هر آنچه باید از بازی Silent Hill 2 Remake بدانید
آیا بلوبر تیم در بازسازی یکی از بهترین آثار ترسناک تاریخ موفق خواهد شد؟
بعد از سالها انتظار برای یک بازی جدید Silent Hill، بالاخره کونامی با ریمیک نسخه دوم هواداران را به خواسته خود رساند. کونامی و Bloober Team آماده بازگرداندن این فرانچایز محبوب با عنوانی هستند که شباهت خاصی هم به ریمیک رزیدنت اویل 2 دارد. برای بسیاری از هواداران، Silent Hill 2 نه تنها جزو برترین آثار ترس و بقایی تاریخ هست، بلکه میشود بدون اغراق آن را بین بهترین عناوین تاریخ صنعت بازی هم قرار داد. در این متن از ویجیاتو قصد داریم تا به تمامی جزئیات مورد نیاز شما قبل از انتشار بازی Silent Hill 2 Remake بپردازیم. با ما همراه باشید.
- 1 یک ریمیک وفادار
- 2 بازگشت سازندگان قدیمی تیم توسعه
- 3 بازسازی افتتاحیه بازی
- 4 ساختمانهای قابل جستجوی بیشتر و ساختارهای تغییر یافته
- 5 تغییرات المانهای مبارزه و دیدار با دشمنان
- 6 پازلها
- 7 ارائه سینماتیکترین تجربه ممکن و فیلتر دهه 90ای بازی
- 8 دیالوگهای تغییر یافته
- 9 جزئیات موسیقی متن
- 10 مدت زمان مورد نیاز برای اتمام بازی
- 11 جزئیات مربوط به نسخه پلیاستیشن 5 و سیستم مورد نیاز شما برای ورژن پیسی
یک ریمیک وفادار
از خیلی جهات، Silent Hill 2 شباهتهای زیادی با ریمیکهای اخیر رزیدنت دارد، ولی یک مورد مهم باعث متمایز بودن آن با فرانچایز کپکام میشود. چیزی که کونامی و بلوبر تیم به شدت روی آن اصرار داشتند ساخت یک ریمیک شدیدا وفادار به نسخه افسانهای سال 2001 بود. البته که تغییرات و گستردگیهای زیادی در موارد مختلف آن وجود دارد، اما چون داستان بازی آنچنان تغییری نکرده، قطعا شباهتهای عظیمی بین نسخه اصلی و ریمیک شاهد خواهیم بود.
بازگشت سازندگان قدیمی تیم توسعه
بلولر تیم اقدامهای عظیمی برای احترام گذاشتن به میراث Silent Hill 2 کرده، اما مشخصا تعداد زیادی از توسعهدهندگان امروزی بازی، دستی در نسخه اصلی نداشتهاند. به همین دلیل، چند نفر از توسعهدهندگان کلیدی نسخه اصلی بازی نقش اساسی و بزرگی در روند ساختن آن ایفا میکنند. برای مثال میشود به تاثیرگذاری بالای ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) کارگردان هنری و طراح موجودات بازی و آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) آهنگساز نسخه اصلی اشاره کرد. تولیدکننده اصلی بازی یعنی آقای موتوی اوکاموتو (Motoi Okamoto) اخیرا طی مصاحبهای اعلام کرد که سازندگان اصلی برای یک سری تغییرات اساسی هم دستورات لازم را به بلوبر تیم میدادند.
بازسازی افتتاحیه بازی
بیشتر جزئیات داستان اصلی در ریمیک دست نخورده باقی ماندهاند، اما اگر نگاهی ریزبینانهتر داشته باشیم، با تغییرات و دگرگونیهای قابل توجهی مواجه میشویم. برای مثال طی فوتیجهایی از گیمپلی که داخل شوکیسهای مختلف دیدهایم، متوجه پیچشهای متنوعی در افتتاحیه بازی شدیم. جایگذاری آیتمها، روبرویی با دشمنان، ساختار بعضی مکانها، اتاق و راهها همگی تغییرات قابل توجهی از همان ابتدای مسیر به چشم دیدهاند.
