ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Resident Evil 3
اخبار و مقالات

Resident Evil 3 عالی به نظر می‌رسد؛ البته به جز نمسیس‌اش

با نزدیک شدن به زمان انتشار بازسازی Resident Evil 3 به رسانه‌ها اجازه داده شده پیش‌نمایش‌هایشان را از بازی منتشر کنند. ویدیوهایی هم از گیم‌پلی بازی منتشر شد که تقریبا در مرکز تمام آن‌ها نمسیس ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

با نزدیک شدن به زمان انتشار بازسازی Resident Evil 3 به رسانه‌ها اجازه داده شده پیش‌نمایش‌هایشان را از بازی منتشر کنند. ویدیوهایی هم از گیم‌پلی بازی منتشر شد که تقریبا در مرکز تمام آن‌ها نمسیس به شکل خیلی برجسته‌ای دیده می‌شد.

نمسیسی که ظاهر جنجالی تازه‌اش با سلیقه بسیاری از گیمرهای قدیمی همخوانی نداشت، در نمایش‌های تازه بازی قدرتمند، سریع و به شدت خشن ظاهر شد و در نگاه اول می‌توان گفت که رویارویی با این تایرنت غول‌پیکر، واقعا جذاب به نظر می‌رسید.

اما از آنجایی که من یک طرفدار دو آتشه سری به حساب می‌آیم،‌ روی تریلرهای جدید بازی متمرکز شدم و چندین و چند بار صحنه‌ تقابل نمسیس و جیل ولنتاین در خیابان‌های تنگ و تاریک راکون‌سیتی را برای تحلیل بهتر تماشا کردم.

 

با اینکه با ظاهر تازه نمسیس اصلا ارتباط برقرار نمی‌کنم، اما به جرات می‌توانم بگویم که تقابل با او جذاب به نظر می‌رسید. نمسیس حالا خیلی سریع‌تر شده، احتمالا حضور بیشتری در جریان بازی دارد و فرار کردن از دستش به شدت سخت است.

البته همین میزان سختی است که جلوتر و در بازبینی چند باره تریلرها نظرم را جلب کرد. نمی‌دانم فرصت کردید که بازسازی Resident Evil 2 را بازی کنید یا نه ولی به احتمال خیلی زیاد در مورد مستر ایکس می‌دانید.

تایرنت T-00 در بازسازی قسمت دوم بازگشت باشکوهی داشت. مثل نمسیس حضور او هم پر رنگ‌تر شده بود و از همان ساعات اول بازی، به صورت پیوسته گیمر را در راهروهای اداره پلیس راکون‌سیتی دنبال می‌کرد.

Resident Evil 3

این تعقیب و گریز پیوسته، منجر به شکل‌گیری استرس خفیف و مداومی می‌شد که با شنیده شدن صدای سنگین پای مستر ایکس از پشت دیوارها رفته‌رفته اوج می‌گرفت و کاری می‌کرد که عضلات گردن گیمر از انقباض‌های غیرقابل کنترل، بگیرد.

اما در میان این همه هراس و دلهره، بالانس خوبی در تقابل با مستر ایکس دیده می‌شد. می‌دانستیم که مستر ایکس همیشه چند قدم دورتر از ماست ولی به خاطر سرعت پایین و کندی حرکاتش، خیالمان راحت بود که می‌شود او را دور زد و از شرش برای مدتی خلاص شد.

حتی خود نمسیس هم در نسخه اصلی Resident Evil 3 همین بود. اتفاقا همین چند وقت پیش که دوباره نسخه اصلی را تمام کردم، متوجه این شدم. تعادل ایجاد شده بین گیمر و باس قدرتمندی که توسط تیم کپکام خلق شده بود به خوبی حس می‌شد و سازنده‌ها این اجازه را به شما می‌دادند که با توجه به مهارت‌های خود با نمسیس رو به رو شوید.

Resident Evil 3

تقریبا در اکثر رویارویی‌ها با نمسیس، می‌توانستید از دست او فرار کنید اما اگر به مهارت جاخالی دادن خودتان باور داشتید، بازی به شما اجازه می‌داد که نبرد سختی را با این تایرنت راکت‌لانچر به دست تجربه کنید و از سختی این نبرد لذت ببرید.

این زیبایی Resident Evil 3 بود و خیلی از گیمرهای قدیمی به خاطر همین موضوع، بازی را با تمام ایرادات ریز و درشتش دوست داشتند. اما خب برگردیم سراغ نمسیس جدید و بازسازی Resident Evil 3 و این سوال را مطرح کنیم که آیا تیم جدید کپکام توانسته این تعادل را در نسخه ۲۰۲۰ هم ایجاد کند یا نه؟

برای پاسخ به این سوال بیایید کمی از پیش‌نمایش‌های منتشر شده کمک بگیریم. طبق چیزهایی که من خواندم، اکثر رسانه‌ها از طراحی محیط و گیم‌پلی دلچسب بازی که شباهت زیادی به بازسازی نسخه دوم دارد، تعریف می‌کردند.

Resident Evil 3

اما لیان هارلی، نویسنده وبسایت گیمز رادار، مقاله‌ای نوشت که تیترش این بود: «تجربه Resident Evil 3 مثل بازسازی قسمت دوم حس خوبی دارد، البته به‌جز وقتی که نمسیس سر و کله‌اش پیدا می‌شود». مفهوم کلی این تیتر همان چیزی است که من هم بعد از چند بار تماشای گیم‌پلی بازی به آن رسیدم.

نمسیس نسبت به مستر ایکس خیلی سریع‌تر است و به جای آرام قدم برداشتن، به سمت شما می‌دود. حتی اگر موفق به فرار از دستش هم بشوید، یا با سرعتی سرسام آور از کنار شما لیز میخورد و روبه‌رویتان قرار می‌گیرد، یا از شاخک‌هایی که در دستش دارد برای گرفتن پای جیل استفاده می‌کند و او را به سمت خودش می‌کشد.

نمی‌دانم متوجه شدید یا نه ولی انگار تیم سازنده، نمی‌خواهد بگذارد راحت از کنار نمسیس عبور کنید. خب این درجه سختی بالا در نوع خود جالب به نظر می‌آید و شاید با خودتان بگویید این همان نمسیسی است که می‌خواستیم.

Resident Evil 3

اما بیایید واقع‌بین باشیم؛ با توجه به اینکه نمسیس قرار است در Resident Evil 3 به صورت پیوسته در کوچه‌ و خیابان‌های راکون‌سیتی شما را دنبال کند، چقدر می‌شود این وضعیت را تحمل کرد؟

اینطور که لیان هارلی در مقاله‌اش می‌گوید، از یک جایی به بعد این تعقیب و گریزها روندی عذاب‌آور به خود می‌گیرند و با اینکه نمسیس هنوز توانایی ایجاد رعب و وحشت را دارد اما تبحر خاصی هم در لگدمال کردن اعصاب گیمر پیدا کرده که این خیلی هم برای تجربه بازی خوب نیست.

همانطور که در مقاله دیگری هم گفتم، کپکام با بازسازی Resident Evil 3 در حال قدم برداشتن روی لبه یک تیغ است. روزی که بازی معرفی شد و اولین‌ تریلرهای آن بیرون آمد، طرفداران از بابت ظاهر عجیب نمسیس شکایت داشتند. با این حال، همه امیدوار بودیم جذابیت تقابل با نمسیس این قضیه را جبران کند. اما متاسفانه چیزی که شاهدش هستیم هم خیلی امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد. با این حال دوست داریم نظر شما را هم بدانیم؟ به نظرتان نمسیس به اندازه نسخه اصلی خوب به نظر می‌رسد و اصلا به موفقیت Resident Evil 3 امید دارید یا نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • Mehdi
    Mehdi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    سلام دوستان.
    اقایون بنظرم من این بحث که تعقیب و گریز تو این بازی از یه جایی به بعد سرسام اوره درست ولی ولی ولی ما واقعا بی انصافی میکنیم اگه مستر ایکس رو با نمسیس مقایسه کنیم مستر ایکس یه هدف و خوی کاملا متفاوت با اقای نمسیس داره نمسیس میخواد هر چه زودتر هدفش رو نابود کنه و صد البته که از مستر ایکس باهوش تره و میدونه وقتی به هدف نزدیک میشه باید یه کم سریع تر حرکت کنه و البته که انگل نمسیس هم تو بدشنه که بجای خود واقعا چیز سرسختی هستش و از طرفی هم مستر ایکس یه ماموریت کلی داره و اون نابودی تمام بازماندگانه اما شما اگه گیم پلی رو تماشا کرده باشید یا حتی تجربش کرده باشید میبینید که نمسیس مدام زیر زبونش اسم STARS رو میگه و ماهم میدونیم که نمسیس خشن و وحشیه و به هر قیمتی میخواد جیل رو که اخرین بازمونده STARA هست نابود کنه پس باید به بازی ساز هم خق بدیم.

  • Reza.K
    Reza.K | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خوش به حال همه کسایی که PS4 دارن و رزیدنت اویل ۳ ریمیک رو بازی کردن
    ما PC گیمرا حالا حالا ها باید وایستیم که کرک شه
    برای من رزیدنت اویل ۳ ریمیک اولین بازی بود که با گذشت یک ماه و نصفی هنوز کرک نشده

  • Min@
    Min@ | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    من یه چیز این بازی را بهتر از رزیدنت ۲ریمیک میدونم چون برای گرفتن تفنگ بینهایت تو اویل ۲خیلی سخت بود اما اویل ۳با گرفتن تروفی های بازی میتوانیم xpبگیریم وبا ان xpبه راحتی اسلحه های بینهایت را بگیریم

  • Mehdi zia
    Mehdi zia | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    کسی که همه نسخه های رزیدنت اویل بازی کرده میتونه درک کنه که همه شخصیت هایی که باهاشون بازی میکنی ستودنی هستن رزیدنت اویل ۳ ریمیک اینقدر خوب و دقیق باسازی شده که تمام انتظاراتی که هر گیمری از این سری بازی داشته رو برآورده میکنه پس لطفا تا بازی نکردین بهش ایراد نگیرید به نظر من حتی از نسخه رزیدنت اویل ریمیک ۲ هم بهتر و جذاب تره

  • Big smoke
    Big smoke | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

    من تغریبا تمام نسخه های اویل رو بازی کردم. قطعا اکثرمون که خبر ریمیک شدن 3 رو شنیدیم رفتیم 3 رو دانلود کردیم که ببینیم چه تغریباتی داخلش اینجا میشه. ( به شخصه خود من)
    1. درسته این نسخه ریمیک و باید تغییراتی در کاراکتر ها ایجاد بشه ولی نمسیس یکی از پرطرفدارترین کاراکتر بین تمامی نسخه هاست. تغییر قیافه بنظرم چندان خوشایند نبود.

    2. تغییر کاراکتر جیل و کارلوس عالی بود. کارلوس داخل نسخه اورجینال انگار بچه سوسول بود .

    3. لباس جیل خیلی بهتر شده. قبلی انگار موقع رقص داخل پارتی بوده که یهو همه زامبی شدن??

    4.ریزه کاری خیلی شده

    5. کپکام همیشه بهینه کار می‌کرده. کاری میکرده که رو سیستم خدا و ذغال قابل اجرا باشه من 2 ریمیک رو داخل رم 4 و گرافیک 1 بازی کرذم بدون لگ. این واقعا دستخوش داره به کپکام.

    6. بازی هنوز رو قسمت ترس تمرکز کرده ولی قسمت پازل خیلی کمتر شده. هر 6 دقیقه به اتاق سیو میرسی که بازی رو آسان کرده..
    7. قیافه های زامبی های مختص به این قسمت خیلی عالی شدن. Hunter و Hunter gamma

    اشتباه نکنید با نسخه اورجینال3 مقایسه کنید نه اویل 2 ریمیک. چون ریمیک 2 شاهکار بود. شاهکاررر

  • Mehdi
    Mehdi | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

    با سلام
    اول از همه ظاهرش خیلی هم خوبه، چون با یک نسخه remake سروکار داریم، نه یک نسخه remastered
    دوماً گیمرها خیلی سطح توقعاتشون رفته بالا
    و این مقصر سازنده نیست، مقصر خود بازیکنه
    اگه منطقی بهش نگاه کنیم، خیلی خوب شده
    درضمن، همش دنبال بازیکن نمیاد، یه جاهایی دست از تعقیب بازیکن برمیداره و از جای دیگه بازسکن رو تعقیب میکنه ( شایدم تله بذاره )

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    اگه شینجی میکامی برای بازسازی برمیگشت میترکوند

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    اره واقعا این موش و گربه بازی بیش از حد اون ترسو تبدیل به اعصاب خوردی میکنه تو سری کلاسیک یا میتونستی فرار کنی یا نمسیس رو موقتا بکشی . اره این که بعد از هر فایت نمسیس نقش زمین میشد یه تنفسی به گیمر میداد

  • سلیم
    سلیم | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    بازی کردن رز 2 و 3 منطقیه ولی رز 4 منطقی نیست چون با بازی کردن نسخه های باز سازی شده 2 و 3 کاملا تجربه جدیدی نسبت به 2 و3 اصلی کسب میکنی ولی فرم و حالت بازی رز 4 با الان یکیه هنوز و فقط میتونن گرافیک رو بالا تر ببرن داینامیک بازی رو به روز تر کنن و اگه بخان داستانه بازی رو مثل 2 و 3 تغیر ندن تو باز سازی شما کاملا قدم به قدم بازی رو میدونید و فقط تجدید خاطره میکنید مخصوصا واسه یکی مثل من که بیشتر از 10 بار کامل رز 4 رو تموم کردم ... باز سازی رز 4 رو فعلنا منتظرش نباشیم بهتره

    • امیرحسین
      امیرحسین | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

      رزیدنت اویل ۴ هیچوقت نیازی به بازسازی نداره اتفاقا ریمستر هم شده (هم بالا بردن گرافیک که شما گفتی)

      • Big smoke
        Big smoke | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

        احسنت

  • سلیم
    سلیم | ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

    بنظرم نمسیسه یاز سازی شده ویژگی های باس هایی رو داره که تو یه مرحله باید بکشیشون تا بازی پیش بره اما در صورتی که اینجوری نیست و تا زمانی که بازی به شما قدرته کشتنشو بده شما فقط باید از دستش فرار کنی یا جلوش افتابی نشی و با وجوده شرایطه تند حرکت کردنش و گیر انداختنه شما یکم زمخته و کم کم ترسی واستون نداره و اعصابتون رو بهم میریزه...اما این احتمال رو میدم که این باس رو بازی توی بخش های زیادی از جریان مسیر و بازی بزاره کنار که مزاحمتون نشه و بالانس رو با تایم های حضورش تنظیم کنه یا اینکه باس های ضعیف تری رو هم اضاف کرده باشه،که یه تایم هایی این نمسیس رو دور کنه از بازی تا شما با اونا سر کله بزنین

  • محسن
    محسن | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

    سلام ممنون از مطلبتون من که کلا عشق رزیدنت ایولم البته به نظرم قیافه نمسیس یه کم ضد حال و برخلاف انتظار بود ولی قیافه جیل جذاب تر و سکسی تر شده کارلوسم قیافش جالبه البته اونم زیاد مثل نمسیس شبیه نسخه اصلی نیست ولی قابل قبوله ولی قیافه جیل کُپ نسخه اصلیه در هر صورت منتظریم :)

  • Pouya
    Pouya | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    خدمتی که شینجی میکامی با re4 به صنعت بازی سازی کرد ستودنیه و بعد اون من یه اویل خوب ندیدم
    همه ما به عشق لیون بازی میکردیم از مستر کندی گفتن های سالازار جیگرمون حال میومد از Jack Krauser نگم براتون که خودتون بهتر میدونید با او چاقو بازی چه کیفی مردیم ولی فک نکنم نسخه remake در مار باشه چون یه کالکشن hd داده بیرون بافت هارو بهتر کرده

  • Godin
    Godin | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    اویل 3 همون موفقیت نسخه دوم رو تکرار می کنه

  • smh
    smh | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    یکی از دلایلش اینکه خیلی کنترل اِیم سخته و دومیش ش خ م ی تخیلی بودنشه

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

      کنترل بازی به هیچ وجه سخت نیست،بلکه بالانس شدست،ضمنا تخیل بازی کاملا از اصول و قوانین علمی تبعیت میکنه،البته شاید هم شما طرفدار بازی های واقع گرایانه خسته کننده و توخالی باشین.

  • smh
    smh | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    من از اول از رزیدنت اویل بدم میومده تمام نسخه هاشم بازی کردم در برابر داینگ لایت به جرعت میگم که هیچی نیست

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

      رزیدنت ایول هم ازت بدش میاد.داینگ لایت فقط فانه و به لحاظ عمق داستانی و شخصیت پردازی نمیتونه حتی به رزیدنت ایول نزدیک بشه.

      • im@n
        im@n | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

        دمت گرم داداش

    • asz
      asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

      بهترین نسخه بازی زامبی رزیدنت اویله دومش هم هانت شودان و داینگ لایت که به هیچ جاش هم نیس

    • ma.gamer
      ma.gamer | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

      میدونی مثل اینه که کانتر گلوبال افینس بازی کنی بعد بگی زولا بهترینه

  • پوریا
    پوریا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    رفیق ، باور کن طراحی نمسیس خیلی خوبه

  • Reza_Dark
    Reza_Dark | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

    عجب گیم پلی خفنی داشت
    به نظر من موفقیت نسخه بازسازی ۲ رو تکرار می کنه

  • ZOOM
    ZOOM | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

    بنظر من که عالیه فقد بیصبرانه منتظر اومدنشم فقد کاشکی میشد 4 رو هم ریمیک

    • طاها
      طاها | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

      بنظرم احتمالش خیلی زیاده ک ایول4 رو هم ریمیک کنن...چرا ک ن؟؟بنظرم بهترینش همون4بود

      • asz
        asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

        اره واقعا! شعر بازی اویل 4 بود شاعر هم لیون کندی

  • Elahe
    Elahe | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

    هیچ وقت سری ۳ رو دوست نداشتم
    من فقط قسمتایی رو بازی کردم که لیان بود
    اصن لعنتی اونه که بازی رو جذاب میکنه مثل اویل ۴ که دیگه اصن هیچ جای حرفی رو نمیزاره

  • وحید
    وحید | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    جالب بود، ولی ایکاش که قیافه نمسیس رو دقیقا مثل همون رزیدنت اویل 3 قدیمی اورجینال میساختن، این نمسیسی که من میبینم دندان های قشنگ تری داره تازه یه دماغ کج هم داره...

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

      آره واقعا.

    • asz
      asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

      من که با نمسیس مشکلی ندارم قیافش به نوع ریمیک خیلی خوب ساختن و درمورد سختی بازی کردن و جنگیدن با نمسیس باید بگم که من سختی جنگیدن با باس ها رو دوست دارم

  • mah
    mah | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    شخصیت کارلوس به نظرم صدای اون شبیه جنسن اكلس موافقین

    • Elahe
      Elahe | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

      اگه باشه که عاشقشم ??

  • Syedhamedmohamadi
    Syedhamedmohamadi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    مقالتون خیلی جالب بود. خصوصا با قسمت بالانس تو رزیدنت اویل ۲ ریمیک موافق هستم.
    البته شاید یکی از چیزایی که باعث شده سازندگان رو به این سمت یعنی اکشن بیشتر سوق بده تکراری شدن گیم پلی و القا کردن همون حس RE2 remake بوده ولی سازندگان میخواستن که پلیرها یک چیز بزرگتر رو حس کنن چون مشخصا نمسیس خیلی خیلی سرتر از مستر ایکسه.
    اما به شخصه چیزی که بیشتر برای من تو RE2 remake جالب بود نه صرفا جنگیدن با mrx بلکه همون حس اضطراب ناشی از دنبال کردنم بود و همیشه باعث میشد تو بازی دست و پام رو گم کنم.
    ولی اون حرکات نمسیس که یجورایی مثل تلپورت میمونه و یا اینکه با شاخک های دستش همش پای شما رو میگیره و مانع از فرار کردن میشه و مهم تر از همه قیافش به شخصه وقتی اولین بار قیافه نمسیس رو تو نسخه ریمیک دیدم واقعا دلسرد شدم ولی فکر کنم قراره حسابی رو مخ ما باشه این نمسیس داخل بازی. اگر قیافش درست بشه یا بعدا مودی منتشر بشه که قیافش رو به همون حالت اصلی یا یجورایی مثل orc برگردونه میتونم تمام اینارو فراموش کنم چون نسخه قدیمی رو همیشه فقط به عشق نمسیس بازی می کنم. شاید در صورت اصلاحات اینم همونطور بشه برام

  • بهرام
    بهرام | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    من میگم باز هم جای شکر و تشکر از کپکام داره که به ریشه های ترسناک و تنش آفرین این سری برگشت و امیدوارم دیگر به سمت اکشن شدن بازی و سرگرمی شدن زامبی ها نروند. به نظرم این بازی به شدت تنش زا و سخت باشه. بالاخره اگر می خواهید لحظاتی هولناک و فرساینده را تجربه کنید به این نوع بازی نیاز دارید. نمسیس هم می دانم علی رغم بازخوردهای منفی اولیه, به مرور شخصیت جدید خودش را نشان میده و طرفدارهای بازی ذوستش خواهند داشت. شاید هم اینقدر خوب باشه که ورژن قدیمی آن را فراموش کنیم. فقط امیدوارم بازی برای تشویق گیمر به دوباره و سه باره بازی کردن, ترفندها و مشوق های جذابی طراحی کرده باشه چون فکر نکنم بازی زیاد طولانی باشه در نشخه قبلی تک تک زامبی ها می توتنستند برای شما مشکل ایجاد کنند و امیدوارم این زامبی های نسخه جدید هم همانطور باشند تا ببینیم در نسخه نسل آینده با پیشرفت گرافیک و هوش مصنوعی در بازی ها چه ترسهایی را تجربه خواهیم کرد.

  • AbolfazlCr
    AbolfazlCr | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    سلام . واقعا مقاله خوبی بود و هر مقاله ای که درباره این بازی نوشتید رو خوندم . گیم پلی هم لذت بخش بود . من هم خیلی وقته رزیدنت اویل بازی میکنم و به این بازی هم امید دارم . چند روز پیش هم با یکی از دوستان رزیدنت اویل 3 اورجینال رو بازی کردم و با این ریمیک مقایسه اش کردم . محیط بازی واقعا بزرگتر شده و گشت و گذار توش لذت بخشه . من وقتی کات سین های رزیدنت اویل 3 اورجینال رو دیدم متوجه شدم که نمسیس دماغ داره . میشه لطفا بگید چرا میگید نباید دماغ داشته باشه . منم به خاطر چهره نمسیس کمی امیدم رو از دست دادم . دندون های نمسیس هم اینگونه نبود . خبری هم از راکت لانچر نمسیس نبود . نمسیس خیلی سریع شده و حتی نمیشه از کنارش رد شد . حتی اگه درجه سختی ( که فعلا مشخص نیست ) برای مثال Assisted رو بری هم به نظر خیلی سخت میاد چه برسه به درجه های بالاتر . درباره سیستم جاخالی دادن هم باید بگم که slow motion خوب از آب در اومده . فقط هنوز کپکام چیزی از معماها نشون نداده و حتی از مبارزه با هانتر ها . قابلیت های جدیدی هم به بازی اضافه شده . چیزی که منو خیلی ناراحت کرد حذف شدن انتخاب های درون کات سین ها بود .

  • Leila sattari
    Leila sattari | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    من که تو خونمون از بچگی میدیدم برادرای بزرگم بازی میکردن خیلی دوست داشتم تازه اونموقع هرکی بیشتر رفته بود آخرش انگار خیلی شاخ تر بود بالاخره خودمم تو سن ۱۲ سیزده بازی کردم چندبار بهترینش واقعا اویل ۳ بود هم بخاطر معماهاش هم به خاطر وجود نمسیس با نظر یکی از کاربرام موافقم که گفت نمسیس صدای پاش و خونسردیش بیشتر استرس میداد??

    • Abolfazlcr
      Abolfazlcr | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

      موافقم .

  • noshad
    noshad | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    خیلی ها که اینجا کامنت گذاشتن اصلا رزیدنت اویل 3 ارجینال رو بازی نکردن و حتی شاید پلی استیشن 1 رو از نزدیک ندیدن به دلایل شرایط سنی. اما برای منی که ارجینال رو بازی کردم واقعا ظاهر نمسیس غیر قابل ارتباط برقرار کردنه . حتی قبل این مقاله با خودم میگفتم به نظر میرسه بازی جالبی بشه اما نمسیس فقط ارجینالش . وقتی با اون قدمای سنگینش وارد صحنه میشد از ترس فر میخوردیم و اونقدر ابهت و اعتماد به نفس داشت که معمولا دنبال جیل نمیدوید به جز یکی دو صحنه یادم نمیاد دویده باشه خیلی اروم و خونسرد به سمت جیل میومد و همین خونسردیشم میترسوندمون

    • Game Year
      Game Year | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      من نمید ونم چه اسراری توی تغییر ظاهری دارن
      اصل کار که سیستم گیمپلی بازی و گرافیک بازی هست باید روی اینا کار کنن
      هرچی ریمک میسازن گیر دادن به اینکه ظاهر همه ی شخصیت هارو تغییر بدن
      کارلوسُ که پشمالو کردن و جیل رو هم فکردم از اسکن میلا یوویج ولی دیدم یکی دیگس ولی با تغییراتی که توش دادن یه ته چهره شبیه همین میلا یوویچ شده و نمسیس هم که کلا گند زدن بهش
      سیستم گیملی هم که همونه و هیچ تغییر توش ایجاد نشده البته منظورم در مقایسه با نسخه 3 نیست منظور م نسخه 4 یا 5 یا 6 یا revolution یا همین نسخه 2 ریمک

      • Morteza0935
        Morteza0935 | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

        اتفاقا ظاهر کاراکترا باید تغییر میکرد.کارلوس در واقع ملیتی متعلق به آمریکای لاتین داره و در نسخه ی اورجینال قیافش این رو نشون نمیداد.از طرف دیگه در نسخه اورجینال ظاهرش شبیه یک پسر بچه نازک نارنجی و لوس بود تا کسی که جیل واقعا بتونه بهش تکیه کنه.
        لباس جیل در نسخه ی اورجینال فقط برای جذابیت جنسی این کاراکتر طراحی شده بود.(اون لباس بیشتر به درد پارتی میخورد تا کسی که زندگیشو توی راکون سیتی رها کنه و فرار کنه)
        از طرفی چیزی که توی نسخه های نسل قبلی اذیت میکرد،چهره فانتزی کاراکتر ها بود که به لطف موتور ری انجین کاملا عالی شدن
        البته من مشکلی که با نمسیس دارم،فرم دندان هاش و آوانس دادن هاش به جیل بود(صحنه ای که در ویدیوی گیمپلی،نمسیس سر جیل را میگیرد اما گردنشو نمیشکونه)وگرنه در باقی موارد فوق العادست
        اگر منظورتون از تغییر گیمپلی،نسخه ی کذایی هفتم هست باید بگم سخت در اشتباهی،بهترین تغییرات ساختار شکن ترینشون نیست(اویل6)بلکه اونیه که نقاط ضعف نمونه های قبلی رو برطرف میکنه(ریمیک2)و موارد جدید رو اضافه میکنه(ریمیک3)

        • Game Year
          Game Year | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

          منظور من این نیست که تغییری ایجاد نکنن و بیان همونو بردارن استفاده کنن
          منظور من اینه که لازم نیست 360 درجه تغییر بدن
          منظور من اینه همونو بردارن یکم روش کار کنن تغییراتی توش ایجاد کنن مثلا اندام های بدنش که همین چهرش که واقعی تر بنظر برسه و حالت فانتزی نداشته باشه ولی به همون شکل باشه چهره هاشون
          چهره ی اولیه جیل خودش اسکن شده از یک شخص واقعی بوده اول
          توی رزیدنت اویل 3 یک ظاهر مستقل داشته
          بهتره یه سرچ راجبش بکنی و از cutscene هایی از رزیدنت اویل 3 که بصورت فیلم هستنُ دوباره ببینی
          جالبه که هرکسی از این مورد ایراد بگیره بقیه فکر می کنن بخاطر زیبایی هست درحالی جیل ولنتاین توی هیچ نسخه ای چهره ی زیبایی نداشته اما نمی دونم چه گیری دادن به این کاراکتر که توی هر نسخه تغییرش دادن
          توی نسخه 5 باز خوبه برگشت به حالت اولیه منظور اولیه اولیه هست درواقع نزدیک بهش طراحی کردن
          درسته مثلا لباس ایراد داره باید تغییرش می دادن
          اما من از شخصیت این کاراکتر خوشم اومده و ربکار چمبر هم تقریبا شبیهش هست واسه همین از اینم کمی خوشم اومده هرچند که نسخه ای که توش باشه ازش بازی نکردم

          • Game Year
            Game Year | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

            مگه لیونز کندی توی انیمیشن resident evil damnation واقع گرایانه طراحی نشداصلا حالت فانتزی نداره و کاملا از روی نسخه اصلی جهره لیون کندی طراحی شده فقط گرافیکی تر و واقع گرایانه تر شده
            این کاراکتر لیون کنندی از اول مستقل طراحی شده و جیل ولنتاین اولی حالت مستقلشو که فقط توی دنیای گیم و بصورت کامپیوتری ساخته شده همین رزیدنت اویل 3 هست
            چطوره که لیون کندی رو ظاهرشو حفظ کردن توی تمام نسخه البته بجز re2 remak که گند زدن بهش البته نه بصورت کامل و بازم سعی کردن کمی شبیه نسخه اصلی باشه
            جیل بدبختُ که با هر نسخه ای که ازش میساختن 360 درجه تغییرش می دادن انگار هردفعه تبدیل میشد به یک کاراکتر جدید

            شماها گیمر نیستید واسه همین نمی فهمید منظورم چیه

        • Game Year
          Game Year | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

          وقتی دارم میگم گند زدن توی بازسازی رزیدنت اویل 2 و 3 و گند با بازی جدید dmc 5 البته فقط همین مدلینگ
          وقتی من این حرفارو بزنم که بیشتر عمرم با بازی های ویدیوی سرو کار داشتم و مثله بعضی به ظاهر گیمرا یک بازیُ 6 سال بازی می کنن نبودم من صدها یا شاید بگم نزدیک به هزار بازی مختلف بازی کرده باشم هیچوقت سره یک بازی نمیموندم و همیشه دنبال چالش بودم چیزی بگمُ نمیشه زیر سوال برد
          زمانی همه از کال اف دیوتی تعریف می کردن و کسی بتلفیلدُ حساب نمی کرد من بتلفیلدُ برتر از کال اف می دونستم و می دونستم کال همین روندشو ادامه بده شکست می خوره
          جی تی ای وی اومد همه جوگیر شدن من گفتم راکستار گند زد با این بازیش جی تی ای iv بهترشه همه مسخرم کردن دلیل فروش زیادش هم فقط بخاطر بخش آنلاینش هست
          الان هر بازی مسخره ای هم میسازن زیاد فروش میره دلیلش اینه که تعداد کسایی که گیم بازی می کنن زیاد شدن

          اگه گیمر بودید این چیزارو می فهمیدید
          الان یمشت بچه به خودشون میگن گیمر کله بحثشون سره اینه فن اینکس باکسن فن پلی استیشنن

          • Morteza0935
            Morteza0935 | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

            در مورد dmc5هم باید بگم که باید چهره ها تغییر میکردن.ملیت کاراکترا همه اروپایی بودن و نباید حالت انیمه ایشون ادامه پیدا میکرد.کپکام در طراحی کاراکترهای این نسخه عالی عمل کرد( البته به جز ورجیل!!!)چون کاراکترا در عین اینکه عناصر اصلی خودشونو حفظ کرده بودن،ارتقا نیز پیدا کردن..

          • Morteza0935
            Morteza0935 | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

            تنها ضعفی که ظاهر جیل داره،اینه که مسن تر اون چیزی که هست نشون داده شده.

          • asz
            asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

            هرکسی گفته iv بهتر از v هست سخت در اشتباهه چون جذابیت و گیمپلی و گرافیکی که v داره خیلی از iv بهتره

          • asz
            asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

            هر گیمری بازی های مختلف رو بازی میکنه تو هم نمیتونی تا وقتی که کسی رو نمیشناسی و ندیدی چی بازی میکنه درموردشون قضاوت کنی و فقط اسم خودت رو بزاری گیمر

        • asz
          asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

          حرفتو قبول دارم همش درسته :) و باید بگم همه نسخه های رزیدنت اویل به جز 6 عالی بود من انتظار داشتم توی اویل 6 داستان طولانی تری با لیون داشته باشیم که متاسفانه نداشت و جذابیت بازی هم اصلا خوب نبود

  • kane
    kane | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    سلام ببخشید فکر کنم شما خوشتون نیومده یعنی می خوای شرکت بیاد برای شما یه بار دیگه Nemesis رو بشازه

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      نه اتفاقا. من با سری رزیدنت اویل بزرگ شدم و تقریبا نسخه‌ای ازش نبوده که بازی نکرده باشم. مشکل بازی نیست. ممکنه اتفاقا رزیدنت ایول ۳ بازی خوبی هم بشه ولی احتمالا نمسیسش اون چیزی نیست که نه فقط من، بلکه خیلی‌های دیگه هم انتظار داشتن.

      • asz
        asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

        قبول دارم و فعلا باید صبر کنیم و درمورد بازی قضاوت نکنیم ممکنه بازی عالی از آب در بیاد

  • پارسا حیدری پور
    پارسا حیدری پور | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    عالیه فقط resident evil 3 remake باید گرافیکش خیلی بیشتر باشه نسبت به بازی سال ۲۰۲۰ و اینکه گرافیکش خیلی پایینه پسر انشاالاه درست شه حالا ببینیم کپ کام چیکار میکنه دیگه

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

      اتفاقا برعکس،آتش شلیک گلوله ها و فرم راه رفتن کاراکترها کاملا طبیعی طراحی شده که این رو توی کمتر بازی میشه دید.از طرفی محیط به شدت وسیع شده که مشخصه کپکام روی جزییات شهر با وسواس کارکرده.مطمعن باش که گرافیک بازی یک لول بالاتر از ریمیک نسخه دوم خواهد بود.

      • Abolfazlcr
        Abolfazlcr | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

        من شنیدم که گرافیکش با رزیدنت اویل دو هیچ فرقی نداره . من که امیدوارم این بازی هم بتونم رو سیستمم بازی کنم . فقط امیدوارم سریع کرک بشه .

        • asz
          asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

          آفرین واقعا!??

    • Abolfazlcr
      Abolfazlcr | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

      دوست عزیز بزار کنسول جدید بیاد بعد . تازه کپکام خیلی وقته روی این بازی کار میکنه . تو یه مقاله خونده بودم از زمانیکه رزیدنت اویل 2 ریمیک رو میساختن روی این بازی هم کار میکردن .

  • علی
    علی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    میدونم منظورت از بالانس چیه
    ولی،تو resident evil 2 باید دنبال کلید،کارت و... میگشتی.
    تو اینجور موقیعت ها اعصاب خرد کنه.ولی وقتی قراره بجنگی اصلاً!
    تازه انگار تیر های جیل قرار نیست به این زودی ها تموم بشه،پس بازیکن نگران نمیشه که شاید نتونه به نمسیس صدمه بزنه.
    انگار موقع گشتن و معما و... سروکله نمسیس پیداش نمیشه.
    به نظرم فقط باید صبر کرد و دید.همین و بس.

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      اینجور که تو پیشنمایش‌ها خوندم، با اینکه بازی نسبت به نسخه دوم اکشن‌تره ولی همون حالت بقای خودش رو حفظ کرده. بعید بدونم دیگه خیلی هم دستتون باز باشه واسه گلوله خرج کردن. حتی نسخه اورجینالم که اکشن‌تر بود، بازم یه جاهایی باید مدیریت می‌کردی و اگر هر بار می‌خواستی با نمسیس بجنگی، اواخر بازی که خیلی به گلوله احتیاج داشتی کم می‌آوردی. حالا باید ببینیم چجوری میشه دیگه.

    • asz
      asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

      ولی فکر نمیکنم توی معما ها و اینا نمسیس وجود نداشته باشه ولی میشه گفت شاید وقتی که معما رو حل کردی سرو کله اش پیدا شه

  • Re7
    Re7 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    این به نظر شخصی، قطعا معیار خود شرکت سازنده تعیین میکنه و گیمر هم خودش با ادن شرایط وقف میده

    • kane
      kane | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      خوب گفتی

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      خوب خود شرکت سازنده با معیارهاش Resident Evil 6 رو هم ساخت که خب خیلی نتیجه خوبی براشون نداشت. برای همینه که سری رو برگردوندن به ریشه‌ها و بازسازی رزیدنت اویل ۲ و رزیدنت اویل ۷ کاملا بقا محور شدن.

  • AmirS.T.A.R
    AmirS.T.A.R | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    بنظر من این نسخه عالی میشه و تریلر و گیم پلی هارو دیدم و لذت بردم و بنظرم کپکام مثل ریمیک دو یک موفقیت و بازی شاهکار دیگه عرضه میکنه...ممنون از مطالب و نقد های کامل و تخصصی‌تون❤️

    • پارسا حیدری پور
      پارسا حیدری پور | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      اره

    • asz
      asz | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

      کپکام همیشه شاهکار میکنه و باید به جرات بگم که شرکت کپکام واقعا واسه ساختن داستان عالیه

مطالب پیشنهادی