ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار بازی

نخستین قربانیان تعدیل‌‌‌های ایکس‌باکس به صف شدند

اعضای «کامپالشن گیمز» متن‌ مرسوم اخراجی‌ها را در لینکدین پست کرده‌اند

رایکا شریفی
نوشته شده توسط رایکا شریفی تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۵ | ۱۷:۴۶

در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی مبنی‌بر احتمال آغاز موج گسترده تعدیل نیرو در بخش ایکس‌باکس و استودیوهای زیرمجموعه آن منتشر شده بود؛ اقدامی که آغاز آن از ماه جولای پیش‌بینی شده بود. با این حال، به‌نظر می‌رسد این روند کمی زودتر از انتظارات آغاز شده و استودیوی Compulsion Games نخستین قربانی آن بوده است.

گرچه هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی ایکس‌باکس یا «کامپالشن گیمز» منتشر نشده است، اما همان‌طور که Rebs Gaming گزارش می‌دهد، چندین نفر از کارکنان این استودیو در پروفایل لینکدین خود اعلام کرده‌اند که از شرکت جدا شده‌اند و اکنون به دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستند.

بر اساس یافته‌ها، تعدیل نیرو تنها به یک بخش خاص محدود نبوده و کارکنانی از تیم‌ها و بخش‌های مختلف استودیو تایید کرده‌اند که دیگر در «کامپالشن گیمز» مشغول به کار نیستند.

هنوز مشخص نیست که این اخراج‌ها به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شوند یا که برخی از کارکنان صرفا با فاصله زمانی بیشتری خبر جدایی خود را منتشر کرده‌اند. برخی از افراد ضرردیده دو روز پیش این موضوع را اعلام کرده بودند، در حالی که تعدادی دیگر تنها طی چند ساعت گذشته از پایان همکاری خود با استودیو خبر داده‌اند.

از جمله افرادی که خروجشان از «کامپالشن گیمز» را تایید کرده‌اند می‌توان به بیجان استیفن (طراح روایت)، پالت ریچاردسون (هنرمند محیط)، شلبی دلا کروز (طراح مفهومی شخصیت‌ها) و شان ام. (طراح دیالوگ) اشاره کرد.

تمامی این افراد برای چندین سال در «کامپالشن گیمز» فعالیت داشته‌ و تقریبا به‌طور حتم در توسعه South of Midnight نقش داشته‌اند. علاوه بر این، بسیاری از آن‌ها سابقه‌ای طولانی در صنعت بازی‌های ویدیویی دارند و برخی دهه‌ها در حوزه تخصصی خود فعال بوده‌اند.

در حال حاضر ابعاد دقیق تعدیل‌‌ها و هم‌چنین تاثیر این اتفاق بر آینده استودیو در «کامپالشن گیمز» مشخص نیست. با این حال، هم‌زمان با افزایش شایعات پیرامون تعدیل نیروها، گزارش‌هایی هم منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند ایکس‌باکس ممکن است چندین استودیو را به‌طور کامل تعطیل کند.

پیش‌تر به مناسبات مختلفی منابع مدعی شده‌اند که استودیوهای تحت مالکیت ایکس‌باکس که در معرض خطر تعطیلی قرار دارند، یا برای فروش در نظر گرفته شده‌اند تا در صورت دریافت پیشنهاد مناسب واگذار شوند، یا این فرصت را خواهند داشت که مانند استودیوی Toys for Bob استقلال خود را دوباره به دست آورند.

گفته می‌شود دلیل اصلی این تعدیل نیروها و تعطیلی‌های احتمالی، از دید مدیران ایکس‌باکس، عملکرد مالی ناکافی برخی استودیوها است. این موضوع از آن جهت بحث‌برانگیز شده که پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی‌بر خواسته ایکس‌باکس از استودیوهایی مانند Compulsion Games خواسته بود روی ساخت آثاری تمرکز کنند که بتوانند جوایز مختلف را کسب کرده و ارزش سرویس گیم پس را افزایش دهند.

رایکا شریفی
رایکا شریفی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی