چه شد که والو به جای Portal VR به سراغ Half-Life: Alyx رفت؟
تا به امروز بارها در شایعات شنیدهایم که شرکت Valve مشغول کار روی سومین نسخه از سری Left 4 Dead است، اما توسعهدهندگان این فرنچایز حالا به شایعات پاسخ داده و میگویند هیچوقت به صورت ...
تا به امروز بارها در شایعات شنیدهایم که شرکت Valve مشغول کار روی سومین نسخه از سری Left 4 Dead است، اما توسعهدهندگان این فرنچایز حالا به شایعات پاسخ داده و میگویند هیچوقت به صورت جدی مشغول کار روی سومین نسخه از سری زامبیکشی محبوب خود نبودهاند و رندرهای فاش شده هم صرفا تستهای فنی به هنگام توسعه موتوری جدید بودهاند.
رایان مککافری، کریس رمو و رابین واکر از ولو اخیرا در مصاحبهای با IGN به صحبت درباره Portal VR و Left 4 Dead 3 پرداختهاند و به برخی از سوالات و گمانهزنیهای گیمرها پاسخ دادهاند. سخنگوی والو درباره شایعات Left 4 Dead 3 میگوید:
ما چند سال پیش به شکلی مختصر برخی فرصتهای موجود با Left 4 Dead در نسل بعد را کند و کاو کردیم، اما اکنون به هیچ وجه روی چیزی که به سری Left 4 Dead مرتبط باشد کار نمیکنیم و چند سال هم است که نکردهایم.
اما آنچه والو وقت خود را به آن اختصاص داده، موتور Source 2 است که رابین واکر توضیحاتی درباره آن میدهد:
ما از بخشهایی از مراحل Left 4 Dead به عنوان نخستین تکههای هندسه مراحل استفاده کردیم تا قادر به آغاز ساخت و ساز در Source 2 باشیم، و بخشهایی از این تلاشهایمان افشا شد. اساسا یک تست رندرینگ بود و مردم فکر کردند ما واقعا داریم روی Left 4 Dead کار میکنیم.
در تلاش برای توسعه تکنولوژی برای Source 2، ما چیزهای بسیار متفاوتی ساختیم... گروههایی را اینجا داشتیم که محصولاتی را با ذهنیت اجرا روی موتور Source 2 میساختند و برخی از آن [محصولات] مرتبط به Left 4 Dead بودند. اما هیچکدام به نقطهای نرسیدند که بگوییم «بسیار خب، این تیمی است که باید با آن یک محصول بزرگتر بسازیم». این پروژهها بیشتر ابزارهایی برای به پیش راندن موتور Source 2 بودند.
نسخه واقعیت مجازی Portal هم یکی دیگر از پروژههاییست که به نظر میآمد توسط والو ساخته شود اما اینطور نشد.
هنگام شروع کار، به آیپیهای مختلفمان نگاه کردیم، قبل از اینکه هف لایف را انتخاب کنیم... که کاری استاندارد در تیم ما است. وقتی در تلاشید چیزی جدید را اکتشاف کنید، کار را با این شروع میکنید که «چه ابزارهایی از گذشته در اختیار داریم که میتوانند به یادگیری سریع ما کمک کنند؟»
بنابراین به آیپیهای مختلف نگاه کردیم و بله، پورتال یکی از آنها بود. اما در زمینه پورتال چندان جلو نرفتیم. وقتی به پورتال به صورت کل نگاه کردیم، کاملا مشخص بود... اگر نتوانیم اجازه حرکت به بازیکن بدهیم، نه به خاطر انتخاب خودش بلکه به خاطر محدودیتها... گشتاور... ایستادن روی پلتفرمها... تمام اینچیزها... بعد هم نوبت به پازلهای پورتال میرسد... نیمی از پتانسیلهای پورتال [در دنیای واقعیت مجازی] از بین میرود و نیازمند راهکارهای جایگزین خواهیم بود.
تمام دلیل استفاده از یک آیپی قدیمی اینست که در تلاش برای درک کردن و یاد گرفتن جلو بیفتید، اگر ما کار را با حذف کردن برخی از جالبترین ویژگیهای یک آیپی شروع کنیم، به نظر نمیرسد تصمیم درستی گرفته باشیم.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.