ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

مدیر ایکس باکس: کسی مشتاق واقعیت مجازی نیست

«فیل اسپنسر» مدیر ایکس باکس در گفت‌و‌گویی تازه اشاره کرده واقعیت مجازی نقش زیادی در پروژه اسکارلت نخواهد داشت. چرا؟ چون کاربران ایکس باکس خیلی برای یک هدست واقعیت مجازی مشتاق نیستند؛ به نظر می‌رسد ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۴

«فیل اسپنسر» مدیر ایکس باکس در گفت‌و‌گویی تازه اشاره کرده واقعیت مجازی نقش زیادی در پروژه اسکارلت نخواهد داشت. چرا؟ چون کاربران ایکس باکس خیلی برای یک هدست واقعیت مجازی مشتاق نیستند؛ به نظر می‌رسد خود اسپنسر هم خیلی طرفدار این تکنولوژی نیست.

من یک سری مشکلات با واقعیت مجازی دارم. خیلی محدودکننده است و احساس می‌کنم بازی‌ها همگانی، و تجربه‌ای دسته‌جمعی هستند. ما به خواسته‌های کاربرانمان گوش می‌دهیم، و خب، کسی مشتاق و خواهان واقعیت مجازی نیست.

اغلب مشتریان ما می‌دانند که اگر تجربه واقعیت مجازی بخواهند، محل‌هایی برای دسترسی به آنها وجود دارد. ما پلتفرم‌های لازم برای این منظور را پی‌سی و دیگر جاها می‌دانیم.

اسپنسر علاوه بر این تاکید دارد از واقعیت مجازی نمی‌توان پول زیادی درآورد. «هیچکس میلیون‌ها میلیون از واقعیت مجازی در نمی‌آورد. فکر کنم وارد این حوزه شویم، ولی بله تمرکز اصلی‌مان روی آن نیست».

دیدگاه مایکروسافت در قیاس با رقیبش یعنی سونی، کاملا در تضاد است. کمپانی سازنده پلی استیشن با اقدامی جاه‌طلبانه هدست واقعیت مجازی اختصاصی خودش را ساخت و چند بازی انحصاری نیز برای آن روانه بازار کرد. تا اوایل امسال که اطلاعاتی رسمی در دست هست، پلی استیشن وی آر ۴.۲ میلیون نسخه فروخته. یعنی حدود ۴ درصد از تمام صاحبان کنسول پلی استیشن 4.

از طرفی پیش‌بینی می‌شود سونی بعد از عرضه کنسول پلی استیشن 5 نیز همین مسیر را ادامه دهد و نسلی جدید از هدست واقعیت مجازی را در دسترس علاقه‌مندان بگذارد. اما مشخص است که با وجود برخی از شایعات پیشین، مایکروسافت قصد ندارد در این زمینه رقابت کند و با اینکه ساخت یک هدست ویژه را محتمل می داند، تمرکز و تاکیدی روی آن نخواهد داشت.

در همین حین چند روز پیش دیدیم که فرنچایز محبوب Half-Life با یک بازی واقعیت مجازی جدید دوباره زنده شد. این یعنی هنوز برخی از توسعه‌دهندگان دنیا از جمله والو پتانسیلی را در آن می‌بینند، هرچند که باید این موضوع را مد نظر قرار داد که پی‌سی با اختلاف بهترین پلتفرم برای تجربه واقعیت مجازی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی