ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

ژانر بازی بعدی سازنده بایوشاک معلوم شد

بعد از سال‌ها سکوت، بالاخره می‌دانیم بازی بعدی سازنده Bioshock، یعنی «کن لوین» حداقل در چه سبکی ساخته خواهد شد. حدود شش سال از جدیدترین نسخه بازی بایوشاک می‌گذرد و بعد از آن دیگر خبری ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۹

بعد از سال‌ها سکوت، بالاخره می‌دانیم بازی بعدی سازنده Bioshock، یعنی «کن لوین» حداقل در چه سبکی ساخته خواهد شد.

حدود شش سال از جدیدترین نسخه بازی بایوشاک می‌گذرد و بعد از آن دیگر خبری از کن لوین و تیم توسعه‌دهنده‌اش نبود. از آن موقع به بعد، نام استودیو از Irrational Games به Ghost Story Games تغییر پیدا کرده و همچنین نیروهای کار در جهت تمرکز روی تجربیات متمرکز کاهش یافته‌اند. لوین که هنوز مدیر کمپانی است پیش از این اذعان کرده بود ایده‌هایی برای پروژه بعدی‌اش دارد، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن نداشتیم.

با توجه به اسنادی که شرکت Take-Two Interactive برای جذب نیرو ثبت کرده، تایید شده بازی جدید استودیو مورد بحث در ژانر Immersive Sim خواهد بود که البته المان‌هایی در رابطه با شوتر و نقش‌آفرینی نیز دارد؛ این سبک که نام مشخصی در زبان فارسی ندارد، به آن دست از بازی‌هایی گفته می‌شود که مجموعه‌ای از سیستم‌های شبیه‌سازی شده از ژانرهای مختلف را کنار یکدیگر قرار داده و به بازیکن اجازه می‌دهد فعالیت‌هایی به اختیار را انجام دهد و راه‌حل‌هایی خلاقانه برای مشکلات و ماموریت‌هایش پیدا کند. از نمونه‌های این سبک می‌توان به بازی‌های Thief و System Shock و Deus Ex اشاره کرد.

در حالی که عناوین سری بایوشاک در این ژانر طبقه‌بندی نمی‌شوند، اما المان‌های اصلی آنها در تمام نسخه‌ها وجود داشت. حقیقت این است که لوین و Ghost Story روی پروژه‌ای مشغول کار هستند که به صورت بنیادین احتمالا شباهت‌های زیادی به بازی محبوب بایوشاک خواهد داشت.

ولی با این حال نمی‌توان انتظار داشت این بازی جدید وسعتی به اندازه دنیای عمیق و پرطرفدار بایوشاک داشته باشد، چرا که این استودیو در حال حاضر کمتر از ۴۰ نفر نیرو داشته و تبدیل کردن عنوان جدید به فرنچایزی بزرگ، نیازمند کاری بسیار طولانی و گسترده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی