سازنده Concord از الزامات PSN در رایانههای شخصی دفاع کرد
برای ممکن شدن کراس-پلی و کراس-پروگرشن
Concord از بازیکنان میخواهد که حتی اگر روی پیسی بازی میکنند، یک اکانت PSN داشته باشند. این به دنبال بازیهای دیگر سونی است که بدون توجه به پلتفرمی که روی آن بازی میکنیم، آن را به یک الزام تبدیل کرده است.
با این حال، استودیوی Firewalk، سازنده Concord از این حرکت دفاع کرده و توضیح داده که این امر باعث میشود که کراس-پلی و کراس-پروگرشن بین PS5 و PC به راحتی امکانپذیر باشد. این در حالی است که Helldivers 2 مجبور شد به دلیل واکنش شدید طرفداران، الزامات PSN خود را کنار بگذارد.
Jon Weisnewski، طراح ارشد شخصیت Concord در مصاحبه با Eurogamer گفت:
هدف این است که بازیکنان دور هم جمع شوند. برای اینکه ما پلیرهای پیسی و پلی استیشن ۵ را با هم داشته باشیم، برای اینکه کراس-پلی و کراس-پروگرشن جواب دهد، این لایه فقط در سطح فنی باید وجود داشته باشد. بنابراین هدف این است که بازیکنان را دور هم جمع کنیم، از آن لذت ببریم و با هم بازی کنیم، این بخشی از این تجربه است.
بسیاری از بازیهای آنلاین از شما میخواهند که یک اکانت جداگانه مخصوص آن بازی داشته باشید که میتوانید از آن برای ورود به سیستم عاملهای دیگر و در عین حال پیشرفت خود استفاده کنید. فقط به نظر میرسد که توسعه دهندگان در اینجا ترجیح دادهاند که یک اکانت PSN باشد، نه یک لاگین کاملا جدید.
این امکان وجود دارد از جنجالی که Helldivers 2 با آن روبهرو شد، جلوگیری کند، زیرا Concord از روز اول نیاز به PSN خواهد داشت. اما Helldivers 2، بدون آن عرضه شد و بعد از گذشت چند ماه تصمیم به الزامی بودن آن گرفتند. پس از بمباران شدید نقد منفی، تصمیم عوض شد و اکنون لینک کردن اکانت PSN کاملا اختیاری است.
البته Ghost of Tsushima: Director's Cut اینطور نبود. زمانی که پس از سالها بر روی پیسی در دسترس قرار گرفت، برای حالت آنلاین نیاز به PSN داشت. در حالی که اگر فقط میخواهید به صورت آفلاین بازی کنید، میتوانید آن را نادیده بگیرید. اما این موضوع برای حذف بازی در کشورهایی که به PSN دسترسی ندارند، کافی بود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.