چه انتظاراتی از World of Warcraft در سال ۲۰۲۰ داشته باشیم
سال ۲۰۲۰ میتواند سال مهمی برای ورلد آف وارکرفت باشد. با این که Battle for Azeroth با ارائه آپدیتهایی در حال بهبود است، اما کاربرانی که از گرایندها و فعالیتهای گروهی بیمعنی و داستان نهچندان ...
سال ۲۰۲۰ میتواند سال مهمی برای ورلد آف وارکرفت باشد. با این که Battle for Azeroth با ارائه آپدیتهایی در حال بهبود است، اما کاربرانی که از گرایندها و فعالیتهای گروهی بیمعنی و داستان نهچندان خوشایندش خسته شدهاند، میتوانند امید به عرضهی Shadowlands داشته باشند.
ارائه آپدیتهای بزرگ، تغییرات زیادی نمیتواند ایجاد کند؛ اما یک بسته گسترشدهنده جدید شانس بلیزارد برای فشاردن دکمهی ریست و بیرون ریختن چیزهایی است که کار نمیکردند. اکنون بلیزارد میتواند با تمرکز بر چیزهای خوب بازی و حتی ارائهی ایدهها و سیستمهای جدید چرخشی در این سری ایجاد کند. چه یک طرفدار خوشبین باشید چه یک حرفهای شکاک، عرضهی یک بسته گسترشدهنده جدید یک اتفاق هیجانانگیز است.
اما بازیکنان چه چیزهای جدیدی را در وارکرفت ۲۰۲۰ میتوانند انتظار داشته باشند؟ در این مقاله به بررسی سریع این موضوع خواهیم پرداخت.
پچ ۸.۳ یک پایان تقریبا خوب برای Battle for Azeroth خواهد بود
با این که کامنتهای اینترنتی شما را متقاعد خواهند کرد Battle for Azeroth افتضاح است اما به نظرم با هر آپدیت بزرگ، بازی بهتر شد. در آپدیت ۸.۲، تحت عنوان Rise of Azshara، بالاخره بلیزارد سیستمهای منفور Azerite Armor و Heart of Azeroth را تعمیر و قلب آزروث را به تجهیزاتی قابل شخصیسازی تبدیل کرد. برای این کار باید مواد اولیه را از مکانهای مختلف پیدا کرد.
این بهبودها در آپدیت ۸.۳، یعنی Visions of N'Zoth، نیز ادامه خواهد داشت اما فکر نمیکنیم بتواند نظر کلی مخاطبان را تغییر دهد. این آپدیت که ۲۴ دیماه منتشر خواهد شد ویژگیهای جدیدی به بازی اضافه خواهد کرد. از جمله آنها میتوان به مد جدیدی به نام Horrific Visions اشاره کرد که به نوعی از چالش بسیار سخت Mage Tower در نسخهی Legion الهام گرفته است. همچنین پایانی بر داستان نبرد آزروث را خواهیم داشت که ما را برای Shadowlands آماده کند.
با توجه به آشفتگی موجود در نبرد آزروث، به نظر نمیآید آپدیت Vision of N'Zoth بتواند احساس بد مخاطبان را دگرگون کند. علیرغم اینکه رویارویی با تنها Old God زنده هیجانانگیز به نظر میرسد، داستان Battle for Azeroth به قدری مبهم و درهمتنیده بود که نمیتوان به آن اهمیتی داد.
در نهایت، انتظار داریم Vision of N'Zoth بیشتر برای پر کردن زمان انتظار تا عرضه Shdaowlands باشد. مثل آپدیت قبلی به احتمال زیاد با گرایندهای بیمعنی بیشتر روبهرو شویم. اما با عرضه نسخه جدید و دور ریخته شدن تلاشهای بازیکنان آیا اصلا پیشرفت کردن ارزشی دارد؟
محدودیت جدید سطح بازیکنان همهچیز را برای مدتی تغییر میدهد
یکی از هیجانانگیزترین ویژگیهای Shadowlands در واقع در نسخه جدید نیست. قبل از عرضه بازی بلیزارد سطح تمام بازیکنان را به لول ۶۰ محدود و همچنین سیستم پیشرفت سطح کاملا تغییر خواهد کرد. ایده پشت این تغییرات ساده است: افزایش سطح شخصیت تا مرحلهی ۱۲۰ کار سختی است، مخصوصا وقتی رسیدن به مراحل بالاتر پاداش خاصی برای بازیکن ندارد و به نظر میآید فقط برای پر کردن بازی گذاشته شدهاند. بنابراین بلیزارد محدودیت سطح بازیکنان را پایین میآورد و بازیکنانی که اکنون در سطح ۱۲۰ هستند، در ابتدای Shadowlands از سطح ۵۰ بازی را شروع خواهند کرد. با تمام کردن مراحل داستانی اصلی، این بازیکنان به سطح ۶۰ خواهند رسید.
بازیکنان تازهکار از سطح ۱ شروع میکنند اما ماجراجویی آنها از منطقه جدیدی به نام Exile's Reach آغاز خواهد شد. برخلاف مناطق خستهکنندهای که اکنون برای تازهواردان وجود دارد، Exile's Reach مراحل و کوئستهای مدرنی خواهد داشت که وارکرفت را سرگرمکننده خواهد کرد.
بعد از این که بازیکنان به سطح ۱۰ برسند و Exile's Reach را به اتمام برسانند، میتوانند یکی از بستههای گسترشدهنده بازی را انتخاب کنند تا با گشت و گذار در آن به سطح آخر دست یابند. تازهواردان برای درک داستان نبرد آزروث را بازی خواهند کرد اما دیگر بازیکنان میتوانند هر کدام از دیگر نسخهها را انتخاب کنند. به احتمال زیاد نیز بازیکنانی که سطح کمتر از ۱۲۰ دارند به نسبت مستقیم شاهد کاهش سطح خود باشند.
اما چیزی که میتوانم تضمین دهم این است که در هفتههای اول بازی شاهد آشوب خواهیم بود. هر دفعه که بلیزارد تغییرات اساسی در ریاضیات پیشرفت بازیکنان انجام داده است نتیجهای جز باگهای فراوان و نبردهای نابرابر نداشته است. غولآخرهای سیاهچالهها احتمالا یا خیلی قوی خواهند بود یا خیلی ضعیف. بعضی از قدرتها احتمالا آسیب زیادی وارد کنند و نیازمندیها از بین خواهند رفت.
اگر در تلاش برای بالابردن سطح یک شخصیت جدید باشید، این تغییرات برایتان خسته کننده خواهد بود. اما بهتر است تغییرات را به عنوان آشوب غیر قابل جلوگیری ناشی از آپدیت کردن یک MMO پانزده ساله ببینید. یا میتوانید چند هفته از عرضهی بازی صبر کنید و سپس به سراغش بروید.
بازگشت حس نقشآفرینی به وارکرفت
شاید زیادی خوشبین باشیم، اما باور داریم نسخههای گسترشدهنده وارکرفت یک سیکل خوب و نهچندان خوب را تکرار میکنند. Mists of Pandaria خوب بود اما نسخه بعدی آن، Warlords of Draenor، نه. بدین ترتیب این روند ادامه دارد و با توجه به چیزهایی که بلیزارد از Shadowlands معرفی کرده به نظر همه چیز خوب میرسد.
در این نسخه داستان اصلی بازی به صورت خطی خواهد بود و نسبت به حالتی که در آن به انتخاب خود به مناطق مختلف میروید بهتر است. میتوان انتظار داشت دیگر آن حس گیجکنندگی و مبهم بودن داستان را نداشته باشیم. همچنین به نظر میرسد بلیزارد در حال گوش دادن به بعضی از بزرگترین انتقادات مردم نسبت به بازی است. آیتمهای قدرتمند Legendary در این نسخه بازخواهند گشت؛ اما اینبار بدون عنصر شانس رقتانگیزشان. منطقه آخر بازی نیز قرار است چالشهای جذابتری برای محیط باز وارکرفت را به همراه داشته باشد.
اما هیجانانگیزترین بخش مورد انتظار، اضافه شدن عمق به World of Warcraft است. بیشتر نژادها قابلیتهای شخصیسازی جدیدی دریافت میکنند و بسیاری از قابلیتهایی که قبلا از کلاسها گرفته شده بود اکنون در حال بازگشتند. اما اینها تازه آغاز راه هستند. در پایان کمپین داستانی Shadowlands، بازیکنان باید از بین چهار Covenant یکی را برای ملحق شدن انتخاب کنند. هر کدام از این Covenantها قابلیتهای منحصر بهفرد خود را دارند و همچنین یک سری شخصیت که بازیکن میتواند با آنها به اصطلاح SoulBind کند و ویژگیهایی برای نبردهایش کسب کند.
این شخصیسازی حتی در آیتمهای لجندری وجود خواهد داشت. بهجای احتمال و شانس، از این به بعد بازیکنان میتوانند آیتم مورد نظر خود را با انتخاب قابلیتها شخصیسازی کرده و به مرور ارتقا دهند. این باعث داشتن کنترل کامل روی آیتم میشود و دیگر عنصر اذیتکننده شانس را همراه نخواهد داشت.
برعکس Legion و نبرد آزروث، Shadowlands از منابع پایانناپذیر برای گرایند کردن استفاده نخواهد کرد. بلیزارد سقفی برای میزانی که میتوان در روز گرایند کرد در نظر گرفته تا دیگر بازیکنان را تشویق به انجام گرایندهای بیشتر و بیمعنا نکند. با این سیستم بازیکنان میتوانند دنبال چیزی باشند که میخواهند به دست بیاورند. همه این تغییرات مثبت، WoW را به سمت یک بازی نقشآفرینی درست و حسابی خواهد برد.
قبل از پایان سال یک آپدیت منتشر خواهد شد
آخرین بستههای گسترشدهنده معمولا از الگوی عرضه در تابستان و ارایه یک آپدیت بزرگ در پاییز همان سال پیروی کردهاند. اگر در نظر بگیریم Shadowlands تابستان امسال عرضه شود پس احتمال دارد آپدیت ۹.۱ نیز چند ماه بعد از آن و قبل از پایان سال میلادی از راه برسد.
البته معمولا آپدیتهای x.1 برای هر نسخه به نسبت کوچک بودهاند و این آپدیتهای x.2 بودهاند که مناطق و ویژگیهای جدیدی به همراه داشتهاند. هر کسی میتواند یک سری حدس و گمان برای آپدیت ۹.۱ داشته باشد اما این آپدیت اولین فرصت بلیزارد برای درست کردن ویژگیهای جدیدیست که به هنگام عرضه به خوبی در بازی کار نکردند. برای مثال اولین آپدیت نبرد آزروث با ایجاد تغییرات کوچکی در Azerite Armor، به دست آوردنش را راحتتر و تعدادی از کلاسها را بالانس کرد.
به همین منوال، آپدیت ۹.۱ اولین فرصت بلیزارد برای پاسخدهی به بازخورد کاربران از عرضهی اولیه Shadowlands است. فقط امیدواریم در Shadowlands چیزی به بدی Azerite Armor وجود نداشته باشد. با این که پچ ۸.۱ تغییراتی به وجود آورد اما Azerite Armor و قلب آزروث تقریبا تا یک سال به طور کامل درست نشدند، چرا که مشکلات آنها در قلب سیستم پیشرفت بازی وجود داشت. باید امیدوار بود Shadowlands مشکلاتی ریشهای از این دست نداشته باشد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.