ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و گزارش‌ها

فروش کنسول پلی استیشن ۵ از ۶۵ میلیون دستگاه گذشت

در جدیدترین گزارش مالی سونی اعلام شد

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۸ آبان ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

بخش تجاری پلی استیشن سونی اعلام کرد که انتظار دارد در سال مالی جاری، درآمد عملیاتی شرکت رکورد جدیدی بزند که بخشی از آن به دلیل فروش قوی بازی‌های ترد پارتی و اشتراک‌های پلی‌استیشن پلاس است. همچنین قصد دارد در آینده بر ترکیبی از بازی‌های تک‌نفره و لایو سرویس تمرکز کند.

سونی در نتایج مالی شرکت برای سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) گزارش داد که فروش بخش خدمات بازی و شبکه آن نسبت به سال گذشته ۱۲٪ افزایش یافته و به حدود ۷ میلیارد دلار رسیده است.

سونی گفت که این افزایش عمدتا به دلیل افزایش فروش بازی‌های ترد پارتی بوده است. آن‌ها به طور خاص به «یک عنوان ورزشی جدید» احتمالا EA Sports FC 25 و «یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی از چین» احتمالا Black Myth: Wukong اشاره کرد.

پلی استیشن

درآمد عملیاتی حدود ۹۰۰ میلیون دلار بود که ۱۸۴٪ افزایش یافت و رکورد جدیدی برای این بخش در سه ماهه دوم است. شرکت در نتیجه پیش‌بینی درآمد فروش خود را برای سال مالی جاری که در آوریل ۲۰۲۵ (فروردین ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد ۴٪ افزایش داد.

این شرکت در دوره سه ماهه حدود ۳.۸ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ فروخت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹٪ کاهش یافت و مجموعا به ۶۵.۵ میلیون دستگاه رسید. این بدان معناست که پلی استیشن ۵ چند میلیون واحد کمتر از پلی‌استیشن ۴ (۶۷.۵ میلیون دستگاه) در همان دوره از عمر خود فروخته است.

پلی استیشن

درآمد خدمات شبکه سونی که شامل PS Plus و درآمد تبلیغاتی است، نسبت به سال گذشته ۱۸٪ افزایش یافته که سونی گفت عمدتا به دلیل انتقال به سطوح بالاتر خدمات و افزایش قیمت‌ها بوده است. کاربران فعال ماهانه در تمام پلتفرم‌ها در سپتامبر نسبت به همان ماه سال گذشته ۸٪ افزایش یافت که هشتمین سه ماهه متوالی رشد است. زمان بازی کل هم نسبت به همان ماه سال گذشته ۱۴٪ افزایش پیدا کرد.

سونی در مورد بخش استودیوهای پلی‌استیشن به سالی ضد و نقیض برای اهداف لایو سرویس خود اشاره کرد. بازی Helldivers 2 موفقیت بزرگی بوده است، سونی با مشکلات قابل توجهی در ورود به بازار بازی‌های سرویس زنده مواجه شد، از جمله لغو بازی چندنفره Last of Us و حذف Concord از فروش پس از تنها دو هفته.

پلی استیشن

این شرکت گفت آنچه از Helldivers و Concord آموخته است را در سراسر کسب و کار خود به اشتراک خواهد گذاشت و در میان‌مدت بر ترکیبی از بازی‌های تک‌نفره و لایو سرویس تمرکز خواهد کرد. فروش نرم‌افزاری (PS4 و PS5) نسبت به سال گذشته ۱۰.۱ میلیون واحد افزایش یافته و به ۷۷.۷ میلیون واحد رسیده است. نرم‌افزار دیجیتال ۷۰٪ از فروش بازی‌ها را تشکیل می‌دهد، در مقایسه با ۶۷٪ سال گذشته.

اوایل امسال، سونی تصمیم «بسیار سخت» برای کاهش تعداد کارکنان خود به میزان «هشت درصد یا حدود ۹۰۰ نفر» را گرفت که شامل بسته شدن استودیوی قدیمی در لندن بود. رئیس استودیوهای پلی‌استیشن در آن زمان گفت که شرکت در حال ارزیابی مجدد نحوه عملکرد است و اخراج‌ها منجر به لغو پروژه‌های ناشناس شده است.

مطلب پیشنهادی
هوش مصنوعی با چاشنی قدرت
منظور از PSSR در پلی استیشن چیست؟
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی