ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و گزارش‌ها

نزدیک به ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات با قدمت ۲۵ سال از بازی Halo لو رفت

قبل از اینکه حتی یک شوتر اول شخص باشد

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۷ دی ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

بیش از ۲۵ سال محتوای Halo از جمله نسخه‌های قابل بازی از قبل از پیوستن سری شوتر اول شخص نمادین به Xbox یا حتی قبل از اینکه یک FPS در فضای آنلاین لو رفته است.

محتوای فاش شده به نظر می‌رسد از همکاری Halo Studios با طرفداران مادساز ناشی شده است که هدف آن بازگرداندن محتوای حذف شده از عناوین گذشته هیلو بود از جمله دموی Halo 2 E3 2003 که ماه گذشته منتشر شد.

تیم مادینگ Digsite از تابستان گذشته ظاهرا بدون پرداخت با 343 همکاری می‌کرد تا محتوایی از جمله نقشه‌های چندنفره‌ای که در اصل برای پورت پی‌سی Halo Combat Evolved توسعه داده شده بودند و همینطور محتوای حذف شده از بازی‌های کلاسیک هیلو را بازگرداند.

شاید مهم‌ترین نکته دموی Macworld از دست رفته از سال ۱۹۹۹ است که قرار بود برای مجموعه Halo: The Master Chief بازگردانده شود. قبل از اینکه هیلو به اولین ایکس باکس مایکروسافت برسد در یک مقطع زمانی قرار بود یک بازی سوم شخص انحصاری برای Mac باشد.

اما افشای این هفته دموی ۱۹۹۹ را به طور کامل قابل بازی روی پی‌سی کرده است، همراه با تقریبا ۱۰۰ گیگابایت فایل‌های دیگر که شامل محتوای ناتمام و حذف شده از بازی‌های اصلی هیلو توسعه یافته توسط Bungie است. یکی از اعضای سابق تیم مادینگ Digsite صحت محتوای فاش شده را تایید کرد، اما گفت هیچ یک از اعضای فعلی یا سابق مسئول آن نیستند. او نوشت:

من و هیچ یک از خروجی‌های اخیر Digsite این کار را نکردیم. من و خروجی‌های اخیر در واقع به برخی از این فایل‌ها مانند dllهای دیباگ دسترسی نداشتیم. عجیب است که این اتفاق افتاد اما اه کریسمس مبارک دوستان.

Halo

یکی دیگر از اعضای سابق Digsite در مورد افشاگری اظهار نظر کرد که بیشتر تیم مادینگ اخیرا به دلیل اختلاف بر سر کمبود پرداخت و منابع تیم استعفا داده‌اند. او گفت:

من و بقیه تیم مسئول crash site و e3 و alpha moon و اکثر محتوای h1\h2 استعفا دادیم [زیرا] برای ما مشخص شد که [دموی E3 2003] موفق‌تر از آنچه مایکروسافت انتظار داشت بود و آن‌ها می‌خواستند ما یک نسخه دیگر در آن سطح همچنان بدون پرداخت و بدون منابع ارائه دهیم.

مایکروسافت اخیرا 343Industries را به عنوان Halo Studios تغییر نام داد و تایید کرد که در حال کار روی چندین بازی توسعه یافته با Unreal Engine 5 است. این خبر در طول مسابقات جهانی هیلو اعلام شد و با یک ویدیو که یک تست فنی از مکان‌های مختلف با تم هیلو را در حال اجرا در UE5 نشان می‌داد، همراه بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی