بازیهای نقشآفرینی بیشتری برای ایکس باکس ساخته میشود
«فیل اسپنسر» مدیر ایکس باکس در گفتوگویی تازه با واحد بریتانیایی مایکروسافت در مورد آینده برند و رویکرد آنها برای ساخت بازیهای ویدیویی انحصاری صحبت کرده است. او در این مصاحبه از بسترهایی گفته که ...
«فیل اسپنسر» مدیر ایکس باکس در گفتوگویی تازه با واحد بریتانیایی مایکروسافت در مورد آینده برند و رویکرد آنها برای ساخت بازیهای ویدیویی انحصاری صحبت کرده است. او در این مصاحبه از بسترهایی گفته که به تمرکز و توجه بیشتری، به خصوص در آینده نیاز دارند؛ از جمله ژانر نقشآفرینی.
یکی از مواردی که به شدت من به آن افتخار میکنم، این است که دارم میبینم چطور بازیهای نقشآفرینی برای ما در اولویت اهمیت قرار گرفتهاند. قدیم، بازیهایی مثل Mass Effect 1 که خودم رویش کار کردم، و Jade Empire و Fable در بازار سهم بزرگی داشتند، به خاطر میآورم نقشآفرینیها خیلی مهم بودند.
اسپنسر اشاره دارد با اینکه این روزها بازیهای شوتر به خوبی مورد توجه و فروش قرار میگیرند، تیم آنها قصد دارد روی ساخت و ارائه عناوین نقشآفرینی در آینده بیشتر تمرکز کند.
بدون شک بازیهای تیراندازی اول شخص و سوم شخص در بازار خیلی قوی ظاهر میشوند، اما به نظر من وقتی The Outer Worlds از راه میرسد خیلی جذابتر است. فکر میکنم RPG فضایی است که میخواهیم بیشتر رویش تمرکز کرده و بیشتر در رابطه با آن فعالیت انجام دهیم.
از طرفی در همین حین که شاهد پیشرفت سرویس Xbox Game Pass هستیم، میبینیم که ژانرهای بیشتری وارد میشوند و بعد بررسی میکنیم که آیا این ژانرها محبوب واقع شدهاند و مردم را ترغیب میکنند، یا سازندگان سعی میکنند کارهای جدیدی انجام دهند. باور دارم RPG محیطی است که میبایست بیشتر روی آن تمرکز و تاکید شود.
خروجی بازیهای نقشآفرینی برای کنسول ایکس باکس وان از زمانی که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد چندان جالب نبوده. اما خرید استودیوهایی مثل inXile (سازنده Wasteland) و آبسیدین (سازنده The Outer Worlds) پتانسیل قابل قبولی را برای برنامههای آتی مایکروسافت فراهم کرده است. تقریبا یک سال دیگر کنسول ایکس باکس اسکارلت روانه بازار خواهد شد و میتواند بستر ایدهآلی برای مانور بازیهای انحصاری ردموندیها باشد.
بیشتر بخوانید:
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.