ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یکی از موسسان ناتی داگ دلیل پیوستن به سونی را بیان کرد
اخبار و گزارش‌ها

یکی از موسسان ناتی داگ دلیل پیوستن به سونی را بیان کرد

راز موفقیت ناتی داگ

سپهر هامونی
نوشته شده توسط سپهر هامونی | ۱۵ دی ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

سال ۲۰۰۱، استودیوی نام آشنای ناتی داگ که یکی از موفق‌ترین استودیوهای بازی‌سازی جهان است، توسط شرکت سونی خریداری شد.

این خرید پس از همکاری موفقیت‌آمیز دو شرکت در ساخت بازی Crash Bandicoot در دهه 1990 انجام شد. اخیرا اندرو گوین، یکی از بنیان‌گذاران ناتی داگ، دلیل اصلی رضایت آنها از این خرید را در یک پست لینکدین توضیح داد.

گوین در توضیحات خود اعلام کرد که دلیل اصلی فروش استودیو به سونی، استرس ناشی از مدیریت بودجه‌های سنگین پروژه‌ها بوده است. او نوشت:

در سال 2000، ما تمام پروژه‌هایمان را به صورت مستقل تامین مالی می‌کردیم. فشار ناشی از تامین این بودجه‌های سرسام‌آور بسیار سنگین بود. این مسئله تنها مربوط به ما نبود؛ بلکه مشکلی سیستماتیک در صنعت بازی‌سازی AAA است. معمولا توسعه‌دهندگان منابع کافی برای تامین هزینه‌های بازی‌های خود ندارند و این به ناشران قدرت زیادی می‌دهد.

همچنین او توضیح داد که فروش استودیو به سونی تنها برای تامین آینده مالی نبود؛ بلکه هدف اصلی از این تصمیم، فراهم کردن منابع لازم برای ساخت بازی‌های بهتر و مقابله با فشارهای مالی بود. او افزود:

این تصمیم به ما اجازه داد تا بدون ترس از شکست مالی، روی توسعه بهترین بازی‌ها تمرکز کنیم. اگر اشتباهی رخ می‌داد، می‌توانست تمام استودیو را نابود کند. فروش به سونی از این خطر جلوگیری کرد.

پس از خرید ناتی داگ توسط سونی، این استودیو به تولید بازی‌های معروفی مانند Jak and Daxter، Uncharted و The Last of Us ادامه داد و به یکی از پرافتخارترین استودیوهای بازی‌سازی جهان تبدیل شد. گوین معتقد است که فروش به سونی، این استودیو را نه تنها زنده نگه داشت، بلکه باعث شکوفایی آن شد.

امروزه، هزینه ساخت بازی‌های AAA به شدت افزایش یافته است و ممکن است به 300 تا 500 میلیون دلار برسد. این موضوع نشان می‌دهد که تصمیم ناتی داگ در سال 2001، یک حرکت استراتژیک و درست بوده است.

خرید ناتی داگ توسط سونی، یک نقطه عطف مهم در تاریخ این استودیو و همچنین صنعت بازی‌سازی بود. این معامله نه تنها فشارهای مالی را کاهش داد، بلکه به این استودیو اجازه داد تا در مسیر موفقیت‌های بزرگ‌تر گام بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی