عضو ارشد Perfectly Paranormal: تفاوت سختافزاری پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس مهم نیست
«هر دو آنها بسیار قدرتمند هستند»
با معرفی سختافزار پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، جنگ کنسولی بیش از پیش بالا گرفته است. بسیاری در مورد تفاوتهای سختافزاری این دو کنسول و این کدام یک از دیگری قویتر است بحث میکنند اما اوزان درودال مدیر بخش خلاق استودیوی Perfectly Paranormal اعتقاد دارد که این تفاوت سختافزاری چندان مهم نیست.
او در پاسخ به این سوال سایت GamingBolt که چقدر اختلاف سختافزاری میان پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس چقدر اهمیت دارد گفت که این موضوع درPerfectly Paranormal برای آنها چندان مهم نیست:
هر دو کنسول بسیار قدرتمند به نظر می رسند و فراتر از سختافزار مورد نیاز برای هر آنچه ما در آینده خواهیم ساخت هستند.
او همچنین صحبتهایی در مورد ویژگیهای موتور صدای پلی استیشن 5 کرده است:
صدای سهبعدی بسیار خوب است، بنابراین ما مطئن هستیم برای بازیهایی که ما خواهیم ساخت استفاده از آن بسیار جذاب خواهد بود.
البته باید در نظر گرفت که او دراستودیو Perfectly Paranormal کار میکند که بیشتر بازیهای آن عناوین کوچک و مستقل هستند. بنابراین شاید تفاوتهای سختافزاری میان کنسولهای نسل بعد، در بازیهای گرافیک محوربیشتر خودش را نشان دهد. هر دو این کنسولها در تعطیلات سال نو میلادی عرضه خواهند شد. مایکروسافت به طور کامل کنسول خود معرفی کرده اما سونی به جز انتشار اطلاعات از سختافزار و طرح کنترلر پلی استیشن بعدی، جزییات دیگری از این کنسول را با مخاطبان به اشتراک نگذاشته است. پیش از این هم در پستی سختافزار این دو کنسول را مقایسه کرده بودیم.
تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – چرا پلی استیشن 5 نیامده شانس موفقیت بیشتری دارد؟
آقا من یه مقاله خوب درمورد قابلیت های هر دو دسته PS5 و xbox serie X در سایت اندروید سنترال پیدا کردم.طبق نظر سایت اندروید سنترال که این مقاله رو نوشته و سایت های خارجی دیگه مثل IGN و GAME SPOT هردو دسته دارای فناوری هاپتیک فیدبک هستن که عملکرد مشابهی و یکسانی باهم دارند.اما در مورد آدپتیو ترگیر طبق گفته سایت اندروید سنترال کمی تفاوت بین این دو وجود داره «« Adaptive triggers used on the DualSense are more advanced than the technology that Microsoft uses with its impulse triggers. They allow for players to feel the tension in their actions, like drawing a bowstring. The different variations of tension working in tandem with haptic feedback create a level of immersion that was otherwise impossible.Xbox’s impulse triggers have rumble motors that can emit distinct vibrations depending on what you are doing in-game, even going so far as to give players a sense of directionality through the feedback. Combining this with the rumble motors in the chassis of the controller itself heightens the e
“البته باید در نظر گرفت که او دراستودیو Perfectly Paranormal کار میکند که بیشتر بازیهای آن عناوین کوچک و مستقل هستند. بنابراین شاید تفاوتهای سختافزاری میان کنسولهای نسل بعد، در بازیهای گرافیک محوربیشتر خودش را نشان دهد”
خود مقاله جواب خودشو داد