ذهنیت پشت طراحی جدید جیل ولنتاین در ریمیک Resident Evil 3 چه بوده؟
کپکام در ساخت نسخه ریمیک رزیدنت اویل 3 تصمیم به بازنگری در کاراکترها و وقایع نسخه ابتدایی که سال ۱۹۹۹ میلادی روی نخستین کنسول پلی استیشن عرضه شد گرفته است. جیل ولنتاین، پروتاگونیست نخستین رزیدنت ...
کپکام در ساخت نسخه ریمیک رزیدنت اویل 3 تصمیم به بازنگری در کاراکترها و وقایع نسخه ابتدایی که سال ۱۹۹۹ میلادی روی نخستین کنسول پلی استیشن عرضه شد گرفته است. جیل ولنتاین، پروتاگونیست نخستین رزیدنت اویل بار دیگر به شخصیت اصلی تبدیل شده و باید در دوران شیوع ویروس تی در راکون سیتی، از این شهر فرار کند.
درست مانند نسخه ریمیک رزیدنت اویل 2، کپکام در توسعه این بازی بار دیگر به سراغ بردهای طراحی رفته و به همین خاطر، جیل ولنتاین با ظاهری اندک متفاوت از آنچه قبلا دیده بودیم در این بازی ظاهر میشود. اما این اتفاق چگونه و با چه هدفی افتاد؟ پیتر فابیانو، تهیهکننده کپکام توضیحاتی در اینباره ارائه میکند.
وقتی شما به طراحی اورجینالش نگاه میکنید، لازم بود جیل ولنتاین در دوران گرافیک آن روزها یکجورهایی عامهپسند باشد. وقتی ما در حال بازنگری [در رزیدنت اویل 3] و بازسازی جهان راکون سیتی بودیم، در مجموع متوجه میشوید که از فوتوگرامتری و گرافیک فوتورئالستیک استفاده کردهایم. میخواستیم مطمئن شویم که جیل به خوبی در این محیط مینشیند. به همین خاطر است که به چنین ثمرهای در طراحی جیل رسیدهایم.
در این بازی، همهچیز در سطحی فوتورئالستیک است. ما به دنبال ساخت اتمسفری باورپذیرتر هستیم. میخواهیم جیلی داشته باشیم که در این جهان مینشیند و در عین حال به شخصیت اصلی خودش پایبند است. واقعا اینطور بود که به طراحی جدید جیل رسیدیم.
اما این فقط ظاهر جیل ولنتاین نبوده که در نسخه ریمیک بازطراحی شده. رزیدنت اویل 3 ریمیک قرار است روایت داستان و دیالوگها را هم بسط دهد و این یعنی شخصیت جیل ولنتاین هم بسته به همین نویسندگی نوآورانه بهبود یافته. برای مثال در دموی بازی که رسانههای مختلف قادر به تجربهاش بودند، کارلوس جیل را یک «ابر پلیس» خطاب میکند و جیل هم در سراسر بازی احساسی شبیه به قهرمانان فیلمهای اکشن دهه هشتاد میلادی خواهد داشت.
فابیانو توضیح میدهد که «کارگردان میخواست نشان دهیم جیل کاراکتری است که واقعا توانایی عبور از تمام این شرایط را دارد». برای مثال Drain Deimoها بار دیگر به رزیدنت اویل 3 برگشتهاند و وقتی جیل ولنتاین مورد حمله یکی از آنها قرار میگیرد، برای جلوگیری از خطر ابتلا به انگلهای آلوده باید خودش را مجبور به استفراغ کند.
این بازی در هستهاش یک بازی ترسناک و بقامحور است، مگر نه؟ و میخواستیم این المانها آنجا باشند تا نشان دهند جیل میتواند از این شرایط بسیار سخت عبور کند.
رزیدنت اویل 3 برای بیشتر از سه سال در دست توسعه بوده و مشخصاً در بخشی از راه به صورت موازی با رزیدنت اویل 2 توسعه یافته. این اتفاق به تیم سازنده اجازه داده که قادر به مشاهده تغییرات ریمیک نسخه دوم بوده و از آنها برای نسخه سوم درس بگیرد. در این راه، تصمیماتی سخت هم گرفته شده.
درحالی که عناصری مانند شهر راکون و کاراکترها بیش از پیش بسط پیدا کردند، برخی عناصر دیگر بازی مانند پایانهای متفاوت و انتخابهای آنی از بازی حذف شدهاند. فابیانو میگوید این ویژگیها فدا شدند تا بازی داستان متمرکزتری داشته باشد.
انتخابهای آنی به این خاطر در نسخه ابتدایی رزیدنت اویل 3 قرار گرفته بودند که تیم سازنده وقت چندانی نداشت و باید راهکارهایی برای افزایش تکرارپذیری بازی مییافت. اما کارگردان رزیدنت اویل 3 ریمیک به دنبال روایت داستانی یکپارچهتر بوده و به همین خاطر، رزیدنت اویل 3 تنها یک داستان دارد.
بیشتر بخوانید:
- تصاویری تازه از Resident Evil 3 جیل را در مقابل نمسیس نشان میدهد
- Resident Evil 3 عالی به نظر میرسد؛ البته به جز نمسیساش
برنامه ویدیویی ویجیاتو – شباهت کرونا با ویروس تی دنیای Resident Evil
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
به نظر منم جیل در نگاه اول خیلی متفاوت به نظر میاد . ولی مشخصه که شخصیت پردازی جیل همونه و حتی بهتر شده . امیدوارم موفق باشه .
عالیه همین که یک داستان داره خیلی جای شکر داره!!