موسس Ready at Dawn پلی استیشن 5 را کنسولی انقلابی نامید
برخلاف مایکروسافت که سرمایهگذاری زیادی روی CPU و GPU کنسول نسل بعدیاش انجام داده، سونی انگار بیشتر تمرکزش را معطوف به SSD پلی استیشن 5 کرده است. سرعت SSD پلی استیشن 5 تقریبا دو برابر ...
برخلاف مایکروسافت که سرمایهگذاری زیادی روی CPU و GPU کنسول نسل بعدیاش انجام داده، سونی انگار بیشتر تمرکزش را معطوف به SSD پلی استیشن 5 کرده است. سرعت SSD پلی استیشن 5 تقریبا دو برابر ایکس باکس سری ایکس بوده و با توجه به توضیحات خود سونی حتی از سریعترین SSDهای الانِ بازار هم عملکرد بهتری دارد. در نتیجه این سیاستی که دو شرکت پیش گرفتهاند، روی کاغذ پلی استیشن 5 از ایکس باکس سری ایکس ضعیفتر ولی سریعتر است.
همین مسئله بعضی از طرفداران پلی استیشن را ناراحت کرده و از همان استریم پریشب سازندگان مختلفی با نظراتشان سعی کردند نشان دهند که SSD سریعتر پلی استیشن 5 میتواند برگ برندهای برای این کنسول بوده و روی توسعه بازیها تاثیر بگذارد. آندره پسینو (Andrea Pessino) هم یکی از همین سازندگان است که به اعتقادش پلی استیشن 5 میتواند کنسولی انقلابی باشد:
شرط میبندم: یک سال بعد از عرضه، بازیکنها متوجه میشوند که پلی استیشن 5 یکی از انقلابیترین کنسولهای خانگی است و از اینکه انرژیشان را روی «ترافلاپس» و مشخصات مشابهی که باعثِ سوء تفاهم شده [اشاره به قدرت کنسول] گذاشتهاند، احساس بچگانهای خواهند کرد.
پسینو موسس Ready at Dawn بوده و هم اکنون ریاست بخش تکنولوژی این استودیو را بهعهده دارد. Ready at Dawn همان استودیویی است که با The Order 1886 تواناییهای گرافیکی پلی استیشن 4 را در ابتدای نسل به خوبی نشان داد. البته بازی بهخاطر ضعفهایی که در گیمپلی داشت نتوانست با بازخوردهای مثبتی روبهرو شود اما حتی در منفیترین نقدها هم منتقدین از گرافیک بالای The Order 1886 تعریف کرده بودند.
اگر شایعات حقیقت داشته باشند، Ready at Dawn هم اکنون مشغول ساخت ادامه The Order 1886 بوده و حتی احتمال دارد بازی دیگر در انحصار پلی استیشن نباشد. با توجه به اینکه خود Ready at Dawn گفته که دارد یک بازی AAA میسازد، بنابراین بعید نیست این بازی AAA همان ادامه The Order 1886 باشد.
اما قضیه انحصاری نبودن کمی غیر منطقی بهنظر میسد چون ظاهرا IP بازی در دستان سونی است و بنابراین Ready at Dawn نمیتواند بدون اجازه ژاپنیها بازی دیگری از این مجموعه بسازد. مگر اینکه آنها IP بازی را پس گرفته باشد یا دنبالهای معنوی (مشابه داستان Dark Souls و Demon's Souls) از The Order 1886 بسازند.
برای اینکه بیشتر با پلی استیشن 5 و تفاوتهای سخت افزاریاش با ایکس باکس سری ایکس آشنا شوید بد نیست نگاهی به دو مقاله «چطور SSD رویای سونی برای کنسولهای نسل بعد را عملی میکند؟» و «مقایسه سختافزار پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس» بیاندازید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
1.7 ترافلاپ قدرت گرافیکی بالاتر xbox x در وهله اول آن چنان بالا نیست که تفاوت مشهودی را در گیم پلی بازی ها بتوان مشاهده کرد . در ثانی فراموش نکنید PS3 با آن قدرت گرافیکی و پردازنده ی بالاتری که نسبت به هم رده ی خود یعنی xbox 360 داشت شما نمی توانستید تفاوت چندانی را در بازی های یکسان مشاهده کنید. صدای 3 بعدی و بکارگیری بهتر از SSD و قیمت پایین تر و بازهای اختصاصی PS5 باز هم بدون شک برگ برنده ی سونی خواهد بود.
دلیل اینکه ps3 در عمل ضعیف تر بود بخاطر سخت بودن بهینه کردن بازی روی ps3 بود در کنسول های نسل جدید که دقیقا از معماری مشابه استفاده میکنن اون ۱.۷ ترافلاپ راحت به چشم میاد به علاوه ی رم و سی پی یو ضعیف تر هم به اون اضافه میشه و از طرفی استفاده از ssd باعت چند برابر شدن سرعت لود بازی ها در لحظه میشه که به احتمال زیاد هیچ تفاوتی در عمل بین کنسول های نسل جدیدی نخواهد بود در ضمن ایکس باکس هم صدای ۳ بعدی داره. فقط باید دید ایکس باکس چه بازی های انحصاری معرفی میکنه که در صورت ضعیف بودن باز از سونی میبازه
اس اس دی فقط سرعت لود بازی رو میبره بالا و اینهمه تاکید روش بیخوده بلخره کنسول ها میان و مقایسه میشن و اونایی که هنوز انکار میکنن میفهمن
دوست عزیز این حرفت اشتباس که میگی بعد از اینکه بیان تو عمل معلوم میشه مایکروسافت قویتره
تا امروز که تو عمل همیشه سونی قویتر بوده از تو فیلم های مقایسه ای هم میشه اینو فهمید!
درباره کنسول های پایه بله ولی دیدیم که اکس باکس وان اکس به معنای واقعی کلمه پی اس 4 پرو رو بلعید
فقط تو بعضی از بازی ها یکم رزولوشن بیشتری داشت!
همین
شما اگر با یک طراح بازی صحبت کنید متوجه میشید که این "سرعت لود" ی که ازش صحبت می کنید صرفا اون صفحه اول لودینگ بازی نیست. شما با استفاده از این تکنولوژی می تونید در موقع گیمپلی و کاتسین های in game جزئیاتی رو قرار بدید که در آن واحد لود می شن و مثلا موقع زوم کردن روی نقطه ای از بازی جزئیات وحشتناکی که طراحی میشه و در حالت عادی بودنشون در بازی غیر ممکنه با لود شدن در آن واحد اون رو شگفت انگیز تر از همیشه نشون میدن. این تکنولوژی یک approach کاملا متفاوت در طراحی بازی رو پیش میکشه.