ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شان لیدن: برنامه چندپلتفرمی ایکس‌باکس می‌تواند موفقیت‌هایی مشابه با سگا به دست آورد
اخبار و گزارش‌ها

شان لیدن: برنامه چندپلتفرمی ایکس‌باکس می‌تواند موفقیت‌هایی مشابه با سگا به دست آورد

نظر رئیس سابق پلی‌استیشن استودیوز چیست؟

سپهر هامونی
نوشته شده توسط سپهر هامونی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰

شان لیدن، رئیس سابق پلی‌استیشن استودیوز، اظهار کرده است که برنامه چندپلتفرمی مایکروسافت می‌تواند مانند سگا موفق باشد.

اما تاکید کرد که این استراتژی چالش‌هایی را برای مایکروسافت با ایجاد حس ترس از دست دادن (FOMO) کنسول‌های ایکس‌باکس به‌وجود می‌آورد.

لیدن که در سال ۲۰۱۹ از سونی جدا شد و در زمان ترک شرکت رئیس گروه استودیوهای جهانی سونی بود، اخیرا در کانال یوتیوب Kiwi Talkz در مورد وضعیت فعلی صنعت بازی صحبت کرده است.

لیدن در این مصاحبه درباره رویکرد جدید مایکروسافت که شامل عرضه بازی‌های بزرگ خود بر روی پلی‌استیشن ۵ می‌شود، نظر خود را بیان کرد. او اشاره کرد که استراتژی چندپلتفرمی در شرایط کنونی، جایی که هزینه‌های توسعه بازی‌ها به‌شدت افزایش یافته است، می‌تواند به یک انتخاب منطقی تبدیل شود. با این حال، او اضافه کرد که این امر ممکن است برای مایکروسافت دشوار باشد که همانند گذشته از تاکتیک‌های بازاریابی استفاده کند. به عبارت دیگر، اگر بازی‌های مایکروسافت بر روی همه پلتفرم‌ها قابل دسترسی باشند، ایجاد حس انحصار و عدم دسترسی برای کاربران سخت‌تر خواهد بود.

اما در چند ماه اخیر، بازی‌هایی که قبلا برای ایکس‌باکس انحصاری بودند، برای پلی‌استیشن ۵ هم منتشر شده‌اند. بازی‌هایی مانند Forza Horizon 5 و Indiana Jones and the Great Circle از جمله این عناوین هستند که برای پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار گرفته‌اند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس هم پیش‌بینی کرده است که در آینده هیچ خط قرمزی برای انتشار بازی‌ها بر روی دیگر پلتفرم‌ها وجود نخواهد داشت.

لیدن در ادامه به تجربه سگا اشاره کرد و گفت که این شرکت در گذشته بازی‌های Dreamcast خود را برای پلی‌استیشن ۲ منتشر کرد و بعدا به یک شرکت نرم‌افزاری تبدیل شد. با این حال، سگا در نهایت توانست با استفاده از برندهایی همچون Yakuza و Sonic به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. این تحول سگا، به عنوان یک نمونه تاریخی، می‌تواند الگویی برای مایکروسافت باشد.

اما بر اساس این صحبت‌ها، لیدن معتقد است که اگر مایکروسافت به‌طور موثر از استراتژی چندپلتفرمی استفاده کند، می‌تواند به موفقیت‌های مشابه سگا دست یابد، البته این مسیر ممکن است با چالش‌هایی در ایجاد ارتباط خاص با کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس مواجه شود.

مطلب پیشنهادی
پلی‌استیشن، جاده‌ای هیجان‌انگیز به دنیای بازی‌ها
تاریخچه کنسول‌ های پلی استیشن
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی