ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Overwatch 2
اخبار و مقالات

بازی Overwatch 2 بیشتر از آنکه نسخه دنباله باشد، یک بسته گسترش‌دهنده است

در بازی Overwatch 2 چندین سال پس از شورش، جنگ میان انسان‌ها و Null Sector به نقطه‌ای سرنوشت ساز می‌رسد. تنها امید برای بازگرداندن صلح در دستان گروه منحل شده اورواچ است. در تریلر سینماتیک ...

احسان زیارانی
نوشته شده توسط احسان زیارانی | ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

در بازی Overwatch 2 چندین سال پس از شورش، جنگ میان انسان‌ها و Null Sector به نقطه‌ای سرنوشت ساز می‌رسد. تنها امید برای بازگرداندن صلح در دستان گروه منحل شده اورواچ است. در تریلر سینماتیک جدید بازی، ما وینستون را می‌بینیم که به یاران پراکنده ‌شده سابقش درخواست کمک می‌فرستد و همه را برای نجات دنیا از نابودی گرد هم می‌آورد.

بازی Overwatch 2 به معنای واقعی یک دنباله نیست، بلکه داستان کلی را گسترش می‌دهد. مایکل چو (Michael Chu)، نویسنده ارشد اورواچ می‌گوید: «بازی‌ای است که برای ساختنش می‌مردیم. به غیر از آرشیوها، تمام آنچه که می‌توانستیم انجام دهیم نمایش تصویری اجمالی به شما بود. هیچوقت قادر نبودیم آن بخش بزرگ از واقعا زندگی کردن در جهان اورواچ را به شما بدهیم.» و Overwatch 2 درباره همین مسئله است: ماموریت‌های PvE (بازیکن علیه هوش مصنوعی) و چندنفره داستانی که تا حد زیادی برای جان‌بخشی به جهان بازی طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازی Overwatch 2

بخش داستانی بازی Overwatch 2 شبیه به Left 4 Dead 2 است. بازی‌ها از تیم‌های چهار نفره تشکیل شده‌اند و هیروها، در دسترس هرکس که زودتر آن‌ها را انتخاب کند خواهند بود؛ مانند خود اورواچ، قبل از این‌که سیستم قفل‌شدن نقش‌ها به آن اضافه شود. اما حتی اگر با یک هیروی خاص آشنایی ندارید، بخش داستانی یک فرصت عالی خواهد بود تا با آن‌ها در محیط کم‌استرس‌تری تمرین کنید. علاوه بر این، هیروهای در دسترس بر اساس مرحله‌ای که دارید بازی می‌کنید تغییر می‌کنند. دموی قابل بازی برای خبرنگاران به شما اجازه می‌داد از میان راینهارت، می، لوسیو و تریسر یکی را انتخاب کنید، ولی این هیروها در مراحل دیگر تغییر خواهند کرد. تمام هیروهای اورواچ، در بازی Overwatch 2 نیز وجود خواهند داشت، اما در حال حاضر از این‌که چه هیروهایی در مراحل مختلف قابل بازی خواهند بود اطلاعاتی در دسترس نیست.

همچنین مثل Left 4 Dead 2، می‌توانید آیتم‌هایی مانند بسته‌های سلامتی، نارنجک‌ها و تیربارهای خودکار (Turret) بردارید تا علاوه بر قابلیت‌های معمولی‌تان، از آن‌ها هم استفاده کنید و شانسی خواهید داشت تا هم‌تیمی‌های آسیب‌دیده را قبل از آن‌که بطور دائمی از بازی حذف شوند، احیا کنید. اگر همه بمیرند، شما و تیمتان از آخرین چک‌پوینت شروعی دوباره خواهید داشت. از این لحاظ، Overwatch 2 از Left 4 Dead 2 بخشنده‌تر است؛ با این حال اگر قبل از این‌که هدف نهایی را انجام دهید تمام تیمتان به دفعات زیادی بمیرند، در آن صورت ماموریت با شکست روبه‌رو می‌شود و باید دوباره از اول شروع کنید.

بازی Overwatch 2

[گیم‌پلی] بخش داستانی بازی Overwatch 2 با گیم‌پلی اورواچ یکسان به نظر می‌رسد به استثنای یک تغییر مهم: پیشروی سطح که شبیه به بازی Heroes of the Storm است اما شخصیت‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارند. دمو به اندازه کافی طولانی نبود تا قابلیت‌های سطح بالاتر دیده شوند، اما می‌شد از بین دو قابلیت سطح پایین یکی را انتخاب کرد. هنگام بازی با شخصیت Mei، یک مهارت که به دشمنان نزدیک آسیب بیشتری وارد می‌کرد پس از این‌که یکی از آن‌ها را می‌کشتید، از بقیه برجسته‌تر بود. مشخص نبود چقدر صدمه بیشتر وارد می‌شد بنابراین در ابتدا آن‌قدر موثر به نظر نمی‌آمد، اما انداختن آلتیمیت Mei به درون گروهی متمرکز باعث ایجاد یک واکنش زنجیره‌ای می‌شد. یک دشمن به اطرافش آسیب وارد می‌کرد و سپس دشمنان دیگر می‌مردند و هرکدام به اطرافشان آسیب وارد می‌کردند و همینطور ادامه داشت تا وقتی که همه دشمنان در محدوده آلتیمیت Mei مرده بودند.

با این حال به عنوان یک گروه چهار نفره، از بین بردن تمام ربات‌های سر راه به نظر زیادی آسان می‌آمد. ممکن است سال‌ها بازی کردن اورواچ باعث شده باشد ربات‌ها هدف‌های آسان‌تری به نظر بیایند یا شاید درجه سختی تا آخرین میزان پایین آمده بود. احتمالا وقتی بازی عرضه شود، گزینه‌ای برای سطح دشواری وجود خواهد داشت که بتوان آن را تغییر داد. اما در شرایط کنونی دمو تنها راهی که می‌توانید شکست بخورید اینست که همه‌جا بچرخید و دیوانه‌وار شلیک کنید یا مرتکب اشتباهات واقعا احمقانه بشوید.

بازی Overwatch 2

بلیزارد تا به این لحظه هیچ‌چیزی برای نشان دادن از هیرو مُد (Hero Mode) نداشته، چراکه بازی Overwatch 2 هنوز در دست توسعه قرار دارد. اما قطعا به نظر می‌رسد بلیزارد قابلیت‌های شخصیت‌هایش را دارد تقویت می‌کند؛ آن هم به میزان بسیار زیاد. توربیورن نه تنها می‌تواند تیربارش را به یک شعله‌افکن مبدل سازد، بلکه می‌تواند علاوه بر آن تیربارشاش را به سه تیربار کوچک تقسیم و همه آن‌ها را نیز به شعله‌افکن تبدیل کند. این فقط یک نگاه اجمالی به چیزیست که مدیر تولید اورواچ، جولیا هامپفریز (Julia Humphreys)، آن را عامل زیبایی سیستم پیشروی مهارت‌های Overwatch 2 می‌داند. انتخاب این‌که چطور می‌خواهید سبک بازی‌تان را به پیش ببرید یک «فانتزی توانایی‌های ابرقهرمانانه» است، چیزی که کاوش کردنش در محیط PvE آسان است، اما نه در PvP که بالانس در اولویت قرار دارد.

با این همه، این‌که چطور به پیشروی با هیروهای خاص در هیرو مد می‌پردازید همچنان یک راز است. هامپفریز هیرو مد را به ماموریت‌های دنیای بازی World of Warcraft و حالت ماجراجویی Diablo تشبیه می‌کند: تجربیات دینامیک و متغیر که می‌توانید بارها و بارها به آن‌ها بازگردید. تا جایی که به محدودیت لِول و درخت‌های مهارت مربوط می‌شود، هنوز زیادی زود است که بگوییم آن‌ها چطور شکل خواهند گرفت.

بازی Overwatch 2

با آن‌که تمام هیروها در هیرو مد حاضر خواهند بود، فقط تعداد انگشت‌شماری در بخش داستانی وجود خواهند داشت. چو گفت: «این مسئله تاحدودی مربوط به بالانس کردن است. ما حالا ۳۱ هیرو داریم و مشخصا می‌خواهیم آن‌ها را تا جایی که می‌توانیم [در داستان] قرار دهیم، اما باید آگاه باشیم که تعریف یک داستان خوب با اضافه کردن شخصیت‌های بیشتر، سخت‌‌تر و سخت‌تر می‌شود.» با در نظر گرفتن این موضوع، چو گفت که تقریبا همه هیروهایی که در سینماتیک Zero Hour مشاهده کردیم در سراسر مراحل بخش داستانی قابل بازی خواهند بود.

این موضوع که آیا Echo یک شخصیت قابل بازی خواهد بود یا خیر، همچنان نامعلوم است. هامپفریز گفت: «او در حال حاضر قطعا یک شخصیت رازآلود است.» و چو اضافه کرد: «وی رابطه‌ای طولانی و جالب با تیم اورواچ دارد.» در هر صورت، او به نظر یک عنصر مهم از دنیای بازی Overwatch 2 است.

حالت جدید PvP به نام Push، یک مورد کاملا متفاوت است: دو تیم مخالف برای رسیدن به مرکز با هم مسابقه می‌دهند تا کنترل یک ربات را به دست بگیرند و او را به درون منطقه دشمن همراهی کنند. (این ربات در صورتی که تیم‌ها مجبورش کنند مسیرش را زیاد تغییر دهد، کمی عصبانی نیز می‌شود. خیلی خنده‌دار است.) بر خلاف نقشه‌های حالت Control و Payload، نقشه‌های Push متقارن هستند و ربات، حکم افسار اصلی را در این مسابقه طناب‌کشی دارد. همچنین مکان‌های زیادی برای قایم شدن و محاصره کردن وجود دارند. هیروهایی مثل بسشن،‌ ویدومیکر و سومبرا می‌توانند در این حالت جدید PvP عملکرد خوبی داشته باشند، در صورتی که تانک‌های آهسته‌ای مثل Orisa احتمالا انتخاب خوبی نخواهند بود.

بازی Overwatch 2

اما مشکل اصلی با حالت Push در حال حاضر این است که اگر تیم‌های مخالف با یکدیگر [از نظر مهارت] در سطحی برابر نباشند، یکی از تیم‌ها می‌تواند به آسانی بر تیم دیگر غلبه کند و ربات عملا تبدیل به یک محموله (Payload) خواهد شد. حتی با وجود فرصت‌های بیشتر محاصره کردن دشمن، نتیجه خیلی شبیه به نقشه‌های Payload است—هنوز دارید سعی می‌کنید چیزی را به یک جهت هل بدهید.

بازی Overwatch 2 هنوز در مراحل اولیه توسعه است، بنابراین چیزی که در بلیزکان به عنوان دمو به نمایش درآمد به احتمال زیاد تا زمانی که نسخه نهایی عرضه شود دچار تغییرات فراوان خواهد شد.

۱۴ دقیقه از گیم پلی بخش داستانی بازی Overwatch 2 [تماشا کنید]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی