ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استودیوی جدید کارگردان سری Mass Effect به خاطر عدم تامین بودجه تعطیل شد
اخبار و گزارش‌ها

استودیوی جدید کارگردان سری Mass Effect به خاطر عدم تامین بودجه تعطیل شد

اتفاقی ناگوار برای طرفداران

سپهر هامونی
نوشته شده توسط سپهر هامونی | ۶ آذر ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

استودیوی Humanoid Origin که توسط کیسی هادسون، کارگردان مشهور سه‌گانه Mass Effect در سال 2021 تأسیس شده بود، به دلیل مشکلات مالی تعطیل می‌شود.

این خبر در پستی رسمی در پلتفرم لینکدین اعلام شد و نشان از چالش‌های جدی در صنعت بازی‌سازی دارد.

درون بیانیه آمده است:

امروز به تیم خود اطلاع دادیم که Humanoid Origin به دلیل کمبود غیرمنتظره در منابع مالی، دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست و تعطیل خواهد شد. علیرغم تلاش‌های ما برای محافظت از استودیو در برابر چالش‌های کلی صنعت، این کمبود مالی ما را مجبور به پایان دادن به عملیات کرد.

این استودیو در حال توسعه یک بازی AAA چندپلتفرمی بود که تمرکز ویژه‌ای بر روایت‌های شخصیت‌محور داشت. پروژه‌ی آن‌ها، که قرار بود یک دنیای علمی‌تخیلی جدید را به مخاطبان معرفی کند، به دلیل تعطیلی استودیو هرگز به مرحله تکمیل نخواهد رسید. هادسون در این بیانیه ابراز تاسف کرد و گفت:

از اینکه نمی‌توانیم جهان علمی‌تخیلی جدید خود را به پایان برسانیم، عمیقا متأسفیم. نگرانی اصلی ما در این زمان حمایت از تیم است و متعهد هستیم که در انتقال آن‌ها به فرصت‌های شغلی جدید کمک کنیم.

هادسون پیش از این نزدیک به 20 سال در شرکت بایوور فعالیت داشت و پروژه‌های بزرگی مانند سه‌گانه Mass Effect و بازی Star Wars: Knights of the Old Republic را کارگردانی و تولید کرده بود. او در دسامبر 2020 برای دومین بار از بایوور جدا شد تا استودیوی مستقل خود را تاسیس کند.

تعطیلی Humanoid Origin که به عنوان یکی از استودیوهای خلاق و امیدبخش در صنعت بازی شناخته می‌شد، نشان‌دهنده مشکلات گسترده‌ای در تامین مالی و پایداری استودیوهای مستقل است.

این خبر واکنش‌های زیادی را در میان طرفداران و کارشناسان صنعت برانگیخته و بار دیگر بر اهمیت حمایت مالی از پروژه‌های خلاقانه تاکید کرده است. البته اولین‌بار نیست که سرنوشت یک استودیوی مستقل به این شکل رقم می‌خورد، اما می‌تواند به‌عنوان زنگ خطری برای توسعه‌دهنگان دیگر باشد تا از این دست اتفاقات جلوگیری کنند.

آیا آینده بازی‌سازی برای استودیوهای مستقل همچنان روشن خواهد بود؟ تنها زمان پاسخ این سؤال را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی