ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دلایل عدم وجود جهان باز در بازی Avowed مشخص شد
اخبار و گزارش‌ها

دلایل عدم وجود جهان باز در بازی Avowed مشخص شد

حفظ سرعت بازی

سپهر هامونی
نوشته شده توسط سپهر هامونی | ۷ بهمن ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰

یکی از سوالات این است که چرا بازی Avowed یک دنیای باز ندارد و این موضوع در مصاحبه اخیر با تیم توسعه‌دهندگان Obsidian بررسی شده است.

بازی Avowed قرار است در تاریخ ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن)، به صورت جهانی منتشر شود و این تاریخ در یک ماه شلوغ برای ژانر بازی‌های RPG قرار دارد.

طرفداران مشتاق این بازی مدت‌هاست که به دنبال اطلاعات جدید در مورد آن هستند و اخیرا بحث‌ها به نحوه طراحی و ساختار دنیای بازی کشیده شده است.

اما در این مصاحبه با سایت Xbox Wire توسعه‌دهندگان Obsidian به توضیح دلایل انتخاب ساختار محیط در بازی Avowed پرداختند. طبق گفته آن‌ها، نبود دنیای باز به طور عمدی انتخاب شده است و هدف این استراتژی حفظ سرعت بازی و تضمین تجربه‌ای متمرکزتر و قابل کنترل‌تر برای بازیکنان است.

طراح روایت بازی، توضیح داد که یکی از مشکلات بزرگ بازی‌های دنیای باز، مدیریت سرعت بازی است. در دنیای باز، هیچ‌گاه نمی‌توان به طور دقیق دانست که بازیکن در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه کاری انجام می‌دهد. این مشکل باعث می‌شود که طراحی داستان و مسیر بازی پیچیده‌تر شود. به همین دلیل، در Avowed تصمیم گرفته شده است که بازی از مناطق مشخص یا همان زون‌ها استفاده کند. این مناطق به صورت ترتیبی قرار دارند و هر کدام تجربه‌ای خاص را برای بازیکن فراهم می‌کنند.

آن‌ها همچنین افزودند:

این یک روش عالی برای حفظ سرعت بازی است. ما می‌دانیم که بازیکن پیش از رفتن به مرحله بعد، چه تجربه‌ای را پشت سر گذاشته است. البته در داخل هر منطقه، بازیکنان آزادی عمل دارند و می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، اما این مناطق به صورت پیوسته و با مدیریت دقیق طراحی شده‌اند.

این تصمیم به تیم توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با تمرکز بیشتر بر جزئیات و طراحی‌های دقیق‌تر، تجربه‌ای غوطه‌ورکننده و بر اساس انتخاب‌های بازیکن ایجاد کنند. برخلاف جهان باز سنتی که ممکن است دچار پراکندگی شود Avowed با استفاده از مناطق کوچکتر، کنترل بهتری بر روند بازی دارد و بازیکنان می‌توانند با دقت بیشتری در انتخاب‌های خود پیش بروند.

حالا با وجود اینکه این بازی از مدل‌های جهان باز که در بسیاری از بازی‌های RPG محبوب وجود دارند فاصله گرفته است، بازیکنان همچنان می‌توانند انتظار یک تجربه جذاب و پرمحتوا را از Avowed داشته باشند. این رویکرد به بازیکنان این فرصت را می‌دهد که به جای یک دنیای وسیع و پراکنده، در یک محیط دقیق‌تر و با کنترل بهتر، داستان و ماموریت‌های خود را تجربه کنند.

این تغییر در طراحی بازی نشان‌دهنده تلاش استودیوی Obsidian برای ایجاد یک تجربه بازی متفاوت و بهینه است که به جای وسعت، بر کیفیت و مدیریت درست محتوا تمرکز دارد.

مطلب پیشنهادی
دراما در مدرسه
بررسی بازی Persona 3: Reload
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی