بازی جدید استودیو بانجی عنوانی کاملاً متفاوت با دستینی 2 به نظر میرسد
گذشته از توسعه هرچه بیشتر دستینی ۲، استودیوی بانجی هماکنون مشغول کار روی یک بازی کاملاً جدید است. این استودیو هنوز اطلاعاتی رسمی در آیپی خود منتشر نکرده و صرفاً گفته که میخواهد تبدیل به ...
گذشته از توسعه هرچه بیشتر دستینی ۲، استودیوی بانجی هماکنون مشغول کار روی یک بازی کاملاً جدید است. این استودیو هنوز اطلاعاتی رسمی در آیپی خود منتشر نکرده و صرفاً گفته که میخواهد تبدیل به استودیویی با چندین پروژه همزمان شود و عنوان جدیدش قرار است تا پیش از سال ۲۰۲۵ میلادی روانه بازار شود.
تا به این لحظه چندین افشاگری کوچک و بزرگ راجع به این بازی داشتهایم و احتمالاً مهمترین خبر، ثبت علامت تجاری Matter از سوی بانجی باشد که فعلاً تصور میکنیم نام بازی بعدی آنها خواهد بود.
علیرغم اینکه هیچ خبری به صورت رسمی درباره بازی بعدی بانجی منتشر نشده، با اندکی تحقیق میتوان حدس زد که آنها چه سبک و سیاقی را هدف قرار دادهاند. از آنجایی که بانجی هنوز در مرحله استخدام نیرو است، بازی مشخصاً در فازهای بسیار ابتدایی توسعه به سر میبرد. از سوی دیگر در تمام لیستهای مشاغل به عبارت «دوره نهفتگی» اشاره شده که بار دیگر نشان میدهد بانجی فونداسیون بازی را بنا کرده و حالا به دنبال تیمی است که بیش از پیش آن را توسعه دهد.
تا به این لحظه، حداقل ۵ نکته راجع به بازی بعدی بانجی میدانیم. بیایید آنها را با یکدیگر مرور کنیم.
فضایی کمدی و سرخوشانه
آگهی استخدام کارگردان هنری در دوران نهفتگی بازی این سوال را مطرح میکند که: «آیا دوست دارید روی عنوانی کمدی با فضای سرخوشانه و کاراکترهای دمدمیمزاج کار کنید؟». چنین توضیحی فرسنگها با دستینی ۲ فاصله دارد که رویکردی حماسیتر و اساطیریتر در درونمایهاش دارد.
البته گاهی میتوان طنز را در دستینی ۲ هم یافت، هرچند که بسیاری از عناصر کمدی بازی با مرگ Cayde-6 از بازی حذف شد. در هر صورت دستینی معمولا نگاهی جدیتر به جهان خود دارد و همین باعث میشود پروژه بعدی بانجی بسیار جالب و متفاوت جلوه کند.
کاراکترهایی که عاشقشان میشوید
حالا که صحبت از کاراکترهای سرخوش و دمدمیمزاج است، به نظر میرسد بانجی میخواهد آنها را به بخشی مهم از بازی تبدیل کند که گستره وسیعی از بازیکنان را عاشق خود خواهند کرد؛ چه موضوع صحبتمان شخصیتهای قابل بازی باشد و چه NPCها.
در آگهی استخدم کارگردان هنری به این اشاره شده که این شخص باید به این فکر کند که «طراحی کاراکتر چطور میتواند به طرفداران را به کازپلی کردن ترغیب نماید؟». این نشان میدهد بانجی تمام تلاش خود را صرف این خواهد کرد که کاراکترهایی جالب و بهیادماندنی بسازد؛ آنقدر جالب که مردم حاضر به تقلید از شمایل آنها باشند. این دقیقا همان کاری است که مثلاً بلیزارد با کاراکترهای اوورواچ کرده است.
