وقتی همه در خانه گیر افتادهاند و بازی میکنند، چرا The Last of Us Part II تاخیر خورد؟
اخیرا در خبری ناراحتکننده شنیدیم که سونی عرضه The Last of Us Part 2 را تا تاریخ نامشخصی به تعویق انداخته، آن هم در حالی که بازی قرار بود تا کمتر از دو ماه دیگر ...
اخیرا در خبری ناراحتکننده شنیدیم که سونی عرضه The Last of Us Part 2 را تا تاریخ نامشخصی به تعویق انداخته، آن هم در حالی که بازی قرار بود تا کمتر از دو ماه دیگر عرضه شود.
تا به امروز بارها راجع به تاخیر در پخش سریالهای تلویزیونی و اکران فیلمهای سینمایی به خاطر پاندمیک کرونا شنیدهایم، اما بازیهای ویدیویی بیشترین نفع را از این دوران بردهاند و فروش بازیهای جدید سر به فلک کشیده است. در مورد The Last of Us هم ناتیداگ میگوید که کار توسعه بازی تقریبا به پایان رسیده. بیانیه کامل این استودیو به شرح زیر است:
خبر خوب اینکه کارمان با توسعه The Last of Us Part II تقریبا تمام شده. اما حتی با به پایان رساندن توسعه بازی، ما با این حقیقت روبهرو بودیم که به خاطر مشکلات لجستیکی که فراتر از کنترل ما هستند، نمیتوانیم The Last of Us Part II را آنطور که برای خودمان رضایتبخش باشد عرضه کنیم. میخواهیم مطمئن شویم همه در زمانی یکسان قادر به تجربه بازی باشند و هرکاری میکنیم تا بهترین تجربه برای همه حاصل شود. این به معنای تعویق عرضه بازی به زمانی است که بتوانیم مشکلات لجستیک را برطرف کنیم.
اما معنای این حرفها چیست؟
اصلیترین حرف ناتیداگ اینست که آنها میخواهند همه «در زمانی یکسان» قادر به تجربه نسخه دنباله The Last of Us باشند. معنای این حرف احتمالا آن باشد که ناتیداگ نمیخواهد شرایطی را تجربه کند که اسکوئر انیکس با Final Fantasy 7 Remake تجربه کرد. این شرکت مجبور به ارسال زودهنگام نسخههای فیزیکی بازی به برخی مناطق بود و دلیلش هم فروپاشی پروسههای نشر به خاطر پاندمیک است. این موضوع باعث شد مردم در مناطقی مانند استرالیا قادر به تجربه بازی، ۹ روز زودتر از تاریخ عرضه باشند.
تصورش آسان است که ناتیداگ از اسپویل شدن بازی وحشتزده باشد. در چنین شرایطی، گیمرها در برخی مناطق قادر به تهیه زودهنگام نسخه فیزیکی The Last of Us Part II بوده و شاید حتی قبل از اینکه بازی به دست مردم در مناطق دیگر برسد آن را تمام کنند. در حال حاضر نمیدانیم داستان بازی چه پیچشهایی خواهد داشت، اما مطمئنیم که چندین پیچش داستانی خواهیم دید و خطر اسپویل داستان به مراتب جدیتر از Final Fantasy 7 است که ریمیک یک بازی متعلق به سال ۱۹۹۷ است.
اما چرا بازی به صورت تمام دیجیتالی عرضه نمیشود؟
احتمالا هیچ زمانی بهتر از حالا نباشد که شرکتهای ناشر شروع به آزمون و خطا با چنین رویکردی کنند، اما به نظر میرسد سونی کاهش فروش فیزیکی و افزایش فروش دیجیتالی در دوران پاندمیک را برای خود سبک و سنگین کرده و به این نتیجه رسیده که انتشار سنتی بازی رویکرد بهتری خواهد بود. به این ترتیب، اصلا بعید نیست که عرضه The Last of Part II تا پاییز یا تعطیلات کریسمس به تعویق بیفتد، اما ناتیداگ امیدوار است که تاخیر در عرضه بازی آنقدرها به طول نینجامد.
در نهایت هم نوبت به مشکل پولیش کردن میرسد. ناتیداگ میگوید اکنون در فاز رفع و رجوع باگهاست. اما داریم درباره استودیویی صحبت میکنیم که محصولاتی شدیدا با کیفیت عرضه میکند و متاسفانه این مهم با کرانچ (اضافهکاری) بسیار سختگیرانه در استودیو میسر میشود. چنین کاری در حالتی که همه کارمندان از خانه مشغول به وظایف خود هستند آسان نخواهد بود و میتوان حدس زد قرنطینه خانگی حداقل تا حدی فاز پولیش بازی را تحت تاثیر قرار داده. و با شناختی که از این استودیو داریم، حتی اگر ۱ درصد از کارها باقی مانده باشد، ناتیداگ محصولی ناقص عرضه نخواهد کرد.
به نظر میرسد تمام این فاکتورها به تصمیم منطقی تعویق در عرضه The Last of Us Part II منتهی شده باشد. شاید سونی میتوانست در این دوران و زمانی که همه منتظر یک بازی جدید و شدیدا با کیفیت مثل The Last of Us Part II هستند، کار را با عرضه دیجیتالی تمام کند. اما درکش هم سخت نیست که چرا سونی ترجیح میدهد تا اتمام این دوران صبر کرده و بازی را به شکل سنتی عرضه کند. اینطور نیست که با تعویق ۳ الی ۶ ماهه در عرضه بازی دیگر مردم بازی را نخرند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
تیتر خبر هم به نظرم مشل داره .
وقتی همه در خانه گیر افتادهاند و بازی میکنند، چرا The Last of Us Part II تاخیر ( خورد؟)
افتاده اند و میکنند اخرش خورد ؟! باهم جور نیست
بهتره اخرش می خورد باشه . یا ادبی ادبی یا خودمونی خودمونی
البته ببخشیدا :))
یه کار خوب رو انجام دادن . بازی با تخیر باشه ولی بدون باگ باشه . بازی تخیر بخوره ولی همه همزمان استفاده کنن نه این که تصور های محیط بازی پخش بشه بعد ما تازه هنوز دستمونم نرسیده بازی کنیم
یک تصمیم خوب و بجا از سمت ناتی داگ و سونی
یکی از دلایل اصلی شرکهای خرده فروشی جهانی سونی است.درسته سونی تو این دور با عرضه بازی از طریق فروش دیجیتالی نهایت سود میبره اما با این کار شرکهای خرده فروشیش آسیب میبینن و از این بازی پرفروش کمترین سود میبرن.پس سونی هیچوقت نمیخواد روابطش با خرده فروشها خدشه دار بشه