برنامه ESPN برای پوشش مسابقات دنیای گیم
شبکه ESPN که به طور اختصاصی به پخش برنامههای ورزشی میپردازد، تصمیم دارد تا با توجه به وضعیت موجود و تعطیلی تورنمنتها و لیگهای ورزشی جهان به پخش تورنمنتهای آنلاین ورزش الکترونیک بپردازد. این شبکه ...
شبکه ESPN که به طور اختصاصی به پخش برنامههای ورزشی میپردازد، تصمیم دارد تا با توجه به وضعیت موجود و تعطیلی تورنمنتها و لیگهای ورزشی جهان به پخش تورنمنتهای آنلاین ورزش الکترونیک بپردازد. این شبکه قصد دارد تا پوشش این تورنمنتها را از ۵ آوریل و با مسابقات NBA 2K ،Madden NFL 20 و Rocket League به صورت آنلاین شروع کند.
ESPN نام این برنامه را “ESPN Esports Day” گذاشته که شامل رویدادهای لایو و تورنمنتهای پیشین ورزش الکترنیک خواهد بود که قبلا ضبط شدهاند. این برنامه با پخش ۳ ساعت از تورنمتهای پیشین Madden NFL 20، از جمله مسابقات بازیهای Madden Classic، قهرمانی باشگاهی و تورنمنت چلنج آغاز بکار خواهد کرد.
پس از آن، بازیهای زنده فرمول یک مجازی با عنوان F1 Esports Virtual Grand Prix شروع خواهد شد که در آن رانندگان پشت فرمان مجازی مسابقه میدهند. در روز دوم این رقابتها شاهد برگزاری فصل ۸ گرند فینال قهرمانی جهان مسابقات Rocket League خواهیم بود. پس از اتمام این بازیها، مسابقات پرطرفدار NBA 2K شروع خواهد شد که از ۱۶ بازیکن حرفهای NBA در ۱۶ براکت میزبانی خواهد کرد. برنامه ایسپورتی ESPN در نهایت با پخش مسابقات EXP Apex Legends Pro-Am از ماه جولای سال گذشته به پایان میرسد.
طی چند سال گذشته، ورزش الکترونیک با پیشرفت قابل توجهی در میان افراد جامعه همراه بوده و این پیشرفت در هفتههای اخیر به بالاترین میزان خود رسیده است. آقای کریگ لوین، مسئول برگزاری مسابقات CS:GO ESL Pro League در همین باره از سود کلان ورزش الکترونیک از شرایط موجود گفت.
ورزشکاران حرفهای هم از آنجایی که برای تمرین با مشکل مواجه شدهاند به توییچ و یوتیوب برای استریم بازی روی آوردهاند. از میان آنها میتوان به راننده فرمول یک، لاندو نوریس، اشاره کرد که در روز ۲۲ مارس در بازیهای مجازی و گرند پریکس استرالیا با بازی F1 2019 شرکت کرد. این مسابقه چیزی در حدود ۷۰۰۰۰ بیننده را فقط روی کانال توییچ نوریس به خود جذب کرد و در مجموع ۱۷۵۰۰۰ نفر روی پلتفرمهای دیگر بیننده داشت.
توییچ یکی از پلتفرمهای محبوب استریم بازی با سیر صعودی بینندگان روبرو شده است. این پلتفرم از ۹۸۲ میلیون ساعت تماشا در ماه فوریه به بیش از ۱.۱ میلیارد ساعت در ماه مارس رسید. شیوع گسترده بیماری کرونا در جهان، کمکهای برخی استودیوها و کمپانیهای بزرگ بازی را در پی داشته که از جمله آنها میتوان به تنسنت و راکستار گیمز اشاره کرد.
تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – چطور از بازی کسب درآمد کنیم؟
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.