علاوه بر این، کاراکترهای آیپی جدید بانجی احتمالاً تنوع جنسیتی و نژادی فراوان داشته باشند. در لیست مشاغل بانجی به این اشاره شده که کاراکترها و محیطهای بازی باید به گونهای باشند که با فرهنگهای متفاوت در اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار کنند. چنین چیزی میتواند دو معنی داشته باشد. یا کاراکترها باید استایلی داشته باشند که بازیکنان پرورشیافته در فرهنگهای مختلف با آنها ارتباط بگیرند، یا تنوع نژادی باید در طراحی خود کاراکترها باشد.
مبارزات اولشخص و سومشخص
یک آگهی مشاغل دیگر برای انیماتور ارشد گیمپلی به دنبال یک شخص خبره در زمینه «انیمیشن مبارزات» میگردد که وقتی درباره بانجی صحبت میکنیم احتمالاً جای هیچ تعجب نداشته باشد. این استودیو بخش اعظمی از شهرت خود را مدیون مکانیکهای لذتبخش در گیمپلی شوترهای اولشخصاش است.
اما نکته جالب اینست که در آگهی، هم به انیمیشنهای اولشخص و هم سومشخص اشاره شده است. این موضوع لزوماً بدان معنا نیست که بازی مبارزاتی از هر دو زاویه دید خواهد داشت، چرا که دستینی هم از چنین قواعدی پیروی میکند اما نه به شکل تمام و کمال: در واقع تمام گیمپلی در این بازی به صورت اولشخص دنبال میشود و تنها هنگام فعالسازی تواناییهای خاص یا هدایت وسائل نقلیه یا حضور در محیط اجتماعی بازیست که دوربین وارد حالت سومشخص میشود.
حتی این موضوع درباره فرنچایز هیلو هم مصداق دارد و گذشته از گیمپلی اولشخص همیشگی، هنگام رانندگی یا هنگام ترور در Halo: Reach دوربین وارد حالت سومشخص میشد.
کوئستها، سیستم پیشرفت، پاداشها و راههای درآمدزایی
این بازی هرچه که باشد، به طور یقین نوعی ساز و کار اقتصادی خواهد داشت. یکی از آگهیهای مشاغل بانجی به دنبال یک طراح ارشد ساز و کار اقتصادی میگردد که عناصری مانند «نرخ دراپ آیتم، منحنی پاداش و سیستمهای پیشرفت» و همینطور «اقتصاد کوئستها، سلاحها، زرهها و تجهیزات» را طراحی کند.
حدس اینکه تمام اینها چه معنایی در بازی بانجی خواهند داشت غیرممکن است، اما به نظر میرسد این استودیو سیستمی را مد نظر دارد که بازیکنان را با کوئستهای مختلف و پاداش در ازای آنها درگیر نگه خواهد داشت.
علاوه بر اینها، بازی بعدی بانجی قطعاً نیازمند یک مدل درآمدزایی است. بانجی در حال حاضر خودش بازیهایش را منتشر میکند و بدون تردید لازم است به پشتیبانی از دستینی در کنار توسعه بازی جدید ادامه دهد. Eververse این استودیو بالا و پایینهای خودش را در نظر بازیکنان داشته، اما آگهی مشاغل خواستار یک ساز و کار اقتصادی است که «به بازیکنان احترام بگذارد».
رویکرد رقابتی
یکی از مسائلی که به صورت رایج در تمام آگهیهای مشاغل این بازی درج شده اینست که متقاضیان باید در زمینه بازیهای رقابتی تجربه داشته و عاشق آنها باشند. چنین چیزی با رویکردی همیشگی بانجی تطابق دارد که تقریباً تمام بازیهایش یک حالت چندنفره بازیکن در برابر بازیکن هم داشتهاند. بانجی برای سالیان متمادی از این عبارت کلیدی استفاده کرده که «ما جهانهایی میسازیم که الهامبخش دوستیاند» و این جمله احتمالاً درباره آیپی بعدی هم مصداق داشته باشد.
البته که باید در نظر داشت تمام این اطلاعات چیزی بیشتر از گمانهزنی صرف نیستند و بازی جدید بانجی تا زمان عرضهاش در سال ۲۰۲۵ بدون تردید دستخوش تغییرات بسیار زیادی خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.