ساختمانهای قابل جستجوی بیشتر و ساختارهای تغییر یافته
بلوبر تیم یک گیمپلی گستردهتر با ریمیک Silent Hill 2 ارائه میدهد که شامل مناطق بسیار بیشتری برای گشت و گذار و جستجو هم هست. طی یک پیش نمایش در وبلاگ پلیاستیشن، مشخص شد که بازیکنان میتوانند به ساختمانهای جدیدی بروند و مشغول گشت و گذار شوند که اصلا داخل نسخه اصلی وجود نداشتند. داخل خیلی از این ساختمانها، پاداشهایی نظیر مهمات و منابع مختلف وجود دارد که در چالشها و مواجهه با دشمنان کمک بزرگی محسوب میشوند.
در کنار اضافه شدن مکانهای جدید، تعداد زیادی از مناطق اصلی Silent Hill 2 هم درون ریمیک حضور دارند و بین آنها چند موردشان دست خوش تغییرات عظیمی شدهاند. برای مثال، ساختار آپارتمانهای دو بخش Wood Side و Blue Creek به طور کامل تغییر یافته که برای هواداران قدیمی سری میتواند محتوایی کاملا ناآشنا باشد.
تغییرات المانهای مبارزه و دیدار با دشمنان
این بخش از ریمیک Silent Hill 2 شامل بیشترین تغییرات شده، چون برعکس نسخه اصلی، یک عنوان سوم شخص است که کنترلهایش شبیه به Resident Evil 2 Remake هستند. حالا شخصیت اصلی ما یعنی James حالا قادر است تا از حملات دشمنان جاخالی بدهد و مبارزات با سلاحهای سرد وحشیانهتر از قبل هست. جالب است که دشمنان هم شامل حملات و انیمیشنهای جدیدی هستند که آنها را خطرناکتر و غیرقابل پیشبینیتر میکنند.
طبق گفته موتوی اوکاموتو به جز تغییرات هستهای مکانیکهای مبارزه، روبرویی با دشمنان هم دچار جابجایی یا ریمپ شده. او طی یک مصاحبه در رابطه با تغییرات مبارزه داخل ریمیک گفت: «ما همه دشمنان را جابجا و ریمپ کردیم، یعنی آنها دیگر در جای قبلی خود حضور ندارند و مبارزات تازهای تحویل طرفداران میدهند».
پازلها
درست مثل مبارزات، پازلهای بازی هم اختیارات بالایی در اختیار پلیرها قرار میدهند. مانند بقیه المانهای Silent Hill 2، پازلها به سه شکل دست نخورده از نسخه اصلی، تغییر یافته و کاملا جدید وجود دارند. کارگردان خلاق بازی آقای Mateusz Lenart در رابطه با رویکرد ریمیک به پازلها گفت: «ما سعی داشتیم با دقت بالا نسبت به خاطرات Silent Hill 2 بعضی مواقع انتظارات بازیکنان را با استفاده از راه حلهای پازلها عوض کنیم. ما باور داریم که با این رویکرد، نه تنها اشارههای متعدد و شوکه کنندهای به بازی اصلی میکنیم، بلکه تجربهای تازه همراه معماهای جدید برای حل ارائه میدهیم». در ضمن به این مورد اشاره کنیم که مثل نسخه اصلی، ریمیک هم اجازه انتخاب سطح سختی پازلها و مبارزات را به صورت جداگانه میدهد.
ارائه سینماتیکترین تجربه ممکن و فیلتر دهه 90ای بازی
یکی از چیزهایی که همیشه بلوبر تیم در آن شهرت داشته ساخت عناوین فوقالعاده سینماتیک است، موردی که نسخه مدرن Silent Hill 2 هم شاملش میشود. به همین دلیل، اگر شما دنبال سینماتیکترین و جذابترین تجربه ممکن میگردید، گزینه غیرفعال کردن همه المانهای رابط کاربری روی صفحه (On-Screen UI Elements) جلوش شماست. همچنین بلوبر تیم اعلام کرد که یک فیلتر دهه 90ای برای ریمیک Silent Hill 2 در نظر گرفته شده است. طبق سخنان استودیو، این فیلتر شامل افکت شنی، تنظیم رنگ و تنظیمات صفحه میشود تا تجربه ریمیک را نزدیک به نسخه اصلی بکند.
دیالوگهای تغییر یافته
با این که ریمیک Silent Hill 2 قرار است شدیدا به نسخه اصلی وفادار باشد، اما نمیخواهد داستان آن را کلمه به کلمه بازنویسی کند. به گفته کارگردان خلاق بازی Mateusz Lenart، ریمیک شامل تغییرات اندکی در دیالوگهاست، چون Silent Hill 2 از Performance Capture استفاده میکند. لنارت در این مورد توضیح داد: «شخصیتهای مرکزی داستان اصلی یعنی جیمز و ماریا، قلب ریمیک محسوب میشوند. قوسهای احساسی آنها با دقت بالا حفظ شدهاند تا با استفاده از تکنولوژی موشن کپچر ظاهری بینقص داشته باشند. این کار به ما اجازه میدهد تا تکنیکهای نشان بده ولی چیزی نگو را بیشتر پیاده کنیم. دلیل اضافه کردن تفاوتهای ظریف به دیالوگها هم مسئله پویایی شخصیتهاست.
جزئیات موسیقی متن
همان طور که گفتیم، آهنگساز نسخه اصلی یعنی آکیرا یامائوکا Silent Hill 2 برای موسیقی متن ریمیک بازگشته، اما دقیقا چه انتظاراتی از ترکهای باری داریم؟ نه تنها موسیقی متن بازی اصلی به ریمیک آورده و بازسازی شدهاند، بلکه ترکهای جدیدی هم داخل لیست حضور دارند. یامائوکا چند وقت پیش در یک توئیت به این مسئله اشاره جالبی داشت: «بعد از 25 سال، رویکرد من به موسیقی تکامل پیدا کرده. این کار تغییر من را بازتاب میکند و با ترکیب علاقه گذشته و صدای امروز، چالشی کاملا جدید پیش رویم قرار داده».
مدت زمان مورد نیاز برای اتمام بازی
نسخه اصلی Silent Hill 2 اصلا بازی طولانیای نیست، ولی ریمیک قرار است تجربهای شدیدا گوشتیتر باشد. آقای لنارت اشاره کرد که تجربه بازی برای اولین بار چیزی حدود 16 الی 18 ساعت زمان میبرد، البته که اگر عجلهای طی مسیر نداشته باشید بیش از 20 ساعت هم میتوانید مشغول آن شوید. نکته جالب این است که نسخه اصلی فقط 7 الی 8 ساعت زمان نیاز داشت و برای تکمیل بازی 2 برابر باید وقت میگذاشتید.
جزئیات مربوط به نسخه پلیاستیشن 5 و سیستم مورد نیاز شما برای ورژن پیسی
سایلنت هیل 2 به عنوان انحصاری کنسول پلیاستیشن 5 عرضه خواهد شد و مشخصا از تکنولوژیهای آن نهایت بهره را خواهد برد. این یعنی بازی از تریگرهای تطبیقپذیر و Haptic Feedback همراه با صدای سهبعدی کنسول پشتیبانی میکند. همچنین بد نیست به این اشاره کنیم که دیگر صفحه لودینگ را در نسخه ریمیک نخواهیم دید.
اما اگر شما میخواهید نسخه پیسی را تجربه کنید، باید سیستم کاملا مجهزی برای این اثر داشته باشید. حداقل CPU مورد نیاز شما Intel Core i7-6700K یا Ryzen 5 3600 همراه با کارت گرافیکی GeForce GTX 1070 Ti یا Radeon RX 5700 هست. برای سیستم پیشنهادی اما، شما حداقل نیازمند Intel Core i7-8700K یا Ryzen 5 3600X همراه با کارت گرافیکی GeForce 2080RTX یا Radeon 6800XT میباشید. برای هر دو حالت اما، حداقل 16 گیگابایت رم و 50 گیگابایت حافظه SSD نیاز دارید.
بازی Silent Hill 2 Remake در تاریخ 8 اکتبر 2024 (17 مهر 1403) برای کنسول پلیاستیشن 5 و پیسی با قیمت 70 دلار عرضه خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.