تکذیب شد: تجربه اسپلیتاسکرین ریمیک Halo روی PS5 به اشتراک پلاس نیاز ندارد
استودیوهای هیلو رسما موضوع را تکذیب کردند
بازی Halo: Campaign Evolved پس از یک جنجال کوتاه در فضای مجازی، توضیح مهمی درباره نسخه پلیاستیشن ۵ خود ارائه کرد. استودیوی Halo Studios اعلام کرده که برای تجربه بخش همکاری دونفره آفلاین بهصورت Split-Screen نیازی به اشتراک پلاس وجود ندارد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که یک صفحه پرسشوپاسخ رسمی در Halo Waypoint به اشتباه اعلام کرده بود هر دو بازیکن برای تجربه Split-Screen روی PS5 باید اشتراک PS Plus داشته باشند. این موضوع واکنشهای گستردهای را در شبکههای اجتماعی و انجمنهای بازی به همراه داشت.
اکنون حساب رسمی هیلو این اطلاعات را اصلاح کرده و گفته است:
«اشتباه اعلام کرده بودیم که پلیاستیشن پلاس برای همکاری محلی لازم است. برای تجربه Split-Screen فقط یک حساب پلیاستیشن برای هر بازیکن نیاز است و داشتن اشتراک پلیاستیشن پلاس الزامی نیست.»
این خبر باعث آرام شدن موج انتقادهایی شد که طی ۲۴ ساعت گذشته شکل گرفته بود. برخی رسانهها از جمله فوربس مدعی شده بودند که ایکسباکس بازیکنان را برای تجربه Halo روی پلیاستیشن مجبور به طی کردن مراحل و محدودیتهای غیرضروری کرده است.
در انجمن ResetEra نیز بحثی چندین صفحهای درباره این موضوع شکل گرفته بود و بسیاری از کاربران از مایکروسافت، ایکسباکس و Halo Studios انتقاد میکردند.
در همین حال، افرادی که نسخه آزمایشی بازی را تجربه کردهاند بازخوردهای مثبتی ارائه دادهاند. جان کلارک از Windows Central پس از تجربه نسخه نزدیک به نهایی بازی اعلام کرد Halo Studios توانسته بازسازی این عنوان کلاسیک را بهخوبی انجام دهد. او پس از تجربه مراحل محبوب Silent Cartographer و Assault on the Control Room گفت کیفیت پروژه و توجه تیم سازنده به جزئیات بسیار امیدوارکننده است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.