ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

یکی دیگر از انحصاری‌های بزرگ پلی‌استیشن 4 هم ممکن است برای کامپیوتر منتشر شود

تغییر سیاست‌های سونی مبنی بر «عرضه بعضی بازی‌های این کمپانی برای بقیه پلتفرم‌ها» کم کم دارد خودش را نشان می‌دهد. بعد از تایید نسخه کامپیوتر بازی‌های Heavy Rain ،Beyond Two Souls و Detroit ساعاتی پیش ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

تغییر سیاست‌های سونی مبنی بر «عرضه بعضی بازی‌های این کمپانی برای بقیه پلتفرم‌ها» کم کم دارد خودش را نشان می‌دهد. بعد از تایید نسخه کامپیوتر بازی‌های Heavy Rain ،Beyond Two Souls و Detroit ساعاتی پیش مشخص شد که Death Stranding در تابستان سال آینده روی رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

هرچند هنوز جزییاتی از قرارداد بین کوجیما و سونی در دسترس قرار نگرفته اما ظاهرا حق امتیاز بازی (حداقل بخشیش) را سونی در اختیار دارد. مشخصا سونی آن رویه قدیمی انتشار بازی‌ها فقط روی کنسول‌هایش را عوض کرده و به تازگی اجازه انتشار بعضی عناوینش را در دیگر پلتفرم‌ها هم می‌دهد. حالا سوال اینجاست گزینه بعدی چه خواهد بود؟ شاید بازی Dreams.

کریم عطونی (Kareem Ettouney)، یکی از بنیان‌گذاران مدیا مولکول و کارگردانی هنری دریمز، در یک جلسه پرسش و پاسخ از علاقه استودیوی سازنده بازی برای اشتراک‌گذاری بازی‌های ساخته شده روی هر پلتفرمی گفت:

می‌خواهیم تا بازیکن‌ها چیزهایی که می‌سازند را روی هر پلتفرمی به اشتراک بگذارند. حتی اگر این پلتفرم خارج از اکوسیستم سونی باشد. برنامه داریم تا «مجوز تجاری» برای بازی تعریف کنیم. بنابراین هر چیزی که در دریمز می‌سازید، مال شماست و انتخاب خودتان خواهد بود تا آن را خارج از دنیای دریمز استفاده کنید.

بازی Dreams
نمایی از بیکینی باتن از باب اسفنجی، این منطقه در بازی دریمز ساخته شده است.

دریمز بیشتر آز اینکه بازی باشد، شبیه به موتوری بازی‌سازی است. البته با این تفاوت که بازیکن‌ها بدون نیاز به اطلاعات فنی و تنها با چیزهایی که در اختیار دارند، می‌توانند هر چیزی بسازند. با توجه به همین هسته اصلی گیم‌پلی دریمز، انتشار بازی روی دیگر پلتفرم‌ها اتفاق عجیبی نیست. اگر بازی بخواهد به یک ماینکرفتِ دیگر تبدیل شود نیاز به مخاطبین بیشتری خواهد داشت.

بد نیست بدانید بازی Dreams یکی از طولانی‌ترین پروسه‌های ساخت را بین بازی‌های سونی داشته است. استودیوی مدیا مولکول که وظیفه توسعه این بازی را به‌عهده دارد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ اشاره غیر مستقیمی به ساخت دریمز کرد و در نهایت E3 2015 جایی بود که بازی معرفی شد. بازی هنوز هم به مرحله عرضه نهایی نرسیده و چند ماه پیش نسخه «دسترسی زودهنگام» آن به صورت محدود انتشار یافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امین
    امین | ۱۰ آبان ۱۳۹۸

    خیلی خیلی عالی میشه
    من امیدوارم این اتفاق بیافته

مطالب پیشنهادی