتوان در بازیهایی که طراحی کرده، بهویژه Elden Ring، مشاهده کرد. میازاکی در مصاحبهای به مناسبت عرضه Shadow of the Erdtree به این موضوع پرداخته است.
او اظهار داشت که سعی کرده است هیجان بازیهای رومیزی قدیمی و کتابهای انها را در Elden Ring به تصویر بکشد. میازاکی برای درک بیشتر این موضوع به تأثیر نقشههای گسترده و سیاهچالهای پر از اسکلت در Elden Ring که به بازیهای نقشآفرینی دهه ۸۰ میلادی شباهت دارند، اشاره کرد.
میازاکی همچنین اظهار داشت که Elden Ring نزدیک به ایدهآلترین بازی نقشآفرینی فانتزی او است، اما هنوز به طور کامل به آن نرسیده است. او اضافه کرد که بدون افشای ایدههای بعدی خودش، کار سختی برای مشخص کردن کاستیهای الدن رینگ نسبت به ایدهآلهاش دارد.
این مصاحبه نشان میدهد که میازاکی همچنان در جستجوی تکامل ایدههایش برای بازیهای نقشآفرینی است و Elden Ring یکی از مراحل نزدیک به این تکامل محسوب میشود. یکی از مشکلات میازاکی این است که تقریبا همه چیز را درباره بازیهایش خودش میداند که از لذت تجربه آنها به عنوان یک بازی میکاهد. از این رو این بازیساز افسانهای دوست دارد که فرد دیگری بازی ایدهآلش را توسعه دهد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.