ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

بازی Elden Ring دورنمای اکشن-نقش‌آفرینی‌های فانتزی را دگرگون خواهد کرد

به هیچ وجه اغراق نیست اگر بگوییم استودیو فرام سافتور دهه‌ای خارق‌العاده را پشت سر گذاشته است. استایل خاص این استودیو که امضایی برای ساخته‌هایش نیز هست، بازی‌های اکشن-نقش‌آفرینی را به شکلی گسترده دچار تغییر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

به هیچ وجه اغراق نیست اگر بگوییم استودیو فرام سافتور دهه‌ای خارق‌العاده را پشت سر گذاشته است. استایل خاص این استودیو که امضایی برای ساخته‌هایش نیز هست، بازی‌های اکشن-نقش‌آفرینی را به شکلی گسترده دچار تغییر کرد و تا به این لحظه شاهد بی‌شمار بازی بوده‌ایم که از فرمول سولز-بورن الهام و الگو گرفته‌اند.

فرام سافتور در گذشته موفقیتی عظیم را با عناوین ژانر سولزلایک تجربه کرده، اما حالا چیزی حتی از آن هم بزرگ‌تر برای آینده در ذهن دارد. درحالی که بازی جدید این استودیو، یعنی Elden Ring، به عرضه‌اش طی سال جاری میلادی نزدیک می‌شود، فرام سافتور می‌خواهد عنوانی بسیار متفاوت از منظر ابعاد و داستان‌سرایی ارائه کند که مشابه‌اش را در کارهای پیشین آن ندیده‌ایم.

Elden Ring

این موضوع آنقدرها هم دور از انتظار نبود، چرا که فرام سافتور با عرضه هر بازی جدید در دهه اخیر، فرمول خود را کمابیش دستخوش تغییر کرده و به تکامل رسانده. سفر به انگلیس لاوکرافتی در بازی بلادبودن سال ۲۰۱۵، بسیاری از المان‌های سهل‌انگارانه قبلی را از بین برد و روزهای پناه گرفتن پشت سپرهای شکست‌ناپذیر به پایان رسیده بود.


تاریخ انتشار احتمالی Elden Ring مشخص شد


در سوی دیگر، سکیرو قابلیت‌هایی تازه را به دست کاراکتر اصلی آورد و با یک قلاب می‌توانستیم به مناطق جدیدی از محیط دسترسی داشته باشیم. هر دو بازی تجربه‌ای بسیار متفاوت با دارک سولز ارائه می‌کردند و اجازه می‌دادند به جای اینکه نظاره‌گر مصائبی باشیم که به سرمان می‌آیند، واقعاً در روند مبارزات مشارکت کنیم.

اما حالا Elden Ring چقدر ما را از تجربه خالص Dark Souls دور خواهد کرد؟ این سوالیست که هنوز پاسخی دقیق برایش نداریم، اما آنچه تا به این لحظه می‌دانیم نشان می‌دهد که بازی قرار است به غولی کاملاً متفاوت از ساخته‌های قبلی تبدیل شود.

نبرد تایتان‌ها

Elden Ring

درحالی که این مقاله نوشته می‌شود اطلاعات بسیار کمی به صورت رسمی منتشر شده، اما همان المان‌هایی که درباره‌شان صحبت شده در کمترین حالت بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. جالب‌ترین تفاوت در Elden Ring، همکاری با جرج آر. آر. مارتین، نویسنده کتاب بازی تاج و تخت یا همان گیم آو ترونز است. مارتین قرار است آن درام خاکستری و مبهوت‌کننده‌ای که در خلقش مهارت بسیار دارد را به میز بیاورد و تشخیصش سخت نیست که ادغام این داستان‌سرایی با اکشن-نقش‌آفرینی‌های هیدتاکا میازاکی چقدر جالب خواهد شد.

فرام سافتور به این شهرت دارد که در روایت داستان اندکی سخت‌گیری می‌کند تا به پیچش‌ها و روایت‌های عمیق‌تر داستان به شکلی پنهان درون خود بازی بپردازد. اینکه رویکرد قدیم آن‌ها در روایت داستان، در بازی Elden Ring دچار تغییر خواهد شد یا خیر هنوز مشخص نیست اما همکاری میازاکی و مارتین قطعا به ارائه داستانی حیرت‌انگیز منجر خواهد شد.

اما آنچه به طور یقین می‌دانیم اینست که فرام سافتور جهانی به مراتب بازتر از هرآنچه قبلاً در بازی‌هایش دیده‌ایم برای Elden Ring تدارک دیده. اگرچه بازی‌های قبلی را نمی‌توان به هیچ وجه «خطی» توصیف کرد، این خبر که بازیکنان قادر به گشت و گذار در محیط با اسب خواهند بود به خوبی نشان می‌دهد که باید منتظر چه ابعادی برای محیط باشیم. هنوز نمی‌دانیم این موضوع چه تفاوتی در گشت و گذار، در مبارزات و در روایت داستان ایجاد خواهد کرد، اما تصور یک بازی فرام سافتور با ابعادی شبیه به اسکایریم یا Breath of the Wild قطعاً خونمان را از فرط هیجان به جوش می‌آورد.

Elden Ring

اگر این برایتان کافی نیست، ظاهراً افزایش ابعاد صرفاً مربوط به اندازه نقشه نیست و بر تراکم محیطی و همینطور انتخاب‌هایی که در سراسر ماجراجویی‌مان خواهیم داشت نیز دلالت دارد. در مصاحبه‌ای با Xbox Wire، میازاکی چنین چیزی را تایید کرد و گفت Elden Ring «بدون هیچ تردید بزرگ‌ترین بازی ما از منظر محتوای خالص است».

المان‌های نقش‌آفرینی Elden Ring هم از موضوعاتی بوده که درباره‌شان صحبت شده و می‌دانیم که نه‌تنها امکان ساخت کاراکتر وجود دارد، بلکه می‌توان به مرور قابلیت‌های او را به گونه‌ای بسط داد که بیشتر با سبک بازی گیمر سازگار باشد. این یعنیی جزییات به مراتب بیشتر از آنچه قبلاً در سری سولز دیده‌ایم. میازاکی در این‌باره هم گفته است که:

«در قیاس با سری دارک سولز، معتقدم این عنوان آزادی عمل بیشتری برای فائق آمدن بر چالش‌ها پیش روی بازیکنان قرار خواهد داد و می‌توان تاکتیک‌ها را هنگام مقابله با دشمنان تغییر داد».

۲۰۱۹ سالی برای آثار فانتزی بود؛ موفقیت سریال ویچر نت‌فلیکس و موجی از بازیکنان تازه‌ای که به سراغ The Witcher 3: Wild Hunt رفتند نشان داد که علی‌رغم به پایان رسیدن سریال گیم آو ترونز مارتین، داستان‌های فانتزی کماکان محبوبیت دارند.

فرام سافتور می‌خواهد ژانر سولزلایک را به تکامل برساند و انجام این کار به صورت مشترک با یکی از نام‌های برجسته در زمینه‌ داستان‌های فانتزی می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که بازی‌های فانتزی در سال ۲۰۲۰ به آن نیاز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mrsam(در انتظار هالو نایت سیلک سانگ)
    mrsam(در انتظار هالو نایت سیلک سانگ) | ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

    از آینده میام
    بازی اومد و ترکوند

  • appa-
    appa- | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    این نسل میازاکی پرکارترین بازیسازی بوده که علاوه بر کمیت، کیفیت کاری بالایی هم داشته و با هر بازی جدیدش ی سری استاندارد جدید بوجود آورده....... واقعا که احسنت به این نابغه

مطالب پیشنهادی