بچهها باید یاد بگیرند خود واقعیشان باشند
انیمیشن The Addams Family سری جدیدی از این داستان کلاسیک است و با احترام به نسخه ها گذشته، این قول را به ما میدهد که روایتی تازه را به ارمغان میآورد. در حقیقت، کلویی گریس ...
انیمیشن The Addams Family سری جدیدی از این داستان کلاسیک است و با احترام به نسخه ها گذشته، این قول را به ما میدهد که روایتی تازه را به ارمغان میآورد. در حقیقت، کلویی گریس مورتز، یکی از صداپیشگان این انیمیشن، به طور اختصاصی در مورد این موضوع اظهار نظر کرده است و تصمیم گرفته بود برای صداگذاری روی شخصیت Wednesday Addams «ونزدی آدامز» به نحوه صداپیشگی نسخههای پیشین، تکیه نکند. ادامه مصاحبه وی با اسکرینرنت را میتوانید در متن زیر بخوانید:
اول از همه باید بگویم خانواده آدامز به خاطر آن آهنگ به من یاد دادند تا چطور بشکن بزنم ولی ناگفته نماند که هنوز هم خیلی خوب اینکار را بلد نیستم. قطعا تو خیلی بهتر از من هستی. بدون شک شخصیت «ونزدی آدامز» یکی از بهترین ها در خانواده آدامز است. رویکردت برای صداگذاری روی این کاراکتر چگونه بود؟
کلویی گریس مورتز: به شخصه دوست داشتم خودم با عشقی که به آن کاراکتر داشتم و به شیوه خودم، صداگذاری را انجام دهم و صرفا صداپیشگیهای صورت گرفته در نسخههای پیشین را تقلید نکنم. با توجه به اینکه تمام شخصیتها، به ویژه کاراکتر «ونزدی» دستخوش تغییر شدند، او خیلی متفاوت تر از همیشه ظاهر شده و من هم میخواستم این تفاوت را علاوه بر ظاهر در صداگذاری هم نشان دهم.
«ونزدی» هنوز هم یک نوجوان است اما چطور برای همه شخصیتی قابل درک است؟
.
کلویی گریس مورتز: «ونزدی» دختر سرکشی است و همیشه از قوانین سرپیچی میکند. او خیلی خوب میداند چطور حرص مادرش، مورتیشیا، را درآورد و من فکر میکنم این ویژگی مشترک تمام نوجوانان سراسر دنیاست. با این تفاوت که کارهایی که او انجام میدهد دقیقا برعکس کارهایی است که ممکن است در حالت عادی والدین را عصبانی کنند. به طور مثال او لباس های دخترانه میپوشد و در سکانسی گروه مورد علاقهاش را تشویق میکند و باعث وحشت و عصبانیت مادرش میشود. نشان دادن این تمایز ها خیلی جالب و سرگرم کننده بود. من عاشق این رابطه مادر و دختری هستم. خیلی عالیه!
به نظر میرسد «ونزدی» بیشتر از هرکس دیگری به دنیا بیرون علاقه دارد. میتوانی در مورد اینکه چطور این شیفتگی، داستان را جلو میبرد صحبت کنی؟
.
کلویی گریس مورتز: خب در همان ابتدا، ونزدی از پشت گیتهای ورودی به بیرون نگاه میکند تا چیزی فراتر از دنیا خودشان پیدا کند و در همان لحظه با پارکر روبهرو میشود. او دوست دارد برای رهایی از قفسی که در آن تحصیل میکند به زندانی دیگر که همان مدرسه واقعی است، برود.
میدانی، از نظر او هرچیزی که پیچیدهتر و عجیبتر باشد، جذابتره و فکر میکند زندگیاش به اندازه کافی پیچیده و تاریک نیست. او این پیچیدگی را در دنیا مدرن مییابد و از این رو جهان بیرون برایش جذابیت بیشتری ایجاد میکند که از نظر خودم تفکر درستی است.
از ذکر این نکته غافل نمانیم که این داستان از پیام خیلی خوبی برخوردار است. دوست داری مخاطبان این انیمیشن، به خصوص کودکان، چه پیام اخلاقی و نکاتی را از فیلم یاد بگیرند؟
کلویی گریس مورتز: امیدوارم آنها این نکته خیلی مهم را یاد بگیرند که همیشه خود واقعیشان باشند و با این کار مطمعنا افراد قابل و ارزشمندی از آنها پشتیبانی میکنند. از حق خودشان دفاع کنند و صرفا همرنگ جماعت نباشند؛ اصلا هم چیزی تحت عنوان هنجارهای اجتماعی وجود ندارد. به نظرم خود واقعی بودن عادیتر و بهتره!
100% باهات موافقم. همچنین او با یکی از چالش های زندگی¬اش یعنی رفتن به دوره راهنمایی که دوران ناخوشایندی برای خیلی از نوجوانان است، روبهرو میشود. می-توانی درمورد نحوه برخورد او با این چالش صحبت کنی؟
کلویی گریس مورتز: بله درسته. او بلافاصله پس از وارد شدن به مدرسه راهنمایی مشتش را بالا میبرد و بقیه را به اتحاد و دوستی فرا میخواند. او این کار را از ته قلبش و با نیت خیر انجام میدهد و صرفا دوست ندارد لقب «بچه باحال» مدرسه به او تعلق بگیرد. در هر شرایطی دوست دارد خود واقعیش باشد و بقیه را از قلدری و زورگویی منع کند.
میدانم، من شخصیت «ونزدی آدامز» را خیلی دوست دارم. این فیلم تنها فیلم خانوادگی تو نیست. فیلم Tom and Jerry «تام و جری» هم تو راه است و من هیچ نظری درباره روند پیشروی آن ندارم اما خیلی عالی به نظر می-رسد! میتوانی درمورد آن صحبت کنی؟
کلویی گریس مورتز: خیلی هیجان انگیز است. این فیلم قرار است خیلی متفاوت تر از آنچه تا به حال دیده شده، ساخته شود. نوعی ادغام یکپارچه و بی عیب و نقص لایو اکشن و دنیا حقیقی با انیمیشن و شخصیتهای کارتونی که با هر فیلمی که تاکنون تماشا کردهای فرق میکند و با این حال به نسخه ها قدیمی تر احترام گذاشته است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.